شاید هر کسی به فیلمای موزیکال علاقه ای نداشته باشه اما بعضی از این فیلما از سطح ژانر خود بالاتر رفته و حتی کسایی که اصلا به این ژانر یا سینما رفتن علاقه ای ندارن رو به خود جلب می کنه.
این روزا مصادفه با ۱۵اُمین سالگرد اکران فیلم موزیکال و برنده اسکار «شیکاگو» (Chicago) و بخاطر این در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با ۱۲ فیلم موزیکالی که هیچوقت از تماشای اونا خسته نمی شین آشنا کنیم.

۱- اسپری مو (۲۰۰۷)

بازسازی فیلم خیره کننده دهه ۶۰ جون واترز با نام «اسپری مو» (Hairspray) به لطف بازیای خیره کننده بازیگران جوونی مانند زک افرون، بریتانی اسنو و خوبی بلانسکی تماشاگران بسیاری رو به سالنای سینما کشانده و اوفات خوشی رو واسه اونا درست کرد.
سخته که عاشق پیام عمیق و بدون تاریخ مصرف این فیلم و حرکات موزون و تم موزیکال اون نشد.

۲- آنی (۱۹۸۲)

اقتباس سینمایی داستان «آنی» (Annie) در سال ۱۹۸۲ از دیدگاه منتقدان فیلم خوبی نبود اما مطمئنا واسه کودکانی که در دهه هشتاد با دستگاه های پخش ایشون اچ اس خو گرفته بودن یه سنتی به یاد موندنی هستش.
مطمئنا تم موزیکال و بچه گونه این فیلم حتی واسه بزرگسالان هم باحال میشه.

۳- دختران رویایی (۲۰۰۶)

از همون وقتی که جنیفر هادسون قرارداد بازی در این فیلم رو امضا کرد همه می دونستیم که این بازیگر توانا باعث می شه که فیلم «دختران رویایی» (Dreamgirls) دیده شده و باعث می شه که شما دستکم واسه ساعاتی تموم مشکلاتتون رو از یاد ببرین. البته نباید از یاد ببرین که بیانسه هم در این فیلم در کنار اون به هنرنمایی پرداخت.

۴- شیکاگو (۲۰۰۲)

شاید وقتی که خبر رسید فیلم «شیکاگو» به عنوان یه فیلم به طور کاملً موزیکال واسه اولین بار پس از فیلم «اولیور!» (Oliver!) در مراسم اسکار جایزه بهترین فیلم سال رو به خود اختصاص داده بسیار حیرت زده شدید. اما بعد از تماشای بازیای خیره کننده، آهنگای دلنشین و حرکات موزون بازیگران از اون لذت برده و اونو شایسته جایزه اسکار خواهید دونست.

۵- دختر شوخ (۱۹۶۸)

بازسازی و یا تقلید از فیلم «دختر شوخ» (Funny Girl) طوری که در حد و اندازه های اون باشه تا حالا محقق نشده. این فیلم به طور کاملً بی اشکال ساخته شده و از هر چیزی که تا حالا در این ژانر دیدین فرق داره.
در این فیلم تماشاگر هنرنمایی باربارا استرایسند در اولین نقش کلی خود هستین.

۶- گریس (۱۹۷۸)

اگه بین سالای ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ بدنیا اومدید و از طرفداران فیلمای موزیکال هستین و هیچ اسمی از فیلم «گریس» (Grease) نشنیده اید باید بگیم که این اتفاق ممکن نیس.
از ان زمان تا حالا افراد خیلی از آهنگای این فیلم رو دائم در خونه زمزمه می کنن. این آهنگا دیگه بخشی از وجود طرفداران این ژانر شدن.

این مقاله را هم بخوانید :   راهنمای تهیه «ارز مسافرتی» در سال ۹۷ با اصلاحیه جدید

۷- لا لا لند (۲۰۱۶)

فیلم «لا لا لند» (La La Land) چیزی بالاتر از فیلمای موزیکال دیگه نداشت و ایده جدیدی رو وارد این ژانر نکرده بود اما اونقدر بی اشکال و موثر ساخته شده بود که جوایز اسکار رو درو کرد و در چشم تماشاگران هم درخشش زیادی داشت. این فیلم علاوه بر آهنگای به یاد موندنی، از داستان عاشقانه خود برا  موندگار شدن بهترین استفاده رو کرد.

۸- ماما میا! (۲۰۰۸)

فیلم «ماما میا!» (Mamma Mia!) ترکیبیه از هنرنمایی مریل استریپ و آوازهای گروه موسیقی آبا، از این رو جای تعجب نداره که هم در گیشه به موفقیتی خیره کننده رسید و هم به نظر منتقدان رو به خود جلب کرد.
این فیلم اونقدر به کام تماشاگران خوش اومد که تقاضاهای زیادی واسه ساخت دنباله ای از اون وجود داشته و داره.

۹- مولن روژ (۲۰۰۱)

فیلم موزیکال و عاشقانه «مولن روژ» (Moulin Rouge) داستانی جذاب داشت که خیلی از تماشاگران رو احساساتی کرد.
خیلی از آوازهایی که در این فیلم خونده شدن از آوازهای مشهور بوده و واسه همیشه در حاطرها باقی موندن. این فیلم اونقدر قشنگتر و موثر بود که طرفدارن ژانر موزیکال هنوزم بعد از ۱۵ سال از تماشای اون لذت میبرن. مژده این که یه اقتباس موزیکال دیگه از این فیلم در سال ۲۰۱۸ اکران می شه.

۱۰- بانوی زیبای من (۱۹۶۴)

هر چند کاترین هپبورن در این فیلم خیلی از ترانها رو خود نخونده اما با این وجود هم تماشای فیلم «بانوی زیبای من» (My Fair Lady) به اندازه کافی شما رو هیجان زده می کنه.
واسه تماشای این فیلم زیاد به لهجه بازیگر نقش اول حساسیت نشون ندین.

۱۱- نوای موسیقی (۱۹۶۵)

هر نُت در این فیلم شما رو سرگرم می کنه و از صرف کردن زمان واسه تماشای اون پشیمون نمی شین. تماشای فیلم «نوای موسیقی» (The Sound of Music) و همخوانی با اون کاریه که می تونه شبا و شبا ادامه داشته باشه.

۱۲- فیلم راکی هارور (۱۹۷۵)

اگه فیلمایی که میشه هر قرن از نو تماشا کرد رو تو یه فهرست بذاریم مطمئنا این فیلم یکی از اونا میشه. فیلم «فیلم راکی هارور» (The Rocky Horror Picture Show) فیلمی موزیکال، کمدی و ترسناکه که در واقع اقتباسی سینمایی از نمایشی با همین عنوانه که در گیشه هم فروش زیادی داشت.