این هفته هم فیلمای تازه وارد بالاترین جایگاه جدول باکس آفیس رو از اونِ خود کردن هر چند یکی از اونا برابر انتظارات عمل نکرد. تریلر حماسی-جنگی جدید کریستوفر نولان با نام آشنای «دانکرک» (Dunkirk) که بسیاری رو مدتا در انتظار نگه داشته بود در آخر اکران شد و با ۵۰٫۵ میلیون دلار فروش در سه روز اول اکران خود بالاترین جایگاه جدول باکس آفیس هفته رو تصرف کرد.
عکس العمل تماشاگران و منتقدان به فیلم بسیار خوب بوده و بسیاری اونو یکی از بهترین فیلمای نولان دونسته ان.

البته فروش سه روز اول اکران هم از پیش بینیا بالاتر رفته و تابستون خوشی در انتظار سازندگان این فیلم میشه و مطمئنا در هفته های آینده هم تماشاگر حضور فیلم تریلر «دانکرک» در میان فیلمای پرفروش هفته هستیم.
علاوه بر این، از اون جایی که تا آخر تابستون فیلم جوری معروف و زیادی اکران نمی شه انتظار میره که تماشاگران بیشتری به سمت تماشای فیلم جدید کریستوفر نولان جهت پیدا کنن. فیلم «دانکرک» شانس زیادی واسه گرفتن چندین جایزه اسکار در مراسم سال آینده داره.

در مکان دوم باکس آفیس هفته فیلم کمدی و جدید «سفر دختران» (Girls Trip) قرار داره که در هفته اول نمایش خود ۳۰٫۳ میلیون دلار فروش داشته.
فیلمای کمدی امسال شرایط خوبی نداشته و تماشاگران از اونا استقبال زیادی نکردن اما این فیلم برخلاف دیگه فیلمای کمدی سال با استقبال تقریباً خوب تماشاگران مواجه شده که نقدهای مثبت بیشترین نقش رو در این استقبال داشته.
در واقع این فیلم که داستان سفر چند دختر و موندن در بیرون واسه چند شب رو روایت می کنه در مقایسه با بقیه فیلمای در حال اکران انتخاب بهتر و جذاب تری واسه زنان و دختران سینمارو بوده.

بودجه ساخت این فیلم کمدی تنها ۱۹ میلیون دلار بوده و فروش هفته اول هم سودآوری این فیلم واسه شرکت فیلمسازی یونیورسال رو تضمین کرده. علاوه بر این، از اون جایی که در هفته های پیش رو هیچ فیلم کمدی بزرگ دیگری اکران نمیشه انگار فیلم «سفر دختران» در هفته های آینده هم به فروش خوب خود ادامه بده.

فیلم «مرد عنکبوتی: برگشت به خونه» (Spider-Man: Homecoming) هم با فروش ۲۲ میلیون دلاری خود در مکان سوم باکس آفیس هفته قرار گرفته و جمع فروش خود در سینماهای داخلی آمریکا رو در مدت سه هفته به ۲۵۱٫۷ میلیون دلار رسونده.

فیلم «جنگ واسه سیاره میمونا» (War for the Planet of the Apes)، قهرمون هفته گذشته افول زیادی داشته و با ۲۰٫۴ میلیون دلار فروش در دومین هفته اکران در مکان چهارم باکس آفیس هفته قرار گرفته. اندازه استقبال تماشاگران از این فیلم نسبت به هفته اول اکران ۶۳٫۷ کاهش رو نشون میده. بر خلاف نقدهای مثبتی که از فیلم «جنگ واسه سیاره میمونا» وجود داشت اما همزمانی اکران با فیلم بزرگی مانند «دانکرک» و شباهت ژانر دو فیلم باعث شد که خیلی از تماشاگران و دوستداران ژانر جنگی و حماسی فیلم جدید و پر سر و صدای نولان رو به «جنگ واسه سیاره میمونا» ترجیح بدن.

این فیلم تا حالا فروش داخلی خود رو به ۹۷٫۷ میلیون دلار رسونده و با فروش جهانی خوبی که داشته در کل ۱۷۴٫۸ میلیون دلار فروش داشته.
البته این فیلم واسه سود رسون بودن راه درازی در پیش داره و شرکت فاکس باید به روزای آینده امیدوار باشه.

این مقاله را هم بخوانید :   ۱۰ روش شکنجه ساواک در «کمیته مشترک ضد خرابکاری»

در مکان پنجم باکس آفیس هفته فیلم جدید «والرین و شهر هزار سیاره» (Valerian and the City of a Thousand Planets) قرار داره که در سه روز اول اکران ۱۷ میلیون دلار فروش داشته.
این فیلم از همون اول واسه رقابت با بقیه فیلمای در حال اکران با مشکلات بسیار زیاد ای روبرو بود از جمله این که کتابای کامیک این فیلم کمتر شناخته شده و از این رو خیلی از سینماروها با داستان این فیلم آشنایی نداشته و فقط به صورت اتفاقی واسه دیدن فیلم به سینماها رفتن.

علاوه بر این، تماشاگران به اندازه ابرقهرمانانی مانند مرد عنکبوتی و بتمن به قهرمون این داستان کامیک علاقه ندارن. هم اینکه تبلیغات شخص به شخص هم در مورد این فیلم به طور کاملً متفاوت و تناقص آمیز بود و همین مسئله باعث شد که سینماروها با حساسیت و تأمل بیشتری در مورد فیلم تصمیم بگیرن. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین با حضور فیلمی مانند «دانکرک» که علاقمندان سینما ماه ها واسه اکران اون انتظار کشیده بودن نمیشه شانس زیادی واسه فیلمی مانند «والرین و شهر هزار سیاره» قائل شد.

فیلم انیمیشن «من نفرت انگیز ۳» (Despicable Me 3) با ۱۲٫۷ میلیون دلار فروش در این هفته فروش داخلی کلی خود رو به ۲۱۳٫۳ میلیون دلار رسونده و در مکان ششم باکس آفیس هفته قرار داره.

در مکان هفتم باکس آفیس هفته هم فیلم «بچه راننده» (Baby Driver) قرار داره.
فیلم جدید ادگار رایت که در مورد سرقت از یه بانکه در چهارمین هفته اکران خود ۶ میلیون دلار فروش داشته و فروش کلی خود در سینماهای آمریکا رو به ۸۴٫۲ میلیون دلار رسونده.

فیلم کمدی عاشقونه «مریض بزرگ» (The Big Sick) هم با ۵ میلیون دلار فروش فروش داخلی کلی خود رو به ۲۴٫۵ میلیون دلار رسونده و در مکان هشتم باکس آفیس هفته قرار داره.

فیلم پرفروش «زن عجیب» (Wonder Woman) هم در مکان نهم باکس آفیس هفته قرار گرفت. این فیلم هم با فروش ۴٫۶ میلیون دلار در هفته گذشته فروش کلی خود در سینماهای آمریکا رو به ۳۸۹ میلیون دلار رسونده و به عنوان پرفروش ترین فیلم تابستون سال ۲۰۱۷ رسیده.

در مکان دهم باکس آفیس هفته هم فیلم ترسناک «Wish Upon» قرار داره که در دومین هفته اکران خود ۲٫۴ میلیون دلار فروش داشته و تونسته فروش کلی خود در سینماهای داخلی رو به ۱۰٫۵ میلیون دلار برسونه.