سلام بمبئی! این عنوان اولین فیلم سینمایی مشترک محصول سینمای ایران و هندوستانه. تجربه اول که شخصیتای هنری معروف ایران، نه فقط از دنیای سینما بلکه از عالم موسیقی پاپ هم در اون هستن.

فیلم سلام بمبئی، به واسطه حضور ستاره های ایرونی و هندی حاضر در اون، اهمیت زیادی واسه صنعت سینمای دو کشور داره که از تاثیرگذارترین سبکای سینمایی در قاره قدیمی هستن.

ساخت این فیلم از زمان دادن مجوز به فیلمنامه تا پروانه ساخت و نمایش، بازتابای زیادی در رسانه های هنری ایران و هند داشت. مهم بودن این فیلم مشترک به حدی بود که حبیب ایل بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به هند سفر کرد و هنگام ضبط این فیلم، در پشت صحنه اون حاضر شد تا در جریان روند تولید فیلم قرار گیرد تا پشتیبانی و پشتیبانی سازمان سینمایی از این اثر، در بهترین سطح صورت بگیره.

تیزر این فیلم سینمایی رو که با صدای بنیامین بهادری همراه شده در این ویدیو می تونین ببینین.

این فیلم همونطور که ماه ها قبل وعده داده شده بود، در یازدهم آذر ماه سال جاری اکران عمومی شد و حالا در بیشتر از ۸۰ سالن سینما در سراسر کشور، در برابر دید عاشقان پرده نقری قرار داره.
چند روز قبل از اکران عمومی این فیلم، خبر از مراسم افتتاحیه فیلم با حضور بازیگران و عوامل تولید اون مطرح شد که قرار بود شرکت کنندگان در مراسم، بلیطای ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی بخرن.

اما هفته گذشته، روابط عمومی فیلم سلام بمبئی با ارسال اطلاعیه ای، ضمن تکذیب پیوند پوسترهای غیر متعارفی که واسه این فیلم در شبکه های اجتماعی به منتشر کردن دراومده اعلام کرد که نتونسته واسه برگزاری این مراسم افتتاحیه که جنجالای بسیاری هم در اولین روزای آذر به پا کرد، مجوزهای لازم رو به دست بیاره و در آخر از مردم معذرت می کنی.

بخشی از مراسم فرش قرمز سلام بمبئی که یه چند وقت پیش در پردیس کوروش تهران برگزار شده بود رو در این ویدیو ببینین.

حتی اعلام شد که پولایی که از مردم گرفته شده به اونا عودت داده می شه و حتی درآمدهای مالی کسب شده از اسپانسر برنامه، صرف امور خیریه می شه.

به هر حال، از زمان تولید تا افتتاحیه و اکران عمومی، سلام بمبئی، روی خط خبر سازی بوده و یکی از داغ ترین سوژهای هنری رو در آخرین ماه پاییز ۹۵ در اختیار فعالان رسانه ای کشور قرار داد که به نظر می رسه با فروش میلیاردی اون در چند روز اول اکران، حاشیه ها و خبر سازی این فیلم مشترک بازم ادامه داشته باشه. حاشیه هایی که بیشتر از ۶ هزار پست هشتگ شده روی salammumbai، تنور اونو داغ تر می کنه.

این مقاله را هم بخوانید :   از کیش تا درک با روزیاتو؛ مجموعه عکسی از ۹ ماه سفر به دور ایران

درباره سلام بمبئی

سلام بمبئی، دو رکورد رو در کارنامه داره.

یکی اینکه اولین فیلم جدی مشترک بین سینمای ایران و هندوستانه که با حضور شخصیتای هنری مطرح دو کشور همراه شده.
دومی، رکورد شکنی اون در روز اول اکران در سینماهای ایران بود که به گفته علی سرتیپی، مدیر فیلمبرداران، بیشتر از نیم میلیارد تومن در روز اول فروش کرد و فعلاً، رکورد دار فروش روز اول در تاریخ سینمای ایران هستش.

بعضی از فعالان سینمایی کشور توقع دارن که تا آخر زمان اکران این فیلم، سلام بمبئی بتونه رکورد فروش ۱۶ میلیارد تومانی «فروشنده» اصغر فرهادی رو بشکنه و حتی پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شه.
موضوعی که باید منتظر موند و روند استقبال عمومی از فیلم رو در هفته های آینده به نظاره نشست.

با این توضیح کوتاه، شما رو به گشتی در پشت صحنه این فیلم خبر ساز پاییزی ایران دعوت می کنیم که شاید واسه علاقمندان به دنیای سینما خیلی مهم باشه و شما رو با روند فیلمبرداری و اتفاقات جور واجور پشت دوربین آشنا می کنه.

داستان سلام بمبئی

این فیلم، به کارگردانی قربان محمد پور و جفت و جور کنندگی جواد نوروز بیگی با حضور محمد رضا گلزار، بنیامین بهادری و خانوم دیا میرزا که مدل و بازیگر سرشناس سینمای هندوستان هستش، ساخته شده.
اگه علاقمند هستین تا این فیلم رو در روزای آینده در یکی از سینماهای تهران و مراکز استانا به تماشا بشینین، باید بدونین که فیلم، یه ملو درام عاشقانه س.