هوای پاییز غیر قابل پیش بینیه و ممکنه با وجود خورشید در آسمون، یهو هوا ابری یا سرد شه.
از این رو لازمه واسه اطمینان یه لباس گرم همراهتون باشه. اما اینکه چه تیپ لباسی رو واسه این روزای خود انتخاب می کنین هم مهمه؛ بهترین گزینه لباسیه که در عین حفظ گرمای بدن، شیک و قشنگتر هم به نظر برسه.

به همین منظور، در این مطلب ترفندهایی در مورد چگونگی پوشیدن لباسای گرم و نگهداری از اونا براتون گفتیم که بسیار کاربردی و به درد بخور هستن.

در ادامه با ما همراه باشین.

 

چگونگی تا کردن آستین پیراهن

در اولین قدم خوبه روش درست تا کردن آستین پیراهن خود رو یاد بگیرین که در عکس زیر به صورت تصویری آموزش داده شده.

دکمه های ژاکت

در بستن دکمه های ژاکت به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که زیباترین حالت اینه که دکمه بالا همیشه باز باشه، دکمه های میانی واسه خوش فرم نگه داشتن لباس بسته باشه و دکمه آخر هم باز بمونه تا لباس زیر اون یا کمربند دیده شن.

اگه لباستون دو دکمه داره یکی از اونا رو باز بذارین. هم اینکه یادتون باشه که هنگام نشستن حتما همه دکمه های کت یا ژاکت رو باید باز کنین.

پوشیدن چند لباس روی هم

در فصل پائیز به دلیل سردی یهویی هوا لازمه چند لایه لباس رو روی هم بپوشید. بهترین روش واسه این کار اینه که لباس نازک تر به بدنتون نزدیک تر باشه، به این منظور که لباسای نازک رو اول بپوشید و بعد شکلای جور واجور کلفت تر رو به تن کنین.

لباسای زمستونی رو به جای آویختن، تا کنین

فرقی نمی کنه که لباس زمستونی شما چه جنس یا بافتی داره، بهتر اینه که اونا رو از چوب رختی آویزون نکنین چون موجب کش آمدنشان می شه و از فرم اصلی خود خارج می شن.
اونا رو تا کرده و در کمد یا کشو بذارین.

نابود کردن بوی نم با به کار گیری کاغذای خشک کن

لباسای پشمی و زمستونی وقتی در کمد یا چمدون باقی می مانند، بوی نم و ماندگی به خود می گیرن. واسه نابود کردن این مشکل می تونین از دستمالای خشک کن استفاده کنین. البته باید اشاره کنیم که پلوورها خیلی راحت خشک نشده و بوی نم اونا هم گرفته نمی شه مگه اینکه اونا رو با آب داغ بشوئید که باز خطر جمع شدن لباس هست.

این مقاله را هم بخوانید :   با موجودات زنده ای آشنا شوید که در بدن انسان زندگی می کنند

یه کفش رو چند روز پشت سر هم نپوشید

همونجوریکه لباسای خود رو یه روز در میان عوض می کنین، به کفش هاتون هم استراحت بدین و اونا رو چند روز پشت سر هم نپوشید. مخصوصا در روزای پائیزی و سرد که ممکنه خیس یا گل آلوده شن، بهتره که فرصت خشک شدن به کفش بدین.

بدونین که پیراهن چه وقتی به درستی بر تنِتون می شینه

اگه هنگام نشستن بین دکمه های پیراهنتان باز می مونه، یعنی این لباس واسه شما تنگ شده و باید یه اندازه بزرگ تر رو انتخاب کنین.

اگه سرشانهای پیراهن آویزون هستن و خوب روی تنتون فیت نمی شه، وقت اون رسیده به سراغ لباسای کوچیک تر برید.

از کیسه های نخی واسه شست‌وشو استفاده کنین

از این کیسه ها عموما واسه شست‌وشوی لباس زیر استفاده می شه اما واسه شستن جوراب، بند ساعت و دیگه وسایل ریز و کوچیک هم بسیار مناسب هستن و می تونین همه شکلای جور واجور رو تو یه کیسه ریخته و درون ماشین لباسشوئی بندازین.

از خشک کن ماشین لباسشوئی استفاده نکنین

شاید تصور کنین که خشک کن ماشین لباسشوئی گزینه بسیار خوبیه اما این رو بدونین که اگه لباسای خود رو پس از مرحله آبکشی از دستگاه خارج کرده و از بند آویزون کنین تا خشک شه، لباس هاتون دووم بیشتر داشته و فرم اصلی خود رو بهتر حفظ می کنن.

جینای خود رو درون فریزر بذارین

شلوارهای جین به دلیل جنسی که دارن دیر به دیر شسته می شن، اما همین لباسا هم بوی بد به خود می گیرن و واسه رفع این مشکل، کافیه یه شب تا صبح اونا رو درون فریزر بذارین.