در جواب سوال شما باید اینگونه پاسخ دهیم که این مورد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد به عنوان مثال مواد اولیه ای که برای ساخت لوله استفاده شده است خالص نمی باشد و یا وزن این لوله سبک تر از لوله های دیگر است و یا نیز لوله مورد نظر استاندارد نمی باشد و همراه آن واشر عرضه جدول استاندارد لوله های کاروگیت نشده است. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که با افزایش یا کاهش قطر داخلی لوله، ضخامت لوله تغییر نمی کند چرا که دارای استاندارد یکسانی برای ساخت آن می باشد. از سوی دیگر لوله های پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و از محیط های اسیدی و بازی تاثیر نمی پذیرد. قطر خاکریز نهایی حاوی تخته سنگ یا آخال یخ زده نباید در فاصله کمتر از 24 اینچی (600 میلیمتر) لوله قرار گیرد. ماده پلی وینیل کلراید یا pvc از ۴۳ درصد هیدوکربن و ۵۷ درصد کلر تشکیل شده است.

نمک خام و طعام مواد تشکیل دهنده اصلی پی وی سی می باشد که از نفت سیاه، نمک، کلر و ماده اتیلن به دست می آید. ماده اصلی تشکیل دهنده لولههای پلیکا یا همان لوله پی وی سی، پلی وینیل کلراید است. پلی وینیل کلرید که به اختصار pvc گفته می شود، پلیمر یا به عبارتی پلاستیک پرکاربرد و شناخته شده در صنعت لوله و فاضلاب است که به علت قیمت مناسب و مقاومت بالا نسبت به سایر پلاستیک ها، ترجیح داده می شود. از مزایای لوله پلی اتیلن می توان به کیفیت و دوام بالا، سهولت در بارگیری و حمل آسان، وزن مناسب و تا حدی پایین و نصب آسان اشاره نمود. همچنین این لوله ها در برابر اصطکاک واکنش افزایش دما را تا حد زیادی کنترل می کنند. کنترل و ایجاد لوله کاروگیت پلی اتیلنی آسانتر و امنتر است، که هزینه نصب و زمان نصب را کاهش میدهد. لوله کاروگیت سایز 200 که دارای قطر خارجی 233 میلیمتر است، در زمرهی پرفروشترین مدلها قرار دارد. همانطور که از نام این لوله ها مشخص است، لوله های پلی اتیلن تحت فشار طراحی شده اند تا بتوانند فشار را تحمل کنند. در اوایل قرن ۲۰ شیمیدان روی ایوان اوسترو میسلنسکی و فریتر کلات هر دو سعی کردند تا از پی وی سی در محصولات تجاری استفاده کنند که سختیهای کار با این پلیمر سخت و محکم، تلاش های آنها را بی نتیجه گذاشت.

 

پلی وینیل کلرید (PVC) عبارت پی وی سی و وینیل بطور رایج نه تنها با مرجع پلیمر بلکه برای همه موادی که پلی وینیل کلراید یک سازنده آنست استفاده میشود. برای جایگزینی لوله پروفیل در فضای دوبعدی می توان از یک لوله پلی اتیلن دو جداره با سختی حلقه ای ثابت استفاده کرد زیرا مدل متناهی آن در آزمایشات صحرایی ثابت کرده است که این مدل برای انحراف و فشار و همچنین پاسخ مکانیکی بار های خارجی مناسب است. در اواسط سال ۱۹۲۶ والدوسمون با افزودن مواد افزودنی یو پی وی سی را اختراع کرد. یکی از لوله های پلیمری که کاربرد فراوانی دارد لوله کاروگیت فاضلابی می باشد که این لوله در نوع متفاوت تولید و به بازار عرضه شده است یکی از مدل های آن لوله کاروگیت معمولی می باشد که برای ساختن آن از مواد پلیمری استفاده شده که مواد قالب گیری و سپس پرس میشوند اما در نوع دیگر این لوله ها که اسپیرال نام دارند برای تولیدشان از دستگاه مخصوص اکسترود استفاده می شود که بعد از انجام مرحله کوئنچ کردن و خنک سازی لوله ها به شکل مارپیچ یا حلقه ای در می آیند ، این لوله ها در سایزهای متفاوتی تولید می شوند که به همین دلیل قیمت لوله کاروگیت فاضلابی در هر سایز با هم متفاوت است و شما برای اطلاع پیدا کردن از قیمت های دقیق میتوانید با شماره هایی که در سایت موجود هستند تماس گرفته تا همکاران ما اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند، یکی از موارد قابل توجه در مورد این لوبه ها این می باشد که هر سایز آنها کاربرد متفاوتی دارند و شما با توجه به کارکردی که مد نظرتان است باید سایز مورد نظر را انتخاب کنید، این لوله ها دارای مزایای زیادی هستند به عنوان مثال در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند و طول عمر آنها بالای حداقل 50 سال می باشد و نیز دارای وزن بسیار سبک و حمل و نصب راحت و آسانی می باشند، از دیگر مزایای آنها انعطاف پذیری و چکش خواری بالا،تولید در قطرهای بالا،عدم تشکیل رسوب لوله و…

 

کوپلر و واشر نیز از انتخاب های خریدار می باشد که می تواند بصورت جوشی نیز این سایز لوله را نصب نماید. خرید لوله بخاری بصورت عمده برای کارخانه جات و مجتمع های تجاری با تخفیفات ویژه به انجام میرسد. لوله پلی اتیلن دو جداره از بهترین نمونه های این محصول بوده که ساختار آن به گونه ایست که یک لوله درون دیگری قرار دارد و به همین سبب جریان عبور سیالات سهل تر می گردد. بر اساس قراردادی که خریدار و فروشنده لوله کاروگیت، با یکدیگر منعقد می کنند؛ وظیفه حمل لوله ها بر عهده یکی از طرفین است. آیا تا به حال اسم لوله کاروگیت فاضلابی را شنیده اید؟ مقاومت مکانیکی لوله کاروگیت 800 می تواند از 4 کیلو نیوتن تا 128 کیلونیوتن بر متر مربع باشد. در ایران لوله کاروگیت حتما باید 31.5 کیلو نیوتن بر متر مربع مقاومت مکانیکی داشته باشد. لوله دوجداره به دلیل طرح خاص جداره خارجی و انعطافپذیری این لولهها، در صورت بستر سازی مناسب و تراکم کافی خاک اطراف و بالای لوله در زمان خاکریزی، از مقاومت مکانیکی کافی در مقابل بارهای ترافیکی و وزن خاک روی آن برخوردار میباشند. لوله ها دارای انواع متفاوتی هستند که یکی از مدل های انها لوله کاروگیت فاضلابی می باشد که کاربردهای بسیار متنوعی دارد و در مدل های مختلف با وزن و سایزهای متفاوت تولید می شود که هر سایز کاربرد به خصوص خود را دارد و شما قبل از خرید کاربرد هر سایز را بررسی کنید تا بتوانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید در مطالب بالا به بعضی از کاربردهای هر سایز اشاره شده است ، این لوله ها دارای مزایایی مثل :وزن سبک، حمل و نصب آسان و راحت، مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف پذیری مناسب ، عدم رسوب در لوله، چکش خواری بالا، اصطکاک پایین، تولید در قطرهای بالا، اتصال آسان و…

این مقاله را هم بخوانید :   شیوه تشخیص جاروبرقی بوش اصل

این سایز لوله دارای قطر داخلی 315 میلی متر و قطر خارجی 367 میلیمتر می باشد. از این رو به این لوله 200 میگویند که قطر داخلی آن 200 میلیمتر است . موضوعی که در این مقاله قرار است به آن بپردازیم لوله کاروگیت فاضلابی می باشد که قرار است اطلاعاتی در مورد نحوه کار ، کاربرد ،انواع و مشخصات آن در این مقاله بیان شود ،پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این لوله ها همراه ما باشید. همچنین برای بکارگیری در شبکه های فاضلاب، منهولهای پلی اتیلنی و شبکه های زهکش نیز کاربرد دارند. این ماده در صنعت پتروشیمی نیز ساخته می شود. پلی وینیل کلراید (ماده تشکیل دهنده پی وی سی) در قرن ۱۹ به دست هنری ویکتور رگنالت در سال ۱۸۳۵ و در سال ۱۸۷۲ به دست اوگن بومان کشف شد. ماده تشکیل دهنده polichloroethylene (پلی وینیل کلراید) یا پی وی سی نوعی پلاستیک بسیار پر کاربرد است.

 

این لوله هت در شبکه آبیاری و زهکشی، فاضلاب و همچنین احداث پل کاربرد دارد. لوله کاروگیت مشهد (Corrugated Pipe) یک نوع لوله دو جداره است که بخاطر ظاهر شیاردار یا کنگره ای بیرونی آن به این اسم نامگذاری شده تا بتواند فشارهای خارجی ناشی از اطراف و بالای خود را در زیر زمین تحمل کند و در داخل آن نیز سطحی صاف و صیقلی وجود دارد که معمولا رنگ آن زرد یا آبی است و رنگ روکش بیرونی نیز سیاه رنگ است. همچنین انعطاف پذیری بالای این لوله ها موجب می شود که در دماهای پایین نیز استحکام و مقاومت خود را در برابر ضربات و فشار حفظ می نماید. بعضی از مشخصات و استانداردها برای لوله های انعطاف پذیر، نیاز به فشرده سازی جایگذاری تا نقطه 6 تا 12 اینچ (150 تا 300 میلی متر) بالای لوله را الزامی می دانند. یکی از سوالاتی که ممکن است در زمینه خرید لوله کاروگیت فاضلابی برایتان ایجاد شود این باشد که چرا بعضی از آنها در بازار قیمت ارزان تری دارند؟

 

خرید لوله کاروگیت فاضلابی با قطر بالا، گران تر بوده اما به طور کلی در مقایسه با لوله های بتنی بسیار ارزان تر هستند. لوله کاروگیت در پروژه های فاضلاب در حمل و نقل پسماند صنعتی در تخلیه آب ناشی از طوفان و در انتقال آب زهکشی استفاده می شود. استفاده از لوله و اتصالات با کیفیت باعث پیشرفت موفقیت آمیز پروژه های بزرگ عمرانی و صنعتی می شود. علاوه بر این، این خرابی ها می تواند باعث قطع سرویس، نگرانی های ایمنی و از بین رفتن اعتبار برند شود. علاوه بر شبکه آبرسانی و سیستم فاضلاب، لوله پلی اتیلن گاز نیز برای سیستم گاز رسانی نیز قابل کاربرد در برخی بخش ها می باشد. لوله های پلی اتیلن کاروگیت امروزه در اندازه و کیفیت های متفاوت قابل ارائه به مشتریان گرامی می باشد. تولید کننده لوله کاروگیت با استفاده از دانش مهندسی تولید این تجهیزات انواع و اقسام این لوله ها را ابعاد و اندازه های متفاوت تولید نموده و روانه بازار های فروش می نماید. لوله پلی اتیلن اسپیرال، که این لوله ها در حقیقت همان لوله های کاروگیت می باشند، تنها تفاوت آن ها در سایز آن ها می باشد.