بعضی وقتا حرکات شما از اون چه می گین اهمیت بیش‌تری پیدا می کنه.
به همون اندازه که شما بدن تون رو کنترل می کنین، بدنتون هم شما رو تحتِ کنترل خودش داره.
باید بدونین که ژستای ساده بر چگونگی تفکر، احساس یا کارکرد فرد تاثیر خیلی عجیبی دارن و از این رو خوبه که با آشنایی با این زبون، به روابط و تعاملات اجتماعی خود بهبود بیشتری ببخشین.

واسه این منظور، پیشنهاد می کنیم ۱۰ روش موثر واسه به کار گیری زبون بدن که در ادامه نوشته شده رو از نظر بگذرونین. همراهمون باشین.

۱-دراز بکشین، خلاق تر باشین

براساس گفته دکتر دارن لیپنیکی، استاد دانشگاه ملی استرالیا، دراز کشیدن می تونه به خلاقیت بیشتر منجر شه. اون میگه: «ممکنه خلاقانه ترین فکرا وقتی به ذهن ما برسه که به پشت دراز کشیده ایم. یکی از دلایل این موضوع این می تونه باشه که ماده شیمیایی نور آدرنالین در وقتی که وایس تاده ایم بیشتر آزاد می شه و این ماده مانع توانایی ما در تفکر خلاقانه س.

 ۲-دستان تون رو به سینه بزنین، مصمم تر باشین 

به اندازه کافی عجیبه که دست به سینه بودن باعث شه که شما مدت بیشتری رو واسه یه موضوع غیرقابل حل اختصاص بدین و کارکرد بهتری در مورد مسائل قابل حل داشته باشین.

این موضوع واقعا جالبه؛ چون مقاومت، همون ویژگیه که بیشتر کارآفرینان موفق شدیدا به اون احتیاج دارن. هروقت که احساس گرفتاری کردین، دستان تون رو به سینه بزنین و بعد به حرکت رو به جلو ادامه بدین.

۳-مانند سوپرمن وایسید، اعتماد به نفس به دست بیارین

با در نظر گرفتن گفته امی کادی، استاد دانشگاه هاروارد، دو دقیقه ایستادن در موضع قدرت صاف ایستادن، دستان رو به سمت آسمون گرفتن و یا مانند سوپرمن دست به کمر ایستادن، سطح اعتماد به نفس رو به طوری خاصی زیاد می کنه. این کار رو قبل از ورود به جایی که میدونید در اون احساس اضطراب، ناامنی و ترس دارین، انجام بدین (فقط مطمئن شید که کسی شما رو نمی بینه).

۴ – عضلات بدنتون رو سفت کنین، عزم راسخ به دست بیارین

میدونید که چیجوری قبل از تزریق آمپول خودتون رو سفت می کنین. این روش بدن شما واسه کمترکردن درده. فشردن عضلات هم اینکه به شما کمک می کنه تا موقع شنیدن جواب منفی متمرکزتر شید. این کار حتی می تونه توانایی شما در مقاومت در برابر خوردن غذاهای وسوسه کننده رو هم زیاد کنه

۵ – لبخند بزنین، استرس رو کم کنین

اخم کردن، شکلک درآوردن و دیگه نشونه های ظاهری منفی به مغز فرمون میدن که هرکاری که مشغول انجام اون هستین سخته. پس بدن شما با آزادکردن کورتیزول عکس العمل نشون میده که باعث افزایش استرس شما می شه.
استرس موجب استرس بیشتر می شه… و در زمان کوتاهی تبدیل به کوهی از آتیش میشین. راه حل اینجاس: خودتون رو مجبور کنین که لبخند بزنین. حتی اگه هیچی در اون شرایط تغییر نکنه بازم شما استرس کمتری دارین و جایزه تون در اینه: وقتی که لبخند بزنین، دیگه مردم هم استرس کمتری رو احساس می کنن که باعث کاهش سطح استرس شما می شه.

پس هر دو استرس رو با یه لبخند از بین ببرین. (به هر حال، لبخندزدن، ورزش کردن رو هم آسون تر می کنه.
مثلا شما دارین با وزنه های سنگین کار می کنین، به صورت طبیعی صورت تون رو در هم می کشید. اما اگه خودتون رو مجبور کنین که لبخند بزنین، می بینه که می تونین یه یا دو وزنه بیشتر بزنین. این کار رو انجام بدین اما خود رو واسه نگاه های عجیب افراد حاضر در باشگاه آماده کنین

۶-به آرومی تعظیم کنین، خودتون رو در آسایش بذارین

این مقاله را هم بخوانید :   چند حقیقت جالب که به لطف نشنال جئوگرافیک به آن ها پی برده ایم

خم کردن آروم سرتون به سمت جلو موقع ملاقات با بقیه فرق و فروتنی رو به رخ میکشه و به نابود کردن هرگونه فرق جایگاه پیش فرض کمک می کنه. دفعه بعد که شخصی رو ملاقات کردین، به آرومی سرتون رو به جلو خم کنین، لبخند بزنین، رابطه چشمی برقرار کنین و نشون بدین که اون ملاقات موجب افتخار شما شده .هممون آدمایی رو که دوست مون دارن، دوست داریم، پس اگه من به شما نشون دهم که واقعا دوست تون دارم، به سرعت شروع به دوست داشتن من می کنین و نشون می دید که منو دوست دارین… و این موضوع به من کمک می کنه تا اعصابم رو آروم کنم و تلاش کنم خودم باشم.

۷-از بقیه تقلید کنین، احساسات شون رو درک کنین

به نظر عجیب می رسه اما تحقیقات نشون داده که تقلید از اظهارات غیرکلامی بقیه می تونه به شما کمک کنه تا احساساتی رو که تجربه می کنن، درک کنین. از اون جایی که ما احساسات مون رو به صورت غیرکلامی نشون می دیم، تقلید از اون نشونه ها به دلیل یه «کارکرد بازخورد تو» بر احساسات خودمون تاثیر میذاره.
به طور خلاصه: از احساساتم تقلید کن تا بهتر درک کنی که چه احساسی دارم؛ یعنی بهتر میتونی به من کمک کنی تا از پس اون حساسیت برآیم. علاوه بر این، تقلید از حالات صورت (کاری که معمولا اونو بدون فکر انجام می دیم) به بقیه این حس رو میده که انگار اون تعامل مثبت بوده.

۸-تو یه زاویه وایسید، دعوا رو کم کنین

وقتی که تنشا در بالاترین درجه خود قرار دارن، ایستادن روبروی همدیگه احساس مقابله به مثل میده. اگه چیزی که می خواین بگید ممکنه طرف دیگه رو به رقابت بکشه. به آرومی از جا بلند شین و تو یه گوشه وایسید یا بشینین و اگه با شما مقابله شد، عقب نشینی نکنین. فقط به اون گوشه تغییر مکان بدین. شما به طور مشخصی هرگونه مقابله پیش فرض رو کم کنین و ممکنه صحبت رو کمتر از روی دشمنی نشون بدین.

۹-از دستان تون استفاده کنین، حافظه رو بهتر کنین

تحقیقات نشون داده که به صحبت واداشتن کودکان بین یادگیری تاثیری بر افزایش یادگیری نداره؛ بلکه به حرکت واداشتن اونا کمک می کنه تا اطلاعاتی رو که به ، تو ذهن خود نگه دارن. اگه این موضوع واسه کودکان اثبات شده، در مود ما هم صدق می کنه.
طبق گفته یه پژوهشگر «ادا درآوردن، نقش دلیل در یادگیری داره.
شاید به دلیل این که راه جانشین و مجسمی به یادگیرندگان میده تا ایده های جدید رو ارائه بدن.  از نظر من روش خوبیست.

۱۰-آدامس بجوید، هوشیارتر باشین و در حالت بهتری قرار داشته باشین

 درسته، شاید آدامس جویدن کاری حرفه ای در بسیاری جاها به نظر نرسه و باید ازش استفاده نکرد. با این حال تعدادی از مطالعه ها نشون میده که جویدن آدامس در محیط غیررسمی می تونه به هوشیاری بیشتر شما برسه و زمان عکس العمل نشون دادن شما رو پیشرفت دهد و توجه انتخابی و پایدارتان رو بهتر کنه و مزاج تون رو بهتر کنه. یه راه حل: دفعه بعدی که خواستین موضوع سختی رو حل کنین، دراز بکشین، دستان تون رو به سینه بزنین و یه آدامس بجوید. شاید، تنها شاید، این ترکیب برنده ای باشه که واسه رسیدن به موفقیت بعدی تون نیاز دارین.