متوسط ضریب هوشی ۱۰۰ هستش و ضریب هوشی ۱۴۰ نخبه حساب می شه.
از آلبرت انیشتین هیچوقت تست آی کیو گرفته نشده بود اما ضریب هوشی اونو ۱۶۰ تخمین میزنن. با این حال کسایی وجود دارن بهره هوشی شون از انیشتین بیشتره.

۱- یاکوب بارنت: ضریب هوشی ۱۷۰

 

یاکوب دو ساله بود که دچار شدن به اوتیسم درجه متوسط تا شدید در اون تشخیص داده شد و پزشکان به فکر بودن اون هیچوقت بستن بندهای کفشش رو یاد نمی گیره اما حالا اون استاد لباس پوشیدن شده! این کودک نخبه امریکایی سالای ششم تا دوازدهم مدرسه رو در کمتر از یه سال گدراند و بعد از اون در سن ده سالگی به کالج رفت. اون تا سیزده سالگی تبدیل به فیزیکدانی مشهور شد.

حالا اون در نوزده سالگی مشغول گذروندن دوره PhDه.

۲- جودیت پولگار: ضریب هوشی ۱۷۰

 

این استاد شطرنج مجارستانی رو بهترین شطرنج باز زن تاریخ می دونن. در سال ۱۹۹۱ وقتی که اون پونزده سال و چهار ماه سن داشت، عنوان جوون ترین استاد بزرگ شطرنج دنیا رو گرفت.

۳- ریک راسنر: ضریب هوشی ۱۹۲ تا ۱۹۸

ریک راسنر بیشتر از سی تست آی کیو انجام داده که بسته به روش تعیین نمره در هر تست، ضریب هوشی اونو بین ۱۹۲ تا ۱۹۸ نشون داده. قبل اینکه این به اصطلاح دومین مرد باهوش دنیا تبدیل به یه نویسنده تلویزیونی شه، به کارای نگهبانی، رقاصی و مدلینگ مشغول بود. رانسر بعد از باخت در یکی از مراحل مسابقه «کی می خواد میلیونر بشه؟» در شبکه امریکایی ABC که باعث شد اون ۱۶۰۰۰ دلار رو از دست دهد، با عنوان طرح سوال اشتباه از این شبکه شکایت کرد، اما در شکایتش توفیقی نیافت.

۴- اوانجلیس کاتسیولیس: ضریب هوشی ۱۹۸

 

طبق فهرست نوابغ جهان، اوانجلیس کاتسیولیس با ضریب هوشی ۱۹۸ و داشتن مدارک MD، MSc، MA و PhD، بالاترین ضریب هوشی سنجیده شده در دنیا رو داره.
این روانپزشک یونانی مدارکی هم در رشته های فلسفه و تکنولوژی تحقیقات پزشکی داره.

۵- شو یانو: ضریب هوشی ۲۰۰

شو یانو فیزیکدان امریکایی در سن نه سالگی وارد کالج شد و دوره های MD و PhD رو تا سن بیست سالگی گذراند. اون در رشته تکواندو هم کمربند مشکی داره و از سن چهار سالگی آهنگسازی رو شروع کرد، اما تمرکز اصلی اون بر رشته عصب شناسی بچه گونه.

این مقاله را هم بخوانید :   با مزایای نوشیدن ترکیب آب و لیموترش در هنگام صبح آشنا شوید

۶- ناتان لئوپالد: ضریب هوشی ۲۰۰

 

ناتان لئوپالد که از معروفیت چندانی بهره مند نیس، با ضریب هوشی ۲۰۰، تا سن هیجده سالگی توانایی صحبت به نه زبون رو کسب کرده بود. اما اون از هوشش واسه کارای بهتری بهره جنگ. در سال ۱۹۲۴ نوزده ساله بود که به دنبال اقدام واسه ارتکاب به جرم بدون گذاشتن رد و مدرک، اون و همدستش رو به اتهام قتل بازداشت کردن. لئوپالد ۳۳ سال رو در زندان گذارن تا اینکه به قید شرط آزاد شد.

۷- مرلین ووس سونت: ضریب هوشی ۲۲۸

 

 

مررلین ووس سونت ده ساله بود که آزمون سطح بزرگسالان استنفورد باینت، ضریب هوشی اونو ۲۲۸ نشون داد. در سال ۱۹۹۰ این دسته بندی از آزمون استنفورد باینت حذف شد چون که نمرات اونو دقیق نمی دونستن، اما تا قبل از این تغییرات ضریب هوشی مارلین رکوردی در بین زنان نخبه جهان حساب می شد.
اون تا سال ۱۹۸۶ به سوالات خوانندگان نشریه Parade درباره فلسفه و ریاضیات و به شکل ستونی به نام «از مرلین بپرس» جواب می داد.

۸- آینان کاولی: ضریب هوشی ۲۶۳

این کودک نخبه ایرلندی در سن هشت سالگی، سال سوم رشته شیمی در دانشگاه پلی فوت وفن سنگاپور رو می گذرونه و تا قبل از نه سالگی تا ۵۱۸ رقم اول اعشار عدد پی رو به ذهن سپرده بود. حالا در هیجده سالگی به نظر می رسه اون در هنر هم استعدادهایی داره؛ اون علاوه بر فیلنامه نویسی، در سن دوازده سالگی هم واسه فیلم کوتاهی به نام «درخشش» آهنگسازی کرد.