ترکیه یکی از کشورهای همسایۀ ایران است که هرساله افراد بسیاری از کشورهای مختلف به شهرهای این کشور سفر می‌کنند. برخی از افراد برای تفریح، برخی برای خرید و برخی برای مهاجرت به کشور ترکیه سفر می‌کنند.

ترکیه یکی از کشورهایی است که محصولات تولیدی آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند، همچنین محصولات وارداتی به این کشور نیز در بالاترین کیفیت هستند. ایرانیان بسیاری برای خرید اجناس مختلف به‌منظور مصرف شخصی و یا برای فروش، به ترکیه سفر می‌کنند. ازجمله بهترین محصولات کشور ترکیه برای خرید می‌توان به انواع لباس‌ها، انواع پارچه‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و… اشاره کرد که لباس‌های ترک بیشتر از سایر محصولات این کشور شهرت دارند. شما برای حضور در بازار، باید قادر به مکالمه روزمره زبان ترکی استانبولی برای خرید باشید و یا آموزش ببینید تا بتوانید مکالمه کنی.پروان آکادمی از موسسات معروفی است که آموزش ویدئویی زبان ترکی استانبولی را در سایت خود منتشر میکند.

به‌طور معمول افرادی که به‌عنوان فروشنده در بازارهای ترکیه حضور دارند، از اصطلاحات عامیانۀ ترکی استانبولی برای خرید استفاده می‌کنند، ازاین‌رو شما باید به این اصطلاحات مسلط باشید تا بتوانید یک خرید خوب را تجربه کنید میتوانید.

بهترین بازار هفتگی استانبول

دانستن اصطلاحات ترکی استانبولی برای حضور در بازارهای ترکیه و خرید بهتر بسیار ضروری است. برخی از بهترین بازارهای ترکیه برای خرید به شرح زیر است:

 

۱) مرکز خرید کانیون مال
یکی از معروف‌ترین و جزو اولین مراکز خرید در استانبول ترکیه، کانیون مال است؛ این مرکز خرید در استانبول به‌عنوان لاکچری‌ترین مرکز خرید شناخته می‌شود. کانیون مال در منطقۀ اقتصادی لونت قرار دارد که به تجهیزات حمل‌ونقل عمومی نیز دسترسی خوبی دارد و رفت‌وآمد به این مرکز آسان است. این مرکز خرید بهترین برندها همچون نیکولز، سواروسکی، هاروی، واکو و… را در خود جای‌داده‌است و می‌توان گفت اجناس این مرکز بسیار گران است. این مرکز به دلیل معماری خاص، از شهرت زیادی برخوردار است و کافه‌رستوران‌های شیکی در آن وجود دارد. مکالمۀ ترکی استانبولی در خرید بسیار اهمیت دارد تا بتوانید به‌راحتی خرید کنید.

۲) مرکز خرید مال آف
مرکز خرید مال آف یکی از خاص‌ترین و شگفت‌انگیزترین مراکز خرید استانبول ترکیه بوده که در بخش اروپایی این شهر قرار گرفته‌است. تنوع محصولات این بازار موجب می‌شود تا گردشگران بتوانند محصولات متنوعی که نیاز دارند را به‌راحتی خریداری کنند. نکتۀ قابل‌توجه درمورد این بازار، وجود پارک و سینما در کنار مغازه‌هاست که افراد می‌توانند علاوه‌بر خرید، تفریح و استراحت کنند. مرکز خرید مال آف نیز از دسترسی خوبی به حمل‌ونقل عمومی برخوردار است.

این مقاله را هم بخوانید :   معرفی پارتیشن های شیشه ای

۳) گراند بازار
یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیدۀ جهان، گرند بازار یا بازار بزرگ استانبول محسوب می‌شود. این بازار به دلیل معماری جذاب و زیبایی‌ای که دارد، موردتوجۀ عدۀ زیادی قرار گرفت و در سال ۲۰۱۴ میلادی، به‌عنوان محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری، رتبۀ اول را از آن خود کرد.

این بازار در قسمت اروپایی استانبول واقع شده‌است که ۶۱ راهروی سرپوشیده و بیش از ۳۰۰۰ مغازه دارد. در بازار بزرگ استانبول، تنوع اجناس بالاست و شما می‌توانید اجناس مختلفی همچون ادویه‌جات، چرم، فانوس‌های رنگی زیبا، کفش، داروهای گیاهی، طلا و جواهرات، فرش، کتب قدیمی، عتیقه‌جات، صنایع‌دستی و لباس را خریداری کنید. دانستن اصطلاحات زبان ترکی در زمان خرید به شما کمک فراوانی می‌کند.

۴) مرکز خرید اُپرمیوم اوتلت
این مرکز خرید دارای دو شعبه در استانبول و آنکاراست که یک شعبۀ آن در محلهٔ آتاشِهیر استانبول واقع شده‌است. بازار خرید اپرمیوم اوتلت برندهایی همچون تامی، ال‌سی وایکیکی، کوتون و… را ارائه می‌دهد. اپرمیوم اوتلت یکی از مناسب‌ترین مراکز خرید در ترکیه محسوب می‌شود.

۵) مرکز خرید استار سینی اوتلت
این مرکز خرید از تنوع محصولات و قیمت‌های مناسبی برخوردار است و جزو مراکز خرید ارزان استانبول محسوب می‌شود. استار سیتی اوتلت یکی از محبوب‌ترین بازارهای استانبول به شمار می‌آید که انواع برندهای پوشاک و لوازم‌خانگی ترک را در خود جای‌ داده‌است. مکالمۀ زبان ترکی استانبولی برای خرید در این مرکز و سایر مراکز الزامی است‌.