کسب درآمد با فتوشاپ (+بازار کار فتوشاپ) گرافیستار

فتوشاپ از آن دسته کارهایی است، که روی زمین نمی‌ماند. اگر شما فتوشاپ بلدید و هیچ درآمدی از آن ندارید، حتما راه‌های کسب درآمد از فتوشاپ را نمی‌دانید و به دنبالش نرفته‌اید. فتوشاپ در زمینه های مختلفی کاربرد و استفاده دارد؛ مخصوصا در کسب ‌و ‌کارهای اینترنتی. مثلا اگر یک سایت داشته باشید و بخواهید محتوای خوبی در آن بگذارید، باید کمی فتوشاپ بلد باشید، تا بتوانید روی تصاویر آن کار کنید. اگر می خواهید یک پیج حرفه‌ای در اینستاگرام داشته باشید، احتمالا نیاز پیدا می کنید، که روی تصاویر پست‌ و استوری با فتوشاپ کار کنید.

خب حالا از آنجا که افراد و شرکت‌ها معمولا این مهارت را ندارند، به دنبال فردی مثل شما هستند. خلاصه که اگر گرافیست باشید، قرار است از این به بعد با ایده هایی که می‌خواهیم به شما بگوییم، صاحب درآمد قابل قبولی شوید. دوره آموزش فتوشاپ، یک نرم‌افزار ویرایش عکس حرفه‌ای و طراحی پیکسلی است که محصول شرکتAdobe است و در بسیاری از زمینه‌های گرافیکی کاربرد دارد. کاربران نرم‌افزار فتوشاپ می‌‌‌توانند با ابزار‌های قدرتمند این نرم‌افزار کارهای خلاقانه و مختلفی در بسیاری از حوزه‌ها انجام دهند. با ما همراه باشید تا در ادامه با کاربرد فتوشاپ در حوزه‌های مختلف آشنا شوید.

روش های کسب درآمد از فتوشاپ در ایران

فتوشاپ در ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان بسیار محبوب و کاربردی است و خیلی از طراحی‌های مختلف برای تبلیغات و فروش، در نرم‌افزار فتوشاپ انجام می‌شوند. شاید در حال حاضر در ایران مانند سایر کشورها از فتوشاپ استفاده نشود، ولی تا ۵ سال آینده، فتوشاپ در همهٔ کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک نقش بزرگی خواهد داشت. در ادامه روش های مختلف از کسب درآمد فتوشاپ در ایران را توضیح می‌دهیم. در بین بهترین سایت های آموزش برنامه های گرافیک و تدوین می توان به فرادرس، سریع آسان، گرافیستار، فرانش، موشن کده و دانشجویار اشاره کرد.

حوزه‌های بازار کار فتوشاپ

همان‌طور که متوجه شده‌اید نرم‌افزار فتوشاپ بازار کار گسترده‌ای دارد که شما می‌توانید در بسیاری از حوزه‌ها مانند حوزه‌های گرافیکی، معماری، عکاسی، مد و فشن، طراحی‌های تبلیغاتی و … فعالیت کنید.

برای شرکت های مختلف، درخواست کار بفرستید

در ایران کسب‌وکارهای مختلفی در حال شکل‌گیری هستند و تقریبا همه آن‌ها نیاز به نیروی طراح برای طراحی و تبلیغات دارند، بنابراین اگر در فتوشاپ مهارت دارید و طراحی انجام می‌دهید، در سایت‌هایی که آگهی استخدام دارند، مانند سایت جابینجا ثبت‌نام و رزومه کاری خود را آپلود کنید.

طراح به عنوان شغلی است، که نه تنها در کسب‌وکارهای اینترنتی،‌ بلکه در کارخانه‌ها، شرکت‌های بزرگ، اداره‌های دولتی و … نیز مورد نیاز است، پس دانشتن مهارت کافی در فتوشاپ برای پیدا کردن شغل در ایران بسیار کمک کننده است. البته این را هم می‌دانیم که آغاز راه سخت است، ولی باید شروع کنید مثلاً اگر هیچ نمونه کاری ندارید، در ابتدا با دریافت مبلغ کم کار کنید، تا رزومه‌تان تکمیل شود و راحت‌تر به عنوان طراح گرافیست پذیرفته شوید.

استخدام به عنوان گرافیست

شاید اولین حوزه‌ی کاری که یک فرد مسلط به نرم‌افزار فتوشاپ، برای ورود به بازار کار انتخاب می‌کند استخدام در یک شرکت به عنوان نیروی گرافیست باشد. امروزه بسیاری از شرکت‌ها، افرادی را به عنوان نیروی گرافیست برای کارهای گرافیکی و تبلیغاتی استخدام می‌کنند ولی این انتهای راه نیست شما می‌توانید به صورت مستقل بدون استخدام در شرکت یا مجموعه‌ای در حوزه‌های مختلف به عنوان یک گرافیست فعالیت کنید.

این مقاله را هم بخوانید :   طراحی نمای ساختمان ، اجرای نمای ساختمان

بازارکار فتوشاپ در کشورهای دیگر:

همان‌طور که گفته شد فتوشاپ برنامه‌ای جامع و کاربردی است و بازارکار فتوشاپ نیز گسترده است. طبق تحقیقاتی که در آمریکا برای وضعیت شغلی گرافیست ‌ها انجام گرفته شد، بین سال‌های 2010 تا 2020 رشد 13 درصدی نسبت به کار‌های دیگر داشت.

در بازه‌ی زمانی 5 سال گذشته، حوزه‌ی گرافیک در کشور استرالیا 11.6 درصد نسبت به مشاغل دیگر رشد داشته است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال های آتی نیز بازارکار فتوشاپ رشد فراوانی خواهد داشت. شما می‌توانید در منزل با فتوشاپ کار کنید و از این راه کسب درآمد داشته باشید و هم زمان بیشتری را به خانواده و مواردی که به آن علاقه دارید اختصاص دهید و در کنار این موارد با نرم‌افزار فتوشاپ درآمدزایی کنید.

وقتی وارد بازارکار فتوشاپ شوید دو انتخاب پیش روی شماست، می توانید به صورت حضوری یا دورکاری در این حوزه کاری فعالیت کنید. یعنی می‌توانید به صورت پروژه‌ای با فتوشاپ طراحی کنید یا اینکه به عنوان یک فتوشاپ کار در یک شرکت استخدام شوید. سابقه‌ی کاری و تجربه داشتن در این زمینه در افزایش حقوق شما تاثیر فراوانی دارد.

درآمد فتوشاپ در صورت فعالیت فریلنسری:

یکی از قوی‌ترین مزیت های فری‌لنسری داشتن شغلی بدون سقف و محدودیت درآمد یک فتوشاپ کار است به طوری که هرچقدر بیشتر کار کنید یا تجربه بیشتری کسب کنید درآمد شما افزایش می‌یابد.

فریلنسری در آموزش پروژه محور فتوشاپ بسیار گسترده است و درآمد آن نیز بسیار متغیر است زیرا فتوشاپ کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف دارد و دستمزد هرکدام از این پروژه ها با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه لیستی از حوزه های اصلی فتوشاپ و میزان دستمزد بر اساس هر پروژه را برای شما گردآوری کرده ایم.

  • طراحی لوگو: از ۲۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان
  • طراحی بنر های تبلیغات اینترنتی: از ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان
  • طراحی اینفوگرافیک: از ۱۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان
  • تولید محتوای اینستاگرام: از ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان(ماهیانه)
  • طراحی رابط کاربری اپلیکیشن: از ۲ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان
  • طراحی وبسایت و قالب آن: از ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان
  • طراحی بیلبورد های تبلیغاتی: از ۱ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان
  • طراحی ست اداری: از ۲۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان
  • طراحی جلد کتاب: از ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان
  • روتوش تصاویر حرفه ای: از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان

این ها همگی قسمت کوچکی از کاربرد ها و درآمد فتوشاپ هستند، در نظر داشته باشید افرادی هستند که تعرفه گران تر یا ارزان تری داشته باشند ولی کلیت بازار فتوشاپ حرفه ای در همین بازه است.

منبع: گرافیستار https://graphi-star.com/