در مقاله پیش رو قصد داریم یکی از جدیدترین هندزفری‌های بی‌سیم سامسونگ را بررسی کنیم. Galaxy Bude FE یکی از جدیدترین محصولات برند سامسونگ محسوب می‌شود که با قیمتی متوسط قابلیت‌های زیادی را ارائه می‌کند. گلکسی بادز fe سامسونگ اولین هندزفری بی‌سیم اقتصادی این برند محسوب می‌شود. تا قبل از این سامسونگ در میان هندزفری‌های بی‌سیم خود مدلی با قیمت متوسط نداشت. این محصول کیفیت ساخت بالایی دارد و طراحی آن بسیار شبیه به مدل‌های قبلی این برند است. در ادامه قصد داریم به صورت تخصصی کیفیت مکالمه، صدای هندزفری و قابلیت‌های آن را بررسی کنیم.

 

جعبه گشایی

همانند دیگر بررسی‌ها ابتدای مقاله بررسی و نقد هدفون سامسونگ Galaxy buds FE را با جعبه گشایی آن آغاز می‌کنیم. هنگامی که جعبه گلکسی بادز fe سامسونگ را باز می‌کنید درون آن کیس، بادزها، دفترچه راهنما، دو سری سیلیکونی با سایزهای متفاوت و کابل شارژ USB Type-C قرار دارد.

 

طراحی

در بخش طراحی هندزفری بلوتوثی Galaxy Buds FE با طراحی همانند سایر بادز سامسونگ که بی‌سیم هستند رو به رو هستیم؛ بنابراین در این بخش تغییری صورت نگرفته و سامسونگ همان سنت قبلی خود را حفظ کرده است. کیس این محصول از جنس پلاستیک براق است و اندازه‌ای برابر با 50 در 50 در 27.5 میلی‌متر دارد. بدنه کیس اصلا لیز نیست و به راحتی از دست سر نمی‌خورد؛ همچنین به راحتی خط و خش روی آن نمی‌افتد. داخل این کیس بادزها قرار گرفته‌‌اند. بر خلاف بدنه، داخل کیس مات است و بادزها نیز بدنه‌ای از جنس پلاستیک مات دارند. اندازه هر کدام از بادزها برابر است با 17.3 در 19.3 در 22.2 میلی‌متر. اندازه بادزها متوسط است و  به راحتی داخل گوش قرار می‌گیرد؛ همچنین دو سری با اندازه مختلف برای آن در نظر گرفته شده تا با توجه به اندازه گوش بتوانید سری را که با آن راحت هستید انتخاب کنید. روی بدنه کیس چراغی قرار دارد که وضعیت شارژ کیس را نمایش می‌دهد. هنگامی که کیس را باز می‌کنید نیز چراغ LED دیگری درون آن قرار گرفته که وضعیت اتصال و شارژ بادزها را نمایش می‌دهد. پشت بدنه نیز درگاه USB Type-C برای شارژ کردن این محصول قرار گرفته است. برای مقاومت این محصول در برابر آب، سامسونگ از استاندارد IPX4 استفاده کرده است. این استاندارد تنها در برابر رطوبت و پاشش جزئی آب مقاومت دارد و باید نهایت دقت در استفاده از گجت را داشته باشید تا نفوذ آب به آن آسیب جدی وارد نکند. بادز FE در دو رنگ مشکی سفید و سفید در دسترس است و با توجه به سلیقه شخصی می‌توانید بین این دو رنگ بهترین انتخاب را داشته باشید. برخلاف هندزفری‌های قبلی این محصول تنوع رنگبندی ندارد و تنها تفاوت رنگبندی آن در رنگ بدنه داخل کیس است. مدلی که برای بررسی در اختیار ما قرار دارد سفید مشکی آن است و می‌توانید در این مقاله نگاهی نزدیک به آن داشته باشید.

 

اتصالات و برنامه اختصاصی

برای وصل کردن Galaxy Buds FE سامسونگ به گوشی، بلوتوث 5.2 در نظر گرفته شده است. این نسخه از بلوتوث به شما کمک می‌کند اتصال سریعی با گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS برقرار کنید. طبق ادعای سامسونگ این هندزفری بی‌سیم می‌تواند به گوشی‌های مبتنی بر اندروید 8 به بالا وصل شود. سامسونگ درباره اتصال آن به iOS حرفی نزده و طبق تستی که انجام دادیم Buds FE به آیفون نیز وصل می‌شود؛ اما امکان استفاده از برنامه مخصوص آن را نخواهید داشت. در کنار عدم امکان استفاده از برنامه مخصوص کیفیت صدای دریافتی با آیفون کمتر از گوشی‌های مبتنی بر اندروید است. همانطور که اشاره کردیم سامسونگ برای تنظیمات بیشتر و شخصی سازی برخی قابلیت‌ها برای این محصول برنامه به‌خصوصی در نظر گرفته است. هنگامی که گلکسی بادز fe را به گوشی مبتنی بر اندروید وصل می‌کنید به صورت پاپ آپ دانلود برنامه آن ظاهر می‌شود. با نصب و ورود به برنامه می‌توانید حالت‌های پخش صدای اختصاصی خود را طراحی کنید؛ همچنین می‌توانید کنترلرهای لمسی این محصول را نیز فعال و مدیریت کنید. داخل برنامه میزان شارژ هر بادز را مشاهده خواهید کرد. از دیگر قابلیت‌های قرار گرفته درون برنامه امکان فعال یا غیر فعال کردن حالت Noise Cancelling و Ambinet Sound است. نویز کنسلینگ صدای محیط را حذف می‌کند و در محیط‌های شلوغ کیفیت پخش صدای بهتری را در اختیارتان قرار می‌دهد در مقابل حالت Ambient صدای محیط را نیز دریافت می‌کند در مواردی که نیاز دارید تا صدای اطراف را نیز بشنوید کاربردی محسوب می‌شود.

این مقاله را هم بخوانید :   معرفی کامل بهترین برند تجهیزات آشپزخانه صنعتی

 

کیفیت صدا

کیفیت صدای هندزفری بی‌سیم بستگی به قطر درایور آن دارد. بادز Fe درایورهایی با اندازه 12 میلی‌متر دارد. این درایورها از ایرپادهای اپل بزرگتر هستند. طبق تستی که روی کیفیت صدای آن انجام دادیم باید بگوییم که در این بخش این هندزفری کمبودی ندارد و به خوبی موزیک و صدای در حال پخش را با بالاترین کیفیت و بیسی قدرتمند پخش می‌کند. قابلیت نویز کنسلینگ آن نیز به خوبی صدای محیط را حذف می‌کند و اختلالی روی صدای در حال پخش ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین به راحتی با استفاده از این بادز می‌توانید در محیط‌های شلوغ به موسیقی گوش کنید.

 

کیفیت مکالمه

برای بهبود کیفیت مکالمه این هندزفری بی‌سیم سه میکروفون دارد که دو تا از میکروفون‌ها داخلی هستند و یکی از آن‌ها نیز روی بدنه قرار دارد. کیفیت مکالمه محصول مناسب است و مخاطب می‌تواند به خوبی صدای شما را بشنود. یکی از ویژگی‌های جالب توجه این هدفون که با اکو سیستم سامسونگ همخوانی دارد حالت سوییچ خودکار است. با استفاده از این قابلیت هدفون به هر دستگاه سامسونگی که دارید به صورت خودکار وصل می‌شود. برای مثال اگر به تبلت وصل شده باشید و همزمان گوشی شما زنگ بخورد بادزها به صورت خودکار به گوشی وصل می‌شوند و می‌توانید به مکالمه بپردازید؛ همچنین این هندزفری با تلویزیون‌های سامسونگ سازگاری دارد و به راحتی به آن‌ها وصل می‌شود.

 

باتری

آخرین مبحثی که در مقاله نقد و بررسی هندزفری سامسونگ Buds FE سراغ آن رفته‌ایم باتری آن است. هر بادز باتری 60 میلی‌آمپر ساعتی دارد که با ANC روشن 6 ساعت شارژدهی و با ANC خاموش 8.5 ساعت شارژدهی دارد. کیس این محصول نیز باتری با ظرفیت 479 میلی‌آمپر ساعتی دارد که می‌تواند 21 ساعت شارژ ایرپادها را با ANC روشن و 30 ساعت با ANC خاموش تامین کند. البته اعداد فوق در صورت گوش دادن به موسیقی است و ممکن است در مکالمه این اعداد متغیر باشند.

 

آیا هندزفری galaxy buds fe سامسونگ ارزش خرید دارد؟

سامسونگ گلکسی بادز FE درایورهایی 12 میلی‌متری دارد و هنگام پخش موسیقی کیفیت بالایی را ارائه می‌کند. این هندزفری کیفیت ساخت بالایی دارد و به راحتی داخل گوش قرار می‌گیرد. در مجموع این محصول هندزفری با کیفیت بسیار بالا است و مناسب افرادی محسوب می‌شود که نیاز به گجتی با کیفیت برای گوش دادن به موسیقی و مکالمه دارند. در صورتی که در این رنج قیمتی قصد هزینه کردن را دارید Buds fe بهترین انتخاب ممکن است و در صورتی که بودجه بیشتری دارید خرید بادز پرو 2 به شما پیشنهاد می‌شود.

اصیل بخرید یکی از بهترین وبسایت‌های راهنمای خرید آنلاین است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، به وبسایت آن‌ها مراجعه کنید.