در سال های اخیر، ساندویچ پانل ثابت کرده است که یک راه حل انقلابی در صنعت ساخت و ساز است. این سازه یک قطعه خود نگهدار است که به طور همزمان دو هدف را انجام می دهد، در پارتیشن های سقفی و دیواری استفاده می شود و عایق حرارتی و صوتی است. امروزه بسیاری از ساختمان ها از روکش ساندویچ پانل عایق استفاده می کنند. حال بیایید ببینیم این سازه چیست و چرا محبوب ترین انتخاب برای پوشش های سقف و دیوار مدرن است.

 

 

چرا باید ساندویچ پانل را انتخاب کنیم؟

به عنوان مثال، بیایید دو فناوری رایج مورد استفاده در ساخت و ساز را با هم مقایسه کنیم. در حالت اول پارتیشن های خارجی از دیوارهای آجری دوتایی و در حالت دوم از ساندویچ پانل ساخته شده اند. فرآیند ساخت ساندویچ پانل بسیار ساده تر و سریعتر است و مهمتر از همه ارزانتر است. به عنوان مثال پانل ها اجزای آماده ای هستند که برای نصب آسان در سازه های فولادی مناسب هستند.

با توجه به وضعیت موجود در بازار خدمات ساختمانی، سازه های پیش ساخته نقش کلیدی در فرآیند بهینه سازی هزینه ایفا می کنند. هر چه ساختمان زودتر به پایان برسد، هزینه خدمات ساختمانی که در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، کمتر می شود. تکمیل سریع مرحله ساخت و ساز همچنین به معنای شروع زودتر بازگشت سرمایه برای پروژه های تجاری است.

ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل برای هر نیاز

این بردها در سه نوع اصلی موجود هستند که هر کدام از یک هسته برد خاص استفاده می کنند. و هر کدام برای رفع نیازهای خاص طراحی شده اند.

1. ساندویچ پانل پلی اورتان

پلی اورتان بهترین و پرکاربردترین عایق حرارتی موجود در بازار است. پس از سال ها تسلط بر بازار مواد قدیمی مانند پشم معدنی یا EPS، امروزه جایگزین های بهتری در بازار مسکن به شکل پانل های ساخته شده از فوم پلی یورتان سخت موجود است.ساندویچ پانل با این نوع هسته در درجه اول با خواص عایق حرارتی بهتر مشخص می شود. یعنی چنین موادی توسط صاحبان پروژه ترجیح داده می شود که می خواهند کل هزینه های گرمایش را کاهش دهند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع پانل، امکان صرفه جویی در فضای داخل ساختمان است.یکی دیگر از مزایای به همان اندازه مهم تراکم کمتر ماده ای است که هسته از آن ساخته شده است (40 کیلوگرم بر متر مکعب). این امر نصب را تا حد زیادی ساده می کند، زیرا هیچ ابزار یا تجهیزات خاصی در محل پروژه مورد نیاز نیست.

 

پلی اورتان ساندویچ پانل

2. پشم معدنی ساندویچ پانل

پنل نوع دوم دو مزیت دارد. مقاومت در برابر آتش و راندمان عایق صدا. یکی از ویژگی های پانل های پشم معدنی مقاومت آنها در برابر آتش است. زیرا زمان گسترش آتش کوتاه است و زمان کافی برای خروج ایمن از ساختمان وجود دارد و خسارات احتمالی ناشی از آتش سوزی به حداقل ممکن کاهش می یابد. یکی دیگر از ویژگی های مهم این است که دارای یک بافل طراحی شده برای جلوگیری از انتقال بیش از حد صدا است. بهترین طرح های پانل دارای خواص عایق صوتی خوبی هستند که در عمل به معنای اثر عایق صدا تا 33 دسی بل است.

این مقاله را هم بخوانید :   چطور مناسب ترین دستگاه تصفیه آب خانگی را انتخاب کنیم؟

ساندویچ پانل

3. ساندویچ پانل EPS

تاریخچه ساندویچ پانل با پلی استایرن (EPS) آغاز شد. اما به تدریج پشم معدنی و در نهایت پلی اورتان جایگزین این نوع هسته شد. اگر هر سه نوع پانل را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که این نوع از نظر خواص عایق حرارتی بین دو نوع پانل اول قرار دارد. اما مقاومت آن در برابر آتش کمتر از پشم معدنی است.

ساندویچ پانل EPS یک راه حل اقتصادی است که می تواند در شرایطی که هیچ الزامات سختگیرانه ای برای مقاومت در برابر آتش یا عایق حرارتی وجود ندارد به بهترین وجه استفاده شود.

گزینه رنگ ساندویچ پانل

علاوه بر کارکردهای اساسی تأسیسات صنعتی، زیبایی شناسی نیز اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.خواه یک انبار، کارخانه، مغازه یا نمایشگاه خودرو باشد، ظاهر محل کار ما اغلب میزان اعتماد به برند را تعیین می کند. به همین دلیل افزودن یک شکل منحصر به فرد به پروژه برای صاحب پروژه بسیار مهم شده است.

ساندویچ پانل گزینه های جالب بسیاری را با پروفایل های مختلف، انواع پوشش (مانند مات) و رنگ های پوشش (بیش از 30 رنگ مختلف) ارائه می دهد. مجموعه ای از طرح های انتخاب شده را می توان آزادانه ترکیب کرد تا نتایج چشمگیری ایجاد کند که توجه همه را به خود جلب کند. ساندویچ پانل به دلیل سطح غیر متخلخل آنها سریع و آسان تمیز می شوند. همچنین مواد پوشش پانل ها در برابر اثرات برف و باران کاملا مقاوم بوده و تا سالیان متمادی مانند روز اول تمیز می ماند.

 

ساندویچ پانل کجا استفاده می شود؟

  1. انبارها و مراکز لجستیکی
  2. کارگاه ها
  3. یخچال و فریزر (صفحات خنک کننده)
  4. نمایندگی های خودرو
  5. مراکز خرید
  6. امکانات ورزشی و تفریحی
  7. استخرها، استادیوم ها و سالن ها و…

در نهایت پیشنهاد می کنیم انواع سقف و دیوار ساندویچ پانل موجود در ویرا پنل را که با بهترین و با کیفیت ترین روش صنعتی تولید می شوند را برای ساخت آسان و ارزان تر پروژه های خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که قیمت ساندویچ پانل نیز نسبت به روش های قدیمی مانند دیوارهای آجری کمتر است.

.