چرا به سئو نیاز داریم ؟

دانشگاه اصفهان

دانشکده زبانهای خارجی

گروه زبان و ادبیات انگلیسی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشتهی مترجمی زبان انگلیسی

 

عنوان پایان نامه:

ترجمه کتاب سئو، سود و سرمایه

استاد راهنما:

دکتر عباس اسلامی راسخ

پژوهشگر:

فاطمه حلی ساز

اسفند 1391

1

     کلیه حقوق مترتب بر نتایج مطالعات، ابتکارات

 و نوآوری های ناشی از تحقیق موضوع این پایان نامه  متعلق به دانشگاه اصفهان است.

 

تقدیر و تشکر

اینک که به لطف خداوند مّتّعال، تهّیّه و تدوین این پایان نامه به انجام رسیده است برخود وظیفه میدانم که از زحمات استاد راهنمای محترم، جناب آقای دکتر اسلامی راسخ که در نگارش و تدوین این ترجمه مرا یاری و مساعدت نمودهاند سپاسگذاری کنم. همچنین مراتب سپاس خود را از جناب آقای مهندس کرمی که مشّوّق من در این پژوهش بوده اند و زحمت بازنگری و ویرایش فنی را بر عهده داشتند، ابراز میدارم.

 

فهرست مطالب

مقدمه مترجم…………………………………………………………………………………………….6

بخش اول: موتورهای جستجو وسئو…………………………………………………………………10              مقدمه…………………………………………………………………………………………10              فصل1: موتورهای جستجو…………………………………………………………………11              فصل2: سئو چیست؟………………………………………………………………………..15

فصل3:چرا به سئو نیاز داریم؟……………………………………………………………..19

فصل4:سئوی یکپارچه………………………………………………………………………21

بخش دوم: قوانین سئو برای سود دهی……………………………………………………………….26              مقدمه………………………………………………………………………………………… 26

فصل5: سود برای سود دهی است………………………………………………………….27

فصل6: هدف قرار دادن عبارات بلند……………………………………………………..33              فصل7: نیچه کلیدواژه……………………………………………………………………….38

فصل8: به جاده موفقیت قدم بگذارید………………………………………………………..45

فصل 9: در پی پاسخ…………………………………………………………………………49

فصل 10: کیفیت محتوا و پاندا………………………………………………………………54              فصل11: سئوی نوین…………………………………………………………………………65              فصل12: سئوی موفق………………………………………………………………………..68

فصل13:چگونگی انجام سئو…………………………………………………………………71

بخش سوم:مراحل انجام سئو……………………………………………………………………………77               مقدمه…………………………………………………………………………………………. 77

فصل14: بررسی دقیق سئو………………………………………………………………….81               فصل15:سئوی فنی………………………………………………………………………..103

فصل16: پیدا کردن بازارهای هدف……………………………………………………..127             فصل17: اولویت بندی کلیدواژه ها…………………………………………………………136

فصل18: ایجاد محتوا برای سنجش پرداخت به ازای هر تلیک…………………………..149

فصل19:سنجش کلیدواژه با پرداخت به ازای هر تلیک…………………………………..152

فصل20: پیدا کردن نیچه کلیدواژه برای تارنماهای تاسیس شده………………………….156

فصل21: طرح ریزی ساختار تارنما……………………………………………………….168

فصل22: ایجاد و بهینه سازی محتوا………………………………………………………..174

فصل23: ساخت لینک و ارتقا برند…………………………………………………………180

فصل24: اندازه گیری پاسخ و تکرار……………………………………………………….187

فرهنگ واژگان ضروری سئو…………………………………………………………………………190

معادل واژگان رایانه و فناوری اطلاعات توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی………………….217

مقدمه مترجم

امروزه و در عصر فناوری اطلاعات، اینترنت بهترین ابزار ساخت و توسعه تجارت است. اینترنت مرز بین کشورها را کمتر و در نتیجه تجارت و مخصوصا تجارت بین الملل را آسانتر نموده است.

تارنما، اصلی ترین وسیله ارتقاء تجارت است. باید تارنمایی طراحی کنیم که توجه کاربری که به دنبال اطلاعات است را به خود جلب کند. به محض اینکه نظر کاربر را جلب کردیم و او برای بار دوم از تارنمای ما بازدید کرد، آنموقع بهترین زمان برای گسترش تجارت و افزایش مشتری است.

تارنما میتواند تبلیغ مناسبی باشد و کمک میکند تجارتمان را به جهان معرفی کنیم. داشتن تارنما برای تجارت های کوچک و حتی آنهایی که محصولات خانگی تولید میکنند، نیز الزامی است. آنها باید به دنبال راهی باشند که محصولاتشان را به مردم نشان دهند. شرکت های آنلاین متعددی هستند که از طریق اینترنت به خرید و فروش محصولات میپردازند. اینکار بدون داشتن تارنما امکانپذیر نیست و آنها را به هدفی که به دنبالش هستند نخواهد رساند.

تارنما مهمترین وسیله برای سود دهی بیشتر است. وب نویسی و تارنماهای شبکه ای بهترین مثال برای تجارت آنلاین هستند. امروزه هزارن نفر درآمد خود را از طریق چنین تارنما هایی به دست می-آورند. تجارت را باید عاقلانه انجام داد. میدانیم که 85% از مصرف کنندگان در اینترنت به جستجوی کالا در تارنماهای محلی میپردازند. این در حالی است که 60% از تجارت های کوچک تارنما ندارند و کمتر از ¼ تجارتهای محلی در موتورهای جستجو به نمایش در می آیند. این آمار نشان دهنده نقطه ضعف عملکرد تارنما در تجارت مخصوصا تجارت های کوچک است.

ما در جهان ارتباطات زندگی میکنیم. سنگاپور سریع ترین اینترنت جهان را دارد. و اقتصاد ایرلند بیشترین بهره را از اینترنت برده است. 15 % تولید خالص ایرلند در سالهای بین 2007 تا 2009 صادرات مبتنی بر اینترنت بوده است. پژوهشهای جدید نشان میدهد که در زمینه استفاده از اینترنت سوئد مقام اول و امریکا مقام دوم جهان است. یک سوم جمعیت جهان از اینترنت استفاده میکنند. آمار  وارقام دروغ نمیگویند. وب یک گفتگوی جهانی است. باید از اینترنت در جهت توسعه تجارت نهایت استفاده را ببریم.

این آمار نشان میدهند مردم روز به روز بیشتر از اینترنت استفاده میکنند. پس هر چه در اینترنت فعالتر باشیم شانس جذب افراد بیشتری برای تجارتمان خواهیم داشت.

تا اینجا متوجه شدیم که میتوانیم از حضور آنلاین بسیار بهره مند شویم. تجارت بخشی از اجتماعی است که در آن زندگی میکنیم و تجارت آنلاین بخش داخلی تجارت است. با ایجاد محتوای خوب ،استفاده موثر از شبکه های اجتماعی، تبلیغات موثر و برند سازی میتوانیم رتبه تارنمامن را در موتورهای جستجو ارتقاء دهیم.

یک تارنمای خوب باید 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته در دسترس باشد. هر چه بیشتر در دسترس باشیم درآمد بیشتری خواهیم داشت. حال این سوال پیش می آید که مشخصات یک تارنمای خوب کدام است؟ این سوالی است که خیلی از ما بارها از خود پرسیده ایم.

هر تجارتی نیازمند یک تارنمای خوب است. تارنمایی که ارزش برند را افزایش دهد. حقیقت این است که فقط یک مشخصه نیست که یک تارنما را متمایز میکند، بلکه ترکیبی از چندین ویژگی است که آن را از بقیه ممتاز تر میکند. در زیر به چند مورد از آنها اشاره میکنم:

  1. تارنما را ساده طراحی کنید.

تا به حال چند بار از تارنماهایی بازدید کرده اید که انگار یک نفر سطل رنگی را به دیوار پرتاب کرده است؟ اینگونه تارنما ها را زیاد دیده ایم و خیلی سریع هم از آنها خارج شده ایم.

تارنما را ساده طراحی کنید و مهم تر اینکه، تارنما آنگونه طراحی شود که کاربر به آسانی در آن جستجو کنند.

  1. تارنما را جذاب طراحی کنید.

یکی از مهم ترین ویژگی های تارنما، جذابیت و زیبایی آن است. در کنار سادگی، سعی کنید تارنما را جذاب و شفاف طراحی کنید. مشتری ها از تارنما های شفاف و جذاب خوششان می آید.

  1. به مشتری آن چیزی را بدهید که به دنبالش آمده است.

کاربری که از تارنمای شما بازدید میکند در پی هدفی بوده است و برای این بازدید دلیل داشته است. سعی کنید اطلاعاتی که نیاز دارد را در اختیارش قرار دهید. مثلا اطلاعات محصولات ،اطلاعات مکان، قیمت و غیره.

  1. تارنما را بهینه سازی(سئو) کنید.

هدف اصلی تارنما، کمک به مشتری به صورت آنلاین است. پس خود را به آنها معرفی کنید.

با بهینه کردن صفحه تان مشتری ها به سادگی شما را پیدا خواهند کرد. من پیشنهاد می کنم از یک تیم سئو کار کمک بگیرید. البته هزینه ای که برای این کار صرف میکنید خیلی زود با افزایش مشتری جبران میشود.

اصلی ترین هدف من از طرح این مسائل رسیدن به بهینه سازی تارنما است.

بارها و بارها شاهد آن بودیم که برخی افراد حقیقی و حقوقی اقدام به راه اندازی تارنما نموده اند اما برخلاف هزینه مالی و زمانی، این تارنما ها برگشتی مناسب، به همراه نداشته است براستی دلیل آن چیست ؟

سئو چیست؟

به استاندارد سازی و بهبود فاکتورهای داخلی و خارجی یک تارنما به منظور افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجوگر، مانند گوگل،  سئو (SEO) یا بهینه سازی تارنما میگویند.

چرا به سئو نیاز داریم ؟

خوب است بدانیم داشتن یک تارنما اولین گام برای ورود به دنیای مجازی و ایجاد کسب کار جدید است و برای کسب موفقیت ها یی همچون فروش در اینترنت و برند سازی، فعالیت های دیگری مانند بهینه سازی تارنما، پشتیبانی دائم، تبلیغات مستمر وبازاریابی اینترنتی را در دستور کار خود قرار دهیم.

سئو برای یک تارنما مانند روح در بدن است

اغلب سئو موفقیت یک تارنما را تضمین خواهد کرد . چراکه در حوزه بازاریابی اینترنتی، تارنماهایی موفق ترند که برای موتورهای جستجو بهتر بهینه سازی شده باشند تا رتبه و امتیازبیشتری را در موتورهای جستجوگر کسب کنند. آیا میدانید پر بیننده ترین تارنماها در کشور ایران گوگل و یاهو می -باشند؟ حال سهم  ما از این موتورهای جستجوگر چقدر است؟

به محتوای با کیفیت نیاز داریم و ایجاد آن هرروز مشکل تر خواهد شد. سئوی موفق به محتوای باکیفیت نیاز دارد. هر چه شرکت های بیشتری با این قضیه آشنا میشوند، سطح کیفیت هم بالاتر می -رود و هیچ وقت متوقف نخواهد شد. پس هر چه سئوی خود را زودتر آغاز           مکنی، این کار آسان تر خواهد بود.

سئو مانند یک معدن طلا است. این طلا بخش بزرگی از تجارت اینترنتی در بازاراست. اگر تجارت الکترونیکی اکنون فوق العاده است، تصور کنید در آینده چه خواهد شد. برای اینکه طلا بدست بیاورید باید تارنما عملکرد مناسبی در موتورهای جستجو داشته باشد. پس به یک سئوی موفق نیاز        مداری. اگر این امر را نادیده بگیر می بازی را خواه می باخت.

T2با سئوی تارنما 2T شروع به بالا آمدن در صفحهی یافته های موتور جستجو میکنیم، سرع متان افزایش مییابد.  فقط با برتر بودن میتوانیم لینک جذب       مکنی. رابط ها و جستجوگران به دنبال صفحات ما که لینک شده اند میگردند. اگر باهوش باشیم، حضور برند خود را به افرادی که به دنبال ما هستند بیشتر معرفی میکنیم .هیچ تعجبی ندارد که گوگل عاشق برندهاست. وقتی رتبهی بالا به دست بیاور می کارایی سئوی ما بالاتر خواهد بود.

به رتبهی اول میرسیم و در پشت سر ما موانعی برای رقبا وجود خواهند داشت که برای عبور از آنها باید پول زیادی خرج کنند. با سئو بازار آیندهی خود را تضمین میکنیم. واقعا سئو یک معدن طلاست.

با این مقدمه سعی کردم به اختصار شما را با سئو آشنا کنم. هدف من از انتخاب این کتاب برای ترجمه این بود که سئو در ایران آنطور که باید و شایسته آن است، شناخته شده نیست. شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت نمیکنند و متخصصان سئو کار به اندازه کافی با صاحبان تجارت همکاری ندارند.

مولف این کتاب آقای مارک نانی، صاحب شرکت سئوی بزرگی در امریکا به نام Wordtrackerاست و این کتاب را برای توضیح مفصل بر سئو، همچنین معرفی نرم افزار جدیدشان به نامWordtracker Strategizerنوشته است. این کتاب از سه بخش اصلی تشکیل شده است؛ بخش اول در چهار فصل به معرفی موتوهای جستجو و سئو میپردازد. بخش دوم شامل نه فصل است که به تفصیل درباره ضرورت سئو، اینکه چرا سئو سودآوراست و در کل به قوانین و دستورالعمل های انجام سئو پرداخته میشود. بخش پایانی که یازده فصل دارد، مراحل انجام بهینه سازی تارنما را بطور جامع مورد بحث قرار میدهد.

موضوع ترجمه کتاب بخصوص کتابهایی با زمینه های تخصصی، همواره یکی از دغدغه های جدی قابل بحث در انتقال بی کم و کاست مباحث تخصصی است. واژه سازی که خود امری خطیر و و یک کار تخصصی است، نقش مهمی در کاملتر شدن ترجمه ها میکند. بنابراین یک مترجم علاوه بر داشتن اطلاعات تخصصی در زمینه موضوع ترجمه شده باید اشراف نسبتا خوبی بر ظرفیت واژه ها و نیز ساختار جملات زبان فارسی داشته باشد.

در ترجمه این کتاب سعی بر آن بوده است که از معادل های واژگان فناوری اطلاعات و رایانه که توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی معادل سازی شده اند، استفاده شود. با این وجود، در برخی کلمات، از آنجایی که واژه معادل سازی شده در زبان تخصصی افرادی که در این زمینه فعالیت می-کنند، نامانوس و دیرآشناست و انتقال درست مطلب را با مشکل روبرو میکند لذا خود کلمه انگلیسی و یا معادل فارسی مورد استفاده متخصصین رایانه جایگزین شده است.

در پایان، از همه افرادی که این کتاب را مطالعه میکنند خواهشمندم در صورت داشتن هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در خصوص این ترجمه با من مکاتبه داشته باشند. امید است این کتاب به معرفی و شناخت سئو در ایران کمک بیشتری کند و اطلاعات مفیدی را در اختیار افراد مشتاق و علاقه مند بگذارد.

شایان ذکر است پیش از مطالعه کتاب، فرهنگ واژگان را در بخش پایانی مطالعه فرمائید.

با تشکر

فاطمه  حلی ساز [email protected]

بخش اول:

موتورهای جستجو و سئو

مقدمه

ههبین‌سازی موتورهای جستجو(سئو) به معنای افزایش بازدیدها و پاسخ موثرموتورهای جستجو است.

بخش یک این کتاب موتورهای جستجو و سئو را معرفی میکند و به شما نشان خواهد داد آنها چه طور کار میکنند، چه هستند، و چرا باید همین الان سئوی خود را آغاز کنید.

موتورهای جستجو برای صنایع  مصرف کننده در قلب فروش و بازاریابی قرار دارند.

1          فصلموتورهای جستجو

درصد بالایی ازخرید مشتریان به صورت آنلاین صورت میگیرد وموتورهای جستجو لینک ها را تعقیب میکنند تا میلیاردها صفحه را پیدا و فهرست کنند. برای اینکه صفحهی شما شانس زیادی برای پیداشدن داشته باشد، تارنمای شما باید حداقل شامل عبارت جستجو( یا کلیدواژه ها) باشد.

مردم از موتورهای جستجو استفاده میکنند تا به آنها کمک کرده و موضوعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. شاید گرسنه باشم و بخواهم چند تا پیراشکی به دفترم ارسال کنند، پس پیک پیراشکی را در ایترنت جستجو میکنم.

موتورهای جستجو برای هر چیزی استفاده میشوند    ؛ دوستان، تصاویر، نقشه، اخ ابر و چیزهایی که مردم قصد خرید آنها را دارند. موتورهای جستجو آن قدر مشهور هستند که تقریبا ماهانه           17 میلیارد جستجو در آمریکا انجام میشود.

در سال 2009، صد وسی و یک میلیارد جستجو در ماه دسامبر در کل جهان انجام شد که در مقایسه با سال قبل از آن 46% افزایش داشت.

موتورهای جستجو و تجارت 

موتورهای جستجو نقش بسیار مهمی در تجارت و ارتباطات ایفا میکنند. فروش های بسیاری در بازار از طریق اینترنت انجام می شوند یا اینترنت بر روی آن تاثیر زیادی دارد. تقریبا حدود           160 میلیارد دلاردرسال 2009 به صورت آنلاین خرج شد.

7% از خرید مصرف کنندگان در اینترنت صورت میگیرد. بیشتر این خریدها از طریق جستجو انجام میشود. به علاوه، 89 در صد از خریدها در ابتدا جستجومیشوند.  اولین کار برای موفقیت در تجارت، پیدا کردن تارنمای شما توسط کسانی که جستجوهای مرتبط با بازار شما را انجام میدهند . بیایید ببینیم که موتورهای جستجو چگونه کار میکنند.

مقدمه ای بر عملکرد موتورهای جستجو

در اینجا خلاصهی خود گوگل را برای شما قرار داده ایم:

 (Crawling)خزیدن

گوگل با برنامه هایی به نام عنکبوت در سراسر وب میخزد. عنکبوت ها با تعقیب لینک های موجود در اسناد و صفحات، به گردش میپردازند. گوگل صفحات را از طریق لینک های صفحات دیگر پیدا و بررسی میکند. صفحه نتایج گوگل مانند سیستم بایگانی برای تمام صفحاتی که پیدا میکند عمل می-کند.

 (Matching)تطابق سازی

اگر برای مثال غذای سنتی را جستجو کنید، گوگل فهرست مطالب خود را جستجو میکند تا صفحاتی که شامل غذای سنتی میشود را فهرست کند. معمولا هزاران و میلیونها صفحهی مشابه را       پیدا می-کند. تصویر زیر یافتهی مربوط به غذای سنتی را نشان میدهد. این یعنی           1،470،000،000 یافته برای واژهی غذای سنتی وجود دارد و 1،470،000،000شانس وجود دارد تا بازدید شوند. اگر تارنمای شما حاوی واژه های موجود در جستجو نباشد در فهرست یافته هانیز قرار نمیگیرید.

 (Ranking)رتبه بندی

گوگل برای نشان دادن صفحات مرتبط دویست عامل را در نظر میگیرد.

  • برای مثال کلیدواژهی “غذای سنتی” چند بار در موتور استفاده شده است؟
  • آیا کلیدواژه ها در عنوان و آدرس صفحات تارنما (وب نشانی) پدیدار میشوند؟
  • آیا صفحه کلمات هم خانوادهی کلیدواژه ها را در خود دارند؟
  • آیا صفحه از یک تارنمای باکیفیت است؟ یا کیفیت پایینی دارد؟
  • چه تعداد لینک از تارنماهای دیگر به این صفحه پیوند خورده اند؟

هر صفحه مطابق با دویست عامل امتیاز دهی میشود. این روند کاری ، الگوریتم نامیده میشود.

سپس نمرهی کل برای رتبه بندی و ترتیب قرار گرفتن نتایج استفاده میشود.

نگاهی پیشرفته تر به نحوه کارموتورهای جستجو

گوگل دوست ندارد بیشتر ازموتورجستجوگربینگ * حرف بزند. بینگ به تازگی بعضی از بخشهای الگوریتم رتبه بندی خود را فاش کرده است. بینگ سه جنبهی بسیارمهم رتبه بندی را اینگونه ذکر کرده است:

  • محتوای متن توسط رفتار کاربر سنجیده میشود .
  • مرجع اجتماعی به یک صفحه
  • لینک های صفحه

به این موارد به طور جزیی تری نگاه خواهیم انداخت.اما اینجا به طور مختصر به آنها میپردازیم.

کیفیت محتوا توسط رفتار کاربر سنجیده میشود

بینگ بر واکنش افراد در صفحات نتایج جستجو نظارت و موارد زیر را ارزیابی میکند:

  • چه درصدی از کاربران وارد هر صفحهی فهرست شده اند؟
  • آیا کاربران دوباره به همان صفحه ای برمیگردند که یک بار بر روی آن تلیک کرده و نتیجه مورد نظررا پیدا نکرده اند؟

صفحاتی که نتایج بدی داشته اند به رتبهی پایین تری نزول پیدا میکنند.

مرجع اجتماعی به یک صفحه 

بینگ براینکه چه مقدار و به وسیلهی چه کسی یک صفحه در تارنما های اجتماعی مانند فیس بوک و توییترارجاع داده میشود اهمیت میدهد.

لینکهای صفحه Bing       * بینگ، لینک های موجود درصفحه را درنظرمیگیرد. موتورهای جستجو به استفادهی کلیدواژهها درمتنهای لنگری* لینکها علاقه دارند. متن های لنگری ، واژه هایی هستند که در هنگام تعقیب یک لینک بر روی آنها تلیک میکنید. در واقع متنی است که با تلیک کردن بر آن به صفحه دیگری می    -رود.

* Anchor Text

2          فصلسئو چیست؟

سئو یک روند کاری است. سالهاست این پنج گام هستهی روند کاری سئو بوده اند:

1 ) جستجوی کلیدواژه : برای پیدا کردن کلیدواژههای هدف.

  • طراحی ساختار تارنما: برای سازمان دهی محتوای مورد نیاز برای تطابق با کلیدواژههای هدف.
  • ایجاد کیفیت محتوا: برای مطابقت دادن کلیدواژههای هدف و اینکه به اندازهی کافی مناسب باشد تا لینکهای با کیفیتی بدست بیاورد.
  • ساخت لینکهای با کیفیت: از تارنما های دیگر، که شامل کلیدواژه های هدف در متن های لنگری باشد.
  • نظارت بر یافته ها: برای فهمیدن اینکه چه فعالیت ها و کلیدواژه هایی بهترین یافتهها را به همراه دارند.

بهینه سازی موتور جستجو به هر کاری که رتبهی شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد گفته می-شود.

جستجوی کلیدواژه 

سئو با  تحقیق دربارهی کلیدواژه شروع میشود. تحقیق درمورد کلیدواژه یعنی   ، پیدا کردن کلیدواژه هایی که مردم برای خرید محصولات و استفاده از خدمات شما استفاده میکنند. اگر شما رستوران سنتی دارید، دوست دارید بدانید کسانی که به دنبال غذای سنتی هستند از چه واژههایی استفاده میکنند.

اینها کلید واژههای هدف شما خواهند بود. پیدا کردن تعداد زیادی کلیدواژه معمولا کار ساده ایست.

وظیفهی شما اولویت بندی آنها است.

ساختار تارنما

مردم برای پیدا کردن یک موضوع، هزاران کلیدواژه را جستجو میکنند. این یعنی تارنما          ی شما به محتوا و صفحات زیادی نیاز دارد. برای اینکه حداقل در فهرست یافته های گوگل قرار بگیرید، باید یک صفحه در تارنما داشته باشید که حاوی این کلیدواژهها باشد. آن صفحات باید به گونهای مرتب شوند که بهترین یافته برای کاربر جستجو گر پدیدار شود. قسمت مهمی از این بهینه سازی داشتن لینکهای معتبر در اطراف تارنما است.

قدرت لینک از لینکهایی که از تارنما های دیگر به تارنما شما زده میشود بدست میآید. گف          تیم که تارنماها باید صفحاتی داشته باشند که حاوی کلیدواژهها باشند. اما آن صفحات باید محتوایی داشته باشند که جستجوگران بتوانند بخوانند، به اشتراک بگذارند، و به آنها لینک شوند و تعریف ما از کیفیت محتواهمین است.  اهمیت پاسخ یک جستجو گر به یک صفحه در صفحهی یافتههای گوگل در حال افزایش است.

لینک و ارتقاء 

کیفیت محتوا بسیار ضروری است. زیرا لینک از تارنماهای دیگر، شامل تارنماهای اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر، بخش مهمی از سئو است و تمام لینک ها یکسان نیستند.  لینکهای باکیفیت از تارنماهای معتبر ارزش بیشتری نسبت به لینک های دیگر دارند. لینک هایی که در متن لنگری خود کلیدواژه دارند نیز قدرتمند هستند. البته باید کیفیت محتوای خود را نیز افزایش بدهید تا بتوایند آن لینکهای قدرتمند را دریافت کنید.

نظارت بر یافته ها

در رتبه بندی صفحه‌ی یافته‌های موتور جستجو بازدیدها و پاسخ ها را باید در نظر گرفت تا بفهمید که کدام کلیدواژهها و پاسخها بهترین نتیجه را خواهند داشت.

کلیدواژه و پاسخهایی که بدترین نتایج را برای شما به ارمغان می آورند را از فهرست واژههای هدف خود خارج کنید.

سئوی سیاه و سفید

دو رویکرد کاملا متفاوت در سئو وجود دارد:

1 )سئوی کلاه سیاه: قوانین و دستورالعملهایی از موتورهای جستجو را زیر پا میگذارد که تارنماها برای قرار گرفتن در فهرست آنها باید از موتورها تبعیت کنند.

2) سئوی کلاه سفید: به قوانین موتوهای جستجو احترام میگذارد. البته ممکن است جاهایی وجود داشته باشد که با آن به مخالفت بپردازد.

اما  شایان ذکر است که گوگل و موتورهای دیگر:

  • خود را درگیر چنین مسائلی نمیکنند.
  • همواره در حال تلاش برای پیدا کردن و جریمه کردن تارنماهای هرز* و بی محتواهستند.
  • قوانین را تغییر میدهند.

پس اگر دارید شانس خود را امتحان میکنید ، کارامروزرا به فردا نیندازید. اما اگر به نظر میرسد که تارنمای شما در حال شکستن قوانین موتورهای جستجو هستند، بنابراین:

  • روشهای کلاه سیاه نادیده گرفته خواهند شد.( و پول خود را به هدر خواهید داد)؛ یا

*Spam

  • تارنمای شما جریمه خواهد شد، برای مثال به رتبهی پایینتری در صفحه سقوط خواهد کرد؛ یا
  • تارنمای شما از صفحه نتایج خارج خواهد شد.( یعنی برای ماه ها یا حتی سالها هیچ بازدیدی نخواهد داشت).

پس اگر نمیخواهید تارنما ی شما مسدود شود، از سئوی کلاه سفید استفاده کنید.

سئوی کلاه سیاه چیست؟

سئوی کلاه سیاه به هرچیزی گفته میشود که گوگل آن را تظاهر به داشتن کیفیت محتوا یا لینک طبیعی متهم کند که این شامل موارد زیر میشود:

محتوای کلاه سیاه

محتوای ماشینی یعنی محتوای ضعیفی نوشته شده است .( برای مثال توسط نویسندهی غیر بومی) که شامل لینک یا جستجوهای بلند میشود.

محتوای بیش از حد بهینه سازی شده ، که این نوعی تناقض است . اما به تلاش بیش از حد در بهینه سازی اشاره دارد. این کار شامل تراکم کلیدواژه در یک صفحه و از بین بردن زبان طبیعی به خاطر تکرار کلیدواژه اشاره دارد.

لینکهای کلاه سیاه

لینکهای کلاه سیاه یا مخفی لینکهای پولی هستند که برچسب *nofollow  را به همراه دارند.

لینکهای پولی شامل آن دسته از لینکها میشوند که جایزهای هستند( مانند تخفیف یا جایزهی رایگان یا کلاه برداری).

سئوی کلاه سفید چیست؟

سئوی کلاه سفید، داده-محور و محتوا محور است.هیچ موتور جستجویی تحلیل هوشمندانهی اطلاعات برای پیدا کردن موثرترین عکس العملها و کلیدواژههای هدف را مواخذه نمیکند.

محتوای با کیفیت تعریف مشکلی دارد. من در این جا تعاریف گوگل و بینگ را خلاصه کرده ام:

  • محتوایی که جستجوگران از آن خوششان بیاید.
  • محتوایی که به خاطر جستجوهای بلند بخشی از محتوای تولیدی یک تارنما نباشد.

بهینه سازی کیفیت محتوا برای موتورهای جستجو بخشی است که در صنعت سئو از آن غفلت شده است. البته اینکا ر باید به صورتی انجام بپذیرد که به تجربهی کاربر آسیبی نرساند. ترویج محتوا،   تارنما و برند اگر شامل پرداخت مستقیم یا لینکهای تشویقی نشود، کلاه سفید خوانده میشود.

* به فرهنگ لغات در بخش آخر کتاب مراجعه کنید.

انواع مختلف پرداخت غیر مستقیم مناسب هستند. برای مثال، بی تشر رسانه های تخصصی و مشهور تحت پوشش سرمقاله در برندهایی هستند که باآنها تبلیغ میشود.

سئوی نوین

اکنون هستهی سئو مدتهاست کلیدواژه‌های صحیح، ساختارتارنما، کیفیت محتوا، لینکها و ارتقاء را در نظر میگیرد. این امر درست است، اما سازمان دهی و جزییات در حال تغییرات زیادی هستند و این نشان دهندهی آغازعصر نوین سئو است.

کیفیت محتوا

کیفیت محتوا اکنون اهمیت بسیاری بالایی دارد. چنین محتوایی را میتوان این گونه تعریف کرد:

محتوایی که جستجو گران به آن علاقه دارند.

رفتار کاربر

نتیجه کیفیت محتوارفتار کاربر است. این برای سئو بسیار حائز اهمیت است.

مهم ترین رفتارهای کاربر از این قرارند:

  • بعد از اینکه وارد یک صفحه از صفحهی یافته های جستجو شدند ، دوباره به صفحهی جستجو باز گردند.
  • محتوا را درتارنماهای اجتماعی به اشتراک بگذارند.

به اشتراک گذاری اجتماعی میتواند مانند یک لینک دیگر تعریف شود ، اما به آن سادگی نیست. زیرا موتورهای جستجو مطمئن هستند که میتوانند تفاوت نقل قولها را دریاب ند.( شامل  به اشتراک گذاری در گوگل پلاس یا توییتر) که آیا توسط یک شخص مورد اعتماد انجام شده اند یا خیر. موتورهای جستجو درحال شخصی سازی صفحات مورد علاقه ای هستند که افر اد یک حلقه آن را به اشتراک گذاشتهاند. خود این به تنهایی بازاریابی رسانهی اجتماعی را بخشی از سئو کرده است.

حالا نوبت برند سازی است. هیچ شکی نیست که برندهای بزرگ بالاترین رتبهها را در موتورهای جستجو به خود اختصاص خواهند داد  و گوگل به وضوح می گوید تارنماهایی که به برندهای برتر در بازارشان تبدیل میشوند، موفقیت از آن آنها خواهد بود.

فصل 3 

به محتوای با کیفیت نیاز داریم و ایجاد آن هرروز مشکل تر خواهد شد.       سئوی موفق به محتوای باکیفیت نیاز دارد. هرچه شرکتهای بیشتری با این قضیه آشنا میشوند، سطح کیفیت هم بالاتر میرود و هیچ وقت متوقف نخواهد شد. پس هر چه سئوی خود را زودتر آغاز کنید، این کار آسان تر خواهد بود.

سئو مانند یک معدن طلا است. این طلا بخش بزرگی از تجارت اینترنتی در بازار شماست. اگر تجارت الکترونیکی اکنون فوق العاده است، تصور کنید در آینده چه خواهد شد. برای اینکه طلا بدست بیاورید باید تارنمای شما عملکرد مناسبی در موتورهای جستجو داشته باشد. پس شما به یک سئوی موفق نیاز دارید. اگر این امر را نادیده بگیرید بازی را خواهید باخت.

هر روز در سئو قوی، قوی تر میشود و ضعیف باید بیشتر تلاش کند. هر چه بیشتر سئوی خود را به تعویق بیاندازید، دیرتر به موفقیت خواهید رسید و هزینهی بالاتری باید بپردازید.

کیفیت باید ارتقا یابد

برند تارنما، محتوا و خود تارنما باید ارتقا پیدا کند تا تارنما ی شما دیده شود، دربارهی آن صحبت ،جستجو ، لینک یا محبوب(like ) شود. باید با افراد مرتبط  با حوزهی کاری در فیس بوک، گوگل پلاس و توییتر رابطه برقرار کنید. این کار به زمان و هم چنین پول نیاز دارد. هر چه شرکت های بیشتری با این قضیه آشنا شوند ، باید کار بیشتری برای جلب توجه انجام داد.

پس بنابراین هر چه زود تر سئوی خود را انجام دهید، به تلاش کم تری نیاز خواهید داشت.

لینکهای باکیفیت مورد نیاز است و هرروز گران تر میشوند

لینکهای با کیفیت گران قیمت هستند، حال میخواهید آنها را مستقیما خریداری کنید یا با محتوای خوب و ارتقا ء آنها را به چنگ بیاورید. میتوانید یک لینک بهینه شدهی قوی ازتارنما          ی یکی از روزنامههای معتبر داخلی خریداری کنید و حدود 400،000 تومان بپردازید. ایجاد و ترویج محتوای با کیفیت با  موضوعات مختلف ارزان بدست نمیآید. هر چه تارنماهای بیشتری لینکهای معتبر بیشتری دریافت میکنند، میزان و کیفیت مورد نیاز بالاتر و هزینهی بیشتری طلب خواهد کرد       و ارزش آن لینکها افزایش پیدا خواهد کرد. پس هرچه زودتر به ساخت لینک مشغول شوید، ارزانتر خواهد بود.

قوی  قویتر میشود

تا به حال توجه کرده اید که چرا قوی قویتر و ثروتمند ثروتمندتر میشود؟

پاسخی بگذارید

بستن منو