– قسمت 3

g . دیگه خودتون تا ته قضیه را برید. گوگل به دنبال مطالب ارزشمند برای کاربرانش هست. همچنین گفته  :

شما فقط بنویسید و خوب بنویسید. نمیخواد به چیز دیگه ای مثل سئو فکر بکنید. وقتی خوب بنویسید دیگران مطالب شما را لینک می کنن و همین باعث میشه که شما پیج رنک بگیرید و در جستجو ها بالا بیایید .

 

گوگل پلاس :

باید تو گوگل پلاس مطالب قرار دهید . دیگران مطالب را به اشتراک بزارن  وسپاس کنن .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متا تگ توضیحات در سئو :

 

در انجام سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) رعایت چندین فاکتور در صفحه از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از این فاکتورها ، متا تگ توضیحات است که در صورت تعیین توضیحات مرتبط و مفید ، نرخ کلیک بر روی نتایج در موتورهای جستجو افزایش می یابد. در این مطلب به بررسی جزئیات مربوط به این متا تگ در انجام سئو پرداخته می شود.

هر صفحه در وب سایت می تواند یک متا تگ توضیحات منحصر به فرد داشته باشد که در صورت تعیین مقدار برای این متا تگ ، احتمال نمایش مقدار تعیین شده از طرف شما در هنگام جستجو در موتورهای جستجو وجود خواهد داشت و در غیر اینصورت موتورهای جستجو خود قسمتی از متن موجود در صفحه را برای نمایش به عنوان توضیحات در نتایج جستجو نشان می دهند .

مقداری که برای متا تگ توضیحات در صفحات وب سایت ها تعیین می گردد در نتایج جستجو به صورت یک یا دو خط پایین نتایج و به عنوان توضیحات نمایش داده می شود .

 

مشخصات یک متن توضیح مناسب به شرح زیر است :

 

  • توضیحات باید خلاصه ، مختصر و مفید باشند .

جستجو کنندگان در هنگام جستجو در موتورهای جستجو با مطالعه متن ظاهر شده در پایین هر نتیجه جستجو تصمیم میگیرند که آیا بر روی لینک کلیک نمایند یا خیر. شما فضای کمی در اختیار دارید تا جستجو کننده را متقاعد کنید تا بر روی لینککلیک نماید بنابراین از ذکر جزئیات و مطالب غیر ضروری در متن توضیحات بپرهیزید .

 

  • توضیحات باید بیان نمایند پس از کلیک ، جستجو کنندگان چه چیزی خواهند دید.

اگر در صفحه وب سایت ، محصول یا خدمتی می فروشید و یا اطلاعاتی در مورد موضوعی خاص در اختیار کاربران قرار می دهید سعی کنید در توضیحات به آن ها اشاره کنید.

 

 

 

  • برای هر صفحه از وب سایت توضیحات منحصر به فردی تعیین کنید .

تعیین متن توضیحات برای صفحه اصلی وب سایت و استفاده از آن برای تمامی صفحات به هیچ عنوان توصیه نمی شود لذا برای هر صفحه از وب سایت توضیح منحصر به فردی تعیین نمایید.

 

  • در توضیحات ، از جستجو گر درخواست انجام کاری نمایید .

در متن توضیحات از جستجو گران بخواهید که کاری انجام دهند. به عنوان مثال از کاربران بخواهید پس از کلیک بر روی نتیجه جستجو در وب سایت عضو شوند ، مشترک خبرنامه شوند ، فایل خاصی را دانلود نمایند یا غیره .

 

  • توضیحات باید کمتر از 155 کاراکتر باشند.

در صورتی که توضیحات بیشتر از این تعداد کاراکتر باشند با علامت … در انتها ظاهر می شوند .

 

 

  • در توضیحات شماره تلفن را ذکر نمایید .

در صورتی که بهکسب و کارمحلی مشغول هستیدمی توانید در قسمت توضیحات شماره تلفنجهت تماس قرار دهید.

 

  • در توضیحات از کلید واژه ها و عبارات مرتبط با محتوای صفحه استفاده نمایید .

در صورتی که در توضیحات صفحه ، عبارات و کلید واژه هایی که بر اساس آن ها صفحه وب سایت در حال بهینه سازی است استفاده شود و این عبارات در موتورهای جستجو ، مورد جستجو قرار گیرند موتورهای جستجو عبارات جستجو شده را به صورت پررنگ تر نمایش می دهند و این امر ارتباط بیشتر نتیجه ظاهر شده را با مقصود کاربر از جستجو نشان می دهد و نرخ کلیک افزایش می یابد .

 

 

گوگل و سلامت سایت شما :

 

درگوگل وبمستر یه امکان وجود داره که ممکنه با اون برخورد کرده باشید و شاید هم نه. این مورد مربوط میشه به سلامت سایتتون که میاد و به شما در مورد مشکلات سایتتون اخطار میده.

 

حالا این اخطارهای گوگل مربوط به موارد زیر میشه :

یکی اینکه سایت شما حاوی malware باشه . 

همین امکان واقعا چیز معرکه ایه. مثلا در سایت یکی از دوستان که بر روی یک هاست چند دامنه داشت، در یکی از دامنه ها که بلا استفاده بود و فقط یک صفحه ایندکس داشت با اخطار گوگل متوجه شدیم که اون صفحه هک شده و دستور یک malware در اون وارد شده . 

 

موردبعدی اینکهشما صفحهای از سایتتون را کهاز موتورهای جستجو، بازدیدکنندهزیادی بهسایتتون وارد میکرده را حذفکرده باشید. گوگل به شما پیغام میده که اگه اشتباهی این کار را کردید اصلاحش کنید، وگرنه میتونید اون پیام خطا را حذفکنید.

مورد بعد هم مربوط به فایلrobots.txt      میشه که شما در اون یک صفحه مهم را بلوک کرده باشید و روبوت های گوگل به اون دسترسی نداشته باشند. البته اگه این صفحه یا فایل چیز خصوصی بود که شما به هیچ وجه نمیخواهید ایندکس بشه، میتونید پیغام را حذف کنید .

با توجه به موارد بالا و در جهت چک کردن سلامت سایتتون، حتما سعی کنید چند روز یکبار به گوگل وبمستر یک سری بزنید و سلامت سایتتون را چک کنید .

قفل کردن www برای دامنه ها ضروری برای seo وب سایت :

 

قفل کردن www بعد توی وب مستر گوگل هم www رو تنظیم کردن یکی از بهترین روش های رعایت seo هر سی ام اسی می باشد این کار خیلی راحته فقط یک کد رو توی اچ تی اکسزتون بزنید   کد : 

بجای site.com اسم سایت خودتون بزنید  . 

مسیر فایل اچ تی اک سز

 

سی پنل ==== روت (فایل منیجر) ==== گزینه آشکار سازی === public_html === و در آخر .htaccess اگر اینجوری

بودهاست .

htaccess.txt بوده به شکل زیر در بیاورید و کد بالا رو توش قرار بدید .

کد :

 

 

 

 

 

قرار دادن عکس نویسنده در کنار جستجوهای گوگل :  

 

خوب حالا ممکنه شما هم دوست داشته باشید که در کنار نتایج جستجوی گوگل خود عکستون قرار بگیره.

این امکان را گوگل به وبمسترها میده که اولا اونایی که شناخته نیستن و سایتشون معروفه از طریق سایتشون معرفی بشند و در مورد دیگه هم اونهایی که معروف هستند را با دیدن عکسشون متوجه بشیم که یک متخصص نویسنده این مطلب هست .

در اولین قدم شما نیاز به یک حساب کاربری در شبکه پلاس گوگل دارید که فکر کنم اکثرا دارید. اگه هم ندارید که سریع برید بسازید  .

حالا که اکانت در پلاس گوگل دارید باید شماره کاربری خودتون را بدست بیارید .

وقتی در شبکه پلاس عضو باشید و به پروفایل خودتون وارد بشید ، در قسمت آدرس مرورگرتون ، آدرسی مثل آدرس زیر مشاهده می کنید . که اون اعداد که در آخر این آدرس هست میشه شماره کاربری شما در اون شبکه .

 

 

خوب حالا شماره هم دارید ولی خوب قسمت اصلی کار مونده. شما باید تو سایتتون و یعنی کلا در هر صفحه ای که در نتهست و مربوط به شماست، حالا صاحب اون هستید و یا نویسنده اون هستید و میخواهید در نتایج جستجو با تصویر شمانشون داده بشه، کد زیر را باید در اون قرار بدید .

<a href=”https://plus.google.com/Your Number/posts” rel=”author”>Your Name</a>  هم اسم Your Name شماره ای که در همون بالا گفتم بدست اوردید را وارد کنید و بجای Your Number که  در اون بجای  .  خودتون را وارد کنید

 

 

 

بهبود سئو با استفاده از کلمات کلیدی بلند :

 

کلمات کلیدی بلند (Long Tail Keywords) عموما عباراتی هستند که دارای دو کلمه کلیدی یا بیشتر هستند و کاربران هدفمند بیشتری را مورد مخاطب قرار می دهند و طبیعتا تعداد جستجوها و رقابت کمتری برای ارتقا رتبه در موتورهای جستجو دارند. کاربرانی که از طریق کلمات کلیدی بلند وارد وب سایت ها می شوند کاربرانی هستند که بیشتر اهداف از پیش تعیین شده وب سایت ها را محقق می نمایند. به عنوان مثال کاربری که در موتورهای جستجو کلمه بانک طراحی را جستجو می نماید ممکن است به دنبال تعریف ، آموزش و یا مقالات مرتبط به این کلید واژه باشد و در صورتی که قصد وی طراحی گرافیک باشد در وب سایتی که طراحی گرافیک می دهد ممکن است نتواند مطالب آموزشی را بیابد و احتمال دارد وب سایت مورد نظر را ترک کند اما اگر همین کاربر کلمه کلیدی طراحی گرافیک را جستجو نماید و به وب سایتی که این خدمات را ارائه می دهد مراجعه کند احتمال کمتری برای ترک وب سایت دارد.

 

استفاده از کلمات کلیدی بلند در سئو

استفاده از کلمات کلیدی بلند به منظور بهبود وضعیت سئو وب سایت شامل سه مرحله زیر است :

 

  • کلمات کلیدی بلند مناسب انتخاب کنید

مرحله اول ، انتخاب کلمات کلیدی بلند مناسب برای وب سایت است. کلمات انتخاب شده باید ترجیحا دارای تعداد جستجوهای بیشتری باشند و آینده خوبی در تعداد جستجوها داشته باشند .

بهترین ابزار برای جستجو و یافتن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت هااست . می توان از پیشنهادات موتورهای جستجو ونیز در این زمینه استفاده کرد.

 

  • از کلمات کلیدی بلند در جایگاه های مناسب استفاده کنید

جایگاه استفاده از کلمات کلیدی نیز بسیار مهم است . باید از کلمات کلیدی در عنوان صفحات ، متن هدرها و جایگاه های دیگر ذکر شده که در مطلب به آن ها اشاره شده است استفاده گردد.

  • از کلمات کلیدی در لینک های بازگشتی به صفحات استفاده کنید

یکی از عواملی که باعث می شود موتورهای جستجو ، صفحات را در نتایج خود ارتقاء رتبه دهند تعداد لینک های بازگشتی با کیفیت و متن لینک مناسب است . لینک های بازگشتی با کیفیت به وب سایت شما نشانه اعتماد و اطمینان به مطالب وب سایت است به طوری هر چه تعداد این لینک ها بیشتر باشند ارتقاء رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بیشتر خواهند شد

 

 

 

پاسخی بگذارید

بستن منو