الگوریتم فرد Fred

گوگل همیشه در مورد تغییراتی که در الگوریتم خود انجام میدن سکوت می کنه اما تغییر انجام شده در هفتم و هشتم ماه مارس اونقدر واسه خیلی از صاحبان سایت و شرکتای بازاریابی دیجیتال بزرگ بود که متوجه تغییرات زیادی در ترافیک و رتبه بندی شن. در مورد این بروزرسانی جدید الگوریتم که فقط با نام «فرد» شناخته می شه، باور بر اون هستش که هدف اصلی اون وب سایتایی با محتوا و بک لینکای بی کیفیت باشن. بیشتر این دو عامل به صورت همزمان و روی وب سایتایی روی میدن که از شرکتای  واسه ایجاد سریع محتوای و بک لینکای بی کیفیت استفاده کردن.

بک لینک

گوگل بروزرسانی الگوریتم فرد رو تأیید کرده اما در مورد ارائه اطلاعات زیادی در مورد اون با احتیاط عمل کردن. تنها راهنمایی که به صاحبان سایت ارائه کردن این بود که هدف الگوریتم فرد سایت هاییه که از دستورالعملای وب مستر پیروی نمی کردن. براساس پژوهشای ، مشخص شد که سایتایی با محتوای بی کیفیت و بک لینکای عجیب که فقط به خاطر کسب درآمد تولید شدن، شدیدا به وسیله این بروزرسانی آسیب می بینن.
اینجا ۵ کاری که می تونین الان انجام بدین تا ببینین که تحت اثر این الگوریتم قرار می گیرین یا خیر رو ارائه می کنیم. هم اینکه شما می تونین شروع به بازیابی رتبه بندیا و ترافیک از دست داده خود کنین.

۱) به تحلیلای خود نگاهی بندازید. افت ترافیک یا افت تعداد کلمات کلیدی که بین روزای ۵ مارس و ۲۰ مارس واسه رتبه بندی شما استفاده می شد مشاهده می کنین. اگه نه، شایدً مشکلی ندارین.

مشکلی

۲) ببینین می تونین محتوای خود رو به ۲ قسمت دسته بندی کنین—با کیفیت و بروزرسانی شده در برابر بی کیفیت و قدیمی.
۳) براساس حجم ترافیک و رتبه بندیای قبلی، کلمات کلیدی از دست داده خود رو با هر گونه صفحات دارای محتوای کم کیفیت تطبیق بدید.
۴) به سرعت کیفیت محتوای خود رو بهتر کرد. با اضافه کردن، بازنویسی کردن و بهتر کردن کیفیت محتوای صفحات خود کار رو شروع کنین. با صفحاتی کار رو شروع کنین که بیشترین حجم ترافیک رو قبل از اعمال فرد داشتن (به شماره ۳ مراجعه شه)
۵) از وسیله اسپم یا بررسی کننده بک لینک واسه پیدا کردن و حذف هر بک لینک سوال برانگیز و مشکل دار استفاده کنین. هم اینکه مطمئن شید که بک لینکای باقیمونده «خوب» شما، به نظر طبیعی میان و نسبتای معقولی داره. مثلا، نسبتای نو فالو به فالو، شباهتای انکر تکستا و مواردی مثل این، تموم مواردی هستن که گوگل در زمان تعیین ارزش بک لینکاتون در نظر میگیره.

تغییرات و نگرانیای بروزرسانی الگوریتم فرد

این بروزرسانی حالا به اندازه کافی اعمال شده که ما شروع به کنار هم گذاشتن قطعات پازل اون کنیم. اولین عامل، محتوا هستش. اگه رتبه بندیای سایت شما شدیدا به کلمات کلیدی چندگانه طولانی و محتوایی وابسته که با اون کلمات کلیدی تناسب داره و قبل از سال ۲۰۱۴ نوشته شدن، ممکنه تحت اثر این بروزرسانی قرار گرفته باشین. از پایهً، اگه الگوریتم فرد، محتوای شما رو بی ارزش، قدیمی یا بسیار تبلیغاتی در نظر بگیره، ممکنه افت رتبه بندی رو ببینین.
عامل دوم بک لینکای بی کیفیت هستن. اگه حتی واسه شناسایی کلی و آسون واسه بک لینکای «ساختگی» هزینه کرده باشین، الگوریتم فرد ممکنه شما رو مجازات کنه. وب سایتایی که محتوای بسیار قدیمی دارن شایدً بک لینکای بسیار قدیمی دارن. چون بک لینکای ضعیف و محتوای بی کیفیت بیشتر دست به دست هم میدن، این اتحاد تعیین این مطلب رو مشکل می کنه که این دو عامل موجب ایجاد تغییرات در رتبه بندی شدن یا خیر.

دوری از مجازات الگوریتم Fred

این اولین بروزرسانی الگوریتم گوگل نیس که واسه تشویق محتوای با کیفیت ارائه شده و شایدً آخرین هم نخواد بود. بهترین روش واسه دوری یا بازیابی مجازات الگوریتم فرد، دقیق شدن و فوکوس کردن بر تولید محتوای با کیفیت، عمیق و معتبر در سایت تونه.
اگه سایت شما محتوای قدیمی زیادی داره ممکنه نیاز باشه که به عقب برگشته و این صفحات رو بهتر کرد تا استانداردهای کیفیت مربوط به اونا رو رعایت کنین.
به چه دلیل این بروزرسانی فرد نامیده می شه؟
خیلی از افراد این بروزرسانی رو فرد می گن، نامی که ما هم انتخاب کردیم. این نام از سخنان گری ایلییس در شرکت گوگل گرفته شده که به طنز پیشنهاد داد که تموم بروزرسانیا «فرد» نامیده شه. این نام واسه این بروزرسانی هم استفاده شد.

حتما بخونین :

  • تعریف ایمیل مارکتینگ
  • الگوریتم گورخر گوگل
  • چیجوری یه رسانه اجتماعی موفق داشته باشیم؟
  • مفاهیم کلی سئو
  • تطبیق وب سایتای تجارت الکترونیک واسه مخاطبان بین المللی

بستن منو