راهنمای نهایی برای بازاریابی محتوا ROI

بازاریابی محتوا طی چند سال گذشته نام خود را به عنوان روشی مؤثر در تبلیغ برند و تولید سرب قرار داده است. اما یک عنصر از این شکل جدید بازاریابی هنوز هم بسیاری را گرفتار می کند – با موفقیت محاسبه ROI (بازده سرمایه گذاری). ۲۵٪ از بازاریابان B2C می گویند که ROI تلاشهای محتوای خود را اندازه نمی گیرند ، مطابق با CMI’s Market Content B2C Market ing: 2017 معیار ، بودجه و روندها – آمریکای شمالی.

بازاریابی محتوا

در حالی که اندازه گیری ROI محتوای شما و موفقیت محتوای شما مترادف نیستند ، آنها به یکدیگر وابسته هستند. ROI بر پول و زمان واقعی صرف شده در ایجاد و تبلیغ مطالب متمرکز است ، موفقیت محتوا به اهدافی که برای محتوای خود تعیین کرده اید بستگی دارد ، خواه آن سهام اجتماعی ، رهبری مجوز بازاریابی (MQL) ، نمایش صفحه یا موارد فوق باشد. .

ROI محتوای شما بدون درک واضح و مشخص از محتوای موفقیت آمیز برای تجارت شما و برعکس قابل تعیین نیست. در این راهنما اساسی ، مراحل انجام شده برای سنجش موثر تلاشهای بازاریابی محتوا را تقسیم می کنیم.

دو شماره مشترک ROI

قبل از شروع محاسبات خود ، باید از دو مسئله بزرگ که بازاریابان هنگام محاسبه ROI یک کمپین با آن روبرو هستند آگاه باشند. اولین مورد این است که بازاریابی محتوا یک بازی طولانی مدت است. تقریباً هر کمپین با کلی ROI منفی شروع می شود ، که باید با گذشت زمان بهبود یابد. دوم ، مزایای بسیاری وجود دارد که بازاریابی محتوا را ارائه می دهد که اندازه گیری عددی دشوار است. درک برند یکی از این مزایا است. با توجه به این موضوع ، مراحلی که می توانید برای اندازه گیری ROI بازاریابی محتوا خود بردارید ، همراه با فرمولی برای انجام این کار ، آورده شده است.

درک محاسبات اساسی ROI

قبل از اینکه تعیین کنید چه تأثیرگذاری بر بازاریابی محتوای شما تأثیر دارد ، مهم است که بدانید ROI به چه شکل است. به نظر می رسد مانند این:

راه دیگر که می توان آنرا نوشت:

اما درک این اعداد هنگامی که آنها را مانند این می بینید ساده تر است:

البته ، مثل همه چیز در بازاریابی ، این ساده نیست. عناصر بسیاری وجود دارد که هم به بازده و هم برای سرمایه گذاری یک کمپین بازاریابی محتوا می پردازند – برخی از آنها قابل سنجش هستند و برخی از آنها نیستند. یک بازپرداخت ROI بازاریابی محتوا به طور کلی شبیه این است:

سه عنصر اصلی ROI بازاریابی محتوا

سه مؤلفه اصلی ROI برای محتوا عبارتند از:

     

  1. سرمایه گذاری
  2.  

  3. بهره برداری
  4.  

  5. عملکرد

ما در بخش زیر کمی درباره هزینه (نوشتن محتوا در خانه در مقابل برون سپاری آن و غیره) صحبت خواهیم کرد. بیایید به سمت استفاده از محتوا برویم.

تصمیمات Sirius به اندازه ۶۰-۷۰٪ از مطالب هرگز استفاده نمی شود! اگر از محتوای شما استفاده نمی شود ، تمام پولی که برای ایجاد و ارتقاء هزینه کرده اید ROI منفی است. بنابراین قبل از اینکه دیوانه وار باشید ، به یاد داشته باشید که محتوای شما هرگز استفاده نمی شود و به اشتراک گذاشته نمی شود.

سرانجام ، ROI بازاریابی محتوا باید ارزش تجاری از نتایج حاصل از آن را تعریف کند. هدف اصلی از ایجاد محتوای شما چیست؟ آیا این برای پشتیبانی از راه اندازی محصول ، جمع آوری پیروان جدید اجتماعی بود؟ هر قطعه محتوا باید علاوه بر محاسبات کلی ROI که برای آن اعمال می کنید ، هدف خاص خود را نیز داشته باشد.

اکنون که می فهمید ROI چقدر پیچیده است ، اجازه دهید شروع به محاسبه کنیم.

مرحله اول: سرمایه گذاری خود را اندازه بگیرید

قبل از مشاهده نتایج محتوای خود ، باید کارهایی را انجام دهید. خواه این مدیریت نویسندگان برون سپاری باشد ، محتوای شما را از طریق PPC و تبلیغات اجتماعی تبلیغ کند یا محتوای شما را درون خانه بنویسد. به همه وجوهی که برای موفقیت در تبلیغات خود اختصاص می دهید ، نگاهی بیندازید. اگر با یک آژانس خارجی کار می کنید ، این یک هزینه مستقیم برای همه عناصر یک کمپین ، از جمله نوشتن ، SEO ، تبلیغات اجتماعی و موارد دیگر خواهد بود. با این حال ، اگر از کارمندان تمام وقت برای انجام کار یا ثبت نام چندین پیمانکار استفاده می کنید ، ممکن است محاسبات شما مشکل تر شود. اگر این مورد باشد ، ممکن است بخواهید تخمین متوسط ​​را برای مدت زمان این افراد در هر ماه و چگونگی مطابقت با حقوق خود ایجاد کنید.

به نظر می رسد:

گزینه اول: هزینه های آژانس (PPC ، نوشتن کپی ، تبلیغات اجتماعی پرداخت شده و غیره) = ۴۰،۰۰۰ دلار در هر کمپین

دلار

گزینه دوم: کپی رایت در خانه (۱۲۰ ساعت با ۳۰ دلار در ساعت = ۳۶۰۰ دلار) + هزینه تبلیغات اجتماعی (۱۰ کیلو دلار) + PPC (15k $) ، سندیکای محتوا (۵ کیلو دلار) مشاور سئو (۵k $) = 38،۶۰۰ دلار

* این فقط یک نمونه است. ممکن است متوجه شوید که برون سپاری ارزان تر یا گران تر برای تجارت / کمپین شما است.

مرحله دوم: بازده خود را محاسبه کنید

بازاریابی محتوا با انجام کارهای اندکی شهرت دارد. با محاسبه بازده ROI ، این امر به سرعت آشکار خواهد شد. در اینجا چهار معیار مهم عملکرد عملکرد مطابق گفته جی بائر آورده شده است:

در اینجا آنچه به نظر می رسد این معیارها با اضافه شدن معیار مهم دیگر: احتباس ، شکسته شده است.

۱ Met اندازه گیری مصرف: معیارهای مصرف متمرکز بر تعداد افراد در محتوای وب سایت شما و کانال های دیگر است. اندازه گیری ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

     

  • نمایش صفحه
  •  

  • زمان در صفحه
  •  

  • بارگیری ها (دروازه بان یا بدون پوشش)
  •  

  • بازدید کنندگان بی نظیر
  •  

  • رتبه بندی کلمات کلیدی (و سایر سئو)
  •  

  • Clickthroughs (اجتماعی و ایمیل)
  •  

  • نرخ باز (ایمیل)

بسیاری از این معیارها را می توان در گوگل Analytics ردیابی کرد ، اگرچه بارگیری ها ، نرخ باز و کلیک روی را می توان از طریق نرم افزار اتوماسیون بازاریابی و ابزارهای تجزیه و تحلیل اجتماعی ردیابی کرد. ایمیل برای ردیابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا یکی از بالاترین تاکتیک های تولید ROI است.

۲ ention حفظ: نگهداری با توجه به چگونگی مشغول نگه داشتن مشتریان تعیین می شود. اندازه گیری ها شامل:

     

  • درصد بازدید کنندگان وب سایت بازگشت
  •  

  • نرخ گزاف گویی
  •  

  • مشترکین وبلاگ
  •  

  • تعداد دنبال کنندگان (شبکه های اجتماعی)
  •  

  • همچنین مشتریان می توانند از طریق تاکتیک هایی مانند خبرنامه ها درگیر شوند ، در این صورت ممکن است کلیک های باز و نرخ باز نیز به مرحله اجرا درآید.

۳ ٫ اشتراک گذاری: بیشتر معیارهای به اشتراک گذاری از طریق ابزارهای تحلیلی در رسانه های اجتماعی شما (رایگان و پولی در دسترس هستند) حاصل می شوند. اینها شامل موارد زیر است:

     

  • سهام
  •  

  • بازتوییت مجدد
  •  

  • دوست دارد
  •  

  • با این حال ، شما همچنین می توانید از ابزاری مانند Salesforce استفاده کنید تا چگونگی اشتراک تیم های فروش خود را با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارید.

۴۴ ٫ پیشنهادات: یکی از آسانترین عناصر برای پیگیری از طریق یک بستر اتوماسیون بازاریابی محتوا است. در حقیقت ، طبق بررسی Salesforce و Pardot ، شرکتهایی که از اتوماسیون استفاده می کنند از پاسخگویی به سربهای واجد شرایط ، ۵۳ درصد نرخ تبدیل بالاتری دارند. هنگام جستجوی سرب ، به موارد تولید شده در سفر خریدار نگاه کنید (اولین لمس ، چند لمسی ، لمس نهایی و غیره)

۵ ٫ فروش: این بخش معمولاً برای مجموعه C شما مهمترین است. بارها و بارها ، این به این نتیجه می رسد که چقدر محتوا را برای تجارت ایجاد می کند. معیارهای فروش شامل موارد زیر است:

     

  • درصد فرصت های فروش تحت تأثیر قرار گرفته است
  •  

  • ارزش فرصتها را تحت تأثیر قرار داد
  •  

  • درصد فرصت های فروش برنده شد
  •  

  • ارزش فرصت های فروش برنده شد

مرحله سوم: ROI خود را تعیین کنید (فرمولی که منتظر آن بودید!)

واو ما زیاد پوشانده ایم اما حتی با وجود همه این عناصر ، ROI محتوا شما واقعاً به فرمولی که Pawan Deshpande ساخته Curura ساخته شده است ، جوش می خورد. و گرچه باید عوامل زیادی را مورد توجه قرار دهید ، در واقع درآمد برای اکثر مشاغل در پایان روز اهمیت دارد.

Curata توصیه می کند ، “برای هر قطعه از محتوای x در کمپین C ، مقدار $ درآمد حاصل از تولید (یک متریک فروش) توسط Content x را بگیرید و آن را با (هزینه تولید $ x + $ توزیع توزیع x) تقسیم کنید (یک محصول متریک) اگر این نسبت از ۱ بیشتر باشد ، محتوای شما از منظر فروش سودآور بوده است. “

این فرمول می تواند برای یک قطعه محتوا ، برای یک کمپین خاص یا فعالیتهای بازاریابی کلی محتوای شما استفاده شود.

درست به نظر می رسد؟ به راستی ، بسیار شبیه به محاسباتی است که در ابتدا دیدید. اما درک همه مواردی که برای محاسبه ROI شما انجام می شود مهم است حتی اگر از هر معیاری برای اثبات به مجموعه C خود استفاده نکنید ، مهم است.

مزایای اضافی را در نظر بگیرید

از این گذشته ، به عنوان بازاریاب ، بیشتر ما بیش از درآمد اهمیت می دهیم. ما می خواهیم بدانیم که چه کسی محتوای ما را می بیند ، چگونه آنها با آن تعامل دارند و چه احساسی در مورد آن دارند. برخی از معیارهای ذکر شده در بالا را در تعیین ROI بازاریابی محتوای کلی خود جستجو کنید ، حتی اگر این چیزی باشد که شما فقط به بازاریابان همکار خود ارائه می دهید. و همچنین مزایای قابل اندازه گیری اضافی مانند اعتبار برند ، دید و ارزش آینده کانتینر خود را فراموش نکنیدبا گذشت زمان (نه فقط در زمانی که اندازه گیری می کنید) به ارمغان می آورد.

بازاریابی محتوا مربوط به جذب ، تعامل ، شناسایی ، پرورش و تبدیل سرب است (و ادامه لذت بردن از آنها پس از مشتری بودن). با داشتن دیپلم حرفه ای در بازاریابی دیجیتال ، یک پایه محکم در تخصص های دیجیتالی کلیدی بدست آورید. امروز یک بروشور را بارگیری کنید !

دیجیتال

بستن منو