شما ماه های گذشته را برای راه اندازی کمپین هایی صرف کرده اید، گروه هدف های جدیدی را بوجود آورده اید و فضای مجازی خود را توسعه داده اید. این عالی است، اما مشتری هایی که شما از این فضاها جذب کرده اید به سود آوریمشتریان فعلی شما نیستند.

ببخشید، ولی این یک واقعیت است. بگذارید راجع به آن صحبت کنیم.

آشکار است که� جذب مشتری اهمیت دارد، شما بدون� جذب مشتری جدید خرید های مکرر نخواهید داشت. مشکل اینجاست که کسب و کارها در حدود� 80 درصد سرمایه خود را صرف جذب مشتری جدید می کنند، و� حفظ مشتری در مرحله بعدی است.

این عجیب و غریب است که 40 درصد سود کسب و کارها از 8 درصد مشتریانشان بدست می آید.

این 8 درصد مشتریانی هستند که حضور مکرر دارند، و آنها به شدت سود آور اند!

اما چرا سود آور اند؟

در این مقاله به آمارهایی اشاره می کنیم در مورده قدرتی که مشتریانی با حضور مکرر دارند و سود آوری که آنها بوجود می آورند. پس بدون هیچ وقفه ای بیایید وارد این موضوع شویم.

5 دلیل که چرا مشتریانی با حضور مکرر سود آور اند

مشتریانی با حضور مکرر شانس بیشتری را برای بارها خرید از شما دارند

این موضوع ممکن است آشکار باشد، مشتری که خرید مکرر از شما دارد مشتری گذری بوده است که دو باره از شما خرید انجام داده است. چیزی که مهم است این است که مشتریان بعد از چند بار خرید از شما به احتمال خیلی زیادخرید خود را برای دفعات بیشتری تکرار خواهند کرد.

بعد از یکبار خرید مشتری� 27 درصد احتمال دارد که دوباره از شما خرید کند. با این حال، اگر شما بتوانید مشتری را ترغیب کنید که برای دفعه دوم و یا سوم از شما خرید کند شانس خرید مجدد او به� 54 درصد خواهد رسید.

هرچه قدر مشتری را بیشتر ترغیب به خرید کنید دوره حضور مشتری در کسب و کار شما افزایش می یابد. اگر به فکر� افزایش سود آوری خود هستید کافیست مشتریان فعلی خود را ترغیب به خرید برای بارهای دوم و سوم کنید. فقط مواظب باشید به چه شیوه ای این کار را انجام می دهید.

ممکن است سریع فکر کنید که دادن تخفیف برای خرید بعدی روش مناسبی برای افزایش خرید های مشتریان است. اما دوباره باید هشدار بدهم. تخفیف راه خوبی برای جذب دوباره مشتریان است، اما این کار انتظار بی جا برای مشتریان بوجود می آورد. مشتریانی که یکبار با تخفیف رو به رو می شوند انتظار دارند که همیشه این تخفیف را دریافت کنند، یا خرید خود را تا زمان تخفیف بعدی به تعویق می اندازند.

 به جای این کار برای حفظ مشتری از ابزارهای حفظ مشتری استفاده کنید. در اینجا 5 ابزار حفظ مشتری آمده است که باعث رشد اقتصادی شما می شود.

راحت تر می توان به مشتریانی با حضور مکرر فروخت

نرخ تبدیل در اقتصاد بسیار بی ثبات است و از صنعتی به صنعت دیگر فرق می کند. اما نرخ تبدیل میانگین رقمی بین 1 تا 3 درصد است. این نرخ تبدیل میانگین است، اما مشتری ثابت به نصبت دیگر مشتریان شانس بیشتری برای تبدیل شدن دارد.

مشتریانی با حضور مکرر شانسی در حدود 60 تا 70 درصد برای تبدیل شدن دارند! این خبر خوبی برای کسب و کار شما می باشد. هر چه مشتریانی با حضور مکرر بیشتری داشته باشید هزینه کمتری برای تبدیل کردن مشتریان باید صرف کنید.

شرکت ادب تحقیق را بر روی نرخ تبدیل مشتریانی با حضور مکرر انجام داده است. ادب در تحقیق خود فهمیده است که مشتریانی که تاکنون 2 بار از شما خرید کرده اند، 9 برابر بیش از یک مشتری جدید شانس تبدیل شدن دارند.

همانطور که می بینید این رقم بالایی برای مشتریانی با حضور مکرر است که قطعا شما نمی خواهید آن را از دست بدهید. این رقم در تبدیل مشتریانی با حضور مکرر ارزش این مشتریان را نشان می دهد که قطعا شما نمی خواهید آنها را از دست بدهید.

مشتریانی با حضور مکرر پول بیشتری را در هر خرید خرج می کنند

نه تنها مشتریانی با حضور مکرر نرخ تبدیل بالاتری دارند، همچنین آنها میانگین خرید بالاتری به نصبت مشتریان حضور اولی دارند. این بدان معنی است که مشتریانی با حضور مکرر بیشتر به کسب و کار شما می آیند و بیشتر از شما خرید می کنند.

دو فاکتور در سنجش میزان خرید مشتریان با حضور مکرر وجود دارد. این فاکتورها تعداد دفعات خرید گذشته آنها و طول زمان مشتری بودن آنهاست. بیاید با تعداد دفعات خرید گذشته آنها شروع کنیم.

یک تحقیق توسط آر جی متریک نشان می دهد که مشتریان وفادار شما که مرتب از شما خرید می کنند بسیار سود آورتر از مشتریان معمول شما هستند. این تحقیق نشان می دهد که مشتریان وفادار 10 درصدی شما در هر خرید 3 برابر مشتریان 90 درصدی دیگر شما خرید می کنند، و 1 درصد بالایی شما 5 برابر 90 درصد دیگر در هر خرید هزینه می کنند.

این تحقیق ارتباط بین خرید مکرر و افزایش میزان خرید را نشان می دهد ولی خرید مکرر یک عامل افزایش میزان خرید است. بازه زمانی حضور مشتری در کسب و کار شما عامل دیگر تاثیرگذار بر میزان خرید است.

تحقیق دیگر از بین اند کامپنی نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین زمان حضور مشتری در کسب و کار شما و میزان خرید او وجود دارد. بین در تحقیق خود نشان می دهد که مشتریان یک بوتیک لباس بعد از 30 ماه به نسبت خرید اول خود از آن فروشگاه 67 درصد بیشتر پول پرداخت می کنند.

آنها نتیجه یکسانی را در تحقیقات خود بر روی کسب و کارهای دیگر نیز بدست
آوردند. مشتریانی با حضور مکرر دوره حضور طولانی تری را دارند، و میزان خرید آنها در بازه حضور همیشه رو به افزایش است.

مشتریانی با حضور مکرر پول بیشتری را در زمان های کلیدی خرج می کنند

بیشتر کسب و کارها بشترین در آمد خود را در فصل های شلوغ بدست می آورند. این زمان های کلیدی نقش مهمی را در اقتصاد فروشگاه ها بازی می کنند. افزایش فروش از افزایش تقاضا منجر به بوجو آمدن خریداران بلقوه می شود، و همچنین این موضوع وابسطه به افرادی است که در فصل های خاص خرید بیشتری انجام می دهند. اما مشتریان چقدر بیشتری در فصل های شلوغ خرید می کنند؟

بر طبق تحقیق ادب، مشتریان معمول 17 درصد در زمان های شلوغ افزایش خرید دارند. این خبر خوبی است، اما مشتریانی با حضور مکرر آمار بهتری را نیز دارند. مشتریان با حضور مکرر شما 25 درصد بیشتر در هر خرید پول خرج می کنند. اما این همه موضوع نیست، مشتریان با حضور مکرر شما حتی در زمان های سخت نیز به کمک شما می آیند.

تحقیق مشابهی نشان می دهد در زمان عفول کسب و کار شما مشتریان با حضور مکرر می توانند به کمک شما بیایند. در زمان عفول اقتصادی اروپا میزان خرید مشتریان با حضور مکرر افزایش یافت. تصور کنید که مشتریان وفادار شما حتی در زمان های سخت نیز به کمک شما خواهند آمد.

مشتریان با حضور مکرر کسب و کار شما را بیشتر تبلیغ می کنند

نه تنها مشتریان با حضور مکرر در زمان خرید ارزشمند هستند، آنها پتانسیلی قوی برای بازاریابی دارند. آنها تبلیغات دهان به دهان قوی از کسب و کار شما می کنند. که این روش تبلیغ یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است.

بر طبق تحقیق بین اند کامپنی، تعداد افرادی که مشتریان راجع به کسب و کار شما با آنها صحبت می کنند با افزایش تعداد خرید آنها افزایش می یابد. با  هر خرید مشتری آنها احساس راحت تری با شما می کنند، و بیشتر می خواهند بازخورد مثبت نشان دهند.

بین در تحقیق خود فهمیده است که بعد از 10 خرید تعداد ارجاعات مشتری به دیگران 50 درصد افزایش می یابد. تحقیق بین نشان می دهد که مشتریانی با حضور مکرر سود آوری خود را با جذب مشتریان جدید می توانند افزایش دهند.

پروسه ارجاعات مشتری می تواند با دادن امتیاز از طریق سیستم های مشتری مداری(یکی از قوی ترین ابزارهای حفظ مشتری) می تواند تسریع یابد.

مشتریان با حضور مکرر اهمیت دارند

امیدوارم توانسته باشم اهمیت مشتریان با حضور مکرر را نشان بدهم. زمانی که بدانید چه استراتژی را می خواهید دنبال کنید، می دانید به ابزارهای انجام آن نگاه کنید. هزاران ابزار برای موفقیت در حفظ مشتری وجود دارد که می توانند شما را در راه کسب و کارتان کمک کند. نرم افزارهای مشتری مداری مثل کالو یکی از بهترین ابزارها برای حفظ مشتری و بوجود آوردن مشتریانی با حضور مکرر هستند.

شروع به افزایش 25 درصدی تعداد مشتریان با حضور مکرر در کسب و کار خود کنید تا ببینید چگونه سود آوری شما افزایش می یابد.

20 روش افزایش رتبـه و رنک الکسا

20 روش افزایش رتبـه و رنک الکسا

Alexa.com یکی از سایت های فرعی Amazon.com است و وب سایتی است که اطلاعاتی را درباره درجه میزان بازدید ( ترافیک ) وب سایت ها ارائه می کند. رتبه الکسا با توجه به تعداد افرادی که بوسیله نوار ابزار الکسا ( Alexa Toolbar ) یک وب سایت را مشاهده می کنند اندازه گیری می شود. در این مقاله ،اهمیت رتبه الکسا را بررسی خواهیم کرد. نهایتا ۲۰ راه و استراتژی وسیع رو ارائه کرده ایم که شما میتوانید بوسیله آنها رتبه الکسای خود را بطور چشمگیری بهبود بخشید.

Alexa.com یکی از سایت های فرعی Amazon.com است و وب سایتی است که اطلاعاتی را درباره درجه میزان بازدید ( ترافیک ) وب سایت ها ارائه می کند. رتبه الکسا با توجه به تعداد افرادی که بوسیله نوار ابزار الکسا ( Alexa Toolbar ) یک وب سایت را مشاهده می کنند اندازه گیری می شود.
در این مقاله ،اهمیت رتبه الکسا را بررسی خواهیم کرد. نهایتا ۲۰ راه و استراتژی وسیع رو ارائه کرده ایم که شما میتوانید بوسیله آنها رتبه الکسای خود را بطور چشمگیری بهبود بخشید.

رتبه الکسا چیست ؟
در واقع ، رتبه الکسا یک سیستم رتبه  بندی است که بر روی تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت که نوارابزار الکسا را نصب کرده اند پایه گذاری شده است و به هر سایت یک عدد را در مقیاس جهانی و کشوری تخصیص می دهد. بر خلاف سیستم رنکینگ گوگل هر چه رتبه به عدد ۱ نزدیکتر باشد سایت از رنکینگ بهتری برخوردار است.
توضیح الکسا را دراین باره بخوانید :
رتبه ترافیک پایه گذاری شده بر مجموع بازدید ۳ ماه از بازدیدکنندگانی است که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند و یه اندازه گیری ترکیب شده از تعداد بازدید صفحات از هر بازدیدکننده و تعداد بازدیدکنندگان است. به عنوان مرحله اول ، محاسبات روزانه الکسا بروی تعداد بازدیدکنندگان و تعداد بازدید از صفحات برای همه سایت های روی اینترنت است.

چرا مدیران سایت ها مایلند رتبه الکسای خود را بهبود دهند؟
مدیران وب سایت ها ، تبلیغ کنندگان و شبکه های آگهی از رتبه الکسای شما به عنوان یک پیمانه برای مشخص کردن ارزش یک لینک بر روی وب سایت شما استفاده می کنند.اگر شما بخواهید سایت خود را بفروشید یا یک لینک روی سایت خود قرار دهید برای بهبود رتبه الکسای خود تلاش بیشتری خواهید کرد. زیرا این بهانه ای برای افزایش قیمت خواهد شد ! . همینطور تجربه ثابت کرده بهبود رتبه الکسا برابر با مهمتر شدن سایت در نتایج گوگل است.
تبلیغات متنی و بازبینی و رتبه دادن به سایت در الکسا از راههای دیگر ارتقا رتبه هستند.

چگونه با الکسا شروع کنم ؟
دو راه ساده برای استفاده از الکسا وجود دارد. اگر شما از اینترنت اکسپلورر ( Internet Explorer ) استفاده می کنید نوار ابزار الکسا را دریافت کرده و نصب کنید. اگر از فایر فاکس استفاده می کنید افزونه مربوطه را در فایرفاکس جستجو کنید و دریافت و نصب کنید ، که رتبه الکسا ، رتبه گوگل و دیگر موارد مفید از یک وب سایت را نمایش می دهد.
به شما شدیدا پیشنهاد می کنیم که از نوار ابزار فایرفاکس بجای نوار الکسا در اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید زیرا که نوار ابزار اینترنت اکسپلورر کمتر مفید واقع خواهد شد.

۲۰ روش برای افزایش رتبه الکسا

  1. نواز ابزار الکسا را نصب کنید و وب سایت خود را به عنوان صفحه خانگی ( Home Page ) قرار دهید.
  2. ویدجت رتبه الکسا در سایت خود قرار دهید (Alexa rank widget ). این باعث خواهد شد تا اگر بازدیدکنندگان نوار ابزار الکسا را نصب نکرده باشند اما روی آن کلیک کنند برای سیستم الکسا نقش نوارابزار را اجرا خواهد نمود.
  3. دیگران را تشویق کنید تا از نوار ابزار الکسا استفاده کنند.
  4. می توانید در الکسا برای سایت خود نوار ابزار اختصاصی درست کنید و ابزارهای مورد نیاز از جمله لینک صفحه فیس بوک و توییتر خود را روی آن قرار دهید و این نوار ابزار را برای دانلود کاربرانتان روی سایت قرار دهید.
  5.  اگر در یک شرکت یا کافی نت کار می کنید نوار ابزار الکسا را روی همه مرورگر ها نصب کنید و سایت خود را به عنوان صفحه خانگی قرار دهید.
  6.  به دوستان خود بگویید تا در مورد سایت شما در سایت الکسا نظر دهند.
  7.  در مورد الکسا در سایت خود بنویسید. مدیران سایت ها و بلاگرها دوست دارند رتبه الکسای خود را بهبود بخشند. بنابراین با جستجو در اینترنت شما را خواهند یافت و بر روی لینک شما کلیک خواهند کرد .
  8.  کاری کنید تا آدرس سایت شما را در انجمن ها خودنمایی کند.مدیران وب سایت ها معمولا نوار ابزار الکسا را نصب شده دارند و آن ها با کلیک بر لینک شما باعث بهبهود رتبه شما خواهند شد. البته راه خوب دیگه ای هم هست و اون اینکه مطالب خودتون رو در اون انجمن به اشتراک بگذارید.
  9.  مطالبی بنویسید که به وبمسترها مربوط باشد.این چون وبمسترها را شامل می شود و آن ها نیز نوارابزار الکسا را دارند نهایتا باعث بهتر شدن رتبه الکسای شما خواهد شد.
  10.  در سایت ها یا انجمن های شبکه های اجتماعی آسیایی مطلب بفرستید ( ! ).برخی از مدیران وب سایت ها پیشنهاد می دهند که کاربران سایت های شرق آسیا بزرگترین دارندگان نوارابزار الکسا هستند. خودتان با مراجعه به ۵۰۰ سایت برتر الکسا این موضوع را قضاوت کنید . من پیشنهاد می دهم اگر وقت یا گنجایش لازم برای این کار را دارید آن را انجام دهید.
  11. یک قسمت ابزار وبمسترها در سایتتان بسازید.این یک روش  جذب کننده  برای وبمسترهایی است که معمولا سایت شما را بارها می بینند تا از ابزار سود ببرند. برای مثال ابزار سئو گزینه مناسبی است.
  12. یک Digg یا Stumbled درست کنید و لینک مطالب خود را در آن قرار دهید. . این معمولا تعداد عظیمی از بازدیدکنندگان را به سایت شما می آورد و تاثیر محضی روی رتبه الکسای شما خواهند داشت.
  13. از  تبلیغات پرداخت برای هر کلیک ( PayperClick ) استفاده کنید. خریدن تبلیغات روی جستجوگرها مانند گوگل یا Exact Seek کمک خواهد کرد تا ترافیک را بیشتر کنید. دوچندان مفید است وقتی تبلیغ شما بیشتر مربوط به وبمسترها باشد.
  14. یک موضوع الکسا روی سایت خود ایجاد کنید و از آن برای اضافه کردن انواع خبرها و مقالات در مورد الکسا استفاده کنید. این اقدام به عنوان یک منبع ساده قابل دسترس برای وبمسترها یا جستجوگرهای تصادفی در موتورهای جستجو خواهد بود.
  15. مطالب پربازدید خود را بهینه سازی کنید. تابحال یک مطلب همواره از موتورهای جستجو بازدید داشته است ؟ یک ابزار پایین مطالب اضافه کنید ، به الکسای خود لینک دهید یا از انتقال دهنده الکسا استفاده کنید.
  16. در سایت ها و انجمن ها بنر یا لینک بخرید برای بازدید از سوی وبمسترها.یک نمایش خوب و برجسته تبلیغ ، مدیرانی را به سوی وب سایت شما تحریک می کند که میتوانند باعث ترقی چشمگیر رتبه شما شوند.
  17. فرستنده های مطالب را استخدام کنید تا روی سایت شما مطلب بفرستند. در هرصورت امضاها در انجمن های مدیران یا ارتقا خاص مقالات در سایت شما تاثیر زیادی خواهند داشت. شما به سادگی می توانید نویسندگانی برای استخدام در انجمن های وبمسترها بیابید.
  18. به مدیران کافی نت ها پول بدهید تا نوارابزار الکسا را نصب کنند و سایت شما را به عنوان صفحه خانگی روی همه رایانه ها قرار دهند. شاید ترتیب دادن این کار مشکلی باشد و واقعا راه حل قابل دوامی نیست.
  19. از MySpace و فیسبوک و شبکه های اجتماعی دیگر استفاده کنید. از تصاویر مجازی جذاب استفاده کنید یا بنر ها و لینک ها تا دیگران را به آدرس الکسای خود منتقل کنید.
  20. از سایتهای افزایش بازدید استفاده کنید.شاید اینها برای سایت های تازه کار مفید باشند. راحتترین کار برای سایت ها با بدترین رتبه همین است.
دسته بندی : افزایش فروش سایت