15 نکته در خرید بک لینک بهتر است رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل از سمت گوگل شویم.

خرید بک لینک

 

خرید بک لینک خود به تجارتی تبدیل شده است و برخی برای کسب درآمد اینترنتی به این کار مشغولند.

خرید بک لینک ارزان ، خرید بک لینک انبوه ، خرید بک لینک قوی ، خرید بک لینک دائمی و بک لینک رایگان ، کوئری های هستند که در زمینه خرید و فروش بک لینک سرچ می شوند.

در وهله اول می گویم بک لینک نخرید اما

باید پذیرفت که برخی از کسب و کارها به خرید بک لینک نیاز دارند. کسب و کارهایی که محتوای آن ها هر جایی استفاده نمی شود که بخواهند تولید لینک کنند. خیلی از کسب و کارها بدین شکل هستند و می دانید که از ۱۰۰ تا مطلبی که از سایت شما کپی می کنند شاید شاید ۱۰ تا به شما لینک دهند. (این آمار مخصوص ایران و تجربه نگارنده می باشد و در هیچ جای علمی آن را نخوانده ام) در اینجا می خواهم نکاتی برای خرید بک لینک بگویم.

 

[لینک مرتبط: طراحی سایت ]

 

خرید بک لینک

 

  1.  خرید بک لینک به صفحات مختلف سایت انجام دهید. به دو دلیل: ۱)گوگل شک نکند ۲)تمام صفحات شما اعتبار کسب کنند. PA تمام صفحات بالا روند
  2. از سایت هایی خرید بک لینک انجام دهید که موضوع مرتبط با شما داشته باشند. (سنخیت صنفی داشته باشند)
  3. حتما حتما حتما حتما بک لینک دائمی باشند. (آن کاهش اعتبار و لطمه ای که گوگل در زمان حذف بک لینک، به سایت شما می زند آنقدر دردناک است که ایشالا قسمت گرگ بیابان هم نشود)
  4. حتما حتما حتما PA, DA, MOZRank آن سایت، از سایت شما بالاتر باشد.(پیشنهاد من DA بالای ۳۰ و MOZRank بالای ۵ است). چک کردن این شاخص ها را در “رقیب کیست و چگونگی تحلیل آن” توضیح دادم – خرید بک لینک با کیفیت به این می گویند. که معمولا در خرید بک لینک خارجی این اتفاق می افتد
  5. تا جایی که می توانید بک لینک از سایت هایی بگیرید که دارای هاست متفاوتی باشند. (ترجیحا هاست ایران (بومی) باشد – خرید بک لینک ایرانی )
  6. به تعداد بک لینک خود آن دامنه که می خواهید از آن بک لینک بگیرید دقت کنید، همچنین ترافیک سایت او
  7. بدانید که بک لینک Nofollow برای فروش و Follow برای فروش و اعتبار گوگل خوب است (ترجیحا Follow باشند)
  8. بک لینک از هر دامنه یک عدد کافی است
  9. ترجیحا دامنه با پسوند ir باشد. (پسوند بومی بیشتر به سایت کمک می کند). اما com همیشه و در همه جا خوب است.
  10. Anchor text مناسب انتخاب کنید. (در راستای استراتژی کلمه کلیدیتان) و سعی کنید لینک ها در پاراگراف اول باشد (برای زمانی که می خواهید Inbound Link بگیرید)
  11. سعی کنید لینک در متن باشد(Inbound Link) نه در فوتر و قسمت پیوندها و …
  12. سعی کنید بیش از ۱۰% تعداد بک لینک های خود خرید بک لینک انجام ندهید، که اگر گوگل متوجه شود …..
  13. ترجیحا بک لینک ها را از وبلاگ ها بخرید. اگر از سایت ها بخرید حتی اگر به شما قول دائمی بودن را هم بدهند بعد از مدتی می بیند دیگر برایش نمی صرفد و سایت را می بندد و شما می مانید و بک لینک حذف شده. ولی در وبلاگ این اتفاق امکان ندارد.(خیلی نادر است)
  14. بک لینک را برای صفحه ای بگیرید که می خواهید اعتبار بگیرید، نه الزاما صفحه اول سایت. مثلا بک لینک را به کرنراستون ها اختصاص بدهید.
  15. کل کمپین را برای یک کلمه کلیدی پیاده سازی کنید، بهتر جواب بگیرید.

دامین اتوریتی چیست؟ 

دامین اتوریتی (DA) در واقع امتیازی برای رنک دهی موتورهای جستجو است که MOZ آن را توسعه داده است. این امتیاز می تواند پیش بینی کند که یک وب سایت در نتایج جستجو، چه رنکی خواهد داشت. امتیاز چگالی دامنه از 1 تا 100 متغیر است. بالاترین امتیاز به معنی بهترین رنک می باشد.

چگالی دامنه با ارزیابی دامنه های لینک شده، تعداد کلی لینک ها، MozRank، MozTrust و غیره محاسبه می شود و به شکل نمره یا امتیاز Domain Authority ارائه می شود. این امتیاز می تواند برای مقایسه وب سایت ها یا نظارت بر رنک وب سایت در زمان مشخص استفاده شود.

در نتیجه، این مدل نشان می دهد که به نظر گوگل، چه صفحاتی باید برای هر عبارت جستجو شده رنک بگیرند و به چه ترتیبی نیز باید رنک بگیرند.

هدف از دامین اتوریتی این است که با ارائه فاکتوری برای مقایسه قدرت سئو سایت های مختلف، ابهامات موجود را برطرف نماید.

با اینکه بازاریابان آگاه هستند که Domain Authority به عنوان یک فاکتور، محدودیت هایی نیز دارد، اما معتقدند که دامین اتوریتی دست کم معیاری است برای آنکه آیا تلاش های انجام گرفته برای سئو، کارساز هستند یا نه. به همین دلیل نیز، دامین اتوریتی هدف مهمی در پی دارد.

در زمان یافتن لینک های جدید، بررسی Domain Authority قبل از برقراری ارتباط با آن سایت بسیار کارآمد است. در مقایسه با دیگر فاکتورهای کمی و کیفی، چگالی دامنه می تواند برندهای مختلف را برای اخذ تصمیم های بهتر یاری کند.

چگالی دامنه توسط MOZ ارائه شد و در واقع Moz مالک این نام است. مجموعه ابزارهای آنها، چگالی دامنه های خاصی را بررسی می کنند، اما هزاران ابزار رایگان دیگر نیز از Moz’s API استفاده می کنند تا این امتیازها را ببینند.

هرچند، چند مجموعه نرم افزار سئو دیگر نیز هستند که دیدگاه های کمی متفاوتی درباره قدرت دامنه سایت به شما می دهند.

امتیازی که Moz به وب سایت های گوناگون می دهد بستگی به لینک های ایندکس شده توسط MOZ دارد، که بدون شک این لیست از ایندکس URLهای گوگل کوتاه تر است.

دیگر شرکت های تولید نرم افزار در زمینه سئو، مانند Majestic و Ahrefs نیز ایندکس URLهای مخصوص به خود را دارند. این ایندکس ها، همپوشانی زیادی با یکدیگر دارند، اما بازهم با سوالات زیر می توانید این نرم افزارها را مورد سنجش قرار دهید:

  • اندازه ایندکس: چند URL در ایندکس این نرم افزار موجود است؟
  • به روز رسانی ایندکس: هر چند وقت یک بار ایندکس این نرم افزار به روز می شود؟
  • لینک های فعال: آیا لینک های شکسته و خراب یافت می شوند که لینک آنها را با کد وضعیت 200 یا به عنوان لینک فعال نشان دهد؟
  • شباهت به رنک واقعی: آیا دامنه ای که امتیاز بالاتری گرفته است، رنک بهتری دارد؟

میزان اهمیت این سوالات و پاسخ آنها بستگی به برند دارد. با این وجود، این ها مواردی بود که بهتر است آنها را ارزیابی کنید.

حالا می خواهیم ابزارهای Moz را معرفی کنیم (بعضی از آنها رایگان هستند). این ابزارها چگالی دامنه هر سایتی را نمایش می دهند.

(Moz (MozBar, Open Site Explorer :

اتوریتی دامنه,اتوریتی سایت,اتوریتی سایت موز

واضح است که Moz یک منبع موثق برای چک کردن چگالی دامنه است. MozBar که در لیست بهترین افزونه های سئو در گوگل کروم آمده است، لایق قرار گرفتن در این لیست نیز می باشد.

MozBar، دامین اتوریتی سایت را به همراه پیج اتوریتی (Page Authority) صفحه ای که کاربر در حال بازدید آن است نمایش می دهد. دوستان عزیزم، همانطور که از نام Page Authority پیدا است، پیج اتوریتی از متدی مشابه به دامین اتوریتی استفاده می کند، اما تفاوت آن در این است که مربوط به دامنه نیست، بلکه مربوط به URL خاصی است.

از این ابزار می توان در صفحه نتایج جستجو نیز استفاده کرد. با استفاده از آن می توان دید آیا پیج اتوریتی یا دامین اتوریتی سایت با رنک بالایی که آن سایت در عبارت کلیدی خاصی قرار گرفته است، همخوانی دارد یا نه.

ترکیب این دو فاکتور با هم، نقطه شروعی عالی برای بررسی کیفیت و کمیت بک لینک های یک دامنه است.

هرچند، بازاریابان باید آگاه باشند که این امتیازات، نوسان دارند و ثابت نیستند.

باید به این قضیه مثبت نگاه کرد، چرا که امتیاز یک سایت، انعکاس صحیحی است از این که گوگل چگونه سایت ها را ارزیابی می کند. Moz با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین می تواند امتیاز چگالی سایت ها را با توجه به لینک های سایت مجدد اندازه گیری کند و ایندکس خود را به روز نماید.

به نظر می رسد Moz با این کارها در تلاش است تا ایندکس خود را شبیه به گوگل کند. اما میدانیم که گوگل، هزاران بار در سال، ایندکس خود را به روز می کند.

بنابراین، باید بخاطر امتیاز چگالی دامنه، مراقب لینک های وب سایت خود باشیم.

در زمان نظارت بر دامین اتوریتی، همیشه خود را با سایت های مشابه مورد سنجش قرار دهید و برای سنجش عملکرد وب سایت خود، تنها به دامین اتوریتی اکتفا نکنید. اگر دامین اتوریتی را به عنوان یک فاکتور ضمنی در نظر بگیریم، می توانیم دیدگاه بهتری نسبت به نحوه عملکرد استراتژی خود داشته باشیم.

در اینجا ارزش یکی دیگر از ابزارهای Moz، به نام Open Site Explorer مشخص می شود. ابزارOpen Site Explorer با به کار گیری طیفی از فاکتورهای Moz، بخش هایی که در آن سایت های خاصی عملکرد خوب یا بدی دارند را مشخص می کند. مقایسه جزء به جزء سایت ها، راهی برای تشخیص دادن نقاط قوت و ضعف پروفایل لینک دهی سایت، در مقیاسی بزرگ تر است.

امتیاز دامین اتوریتی، بدون شک کاربردی است. مخصوصا زمانی که به چشم دروازه ای رو به اکتشافات بزرگتر به آن نگاه می شود. MozBar و Open Site Explorer دسترسی به این فاکتورها را برای تمامی بازاریابان میسر می سازد. بنابراین می توان از این ابزارها استفاده کرد و پتانسیل هر وب سایتی را برای رنک گرفتن تشخیص داد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت