۷- صفات رهبر موفق فروش دیجیتال

چه چیزی لازم است تا یک رهبر موفق در فروش دیجیتال باشد؟ قدرت بازاریابی که امروزه به دلیل رشد و گسترش دیجیتال در دسترس است به این معنی نیست که صفات افراد موفق فروش مورد نیاز نیست. این یک ترجمه است که مهارت های سنتی را به رویکردی تبدیل می کند که روی یک سکوی دیجیتالی موثر است.

دیجیتال

در دنیای آنلاین و آفلاین ، رهبران فروش عملکرد را هدایت می کنند. بزرگترین موفقیت در ترکیب ابزارهای دیجیتالی با روش های سنتی است. این به معنای استفاده از تمام ابزارهای موجود برای به دست آوردن بیشترین استفاده از قابلیت های دیجیتالی است در حالی که با روشهایی که در گذشته کار کرده اند از بین نرفت.

با تبدیل شدن به یک رهبر موفق فروش دیجیتال ، به پیشرفت و تحولات دنیای دیجیتال نیاز به یک علاقه صمیمانه دارد. در اینجا هفت مورد از خصوصیات مهم رهبر موفق فروش دیجیتال آورده شده است.

۱ – مخاطب را بشناسید

موفقیت در هر شکلی از فروش بصورت آنلاین یا آفلاین با این آغاز می شود که دقیقاً با چه کسی صحبت می کنید و با چه کسی در حال بازاریابی هستید. آیا تصویری روشنی از مخاطبان هدف خود دارید؟ اطلاعات پایه شامل سطح درآمد ، جنسیت ، گروه سنی و سطح تحصیلات است ، اما حتی اطلاعات مهمتر نیز چیزی است که مخاطبان شما را به سمت شما سوق می دهد و آنها را در شب نگه می دارد.

هنگامی که در دنیای آفلاین به بازار عرضه می شوید ، مزیت هایی برای صحبت کردن با افراد مختلف وجود دارد. وقتی مکالمه حضوری دارید ، تصویری کاملاً واضح از این که چه کسی هستند ، می توانید بفهمید و بهتر می دانید که چه افرادی به آنچه ارائه می دهند علاقه دارند و همچنین درمورد اینکه چه چیزی را ارائه می دهند ، واکنش نشان می دهند. جدید.

در دنیای دیجیتال ، هنوز هم می توان ایده خوبی را برای مخاطبان دانست. بعضی اوقات ممکن است به نظر برسد که ممکن است کمی چالش برانگیز باشد که مطمئناً بدانید با چه کسی در اینترنت صحبت می کنید ، اما به دست رهبران فروش دیجیتال تعلق دارد تا با چه نوع افراد اکثریت مخاطبان هدف رابط کنند. این امر از طریق بسیاری از کانالها از جمله تعامل در رسانه های اجتماعی ، نظرسنجی ها و سایر مکالمات آنلاین امکان پذیر است.

آشنایی با مخاطب به معنای درک آنچه مشتریان فکر می کنند و خستگی ناپذیر برای برآورده کردن انتظاراتشان است. مخاطبان خود را بشناسید ، بزرگترین مشکلات آنها را بدانید و راهکارهایی را بیابید که می تواند نقاط درد آنها را تسکین دهد.

مشکلات

۲ – بدانید چه کسی ابراز علاقه می کند

شخصیت مخاطب مورد نظر به صورت بتونی حک نشده است و ممکن است هر از گاهی تغییر کند و تغییر کند. در حالی که ممکن است فکر کنید در حال بازاریابی برای گروه خاصی از افراد هستید ، ممکن است یک گروه متفاوت از افراد واقعاً در تلاش باشند تا خود را با محتوای شما آموزش دهند و در نهایت ممکن است به محصولات شما نیز علاقه مند شوند.

موفقیت در فروش دیجیتالی مستلزم توجه به افرادی است که به آنچه شما پیشنهاد می دهند علاقه دارند. چه نوع افرادی که می توانند برگه های سفید شما را بارگیری کنند یا در لیست ایمیل خود ثبت نام کنند؟ چه کسی درمورد پست های وبلاگ شما ، ارسال در رسانه های اجتماعی و یا نوشتن نظرات آنلاین اظهار نظر می کند؟ آیا آنها همان افرادی هستند که شما سعی در جذب برند خود دارید؟ آیا آنها در گروه افرادی هستند که فکر می کنید برای آنها بازاریابی کرده اید؟

ممکن است مخاطب اصلی هدف شما هنوز هم علاقه مند و درگیر باشد ، اما شما گروه دیگری از افراد را نیز جذب کرده اید. یک رهبر موفق فروش دیجیتال ضمن اینکه از گروه اصلی مشتریان غافل نشود ، چشم اندازهای جدید را متوجه و تشویق می کند. چشم اندازهای جدید علاقه مند ممکن است نیاز به ایجاد محصولات و استراتژی های جدید و متفاوت داشته باشد.

۳ – به نگرانی ها توجه کنید

در دنیای دیجیتال امکان برقراری ارتباط با طیف گسترده ای از مردم وجود دارد. این شامل هم مشتریان موجود و هم افرادی است که هنوز هیچ نوع وفاداری به برند شما ایجاد نکرده اند.

رهبری موفقیت آمیز دیجیتال مستلزم توجه به گفتگوهایی است که همیشه در جریان است. چه افرادی در رسانه های اجتماعی می گویند ، چه مستقیماً به سازمان شما و چه با رقبا؟ آیا آنها چیزی را که نتوانسته اند پیدا کنند بیان می کنند؟ آیا آنها از کیفیت آنچه تاکنون یافته اند ابراز ناامیدی می کنند؟

آنها به طور خاص درباره شرکت شما چه می گویند؟ به نگرانی های مشتریان ، به ویژه هرگونه نارضایتی از شرکت شما ، خدمتی که دریافت کرده اند یا خط محصولات شما ، گوش فرا دهید. چگونه می توانید مشتری ناراضی را به یک مشتری راضی تبدیل کنید؟

این کار با توجه به نگرانی های آنها و در تلاش برای پرداختن به آنها و اصلاح آنها آغاز می شود. به جایی توجه کنید که افراد می گویند احتمال کمبود شما وجود دارد ، و توجه کنید که چگونه می توانید نگرانی های آنها را بهبود بخشید و برطرف کنید. همچنین توجه داشته باشید وقتی رقبای شما مورد انتقاد قرار می گیرند و مطمئن شوید که در زمینه ایجاد شکایات کار بهتری انجام می دهید.

۴ – روابط خود را با مخاطب خود برقرار کنید

معمولاً افراد می توانند ببینند وقتی یک تجارت فقط به خرید و فروش علاقه دارد و نه مخالف این که واقعاً مایل به ارائه خدمات برتر و اطلاعات هستید. فروشندگان متوسط ​​ممکن است بیشتر به خط مشی نگران باشد ، به این معنی که مشتریان اساساً فقط پتانسیل درآمد را نشان می دهند.

یک رهبر برتر فروش دیجیتال به ایجاد روابط علاقه دارد و نه فقط فروش. رهبر آگاه است که چشم اندازها و مشتریان می خواهند مانند مردم رفتار شوند نه با شماره. مشتریان می خواهند بدانند که نمایندگان شرکت به خواسته ها و نیازهای خود اهمیت می دهند و نشان دادن علاقه و نگرانی واقعی آنها دشوار نیست.

مشتریان را ترغیب کنید تا بیشتر با بازاریابی محتوا ، عرضه محصولات و ارسال های رسانه های اجتماعی درگیر شوند. در مکالمات شرکت کنید و به مخاطبان خود اجازه دهید تا شما را به عنوان یک شرکت ببینند نه یک شرکت.

بازاریابی محتوا

تماس شخصی می تواند روشی طبیعی برای ایجاد وفاداری به برند و تشویق مشتریان برای بازگشت مجدد باشد. وقتی به شما مراقبت نشان می دهید ، آنها نیز انجام می دهند. رهبران واقعی علاقه واقعی به داشتن روابط شخصی با مخاطب دارند.

۵- – با استفاده از پیمایش دیجیتال

چشم اندازها می توانند به راحتی آنلاین پریشان و گم شوند. در دنیایی که بازاریابان دائماً برای جلب توجه یک چشم انداز رقابت می کنند ، مصرف کنندگان تقریباً مرتباً با بار اضافی اطلاعات دست و پنجه نرم می کنند.

اطلاعات بیش از حد بسیار گیج کننده و اغلب متناقض است. یک رهبر موفق فروش دیجیتال چشم انداز می تواند توجه خود را به آنچه مهم است در حالی که به دنیای دیجیتال گیج کننده و گاه غرق در دیجیتال حرکت می کند ، راهنمایی کند.

چشم اندازها ممکن است نیاز به راهنمایی داشته باشند که اطلاعات غلط را نادیده بگیرند و محتوای با کیفیتی را ارائه دهند که دارای ارزش واقعی باشد. محتوای ارزشمند نیازی نیست که همیشه از سازمان شما باشد. نکته این است که رهبران فروش موفق متعهد شده اند تا به چشم اندازها کمک کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را که بخشی از ایجاد روابط است ، پیدا کنند.

۶ – از ابزارهای دیجیتال و آنالیزها استفاده کنید

ابزارهای دیجیتال برای تحلیل بازار و موفقیت استراتژی های شما بسیار قدرتمند هستند. آنها همچنین برای دسترسی سریع به اطلاعات با استفاده از ابزارهایی مانند قیمت آنلاین و موتورهای جستجو قدرتمند هستند. ابزارهای دیجیتالی همچنین به مشتریان این امکان را می دهند تا موجودی و زمان تحویل سفارشات خود را پیگیری کنند.

قیمت

رهبران موفق فروش دیجیتال همچنین شامل محتوای دیجیتالی هستند که برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده اند. آنها بطور مداوم عملکرد برنامه های موبایل را آزمایش می کنند و در مورد اینکه آیا برنامه های تلفن همراه پاسخگوی نیاز مشتریان هستند ، به بازخورد توجه می کنند.

موبایل

از ابزارهای دیجیتالی نیز می توان برای پشتیبانی از کارکنان فروش استفاده کرد. رشد فروش رانندگی به توانایی شناسایی فرصتهای مناسب بستگی دارد. ابزارهای دیجیتال این امکان را برای پرسنل فروش فراهم می کند که خیلی سریع به سرب و ارجاع پاسخ دهند.

تجزیه و تحلیل دیجیتال می تواند الگوهای و روندها را شناسایی کند تا رهبران فروش بتوانند به سرعت به آنچه کار می کنند پاسخ دهند.

۷- – در دسترس بودن و پاسخگو بودن

بازار دیجیتال نمی خوابد ، و این باعث می شود که بتوانید بطور شبانه روزی به جذب مشاغل و درآمدزایی بپردازید. مشتریان انتظارات زیادی دارند که با آن پیش می روند.

چشم اندازها و مشتریان انتظار دارند که بتوانند خیلی سریع به شما یا نماینده دیگری از شرکت شما برسند. اگر اکنون سؤال یا نگرانی آنها برای آنها پیش آمده است ، آن موقع است که می خواهند پاسخ دهند. اگر در دسترس نباشید که به آنها بدهید ، شخص دیگری خواهد بود.

اطلاعات دیجیتال باید سریعاً تحویل داده شود. در عین حال ، درخواست های ارتباط از طریق رسانه های اجتماعی یا از طریق وب سایت شما باید در اسرع وقت پاسخ داده شود.

مشتریان انتظار دارند که پاسخگویی پیدا کنند و وقتی این کار را نمی کنند ، به جای دیگری می روند. وقتی مشتری سوالی دارد ، احتمالاً اکنون پاسخی می خواهند ، نه در یک یا دو روز. سؤالات آنها برای آنها مهم است و باید برای شما نیز مطرح باشد.

قرار دادن همه آنها با هم

رهبری موفقیت آمیز در دنیای فروش دیجیتال بستگی به یک چشم انداز روشن و توانایی جمع کردن استراتژی با استفاده از ابزارهای موجود برای آشنایی و تحلیل بازار دارد. رهبران همچنین با اعضای تیم فروش همکاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنها کاملاً آموزش دیده اند و قادر به استفاده از فرصتهای زیادی هستند که با بازاریابی دیجیتال باز شده اند.

ابزارهای دیجیتالی این امکان را می دهند که دقیقاً بدانند مخاطب مورد نظر کیست و به دنبال چه چیزی هستند. یادگیری از مشتریان فرصتی برای روابط محکم تر با اعضای مخاطبان شما ایجاد می کند. این به شما امکان نگهداری بیشتر مشتری را می دهد و می تواند درآمد بسیار بهتری ایجاد کند.

رهبری به معنای ادامه رشد و تغییر با دنیای دیجیتال در حال تحول ، یادگیری مداوم چیزهای جدید ، رسیدن به فراتر از راهبردهای دیروز برای دستیابی به یک سطح بسیار واضح تر و قوی تر از یکموفقیت دوم

کلوداگ اوبراین

متخصص ارشد محتوا

داستانهای مرتبط

چگونه یک تیم فروش را به یک نیروی فروش دیجیتال تبدیل کنیم

فروش دیجیتال و اجتماعی
مهارت های دیجیتال
تحول دیجیتال
صنعت

فروش دیجیتال و فروش اجتماعی: آیا تفاوت را می دانید؟

بازاریابی دیجیتال
مهارت های دیجیتال
تحول دیجیتال

نحوه فروش در عصر تحول دیجیتال

فروش دیجیتال و اجتماعی
تحول دیجیتال
صنعت
شرکت

بستن منو