فاجعه!چرا طراحی صفحه محصول فروشگاهتان را جدی نمی گیرید؟

چرا باید روی صفحه محصول فروشگاهتان وسواس داشته باشید؟

قبل از اینکه به شما بگویم که چه کارهایی باید در صفحات محصولتان انجام دهید اجازه دهید ببینیم اصلا چرا باید به صفحه محصول تان اهمیت بدهید؟

حتما تا بحال تجربه کرده اید که به یک فروشگاه شیک و بزرگ رفته اید که محصولات خوبی هم داشته است اما فقط به خاطر بی توجهی فروشنده،درست جواب ندادن به سوالتان،یا بخاطر بی میلی اش به جواب دادن به شما ،قید خریدتان را زده اید.

در عوض مغازه هایی را هم دیده اید که چنان دلسوزانه راهنمایی می کنند و مشاوره می دهند که شما عاشق فروشنده می شوید و به همین دلیل به خرید (حتی اگر به آن نیاز نداشته اید)ترغیب می شوید.
در فروشگاه اینترنتی هم دقیقا همین موضوع صادق است.

اصول فروش همیشه یکسان هستند در اینجا فقط شکل کار عوض شده است و شما همان کارهایی که در فضای واقعی باید انجام می دادید(البته اگر مغازه می زدید) را الان باید در فروشگاه اینترنتی تان انجام دهید.

با کمال تعجب برخی از افراد را می بینم که فروشگاه اینترنتی دارند ولی از نداشتن فروش می نالند.وقتی که صفحه محصول آن ها را میبینم و نکات زیر را به آن ها می گوینم می گویند ما نمی توانیم برای محصولاتمان توضیح بنویسیم.آخه این محصول که توضیح خاصی نداره و ….

دلیل شکست این افراد هم دقیقا همین است که صفحه محصول شان را جدی نمی گیرند و توقع دارند مشتری بدون هیچ اطلاعی بیاید و از آن ها خرید کند.

صفحه محصولات شما فروشنده ی شماست.

اگر صفحه محصول ضعیفی داشته باشید مثل این است که فروشنده ای استخدام کرده اید که به جای توجه به مشتری با موبایل خود مشغول بازی است.

اصولی که در طراحی صفحه محصول خود باید رعایت کنید.

1-توضیحات تاثیر گذار برای محصولتان بنویسید.

رایج ترین اشتباه در نوشتن توضیحات محصول بررسی ویژگی های غیر ضروری محصول است (مثل تاریخچه کمپانی معروفی مثل سامسونگ و …) که فقط حجم محتوا را بالا می برد.هر چند که باید در مورد ویژگی های مهم محصولتان که برای بازدید کنندگان فروشگاهتان مهم باشد بنویسید.اما قبل از آن باید روی نیاز مخاطب تمرکز کنید و این را توضیح دهید که مشتری با خرید این محصول کدام نیاز و مشکلش بر طرف می شود؟

محصول شما چه دردی از خریدار را دوا می کند؟

از یکی از فروشندگان املاک که در این وضع رکود بازار بسیار موفق عمل می کرد،علت موفقیتش را پرسیدم،به پاسخی که داد دقت کنید:

((من خانه نمی فروشم.وقتی می خواهم واحد های یکسان یک مجتمع را بفروشم در واقع به فروش آپارتمان فکر نمی کنم.

به یکی کمد بزرگ و جا دار می فروشم.به دیگری پارکینگ امن و مطمئن می فروشم.به دیگری آشپزخانه ی بزرگ و …

هر چند که نقشه ی ساخت تمام واحدها یکسان است.اما با توجه به شخصیت طرف مقابل می توانم مهمترین نیازش را پبش بینی کنم و خانه را با تاکید روی رفع مهمترین نیازش بفروشم و موفق شوم.))

امیدوارم که با توجه به این مثال شما هم به فکر باشید که صفحه محصول فروشگاهتان را با توجه به نیاز مخاطبانتان تبلیغ نویسی کنید.

2-درطراحی صفحه محصول تان اعتماد سازی کنید.

توضیحات خوب اولین فاکتور اعتماد سازی است.بعد از آن عواملی مثل گارانتی محصول،تعویض در صورت خرابی بدون اخذ هزینه،عودت وجه در صورت نارضایتی،گارانتی کمترین قیمت و … عوامل بعدی در جلب اعتماد کاربران هستند.

3-روی عکس محصولاتتان به شدت وسواس داشته باشید.

سعی کنید حتما از عکس های بومی استفاده کنید.عکس هایی که در آن از افراد خارجی استفاده شده است نه تنها فروش شما را زیاد نمی کنند بلکه شما را به عنوان یک کپی کار جلوه می دهند.

سعی کنید تا حد امکان عکس هایتان را خودتان تهیه کنید و از عکس های بومی استفاده کنید.

در جلب توجه مشتری شما فقط 5 ثانیه زمان دارید و اگر از این زمان درست استفاده نکنید مشتری صفحه سایت شما را می بندد.

همچنین مشاهده کنید:  دیجیتال مارکتینگ چیست؟

قطعا هیچ کس در 5 ثانیه تمامی توضیحات شما را نمی خواند.ولی عکس محصولاتتان را نگاه خواهد کرد.روی عکس ها جدی باشید.(البته عناوین موجود در توضیحات محصول را هم ممکن است بررسی کنند،سعی می کنم در مقاله ای دیگر اصول انتخاب عنوان مناسب که کاربر را به خواندن توضیحات تحریک کنند را برایتان توضیح دهم.)

از شلوغ کردن بیش از حد عکس هایتان با قرار دادن لوگوی سایتتان خود داری کنید.اگرچه این کار برای کانال های تلگرام و اینستاگرام مفید است اما برای فروشگاه اینترنتی و در محیط وب اینطور نیست و باعث شلوغی بیش از حد سایت و حواس پرتی مخاطبانتان می شود.

از واحد پولی مناسب برای قیمت گذاری استفاده کنید.

واحد ریال بدترین انتخاب شماست.زیرا قیمت را بیش از اندازه زیاد نشان می دهد.اما استفاده از تومان یا هزار تومان اثر روانی بهتری در خرید مخاطبان شما دارد.

4-برای در نظر گرفتن تخفیف و فروش فوق العاده ،حساب شده عمل کنید!

حقیقت این است که تخفیفات در کوتاه مدت باعث افزایش حیرت انگیز فروش شما می شود.

اما اگر در این کار زیاده روی کنید در دراز مدت اعتبار خودتان را از دست خواهید داد.

5-محصولات وابسته به ویژگی متغیر را با کمترین قیمت خود تعریف کنید.

اگر در فروشگاهتان محصول متغیر دارید در حالت پیش فرض کمترین قیمت را در دید مخاطب قرار دهید.

بعضی از رقیبانتان قیمتی را به مشتری نمایش می دهند که کمتر از قیمت شماست.اما خب احتمالا منظورشان هم محصولی ضعیف تر است.

باید دقت کنید که اگر قیمت شما از رقیبان بیشتر بیاشد به مرور زمان دچار مشکل خواهید شد.

پس به این نکته دقت کنید.که حتما رقیبان خود را رصد کنید.

6-در صفحه محصول به این نکته جواب دهید که چرا بجای خرید از رقیبانتان باید از شما بخرند؟

باید یک مزیت رقابتی داشته باشید تا بتوانید سهم بازارتان را کسب کنید.یک سوال از شما می پرسم.اگر قرار باشد یک گوشی موبایل از اینترنت بخرید ترجیه می دهید از دیجی کالا بخرید یا یک سایت دیگر؟

حتما می گویید دیجی کالا.اگر قرار باشد یک فروشگاه اینترنتی موبایل نظر شما را برای خرید از خودش تغییر دهد باید دلایلی بیاورد که شما حاضر شوید از او خرید کنید:

مثلا قیمت کمتر از دیجی کالا،تحویل سریع تر از دیجی کالا،ارسال رایگان کالا،ارسال رایگان پک آموزشی  کار با آن مدل گوشی و …

7-از ویدئو در طراحی صفحه محصول تان استفاده کنید.

به لطف اینترنت پر سرعت امروزه مردم بیشتر تمایل به دیدن یک کلیپ مختصر و مفید دارند تا خواندن یک مقاله ی بلند بالا.

سند حرفم هم موفقیت ویژه سایت اشتراک فیلم مثل آپارات است.اگر ویدئوها تماشاچی نداشت این سایت هم اینقدر موفق نبود.

8-اصول روانشناسی رنگ ها را در طراحی عکس محصولاتتان رعایت کنید.

به ارتباط رنگ بندی عکس محصول بانوع محصولتان دقت کنید.باید با اصول روانشناسی رنگ ها آشنا باشید.استفاده از رنگ مناسب در طراحی تصاویر محصول،در 5 ثانیه ی اول میل خرید را در بازدید کننده ایجاد می کند.در این سایت مقاله هایی در ارتباط با روانشناسی رنگ ها موجود دارد پیشنهاد می کنم آن ها را نیز مطالعه کنید.

متاسفانه در حال حاضر در اغلب فروشگاه های اینترنتی ایران به این موضوع توجه چندانی نمی شود.عکس های زیر را از سایت aliexpress برایتان آورده ام که متوجه ارتباط رنگ بندی عکس و نوع محصول بشوید.(اگر خواستید وارد این سایت شوید از فیلتر شکن استفاده کنید.)

9-فرآیند خرید را به راحتی آب خوردن کنید!

آخرین نکته مهم اینکه برای خرید از سایتتان ثبت نام کاربر را الزامی نکنید.و تا می توانید فرایند خرید را ساده کنید.

متاسفانه بعضی از فروشگاه های اینترنتی به علت وقت گیر بودن روند ثبت نام و مشکل بودن شرایط خرید هر روزه مشتریان زیادی را از دست می دهند.

امیدوارم این مقاله به دردتان بخورد.لطفا نظر یا پیشنهادات خود را در بخش نظرات مطرح کنید.

گام های مهم راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق

گام های مهم راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق را باید هر مدیر کسب و کار اینترنتی با آن آشنایی پیدا کند تا بتواند کسب و کار اینترنتی خودش را بر پایه آن راه اندازی کند.

در حال حاضر اطلاعات مفید و صحیحی درمورد راه اندازی صحیح کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد در دسترس است شما وقتی در موتورهای جستجو از جمله گوگل سرچ کنید با سایت های زیادی روبرو می شوید به به آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی روبرو می شوید و می توان گفت در تمامی این سایت ها نکات مهم و خوبی در مورد راه اندازی کسب و کار اینترنتی وجود دارد که با مطالعه آنها می توانید نتایج خوبی را بدست بیاورید کسب اطلاعات و بالا بردن معلومات برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی بسیار راحت شده است و شما با مطاله روزانه دو مقاله اطلاعات خوبی را بدست خواهید آورد و این اطلاعات را می توانید در کسب و کار اینترنتی خودتان اجرا کنید.

در گذشته برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما باید هزینه های میلیونی می کردید ولی در حال حاضر شما با کمترین هزینه ممکن و بدون سرمایه گذاری می توانید کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید و بدون اینکه مکان فیزیکی اجاره کنید بلکه از طریق راه اندازی وب سایت اینترنتی محصولات و خدمات خودتان را بازاریابی اینترنتی کنید و آنها را به کاربران معرفی و به فروش برسانید من در ادامه به گام های مهم راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق می پردازم.

مهمترین گام های مهم راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق

۱ – شناسایی نیازها

۲ – سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو

۳ – بررسی سایت های رقب در کسب و کار اینترنتی تان

۴ – شروع فرآیند بازاریابی اینترنتی

۵ – گسترش فعالیت در شبکه های اجتماعی

چگونه نیازهای کاربران را قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی شناسایی کنیم ؟

۱ – شناسایی نیازهای کاربران بر اساس علاقه و سرگرمی هایتان

۲ – شناسایی نیازهای کاربران بر اساس مهارت ها و تخصص هایی که دارید.

۳ – برنامه ریزی در جهت برطرف کردن نیازهای کاربران.

۴ – نیازهای کاربران مشکل کاربران است باید برای حل آن برنامه داشته باشید.

۵ – راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان باید بر پایه مهارت و تخصص یا سرگرمی تان باشد.

شما قبل از اینکه کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی و مدیریت کنید باید ابتدا نیازهای کاربران را پیدا کنید پس از شناسایی نیازهای مهم کاربران در حوزه ای که می خواهید کسب و کار اینترنتی خودتان راه اندازی کنید باید راهکارهای برای خودتان طراحی کنید تا بتوانید نیازهای آنها را برطرف کنید و پس از آن باید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان برنامه ریزی کنید.

چگونه سایت های معروف و رقیب در کسب و کار اینترنتی شناسایی کنم؟

۱ – جستجوی کلمات کلیدی اصلی و مهم کسب و کار اینترنتی

۲ – بررسی رتبه سایت های رقیب

۳ – بررسی سئو و بهینه سازی سایت های رقبا

۴ – بررسی رتبه الکسای سایت های رقیب کسب و کار اینترنتی تان

۵ – بررسی محتوای سایت های رقیب

دسته بندی : افزایش فروش سایت