کارهای مهم یک مدیر کسب و کار اینترنتی

کارهای مهم یک مدیر کسب و کار اینترنتی کارهایی است که باید در سایت کسب و کار اینترنتی انجام دهد تا درآمد سازی کسب و کار اینترنتی پایدار و فعال باشد.

در این مقاله سایت مدیران وب دات کام به کارهای مهم یک مدیر کسب و کار اینترنتی که در واقع از وظایف اصلی مدیر کسب و کار اینترنتی است می پردازیم و باید این کارها در کسب و کار اینترنتی شما انجام شود در صورت عدم انجام این کارها کسب و کار اینترنتی با مشکل مواجه می شود و رشد و پیشرفتی در آن حاصل نمی شود.

کارهای مهم یک مدیر کسب و کار اینترنتی

۱ – ایجاد ترافیک و بازدید کننده برای سایت

۲ – سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

۳ – تبلیغ نویسی محتوای مفید و اثر بخش برای کاربران

۴ – پشتیبانی از سایت کسب و کار اینترنتی

۵ – نوشتن محتوای مفید برای سایت

۶ – بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

نکات مهم در ایجاد ترافیک و بازدید کننده برای سایت کسب و کار اینترنتی

اولین وظیفه مهم مدیران کسب و کار اینترنتی ایجاد ترافیک و بازدید کننده برای کسب و کار اینترنتی است شما با تولید محتوا باید کاری کنید تا بازدیدکنندگان به سایت تان مراجعه کنند روش های مختلفی برای ایجاد ترافیک و بازدید کننده وجود دارد که در مقالات بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو کاری است که هر مدیر کسب و کار اینترنتی برای دیده شدن در نتایج گوگل باید روی سایت کسب و کار اینترنتی خودش اجرا و پیاده سازی کند و سایت را باید بر مبنای قوانین گوگل ثبت و معرفی کند.

تبلیغ نویسی محتوای مفید و اثر بخش برای کاربران

۱ – تبلیغ نویسی را بر اساس واقعیت بنویسید.

۲ – در تبلیغ نویسی سایت صادق باشید.

۳ – ویژگی ها و مزایای محصول و خدمات تان را در تبلیغ نویسی عنوان کنید.

۴ – تبلیغ نویسی را به شیوه ساده بنویسید.

۵ – تبلیغ نویسی را با صبر و حوصله زیاد انجام دهید.

نکات مهم در پشتیبانی از سایت کسب و کار اینترنتی

  • در روز ساعتی را به پشتیبانی از کاربران سایت بپردازید.

  • پیگیری مسائل و مشکلات کاربران سایت تان باشید.

  • پشتیبانی فروش محصولات را سریع تر انجام دهید.

  • پیگیری سوالات و نظرات کاربران سایت باشید.

نوشتن محتوای مفید برای سایت

  • خودتان محتوای سایت تان را بنویسید.

  • برای نوشتن محتوای سایت مطالعه و تحقق کنید.

  • محتوای سایت را هرگز از جایی کپی نکنید.

  • نوشتن محتوای مفید را منظم انجام دهید.

یکی از روش هایی که در اولین وظیفه مدیر کسب و کار اینترنتی به آن اشاره شد ایجاد ترافیک و بازدید کننده برای سایت بود که با تولید محتوای مفید و ارزشمند و بروز رسانی و منتشر منظم محتوا از رتبه بسیار خوبی در گوگل برخوردار خواهید بود.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

یکی از وظایف دیگر مدیر کسب و کار اینترنتی استفاده از روش بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ است که برای جمع آوری اطلاعات بازدید کنندگان سایت و همچنین رشد خیلی خوبی در معرفی محصولات به کاربران و فروش آنها دارد.

از ابتدا بهترین سرویس را ارائه کنید.

سعی کنید اولین تجربه سفارش تا حد ممکن مثبت باشد. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که مشتریان به شما بازمی گردند.

◦ برای آنها ساده ترین فرایند سفارش و پرداخت را فراهم کنید.

◦ به محض دریافت سفارش ، آنها را تأیید کنید.

◦ همیشه اطلاعات مرتبط در تأیید سفارش ، مانند زمانی که مشتری انتظار محصول را خواهد کشید و یا سرویس او آماده است را بنویسید. پس از اینکه سفارش انجام شد، از مشتریان برای ثبت نام در یک خبرنامه یا لیست پستی (در صورت داشتن یکی از آنها) دعوت کنید.

◦ همیشه مزایای اشتراک را ، مانند دریافت پیشنهادات ویژه ، به مشتریان بگویید.

◦ سعی کنید به خط مشی حفظ حریم خصوصی فروشگاه اینترنتی لینک دهید یا آن را توضیح دهید و اگر مشتریان آن همه علاقه ای نداشتند ، رد کردن این مرحله را برای مشتریان آسان کنید.

◦ سعی کنید مشتریان را در جریان آخرین آپدیت های سفارش مانند زمان ارسال سفارش یا دلایل هر گونه تاخیر قرار دهید.

 به مشکلات مشتریان رسیدگی کنید

◦ کارکنان خود را برای پاسخ سریع و کارآمد به سوالات مشتریان در دسترس قرار دهید.

◦ به کارکنان خود در ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان آموزش مناسب ارائه کنید.

◦ آنها را به حل واقعی مشکلات مشتریان وادار کنید و پاسخ های از پیش آماده ندهید.

◦ اگر شما نمیتوانید برخی از مشتریان خود را با محصولات یا خدماتی که انتخاب کرده اند راضی کنید ، با ارائه دلایل واضح به آنها  هزینه باز پرداخت شود. با این ابتکار عمل ، ممکن است بعدا برای خدمات شما برگردند.

طیف گسترده ای از محصولات و خدمات را ارائه دهید.

معمولا انواع مختلفی از محصولات و خدمات به مشتریان فروشگاه آنلاین ، باعث اولویت دادن به شرکت شما و تبدیل شدن آنها به مشتری های تکراری در آینده می شود.

◦ برای اضافه کردن محصولات و خدمات جدید به صورت دوره ای عمل کنید.

◦ همیشه وب سایت خود را به روز نگه دارید و پیشنهادات جدید را برجسته کنید.

روند سفارشات را پیگیری کنید

پس از دریافت سفارشات برای تأیید ، ایمیل یا تماس بگیرید. این باعث افزایش اعتبار شما خواهد شد.

◦ مشتریان را با نام کوچک صدا کنید و از رسمی بودن رابطه کم کنید.

◦ سعی کنید بدانید که محصولات و خدمات برای آنها به درستی کار می کنند. اگر مشکلی وجود داشته باشد ، در حل آنها بکوشید و تا مطمئن نشوید که مشکل حل شده است ، دوباره پیگیری کنید.

برای مشتریان در دسترس باشید

  آدرس وب سایت و سایر اطلاعات تماس خود را با سفارش اول و با مخاطبین بعدی اضافه کنید تا مشتریان به شما و شرکت شما دسترسی آسان داشته باشند.

◦ حداقل یک شماره رایگان را که مشتریان می توانند در طول ساعات کاری تماس بگیرند داشته باشید.

◦ همیشه به پیام های تلفنی ، ایمیل ها و سوالات با بیشترین سرعت ممکن پاسخ دهید.

در رقابت بهترین باشید.

تلاش برای رقابت تنها در قیمت ها ، همیشه شما را به جلو نمی برد.

◦ در هر آنچه که فروشگاه اینترنتی شما فراهم می کند. بهترین باشید.

◦ قیمت های مقرون به صرفه برای محصولات یا خدمات داشته باشید.

◦ پیشنهاداتی که رقبا نمی دهند مانند حمل و نقل رایگان ارائه بدهید و سعی کنید چیزی منحصر به فرد داشته باشید که رقبای شما هرگز نمی توانند انجام دهند!

◦ تضمین برگشت هزینه به مشتریان بدهید تا مطمئن شوید که دوباره و دوباره شما را انتخاب خواهند کرد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت