اقتدار دامنه

اقتدار دامنه یا این که Domain authority یکی از مواردی است که متخصص ها سئو به آن توجه ویژه ای می نمایند . امروزه دو میزان با اهمیت برای اندازه گیری سایت سود می گردد , یک عدد pagerank است که به وسیله گوگل تولید شده و سود می‌شود و دیگری توان دامنه یا به عبارتی domain authority که توسط موز ( Moz ) پیشرفته است . درین نوشته ی علمی قصد داریم که در زمینه‌ی domain authority ( توان دامنه ) و رویکرد های بهبود و تفاوت آن با pagerank را بیان کنیم .
Pagerank چیست؟

Pagerank , الگوریتمی است که توسط گوگل ساخته شده است . در‌این نوع الگوریتم پیوند ها و کیفیت آنها گزینه اندازه گیری قرار می‌گیرد . گوگل تارنما را مورد بررسی قرار داده و پیوند های ورودی به آن را اندازه گیری می نماید . همینطور توان این لینک و پیوند های ورودی را محاسبه کرده و هرچه کیفیت و تعداد آن ها بیشتر باشد , امتیاز بالاتری را در pagerank برای آن وب سایت در لحاظ میگیرد .

Pagerank برای برهه زمانی روزگار طولانی یک از مهم‌ترین ادله های کیفیت وبسایت بود و توسط وبسمترها و کاربران برای قابل اعتماد بودن تارنما فایده شد , همینطور افرادی در قضیه خریدوفروش دامنه فعالیت می نمایند , این الگوریتم را برای قیمت گذاری دامنه ها به کار می بردند .

اما در یک سری سال پیشین بها pagerank افت پیدا کرده است . گوگل نسبتاً به روزرسانی این الگوریتم را متوقف کرده است برای همین مالکان و متخصص ها سئو هیچ تغییری در چندین سال اخیر در pagerank خویش مشاهده نکرده اند . اما هنوز از حیث تکنیک داخلی گرانبها است البته از نظر همگانی دیگر هیچ ارزشی ندارد وکسی برای اقتدار وب سایت خویش از این الگوریتم بهره نمی‌کند .
domain authority ( اقتدار دامنه ) چیست؟

domain authority یک معیاری است که بوسیله moz بسط پیدا نموده است و در واقعه نشانه ای از بها وب سایت است . مثل pagerank , domain authority هم دارای محاسبات الگوریتمی برای اقتدار یک تارنما و دامنه میباشد . در domain authority ارتقاء از 30 به 35 خیلی شل تر از 80 به 85 از 100 است و سایت هایی که توان کمتری دارا‌هستند , این میزان برای آنان حتی شاید صفر باشد .

domain authority یا به عبارتی اقتدار دامنه می تواند با به کار گیری از ابزارهایی مانند Mozbar یا وب سایت Open Site Explorer تعیین نمود .

برای اقتدار دامنه معیارهای بیشتری نسبت به pagerank هست . رعایت این معیارها سبب ساز ارتقاء توان دامنه شما میگردد . این معیارها عبارتند از :

تعداد و کیفیت لینک های محل ورود

چه اشخاصی به شما لینک وارد میکنند و اینکه تعداد لینک ها تعدادی است؟ با سود از بک لینک و پیوند های از وب سایت های متعدد و دارای اعتبار , معیار قدرت دامنه یا این که domain authority را افزایش اعطا کرد .
تعداد و کیفیت پیوند های خروجی

شما به چه سایت هایی لینک و پیوند می دهید؟ آیا سایت اساسی و مرجع لینک و پیوند داده اید؟ سایتی که پیوند داده اید , اسپم است یا این که خیر؟ اسپم بودن را خیلی دقت کنید چون سبب ساز خدشه دار شدن پر سرعت قدرت دامنه ( domain authority ) میگردد .
داده ها ثبت نام دامنه

شما صاحب و مالک یک سری دامنه هستید؟ domain authority ( توان دامنه ) دامنه هایی که را دارای تصویب داده ها یکسان هستند و دارای ربط هستند را باز‌نگری و محاسبه می نماید . در صورتی‌که یک کدام از این ها قضیه جریمه گوگل قرار گرفته باشد , برروی بقیه تاثیر منفی خواهد گذاشت .
سن دامنه

دامنه های کهن خیس ولی در حالتی که اسپم شده نباشند , اضافه از کلیه موضوع اعتماد می باشند و از این رو domain authority بالاتری دارند . البته این مساله نباید اشخاص را ترغیب کند که دامنه های دیرین را خریداری نمایند بلکه می بایست خودشان عملکرد نمایند که اقتدار دامنه سایت نو تاسیس خود را ارتقاء دهند .
چگالی پیوند

به جای‌اینکه کارایی نمائید از تعداد تارنما های متعددی با هر جور ارزشی اخذ لینک نمایید , کافی است که از چند وبسایت محدود اما با اقتدار دامنه بالا , پیوند دریافت نمایید که این به مراتب تاثیر بیشتری بر روی ارتقاء سکو وب سایت شما خواهد داشت .
Pagerank

موز به از پیج رنک به عنوان جزء domain authority یا به عبارتی اقتدار دامنه استعمال می نماید . این یعنی اینکه به صورت پیشفرض domain authority خیلی فراتر از پیج رنک است .
توزیع موقتی

Google Authorship Markup چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

از زمانی که گوگل پلاس ایجاد شده است تغییرات بزرگی در نوع نمایش جستوجوها انجام شده است٬ مهم ترین و جالب ترین آنها برای اکثر مردم Google Authorship Markup میباشد.در این مقاله به این موضوع میپردازیم.

اگر عضو فروم ما هستید ایا تا به حال به این آیا میدانید برخورد کرده اید؟

آیا میدانید؟ شما میتوانید با استفاده از گوگل پلاس نام خود را در کنار نتایج سایت خود نشان دهید؟

پس از قرار گرفتن قالب جدید فروم و این ایا میدانید ایمیل ها و درخواست های زیادی را دریافت کردیم در مورد این که چگونه این کار انجام میشود؟

خیلی از کاربران عادی هم هنگام جستوجو به این گونه نتایجی ممکن است برخورد کنند:

Google Authorship Markup | Rand Fishkin SEOMOZ.org

در این مقاله میخواهیم قدم به قدم اموزش فعال سازی این امکان را آموزش دهیم.اموزش برای تمامی CMS ها میباشد و کدهای ارائه شده در تمامی سیستم های مدیریت محتوا قابل استفاده میباشند.

قدم اول : فعال سازی ایمیل در گوگل پلاس

گوگل باید مطمئن شود که شما فرد واقعی هستید و از روش های عادی و اصولی برای فعال سازی این سیستم استفاده میکنید.گوگل میگوید تا زمانی که شما از طریق یک دامنه متثل شده به گوگل پلاس پست به اشتراک میگذارید این ارتباط برای درک واقعیت و رایج بودن کار شما کافی است.

وارد اکانت گوگل پلاس خود بشوید.به بخش About بروید.در انجا بر بروی Edit Profile کلیک کنید.در این بخش به دنبال Work بگردید و به شکل زیر کامل کنید:

Google Authorship Markup | Amirsina Zamanian G+ Profile

قدم دوم : لینک از اکانت گوگل پلاس به سایت

در همان صفحه ای که هستید بر روی Contribute To کلیک کنید و ان را با اسم سایت و بخش هایی که میخواهید پر کنید:

Google Authorship Markup | Contribute To

نکته ۱ ) اگر صفحه ای مخصوص درباره ما دارید به ان لینک بدهید

نکته ۲ ) اگر صفحه ی درباره ی ما ندارید به صفحه ی پست ها و خود پست ها لینک بدهید

قدم سوم : لینک از محتوا به اکانت گوگل پلاس

این بخش مقداری پیچیده میباشد چون سایت های دارای چند نویسنده با تک نویسنده متفاوت میباشند.ما فرض میکنیم سایت شما تنها یک نویسنده دارد.

معمول ترین بخشی که این لینک قرار میگیرد در بخش درباره نویسنده پایین پست ها میباشد.

لینک Rel=”Author” شما باید دارای ویزگی های زیر باشد:

  • اگر صفحه ی بیوگرافی در سایت خود دارید در بخش درباره نویسنده با لینک Rel=”me” به ان صفحه لینک بدهید
  • اگر شما صفحه ی بیوگرافی یا مشابه ان را ندارید مستقیما از طریق Rel=”Author” به صفحه ی گوگل پلاس خود لینک بدهید.

تکته: اگر شما سایت وردپرسی دارید میتوانید از پلاگین Author Box Reloaded استفاده کنید.

حل مشکلات:

ایا Google Authorship Markup شما کار نمیکند؟ موارد زیر را چک کنید:

چک کنید مطئن شوید شما تایید شده اید.برای این کار میتوانید از ابزار rich snippet testing tool استفاده کنید.لینک وبسایت و یا صفحه ی خاص را قرار دهید ببینید تایید شده اید یا نه به شکل زیر:

Google Authorship Markup | Rich Snippets Tools

 لینک های خود را مستقیم کنید.اگر شما به یک صفحه ی خاص مانند بیوگرافی خود از طریق گوگل پلاس لینک داده اید سعی کنید این بار به یک پست و یا صفحه ی اصلی لینک بدهید.

Authority سایت خود را افزایش دهید.یکی از مهم ترین مسائل مهم در فعال شدن این امکان بالا بردن Authority میباشد که با ایجاد محتوای قوی و یا فعالیت در شبکه های اجتماعی میتوانید ان را افزایش دهید.

فعالیت قوی در گوگل پلاس.سعی کنید بیشتر از یک اشتراک گذارنده ی لینک در گوگل پلاس باشید و دیگران را به حلقه ی خود اضافه کنید و دیگران هم راضی کنید تا شما را به حلقه ی دوستان خود بیفزایند.

دسته بندی : افزایش فروش سایت