راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

برخی اوقات وقتی برای برخی از مشتریانم فروشگاه طراحی میکنم از من می پرسند دلیل فروش کم فروشگاهشان چیست و چگونه میشه فروش یک فروشگاه اینترنتی رو بالا ببریم. در پاسخ همیشه یک چیز می گویم یک مغازه با تیپ خاص و محصولات متمایز همیشه به یاد می ماند. شما یک وجه تمایزی اگر با سایر فروشگاه های اینترنتی داشته باشید بزرگترین قدم را برداشته اید و حال علاوه بر مواردی که در زیر اشاره میکنم باید مقداری سئو و تبلیغات داشته باشید تا بتوانید به فروش ایده آل خود دست پیدا کنید. پس شما باید در وب سایت خود یک ایده ی خاصی را ارائه دهید تا بازدیدکنندگان، سایت شما را بخاطر بسپارند همچنین آنچه بازدیدکنندگان در جستجوی آن هستند را به آنها ارائه دهید و به آنها بگویید که چرا نیازهای افراد را فراهم می کنید.

استفاده از روش هایی برای افزایش ترافیک سایت

برای بهبود فروش در وب سایت لازم است که بازدید از سایت بالا رود. برای این کار می توانید از بهینه سازی در موتورهای جستجو و همچنین تبادل لینک با دیگر سایت ها، تبلیغات آفلاین، بازاریابی مقاله و داشتن برنامه های وابسته استفاده کنید.

استفاده از تیترهای جذاب

سعی کنید برای مطالب خود از تیترهای جذاب استفاده کنید تا خوانندگان را به ادامه ی مطلب جلب نماید. بنابراین شما باید مطالب را به صورتی ارائه کنید که نقاط کلیدی به صورت ساده ای قابل مشاهده باشد. سعی کنید که از پاراگراف های کوتاه و آسان برای خواندن و ارائه نکات مهم در سرفصل ها استفاده نمایید.

قابلیت دسترسی راحت به صفحات وب

به کاربران این اجازه را دهید که بتوانند به راحتی در سایت به صفحات دیگر دسترسی پیدا کنند. همچنین می توانید از تصاویر گرافیکی همراه با دستورالعمل استفاده نمایید در این صورت آنچه شما تمایل به انجام آن توسط بازدیدکننده دارید، به خوبی درک خواهد شد.

استفاده درست از تصاویر گرافیکی

تصاویر گرافیکی و انیمیشنی می تواند موجب کاهش سرعت لود صفحات سایت شوند بنابراین سعی کنید کمتر از این تصاویر استفاده کنید و به افزایش کیفیت محتوا اهمیت دهید.

جلب اعتماد کاربران

بهتر است از روش هایی استفاده کنید که کاربران به سایت شما اعتماد کرده و خرید کنند. برای مثال می توانید نظرات مشتریان راضی را نمایش دهید و یا به ارائه گارانتی و امتیازات ویژه بپردازید.

بررسی آمار بازدیدکنندگان سایت

بررسی آمار روزانه ترافیک سایت، میزان فروش وب سایت، میانگین تعداد بازدیدکنندگان و میزان ثبت نام ایمیل ها می تواند شما را از میزان پیشرفت کار آگاه سازد.

بازاریابی اینترنتی غیر مستقیم با محتوا

برای معرفی شرکت و یا محصول، محصولات و کالاهای خود را به صورت مقاله معرفی می کنیم در این روش می توانید مقالاتی را ترتیب دهید و در قالب آن مقالات با مثال های زنده محصولات خود را معرفی کنید، نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید آن است که زبان ذهن ما زبان تمثیل و قصه هست و برای یادگیری تمثیل ها معجزه می کنند. حال به بیان روش های مهم در بازارابی غیرمستقیم می پردازیم.

 تعیین اهداف خود و شناخت کامل بازار هدف و مشتریان

مطالب، تمامی متونی می باشند که در یک سایت یافت می شوند در این راستا متون وارد شده باید مناسب موضوع و هدف سایت باشد.

 طراحی وب سایت به صورت محتوا محور

مطالب وارد شده در سایت باید به صورتی بشد که کاربر را جذب نماید تا کاربر به دنبال کردن سایت شما مشتاق شود. همچنین بروز رسانی سایت از عوامل مهم در جذب مشتری محسوب می شود برای اینکار بهتر است برنامه ریزی کنید و طبق برنامه یک روز از هفته را برای انتشار مطالب در نظر بگیرید. این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان جدید متوجه منظم بودن سایت شما می شوند و بازدیدکنندگان قبلی هم طبق برنامه به سایت شما سر می زنند.

استفاده از تصاویر مناسب

سعی کنید برای مطالبی که وارد می کنید از عکسی مناسب برای نشان دادن مفهوم و کمک کردن در متن استفاده کنید. در این راستا سعی کنید فاصله ای را بین پاراگراف ها قرار دهید تا چشم بیننده را اذیت نکند. همچنین با قرار دادن ویدیوهای آموزشی در سایت خود و همچنین سایت های مانند یوتیوب و آپارات بازدیدکننده خود را افزایش دهید. آموزش تصویری هم باعث بهترشدن انتقال مطلب می شود.

 برگزاری قرعه کشی و اهدای جوایز

عرضه ی اطلاعات مهم و هچنین پیشنهاد تخفیف ویژه و شرکت در قرعه کشی می تواند انگیزه را در مشتری ایجاد کند و تاثیر مثبتی در بازاریابی ایمیل داشته باشد. شما نیز می توانید به حد وسع خودتان مسابقات و قرعه کشی هایی انجام دهید و با هدایای نفیس دیگران را به سمت برند خود جذب کنید.

 همکاری با سایت های همکار و مرتبط

داشتن ارتباط با همکاران می تواند در مواقع لازم به ما کمک کند، برای مثال اگر یکی از همکاران ما قصد داشته باشد، کارگاه آموزش طراحی سایت برگزار کند وب سایت ما خیلی هدفمند می تواند برای آن تبلیغات غیرمستقیم انجام دهد، او می بایست در قالب یک متن، کارگاه آموزشی خود را توضیح داده و در بخش اخبار یا مقالات وب سایت خود درج می نماییم، در این صورت مسلما او نیز زمانی که ما یک آفر و یا پیشنهاد جدید داشته باشیم به کمک ما می آید. از آنجایی که در وب سایت های مرتبط بازار هدف ما وجود دارد این کار می تواند بازدهی بسیار زیادی برای ما داشته باشد.

با توجه به موارد ذکر شده و رعایت اصول بالا و همچنین ارائه محصولات و نمونه کارهای با کیفیت می توانید به پیشرفت بازاریابی و همچنین افزایش درآمد خود کمک کنید. خب همه این موارد به شما کمک خواهد کرد علاوه بر موارد فوق همیشه یادتان باشد قیمت مناسب و محصول جذاب و فرصت های ویژه برای خرید راه های موفقی بوده اند.

قرار گرفتن در ابتدای لیست جستجو بهترین راهکار برای جذب مشتری جدید و افزایش فروش اینترنتی است راهکاری که نیازمند تخصص در زمینه سئو است.

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ پیش‌بینی می‌شود که سهم فروش آنلاین در آمریکای شمالی تا سال ۲۰۲۰ دو برابر مقدار فعلی شود و تا آن زمان در دنیا میزان فروش به حدود ۱۴ تریلیون دلار برسد.

اما بزرگ‌ترین سؤال این است: مشتری‌ها چطور در دنیای شلوغ و رو به رشد وب محصولات شما را پیدا کنند؟ نام این بازی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است که باید با توجه به دستورالعمل گوگل وبمستر به‌درستی انجام شود. سئو روندی برای بهبود دیده شدن یک وب‌سایت در نتیجه یک جستجوی طبیعی است. هرچه  وب‌سایتی بالاترین و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را داشته باشد، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست خواهد آورد.

بیش از ۲۰۰ فاکتور در الگوریتم‌های هسته‌ای گوگل وجود دارند و بیشتر آن‌ها در سه دسته زیر قرار می‌گیرند:

  • ساختار تکنیکی وب‌سایت
  • سئوی داخلی (شامل فراوانی واژه‌های کلیدی، متاتگ‌ها، عنوان‌ها، لینک و ساختار وب‌سایت)
  • سئوی خارجی (مانند رتبه صفحه و تجزیه تحلیل لینک)

برای آنکه نتیجه جستجوی گوگل خود را به‌خوبی رتبه‌بندی کنید، نه‌تنها باید به مفهوم این فاکتورها دقت داشته باشید؛ بلکه باید وب‌سایت خود را با دقت به‌روزرسانی و نگه‌داری کنید. البته این کار آسان نیست و باید در برنامه‌های روزمره، رسیدگی و نگه‌داری از وب‌سایت را بگنجانید تا بتوانید امکان دیده شدن و فروش آن را بیشتر کنید.

right-customers سئوی سایت

۱. تنظیم ساختار تکنیکی وب‌سایت

اولین گام برای استراتژی تجاری آنلاین موفق، وب‌سایتی است که به‌خوبی تنظیم شده باشد و محتوا و رابط کاربری قوی داشته باشد. این فرآیند از همان ابتدایاه‌اندازی و توسعه سایت باید مد نظر قرار داده شود؛ چرا که این مورد یکی از اساسی‌ترین جنبه‌های بازدهی سئوی وب‌سایت است. هدف اصلی، ساخت یک تجربه کاربری عالی است؛ یعنی همه‌ی محتوای وب‌سایت باید به‌آسانی در دسترس باشد و منوها مفهوم کاملا منطقی برای کاربران داشته باشند. یک ایده خیلی خوب این است که پیش از راه‌اندازی وب‌سایت، یک گروه آن را بررسی کنند و بازخوردهایی در مورد طراحی و قسمت‌های گیج‌کننده ارائه دهند. این کار می‌تواند نتایج جستجوی شما را به‌خوبی بهبود بخشد و نرخ دفع کاربر را کاهش دهد؛ چرا که شما پس از آنکه وب‌سایت را در اختیار همگان قرار دادید به‌احتمال خیلی زیاد به تغییر ساختاری آن دست نخواهید زد. برخی از نکاتی که لازم است برای برنامه‌ریزی ساختار وب‌سایت مد نظر قرار دهید، به شرح زیر هستند:

  • ناوبری وب‌سایت را آسان و ساده نگه‌ دارید؛ هرگز دسترسی کاربر از نقطه ۱ به ۲ را بیش از حد پیچیده و دشوار نکنید.
  • تعداد گزینه‌های منوی وب‌سایت را محدود کنید؛ ایده‌آل آن کمتر از ۷ است. بهترین است چند عملگر اصلی و تعداد زیرمجموعه برای هریک در نوار منو داشته باشید. هر چیزی که قصد دارید در منو قرار دهید اما به نظرتان جزو کارکردهای اصلی سایت نیست، می‌توانید در فوتر صفحه قرار دهید. همیشه از دیدگاه کاربر به صفحه نگاه کنید. مثلا شاید شما دوست داشته باشید مصاحبه‌های مطبوعاتی وب‌سایت خود را در منو قرار دهید، اما اگر شما یک وب‌سایت تجارت آنلاین باشید آیا واقعا مشتری تمایلی به دیدن چنین موضوعی در منو دارد؟ آیا واقعا برایش اهمیتی دارد؟ به‌احتمال زیاد نه.
  • واژه‌های مرتبط را برای نام‌گذاری گزینه‌های منو به کار ببرید. سعی کنید واژه‌هایی را استفاده کنید که بیشترین احتمال جستجو را داشته باشند؛ مانند «فروشگاه»، «بوتیک»، «الکترونیک»، «تکنولوژی» و …، نه گزینه‌هایی که خودتان بیشتر دوست دارید.

right-customers1 افزایش مشتری

۲. بهینه‌ سازی سئوی داخلی

داخل صفحه به تمام معیارهایی گفته می‌شود که در داخل وب‌سایت برای برقراری انتقال محتوای آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این معیار به‌طور مستقیم بر کلیدواژه‌ها یا عباراتی که وب‌سایت را در نتیجه حاصل از جستجو رتبه‌بندی می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. در این بخش مهم‌ترین مواردی که باید مد نظر قرار دهیم، عبارت‌اند از:

  • از کلیدواژه‌های مرتبط در هر صفحه از وب‌سایت خود استفاده کنید. زمانی برای پیدا کردن کلیدواژه مناسب در نظر بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • دقت کنید که طراحی صفحه وب‌سایت شما برای تمام ابزارها و موبایل‌ها حالت واکنش‌گر خود را به بهترین شکل داشته باشد.
  • از لینک‌های خارجی و داخلی مفید به‌خوبی استفاده کنید تا یک تجربه کاربری خوب به کاربر بدهند و همچنین بر اعتبار سایت بیفزایند.
  • به‌سرعت بارگذاری وب‌سایت اهمیت ویژه‌ای دهید. می‌توانید با ابزارهایی نظیر Pingdom سرعت آن را بررسی کنید.
  • دقت کنید که اندازه عکس‌ها صحیح و برچسب و جزییات آن‌ها متناسب با موضوع باشد.
  • به‌روزرسانی مرتب وب‌سایت به گوگل اطلاع می‌دهد که راکد نیست. برای همین منظور می‌توانید یک بلاگ داشته باشید که مرتب مطالب جدیدی در آن منتشر می‌شود.
  • یک  گواهینامه SSL داشته باشید تا اطلاعات کارت‌های اعتباری و اطلاعات ورود به وب‌سایت امن بماند.

بهینه‌ سازی سئوی خارجی

۳. بهینه‌ سازی سئوی خارجی

سئوی خارج صفحه به میزان اعتبار و شهرت وب‌سایت شما مربوط می‌شود و یکی عوامل مهم در چگونگی و کیفیت رتبه آن در نتایج جستجو است. می‌توانید سئوی خارج صفحه را از طریق تبلیغات در وب‌سایت‌ها و نشریات دیگر، فعالیت خوب در شبکه‌های اجتماعی یا معرفی شدن توسط بلاگر‌ها و شرکت‌های مرتبط در صنعت به دست آورید.

 

دسته بندی : افزایش فروش سایت