روش های افزایش فروش خدمات بیمه

بازاریابی و فروش بیمه و خدمات آن از جمله مواردی هستند که باید از روش های بازاریابی مناسب و ترغیب کننده ای استفاده کنید تا بتوانید مشتریان و مخاطبان را به خرید خدمات بیمه تشویق کنید.

ممکن است بسیاری از افراد مجبور به خرید برخی از بیمه ها مانند بیمه اتومبیل باشند، زیرا در غیر این صورت نمی توانند از اتومبیل خود استفاده کنند. اما از نظر مشاور تبلیغات و بازاریابی در بسیاری از موارد مانند بیمه عمر، بیمه حوادث و غیره بسیاری از افراد به لزوم وجود بیمه و خدمات آن پی نبرده اند و آن را امری غیر ضروری که فقط صرف هزینه است می دانند.

پس این وظیفه بازاریاب های بیمه است که بتوانند نظر مخاطبان را تغییر دهند و لزوم داشتن بیمه را برای آنها روشن کنند.برای اینکه بتوانید در ابتدای فعالیت خود برای بازاریابی بیمه اقدام کنید به راهکارهایی که در ادامه می آیند توجه کنید.

راهکار اول بازاریابی بیمه: از هر فرصتی برای تبلیغ خدمات بیمه خود استفاده کنید

شما می توانید در هر فرصتی که دست می دهد و در هر مکانی اقدام به تبلیغ بیمه خود و خدمات آن کنید و افراد را به استفاده از خدمات بیمه ترغیب کنید. مکان ها و محل هایی که می توانید به بازاریابی بپردازید بسیار متنوع هستند و تقریبا شامل هر مکانی می تواند باشد. از جمله این مکان ها می توان به رستوان، مراکز اداری، سازمان ها، شرکت ها، مهمانی ها، مراکز ورزشی، محل های تفریحی، تاکسی و سامانه حمل و نقل عمومی و غیره اشاره کرد. اگر بخواهید فقط به نمایندگی های خود یا بنرها و تبلیغاتی که در سطح شهر یا رسانه ها انجام می دهید تکیه کنید نمی توانید چندان موفق باشید. پس بهتر است در هر مکانی که فکر می کنید می توانید مخاطبان خود را پیدا کنید به آنجا سر بزنید.

روش دوم بازاریابی و فروش بیمه: بازاریابی باید یک کار شبانه روزی باشد

هدف از این سخن این است که شما باید کاملا هوشیارانه عمل کنید و هیچ فرصتی را از دست ندهید. شما حتی می توانید خارج از ساعات اداری نیز به تبلیغ خدمات بیمه خود بپردازید و در این زمینه هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای خود در نظر نگیرید. یک بازاریاب همواره باید به دنبال هدف های خود باشد و در هر جایی که فرصت به دست می آورد باید هدف های بازاریابی خود را عملی کند.

سومین روش فروش بیمه: استفاده از اینترنت

از قدرت بی نظیر اینترنت و استفاده هایی را که می توانید از این شبکه داشته باشید دست کم نگیرید. شاید شما فرصت و هزینه کافی برای مراجعه حضوری به بسیاری از مکان ها و ملاقات مخاطبان خود نداشته باشید، ولی اینترنت و فرصت ها و امکاناتی که این فضا در اختیار شما قرار می دهد بسیار نامحدود است. پس بهتر است به شبکه ها و کانال های مختلفی که می توانید با استفاده از اینترنت به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید اشراف کافی داشته و از آنها برای پیشبرد اهداف بازاریابی خود استفاده کنید.

چهارمین روش بازاریابی بیمه: ارسال دعوت نامه

یکی از راه های کم هزینه برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان تان می تواند ارسال نامه باشد. می توانید با ارسال نامه و معرفی خدمات خود به مخاطب های تان از جمله، ادارات، شرکت ها، افراد، منزل اشخاص و سایر مراکز و محل ها برای بازاریابی بیمه خود تلاش کنید.

راهکارهایی که در اینجا مطرح شده از جمله راهکارهای عمده و در دسترسی است که شما می توانید حتی در آغاز فعالیت خود نیز انجام دهید و کم کم با توسعه حوزه عملکرد و فعالیت خود می توانید روش های دیگر را نیز امتحان کرده و از آنها سود ببرید.

اینستاگرام بیش از 500 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، معدن طلایی پر از مشتریان بالقوه.

هیچ کسی نمی‌تواند باور کند که یک اپلیکیشن ساده بتواند در کمتر از هفت سال به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان تبدیل شود. اینستاگرام فوق‌العاده جذاب است، چرا که نحوه‌ی استفاده‌ی مردم از تلفن همراه را تغییر داده است.

مهم‌ترین دلیل کسب وکارها برای استفاده از اینستاگرام چیست؟ تحقیقات نشان می‌دهند نرخ مشارکت کاربران در اینستاگرام نسبت به سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی بالا است و میزان زیادی از ترافیک وب‌سایت‌ها از اینستاگرام تامین می‌شود. بنابراین یکی از بهترین راهکارهای افزایش فروش در عصر جدید شناخته می‌شود.

راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

یک کاربر معمولی اینستاگرام حدود 70% از پست‌هایی را که دنبال می‌کند، از دست می‌دهد. بنابراین شما نمی‌توانید به راحتی روی توسعه از طریق اینستاگرام تکیه کنید. اما نگران نباشید، در این پست به صورت کامل نحوه‌ی افزایش فروش از طریق اینستاگرام را با 10 راهکار ساده آموزش می‌دهیم.

بهترین تصاویر را منتشر کنید

در اینستاگرام همه چیز به تصاویر ربط دارد، در واقع این پلتفرم برای همین ساخته شده است. اگر از تصاویری با بهترین کیفیت استفاده نمی‌کنید، این اولین استراتژیی است که باید تغییر دهید.

برای گرفتن عکس‌های بی‌نظیر نیازی به یک دوربین شگفت‌انگیز ندارید، اکثر اسمارت‌فون‌ها دوربین‌هایی با کیفیت بسیار بالا دارند. براساس آن‌چه که در هافینگتن پست آمده، رعایت برخی نکات برای گرفتن عکس بسیار مهم‌تر از دوربین است. در ادامه برخی از این نکات را مشاهده می‌کنید:

  • یک تم خاص را انتخاب کنید و تمامی پست‌های خود را با آن تمپلیت ارسال کنید.

  • به طور مداوم تصویر ارسال کنید.

  • مدام عکس بگیرید تا شبیه یک متخصص عمل کنید.

  • هر عکسی که گرفتید را پست نکنید، کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت است.

  • از ویرایش‌های ساده استفاده کنید.

  • از زوایای مختلف عکس بگیرید و از روشنایی خوب استفاده کنید.

برای این‌که کمی الهام بگیرید، این اکانت‌های اینستاگرامی جذاب را ببینید:

    مسابقات اینستاگرامی بهترین راه برای افزایش فروش در اینستاگرام هستند. آن‌ها قادر هستند به افزایش دنبال‌کنندگان شما، افزایش آگاهی از برند و به تبلیغات شما از طریق بازاریابی دهان به دهان کمک کنند.

    سه نوع رقابت اصلی وجود دارد:

    • لایک کنید و برنده شوید

    • اطلاعات خود را وارد کنید و برنده شوید

    • عکسی از خود با یک هشتگ منتشر کنید

    موفق‌ترین کمپین‌هایی که هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم، محتواهای تولید شده توسط کاربر هستند. مردم تمایل دارند تا تصاویر بیشتری در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنند و به دنبال ایده‌های جذاب برای این کار هستند. زمانی‌که شما یک کمپین خلاقانه اجرا می‌کنید، به آن‌ها دلیلی برای انجام این کار می‌دهید.

    به عنوان مثال، یکی از رستوران‌های آمریکا، طرح‌های سیبیل جذاب طراحی کرده بود و به مشتریان خود گفت: اگر دوست دارند می‌توانند با آن‌ها عکس گرفته و با هشتگ مخصوص این رستوران منتشر کنند و علاوه بر یک ایده‌ی جذاب جایزه نیز بگیرند.

    راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

    از پتانسیل ویدیوها و استوری‌ها غافل نشوید

    با توجه به تحقیقات انجام شده در سال 2016 تنها 10.81% از پست‌های اینستاگرامی در فرمت ویدیویی قرار دارند. با این حال، بیش از 17.51% از نظرات را دریافت می‌کنند.

    استفاده از ویدیوها چه به صورت عادی، چه در استوری و چه به صورت آنلاین می‌تواند توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. بنابراین از پتانسیل عظیم آن‌ها غافل نشوید.

    برای استفاده از ویدیوهای اینستاگرام این نکات را در نظر بگیرید:

    در ضبط ویدیو نیز همانند تصاویر به نور خوب دقت کنید.

    از پشت صحنه کسب وکار خود ویدیوهایی منتشر کنید تا کاربران احساس نزدیکی به شما داشته باشند.

    ویدیوهایی از کاربرد و مزیت محصولات خود منتشر کنید.

    برای این‌که ویدیوهای الهام‌بخش بسازید، لازم هست که ویدیوهای بسیاری در اینستاگرام تماشا کنید و بهترین‌ها (از جهت میزان تعاملات بیشتر)را انتخاب کنید و ایده‌ی خلاقانه‌ی دیگری مشابه با آن‌ها ولی مرتبط با صنعت خود تولید کنید.

    دنبال‌کنندگان‌تان را عضوی از تیم خود کنید

    یکی از اکتشافات روانشناسی در سال‌های اخیر این بوده است که مردم دوست دارند عضو گروه‌ها شوند. در حقیقت دیدن یک گروه به افراد انگیزه‌ای برای اقدام می‌دهد.

    برای این‌که مشتریان‌تان دوست داشته عضوی از جامعه‌ی فعال برند شما باشند، ارائه‌ی تخفیف و کوپن تنها راه‌حل شما نیست.

    • استفاده‌ی یک ماهه رایگان از محصولات

    • مسابقات اینستاگرامی محتوای تولیدشده توسط کاربر

    • تصاویر پشت‌صحنه کسب وکار و ویدیوها

    به عنوان مثال، اینتل اغلب تصاویر و ماجراهای کارکنان خود را با فناوری‌های جدید، رویاهای مشتریان و جاه‌طلبی‌های خود به اشتراک می‌گذارد.

    با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید

    تاثیرگذاران یا اینفلوئنسرها یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام هستند. با گذشت زمان بر تعداد بازاریابانی که به سمت اینفلوئنسر مارکتینگ روی می‌آورند، افزوده می‌شود و این نشان‌دهنده‌ی تاثیرگذاری زیاد این نوع از بازاریابی است. آمارهای جالب راجع به اینفلوئنسر مارکتینگ را در این مطلب از کاردرست بخوانید.

    برای این‌که بتوانید بیشترین بازدهی را از اینفلوئنسر مارکتینگ دریافت کنید، می‌بایست کارهای بسیاری هم‌چون طراحی استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ، یافتن بهترین اینفلوئنسرها، طریقه‌ی نوشتن یک ریویوی مناسب برای محصول و … را مدنظر داشته باشید.

    کاربرد محصولات خود را به معرض نمایش بگذارید

    اگرچه تصاویر باکیفیت و قدرتمند ممکن است توجه مردم را به سمت کسب وکار شما جلب کند، اما احتمالا برای فروش کافی نباشد.

    تصاویر شما باید به گونه‌ای باشند که ارزش پیشنهادی شما به مخاطب را به او نشان دهد. به عنوان مثال، اگر شما فروشنده‌ی لباس خاصی هستید، می‌توانید تجربه‌ی پوشیدن آن لباس برای مشتریان مختلف را به اشتراک بگذارید.

    از اینفلوئنسرها ریویوهای صادقانه بخواهید

    مردم به اینفلوئنسرها اعتماد دارند، چون اینفلوئنسرهای واقعی ارتباطات واقعی ایجاد می‌کنند.

    با این‌که بیشتر اینفلوئنسر مارکتینگ‌ها در کشور ما شبیه به تبلیغات عمل می‌کنند، اما شما می‌توانید با جستجوی بیشتر اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که صادق هستند و با مخاطبان خود ارتباط خاصی دارند.

    از آن‌ها بخواهید تا ریویوهای صادقانه‌ای در مورد محصولات شما بنویسند. آن‌ها هر چه صادقانه‌تر با موضوع برخورد کنند، اعتماد بیشتری را جلب خواهند کرد و این یعنی افزایش مشتریان شما.

    شوخ ولی مرتبط باشید

    همه‌ی ما می‌دانیم که نسبت به پست‌هایی که با اندکی شوخ‌طبعی ترکیب شده باشد، علاقه‌ی بیشتری داریم. شوخ طبعی را با محتوای خود ادغام کنید، اما مطمئن باشید که به برند شما لطمه‌ای وارد نشود.

    از زبان اینترنت استفاده کنید

    با شکل‌گیری اینترنت و توسعه‌ی تعاملات در آن، ما با نوع جدیدی از ارتباطات و زبان مواجه شدیم. بله! این زبان جدید، زبان ایموجی‌ها است. با گذشت زمان استفاده از ایموجی‌ها گسترش یافته است و تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از ایموجی‌ها در افزایش تعاملات نقش موثری دارند. براساس یک تحقیق از 2500 پست اینستاگرامی جدول زیر حاصل شد:

    راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

    لینک به فروشگاه آنلاین خود را فراموش نکنید

    اگر همه‌ی کارهای گفته شده در بالا را انجام دهید، اما کاری برای تبدیل کاربران به مشتریان انجام ندهید؛ تاثیری در افزایش میزان فروش‌تان نخواهید دید.

    دسته بندی : افزایش فروش سایت