۵ کلید به حداکثر رساندن سود در تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

در یک دوره رکود اقتصادی طولانی مدت یک بخش از بازار جهانی رشد اقتصادی بی نظیر را تجربه کرده است؛ تجارت الکترونیک.
با توجه به تحقیقات Forrester، درآمد تجارت الکترونیک برای ایالات متحده قرار است امسال به مرز ۲۶۲ میلیارد دلار برسد و برنامه ریزی شده تا در سال ۲۰۱۷ به رشد ۳۷۰ میلیارد دلار برسد.
علاوه بر این، فروش تجارت الکترونیک در حال سبقت گرفتن از کل فروش خرده فروشی در یک نرخ قابل توجهی است.
ضروری است که تجارت الکترونیک‌خرده‌فروشان بر افزایش رضایتمندی مشتری و وفاداری او به‌منظور سودآوری در صنعت است که همراه با رقابت متمرکز باشد. در دنیای خرید آنلاین، رضایت مشتری به یک کلیک ماوس و یا کشیدن انگشت ختم نمی‌شود، عوامل متعددی است که می‌تواند مصرف‌کنندگان را تحت تأثیر قراردهد. در حالی که مراجعه کننده به وب‌سایت شما، به یک تراکنش یکپارچه در طول همه مراحل  از تحقیقات آنلاین تا تحویل نهایی  نیاز دارد.
در اینجا پنج عامل کلیدی است که به شدت در رضایتمندی مشتری مؤثراست و اگر شما یک‌خرده فروش آنلاین هستید باید این عوامل را در نظر بگیرید، عبارتند از:

دقت (درستی محصولات):

با توجه به نظر Wyatt Earp که  “سریع خوب است، اما دقت همه چیز است، ما می توانیم نقش محوری را که دریافت محصول درست در تعیین رضایت مشتری بازی می‌کند درک کنیم. در یک نظرسنجی که اخیراً توسط Voxware انجام شده، در حدود یک نفر از هر سه پاسخ‌دهندگان (۲۹ درصد) گفتند که در صورتی دیگر از یک‌خرده فروش خرید نمی‌کنند که فقط یک ارسال نادرست از او دریافت کنند. این برابراست با نه‌تنها از دست دادن یک مشتری برای زندگی، حتی با تأثیر رسانه های اجتماعی و دهان به دهان شدن، به‌طور جدی می‌تواند تصویر نشان تجاری و عملکرد او را تحت تأثیر بگذارد.
بنابراین به شدت مهم است که صحت و درستی مدام توسط کارکنان متعدد چندین بار بررسی شود که به کاهش خطر ابتلا به خطا کمک می‌کند.

تحویل به‌موقع:

بر اساس یک نظرسنجی از آمار ComScore،
۴۲ درصد از خریداران، خرید اینترنتی خود را به خاطر زمان تحویل نامناسب ترک کرده‌اند. درجه‌ اهمیت زمان تحویل به‌موقع یک سفارش باعث می‌شود به تنظیم این نیاز صحیح مصرف‌کننده ارج نهاده شود.
در مقابل، ۴۱ درصد از خریداران، خرده‌فروشانی که به‌موقع محصولشان را تحویل دادند توصیه می‌کنند که این امرمی‌تواند به افزایش وفاداری ومشتریان جدید منجر شود. سرعت در عملیات تجارت الکترونیک بسیار مهم است. توانایی رساندن سفارشات در همان روز یا روز بعد، به شدت توصیه می‌شود

پیگیری سفارش:

این مورد در سال های اخیر تبدیل به یک ضرورت برای خرده‌فروشان آنلاین شده است و ۷۵٪ ازمشتریان معتفدند به این که سرویسی است که همه‌ خرده‌فروشان باید ارائه دهند. در درجه اول شامل ایمیل هایی حاوی یک شماره پیگیری منحصر به فرد است و همچنین امکان بررسی مستقیم در وب‌سایت خرده فروش برای ردیابی اطلاعات وجود داشته باشد که آیا در حالت انتظار یا در راه و یا رسیده است.

سرعت:

به عنوان یک‌خرده فروش تجارت الکترونیک قاطعیت در وعده دادن و رساندن بسیار مهم است. انتظار مصرف‌کنندگان از سرعت با وجود خدماتی مانند آمازون افزایش یافته است، بنابراین جای تعجب نیست (طبق گفته‌  Voxmare) که ۴۸% از پاسخ‌دهندگان انتظار دارند سفارش خود را در کمتر از ۴ روز با هزینه‌ی کم یا رایگان دریافت کنند. علاوه بر این، ۱۷ درصد از پاسخ‌دهندگان، خرده فروشی که فقط یکبار در رساندن محصولش تأخیر کند را ترک می‌کنند و اگر این تأخیر به ۲ یا ۳ مرتبه برسد‌ این درصد به ۵۵ افزایش می‌یابد.
خرده‌فروشانی که سفارشات خود را به‌طور کامل انجام می‌دهند به این نتیجه رسیده‌اند که پاسخگویی به این نیازها با هزینه‌ کافی بسیار سخت است و به این خاطر است که آن‌ها زیربنای مناسب برای پشتیبانی از هردو مقیاس سرعت و اقتصاد را ندارند.
عامل مراکز توزیع متعدد یا سپردن وظیفه‌ تکمیل فرآیند به شخص سوم نه‌تنها می‌تواند سرعت تحویل را افزایش دهد به‌طور چشمگیری به کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل نیز کمک می‌کند.

حمل‌ونقل رایگان:

بسیاری از مصرف‌کنندگان امروزه انتظار حمل‌ونقل رایگان برای سفارشات خود از یک مقدار مشخصی دارند و این مورد در وفاداری مشتری می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. طبق آمار Comscore،
۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان، یک‌خرده فروش را به دلیل دارا بودن حمل‌ونقل رایگان و یا با تخفیف توصیه می‌کنند. خرده‌فروشان باید به‌وضوح سیاست‌های حمل‌ونقل رایگان خود را در وب‌سایت خود مشخص کنند تا قبل از پرداخت برای مصرف‌کننده مشخص باشد. اگر برای شما امکان ارائه‌ حمل‌ونقل رایگان به خاطر پیچیدگی و هزینه‌های سازمان فعلی وجود ندارد، زمان خوبی برای بررسی چگونگی ارائه و تحقق برون‌سپاری فراهم می‌آید.
یک‌خرده فروش تجارت الکترونیکی بودن می‌تواند تلاش در به چالش کشیدن باشد، اما به‌وضوح ارائه‌ برخی از اطلاعات در دسترس به مصرف‌کنندگان پیش رو، همراه با یک عملیات بدون درز و زیرساخت‌های تحویل کالا که تمام این خدمات متمایز موجب جلب رضابت مشتری می‌شود هست.

۹ راهکار برای موفقیت کسب و کار اینترنتی شما

    انتظار می رود سال آینده اقتصاد تجارت الکترونیک به مسیر سعودی خود ادامه دهد. این فرصت موفقیت برای کارآفرینان بسیار جذاب و هیجان انگیز است، مهم نیست قبلا تجربه راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید یا نه جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی همین الان آستین های خود را  بالا بزنید.

    از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ حجم کل خرده فروشی در آمریکا ۱۶۷.۳ میلیارد دلار به ۲۶۳.۳ دلار افزایش یافت و انتظار می رود این رقم تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه بیابد.

    با توجه به موفقیت کسب و کار اینترنتی و انتظاری که برای ادامه روند رشد وجود دارد ورود به این بازار برای همه مفید خواهد بود در ادامه شما را با راهکارهایی جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی آشنا می کنیم.

    ۱- کسب و کار جدیدی بدون برنامه راه اندازی نکنید

    یکی از اشتباهاتی که کارآفرینان جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی خود مرتکب می شوند راه اندازی وب سایت بدون برنامه ریزی دقیق است. برای موفقیت کسب و کار اینترنتی به غیر از خرید دامنه و هاست یا طراحی سایت باید برنامه مدونی داشته باشید و اصول بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به همراه تولید محتوای ارزشمند را جدی بگیرید. ورود به دنیای تجارت الکترونیک بدون آمادگی موفقیت کسب و کار اینترنتی شما را غیر ممکن می کند. یکی از اصول موفقیت کسب و کار اینترنتی در کنار راه اندازی وب سایت توجه به سئو، محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات به صورت همزمان است.

    (برای راه اندازی کسب‌ و کار آنلاین چه تدابیری باید اندیشید؟)

    ۲- به روی کاربران تمرکز کنید

    جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی باید به کاربران توجه ویژه ای داشته باشید.یکی از محدودیت های کسب و کارهای اینترنتی این است که مشتری قادر به لمس و بررسی کالا از نزدیک نخواهد بود از این رو باید تلاش کنید این مشکل را با ارائه محتوای ارزشمند، شرح نویسی کامل کالا و کمک گرفتن از ویدئو و تصویر برطرف کنید. تنوع روش های پرداخت هم می تواند به موفقیت کسب و کار اینترنتی کمک کند.

    ۳- همه جوانب را بررسی کنید

    شما پیش از هرگونه سرمایه گذاری برای موفقیت کسب و کار اینترنتی واجب است در مورد آن کسب و کار و راه های موفقیت در آن تحقیق و بررسی کنید.

    فکر کنید مشتری به چه چیزهایی نیاز دارد و به کدام صفحه ها بیشتر سر خواهد زد و سپس برای بهبود عملکرد وب سایت خود تلاش کنید.

    ۴- به شبکه های اجتماعی توجه کنید

    هیچ کارشناس دیجیتال مارکتینگ عاقلی نمی تواند تاثیرات مهم شبکه های اجتماعی را انکار کند. استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی می تواند به کسب و کار شما رونق بخشد. بازاریابی شبکه های اجتماعی به کسب و کار شما هویت بخشیده و به آگاه سازی مشتریان شما کمک می کند. بسیاری از کسب و کار ها به فروش های بالایی از طریق شبکه ها اجتماعی دست یافته اند. جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی نباید از تاثیر شبکه های اجتماعی غافل شوید.

    مدیر خوب شبکه های اجتماعی هم می تواند به موفقیت شما کمک کند.

    ۵- از عناصر اجتماعی کمک بگیرید

    جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی خود می توانید از عناصر اجتماعی در کسب و کار خود کمک بگیرید.

    استفاده از اصول UX  و   UI  می تواند به موفقیت کسب و کار اینترنتی شما کمک کند. طراحی دکمه ها و استفاده از social login می تواند به موفقیت شما کمک کند.

    ۶- از تلفن همراه هوشمند غافل نشوید

    اگر کسب و کار خود را به روی تلفن همراه نبرید ظرف چند سال آینده ممکن است شکست سختی بخورید. بنابراین لازم است از همین الان به فکر بهینه سازی وب سایت خود برای تلفن همراه باشید و اپلیکیشن مناسب کسب و کار خود را طراحی کنید.

    ۷- جایگاه خود در موتورهای جستجو را ارتقا دهید

    رقابت در متورهای جستجو به ویژه گوگل روز به روز در حال افزایش است بنابراین باید تلاش کنید در صفحه نخست گوگل جایگاه مناسبی داشته باشید، درغیر این صورت به خوبی دیده نخواهید شد حتی اگر بهترین وب سایت را هم طراحی کرده باشید.

    ۸- به جمع آوری اطلاعات توجه کنید

    در اختیار داشتن یک پایگاه داده مناسب و به دست آوردن راه های متنوع ارتباط با مشتریان می تواند به موفقیت کسب و کار اینترنتی شما کمک کند. هرچه ارتباط شما و مشتریان نزدیکتر و با برنامه ریزی بهتری باشد احتمال افزایش فروش شما هم بیشتر می شود. (  برنامه وفادارسازی مشتریان چیست و شامل چه نوع پاداشی می باشد؟ )

    ۹- روند تغییرات خود را ادامه دهید

    دنیای فناوری به سرعت در حال تغییر و تحول است جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی لازم است به روند مستمر تغییرات ادامه دهید اگر با دنیای فناوری پیش نروید به زودی شکست خواهید خورد.

    دنیای کسب و کار در حال تغییر است سنتی ترین تجارت ها هم اگر به بازاریابی اینترنتی و فروش آنلاین رو نیاورند آینده ای نخواهند داشت. اگر به فکر سرمایه گذاری هستید موفقیت در کسب و کار اینترنتی قطعی است اگر هوشمندانه وارد این بازار شوید بازگشت سرمایه خوبی در انتظار شما خواهد بود تمام پیش بینی ها آینده روشنی را برای کسب و کارهای اینترنتی میبینند، اما این نکته را هم فراموش نکنید موفقیت در کسب و کار اینترنتی نیازمند آگاهی، دانش، تحقیق و مشاوره مناسب خواهد بود.

     

    دسته بندی : افزایش فروش سایت