خلاقیت: هدف هر کسب و کاری جذب مشتری است و این امر هم صورت نمی پذیرد به جز از طریق بازاریابی. خرده فروشان موفق انسان های چندان متفاوتی نیستند بلکه آنها تنها نکاتی را آموخته اند که به پول در آوردن یاری می رساند.

1- خود را بشناسید

داشتن کسب و کار بسیار فراتر از داشتن شغلی برای خود است. وظایف اساسی شما بازاریابی، سر و سامان دادن امور مالی و مسوولیت کارکنان هستند. بسیار بعید است که یک فرد از همه خصوصیات مورد نیاز برخوردار باشد، به همین خاطر برای به دست آوردن بهترین نتیجه، باید بدانید که خودتان در کدام بخش ها تبحر دارید و برای دیگر بخش ها از دیگران کمک بخواهید.

2- بینش

بسیاری از کسب و کارها توسط افرادی اداره می شوند که تلاش زیادی برای موفقیت می کنند و انگیزه بالایی دارند اما با این حال از تمام اطلاعات مورد نیاز برخوردار نیستند. این اطلاعات شامل ایده های روشن در مورد سهم بازار، بازار هدف، خدمات مشتریان، انتخاب محصول و بازاریابی است و همچنین شیوه های قیمت گذاری را نیز دربر می گیرد. اگر می خواهید در کسب و کارتان موفق شوید باید نسبت به همه این امور بینش و اطلاعات کافی داشته باشید.

3- شناخت صنعت

اگر در مورد صنعتی که محصولات آن را به فروش می رسانید، اطلاعات بیشتری داشته باشید، آنگاه از رقبای خود در موقعیت بهتری قرار خواهید گرفت. داشتن اطلاعات در مورد شیوه های تولید، توزیع، تولید کنندگان بزرگ، وضعیت واردات و صادرات، و همچنین دورنمای صنعت باعث می شود در تصمیمات خود بر بنگاه، هوشمندانه تر عمل کنید. بسیاری از فروشندگان گمان می کنند که این اطلاعات ارتباط چندانی با آنها ندارند، اینها همان افرادی هستند که پس از مدتی شغل خود را تغییر می دهند.

4- شناخت مشتری

برای فروش موفق باید کالایی را به مشتری ارائه دهید که او می خواهد و برای اطلاع از خواست مشتری باید او را بشناسید. به همین خاطر توجه به نیازها و خواسته های مشتری باید در اولویت قرار گیرند. سعی کنید به کسب و کارتان از دید یک مشتری بنگرید و آنچه برای او جذاب است را انجام دهید. فراموش نکنید که مشتری است که تصمیم می گیرد آیا کسب و کار شما موفق شود یا خیر؟

5- سوابق مالی

اگر نمی دانید که پول شما کجا می رود، پس به زودی همه آن را از دست خواهید داد. باید انضباط مالی داشته باشید که با نگاه کردن به آن بتوانید پی ببرید که چه درآمدهایی و چگونه حاصل شده اند و هزینه ها نیز به چه صورت بوده اند. انضباط مالی منظم نیازمند وقت ودقت بسیاری است اما بدون آن نیز کار پیش نمی رود. در واقع انضباط مالی مانند ابزار یک هواپیما می ماند که ارتفاع، جهت و سرعت شما را نشان می دهند. بدون آنها شما می توانید پرواز کنید اما هیچ ایده ای در این مورد نخواهید داشت که به کجا می روید.

6- مدیریت نقدینگی

مهم نیست که مغازه شما چقدر بی نظیر و شگفت انگیز باشد، چرا که باز هم بدون نقدینگی شانس برای موفقیت نخواهد داشت. پولی که وارد کسب و کار شما می شود یکی از اجزای حیاتی سلامت مالی آن خواهد بود. اگر بودجه بندی هوشمندانه ای دارید و جریان درآمد و هزینه را به خوبی کنترل می کنید، لازم نیست که نگران جریان نقدینگی باشید.

7- تصمیم گیری

به عنوان صاحب یک مغازه، شما مدیریت آن را نیز برعهده دارید و بنابراین باید توان تصمیم گیری داشته باشید. مدیریت منابع، انتخاب شیوه خدمت رسانی به مشتریان، فروش های فوق العاده و ساعات کاری از جمله مواردی هستند که شما باید در مورد آنها تصمیم بگیرید. به خاطر داشته باشید که هر تصمیم شما می تواند به موفقیت یا عدم موفقیت کسب و کار منتهی شود.

8- انصاف

شیوه رفتار با کارکنان می تواند سرنوشت کسب و کار شما را تعیین کند. سعی کنید با آنها منصف باشید و به آنها اجازه پیشرفت بدهید. به همان اندازه که ارزش دارند به آنها دستمزد بدهید. اگر فروشنده شما حس کند که ارزش کارش را درک کرده اید، انگیزه بیشتری برای بهتر کار کردن خواهد داشت. با کارکنان خود به درستی رفتار کنید و آنها نیز در به موفقیت رسیدن کسب و کارتان به شما یاری خواهند رساند.

9- تصویر

مشتریان برای اینکه از شما خرید کنند یا خیر به تصویری که خود ارائه می دهید، توجه می کنند. نام کسب و کار، صفحه اینترنتی آن، بیلبوردهای تبلیغاتی شما، همه و همه در شکل گیری تصویر مشتری از شما تاثیر دارند. وب سایتی که مدت هاست به روز نشده، از رغبت مشتری برای مراجعه به شما می کاهد.

10- کنترل موجودی

هنگامی که به مشتری می گویید که کالای مورد نظر وی را تمام کرده اید، پیامی مشخص در مورد بی مسوولیتی خود به او مخابره کرده اید. وعده هایی مانند اینکه تا هفته آینده آن کالا دوباره در قفسه شما خواهد بود نیز چندان دردی را دوا نمی کند. وقتی کالایی را ندارید، مشتری آن را از جای دیگری تهیه می کند ودر این صورت او دیگر مشتری شما محسوب نمی شود.

به جای اینکه به کسب و کار رقبای تان رونق ببخشید، بهتر است توجه بیشتری به انبارداری خود داشته باشید. سیستم های کنترل موجودی بسیاری هستند که می توانید با بهره گرفتن از آنها جلوی کمبود جنس را بگیرید. نامشخص بودن بازار، بدقولی توزیع کننده و افزایش ناگهانی فروش، بهانه های خوبی برای توجیه ضعف شما در کنترل موجودی نخواهند بود.

11- سودآوری

خرده فروشی چیزی نیست به جز اینکه کالایی را بخرید، سپس برای آن قیمتی تعیین کنید که پیش بینی می کنید برای مشتری قابل قبول است و سپس آن کالا را بفروشید. به همین خاطر در قیمت گذاری باید هوشمندانه رفتار کنید، از طرفی کسب سود را فراموش نکنید و از سوی دیگر به پایین نگه داشتن قیمت برای جذب مشتری نیز توجه کنید. همچنین معمولا راه هایی برای خرید ارزان تر کالا از تامین کنندگان وجود دارد که شما از آنها بی خبرید.

12- الگوبرداری
در بازار امروز جای اندکی برای اشتباه کردن وجوددارد و ممکن است فرصتی برای جبران نخستین اشتباهات خود نیز نیابید. به همین خاطر در هر صنفی که هستید، افراد موفق و کسب و کارهای پیشروی صنف رلا بشناسید و تلاش کنید تا از راهی که آنها طی کرده اند مطلع شوید. الگوبرداری از آنها و استفاده از تجربیات کسب و کارهای موفق می تواند موفقیت شما را تضمین کند.

تبلیغات اینترنتی روش بسیار مناسب و تاثیرگزاری برای فروش محصولات و خدمات می باشد. همچنین تبلیغات وبازاریابی اینترنتی روشی است که توجه مشتریان هدفمند شما را به خود جلب خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از کاسپید، شما می توانید برای این کار و رسیدن به اهداف تان در بازار، یک کارشناس متخصص در نظر بگیرید. زیرا که نام شما و یا نام تجاری تان باید دائماً در مقابل چشمان افراد نشان داده شود. هنگامی که در حال طراحی کردن تاکتیک های بازاریابی آنلاین هستید، این نکات را در نظر بگیرید تا مقاومت مشتریان در مقابل محصولات شما سخت باشد.

– نکته شماره 1 : پشتیبانی شما می توانید مشتریان خود را حمایت کنید، در مواردی که برای آنها سوال بوجود آمده، قبل از خرید محصولات شما به پرسشهای آنها پاسخگو باشید. این نکته بسیار مهمی در فروش است زیرا که شما نشان می دهید که مراقب مشتریان خود هستید و می خواهید آنها تجربه خوبی در خرید از شرکت شما و محصولاتتان داشته باشند.

به خاطر داشته باشید اگر تبلیغات شما به افراد تضمین دهد که محصولات شما ارائه کننده بهترین ها است، مشتریان شما احتمالاً از تمامی محصولاتتان خریداری خواهند کرد. اگر پشتیبانی و حمایت مضاعفی به افراد ارائه کنید آنها مطمئن خواهند شد که هنگام مصرف کالا و یا برخورد با چالش می توانند به شما دسترسی داشته باشند.انجام این امر بسیار مهم است زیرا که بخشی از موفقیت بازاریابی آنلاین شما را در بر خواهد داشت.

– نکته شماره 2 : ایجاد انگیزه یکی از کارآمدترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی محصولات شما، برگزاری مسابقات و ارائه هدایا و جوایز به صورت رایگان مانند کتاب های الکترونیک، نرم افزار و یا حتی محصولات تان به عنوان پاداش می باشد.

افراد قطعاً این فرصت را از دست نمی دهند، به خصوص اگر پاداشی که برای آنها در نظر گرفته باشید مرتبط با چیزی باشد که آنها دنبالش هستند. این امر می تواند اعتماد مشتریان شما را جلب کرده زیرا آنها باور می کنند که شما سخاوتمندانه رفتار می کنید.

خوب شما باید مطمئن شوید که دارای محصولاتی با ارزش برای فروش هستید که به صورت رایگان و پاداش نیز آنها را ارائه می کنید. هنگامی که بازاریابی اینترنتی خود را به صورت هدفمند انجام می دهید کار شما بسیار آسان تر خواهد شد زیرا که هدف و چشم انداز شما افرادی هستند که علاقمند به موضوع ارائه شده شما می باشند.

– نکته شماره 3 : ارائه گارانتی

اجازه دهید مشتریان شما بدانند که در صورت سرمایه گزاری با شما هیچ چیز از دست نخواهند داد. تمامی عوامل ایجاد کنندهء ریسک را برای آنها از بین ببرید. بسیار متداول است که بازاریابان اینترنتی 100٪ بازپرداخت کل پول مشتریان را تا 90 روز ضمانت می کنند. میزان و مدت زمان ضمانت بیشتر، نشان می دهد که شما چقدر به محصولات خود اعتقاد و اعتماد دارید

– نکته شماره 4 : نام تجاری وب سایت شما

نام دامنه وب سایت تان را به صورتی در نظر بگیرید که بسیار به یاد ماندنی باشد. دلیل آن هم این است که تعداد وب سایت های موجود در اینترنت بسیار باورنکردنی است. انتخاب یک نام دامنه ای که به خاطر سپاری آن مشکل نباشد، کار بسیار محتاطانه ای است؛بنابراین مشتری بدون زحمت شما را پیدا خواهد کرد.

همچنین می توانید به صورت تبلیغات کلیکی PPC)) برای وب سایت تان بازاریابی آنلاین انجام دهید. مشتریان بالقوه می توانند تبلیغات وب سایت شما را در بالای صفحهء نتایج موتور جستجو مشاهده کنند. البته برای داشتن این خدمات باید هزینه نمایید. میزان بازده این بازاریابی، تضمین کنندهء ارزش سرمایه گزاری شما خواهد بود.

– نکته شماره 5 : همکاری با بازاریابان اینترنتی دیگر و ایجاد تیم

شروع به ساخت یک تیمی از شرکت های وابسته کرده و یا شراکت و ایجاد سرمایه گزاری مشترک نمایید. این امر موجب تاثیرگزاری بیشتر استراتژی های بازاریابی آنلاین شما خواهد شد. زیرا که شرکت های وابسته قادر به هدایت ترافیک به وب سایت شما و بازاریابی آنلاین محصولات و خدمات شما در وب سایت خودشان خواهند بود.

چیزی که شما اینجا باید به یاد داشته باشید این است که شرکت های وابسته و یا شرکای شما ترجیحاً باید در اینترنت معتبر بوده و کسب و کار اینترنتی شان با شما کاملاً در ارتباط باشد. این نکات بازاریابی اینترنتی کمک زیادی در طولانی مدت به افزایش فروش و بهبود حساب بانکی شما می نماید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت