انواع مدل های کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز

در این مقاله به انواع مدل های کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز و نوع خدمات آنها پرداخته و به شما یاد می دهیم چگونه کسب و کار اینترنتی تان را به موفقیت برسانید.

انواع مدل های کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز

امروزه کسب و کار های اینترنتی مختلفی در اینترنت با مدل های مختلف و متفاوت راه اندازی شده اند.مثلا فروشگاه اینترنتی دیجی کالا که هم اکنون فروش میلیاردی دارد و روزانه هزاران نفر از این سایت مستقیم کالا خرید می کنند و این یکی از مدل های کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز است.امروز در این مقاله سایت مدیران وب دات کام قصد دارم انواع مدل های کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز را به شما معرفی کنم تا بتوانید مدل کسب و کار اینترنتی تان را بشناسید و به موفقیت و پولسازی در کسب و کار اینترنتی تان دست پیدا کنید.

آشنایی با انواع مدل های کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز

مدل های زیادی در کسب و کارهای اینترنتی موفق و پولساز وجود دارد از فروشگاه های اینترنتی فروش کالا گرفته تا اپلکیشن های موبایل و بعضی از کسب و کار های اینترنتی چندین مدل در آنها وجود دارد و این موضوع بستگی به ایده و خلاقیت مدیر کسب و کار اینترنتی دارد.

انواع مدل های کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز

۱ – کسب و کار های اینترنتی فروش کالا

۲ – کسب و کار اینترنتی فروش خدمات

۳ – کسب و کار اینترنتی فروش محتوا

انواع مدل های کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز

الف – کسب و کار های اینترنتی فروش کالا :

۱ – فروش مستقیم کالا

در مدل کسب و کار اینترنتی فروش مستقیم کالا ها به صورت مستقیم به افراد فروخته می شود در این مدل کسب و کار اینترنتی شما خودتان مدیر عامل خودتان هستید و همه چیز توسط خودتان انجام می شود. مانند : سایت دیجی کالا

۲ – فروش واسطه ای کالا

در این نوع کسب و کار اینترنتی مدیر کسب و کار اینترنتی واسطه ای برای فروش محصولات و خدمات دیگر کسب و کار های اینترنتی است و خودشان محصولی از خود ندارند و محصولات دیگر کسب و کار های اینترنتی را به فروش میرسانند. مانند : سایت نت برگ و تخفیفان

ب – کسب و کار اینترنتی فروش خدمات

۱ – فروش مستقیم خدمات

در این مدل از کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز فروش خدمات به صورت مستقیم انجام می شود و خدمات ارائه شده مستقیما توسط کسب و کار اینترنتی مورد نظر انجام می شود و امکانات خاصی در اختیار کاربران قرار می گیرد. مانند : سایت های فروش هاستینگ.

۲ – فروش واسطه ای خدمات

در این مدل از کسب و کار اینترنتی خدمات دیگر کسب و کار ها به کاربران ارائه و انجام می شود و خود صاحب خدمات مورد نظر نیستند و خدمات را به صورت واسطه ای به فروش می رسانند.

ج – کسب و کار اینترنتی تولید و فروش محتوا

کسب و کار های اینترنتی زیادی وجود دارند که کار آنها تولید و فروش محتواست و منبع اصلی آنها تولید و فروش محتوای ارزشمند و مفید به مخاطبین است و محتوای تولید شده به صورت مستقیم و غیر مستقیم به ارائه و به فروش می رسد.

انواع محتوای تولیدی و قابل فروش در کسب و کار اینترنتی

۱ – محتوای متنی

۲ – محتوای ویدیویی

۳ – محتوای صوتی

۴ – محتوای گرافیکی

فروش محتوای تولیدی به صورت مستقیم :

این محتوا ها به صورت مستقیم توسط کسب و کار اینترنتی تولید و مستقیم توسط خودشان به فروش می رسد.

فروش محتوای تولیدی به صورت غیر مستقیم :

در این روش محتوا توسط افراد متخصص و دارای مهارت تهیه و تولید می شود و توسط کسب و کار های اینترنتی برای آنها به فروش می رسد.

راه اندازی یک فروشگاه صنایع دستی

صنایع دستی

صنایع دستی

راه انداختن یک فروشگاه صنایع‌دستی می‌تواند یک کسب‌وکار پرسود و باارزش باشد. این فعالیت فرصتی برای آموزش به دیگران و به کارگیری خلاقیت در فعالیت‌هایتان به شما می‌دهد.

فروشگاه صنایع دستی همچنین فرصتی برای ایجاد یک زندگی خوب را فراهم می‌کند؛ آن هم زمانی که صنعت صنایع‌دستی به یک صنعت چند میلیارد دلاری در جهان تبدیل شده است.

فروشگاه صنایع‌دستی می‌تواند به اشکال مختلف ایجاد شود؛‌ می‌توانید آن را به شکل آنلاین راه بیندازید یا محصولات خود را در خانه یا به شکل دست‌فروشی به فروش برسانید.

همچنین می‌‌توانید محصولات تمام شده،‌ تجهیزات ساخت صنایع‌دستی یا ترکیبی از آنها را بفروشید. آنچه در زیر می‌خوانید تنها گوشه‌ای از تصمیم‌هایی هستند که برای راه‌اندازی یک فروشگاه صنایع‌دستی باید بدانید و آنها را مشخص کنید.

1- تصمیم بگیرید چه چیزی را و در چه مقداری بفروشید. شما باید کالاهای خود را به گونه‌ای و در حجمی انتخاب کنید که از فروش آن سود ببرید. در فروشگاه صنایع دستی شما می‌توانید محصولاتی را که خودتان می‌سازید در کنار محصولاتی که سایر هنرمندان تولید می‌کنند بفروشید.

می‌توانید در فروشگاه خود خرده‌فروشی داشته یا آنها را به شکل عمده عرضه کنید. به علاوه شما می‌‌توانید بخش آموزشی در فروشگاه‌تان داشته باشید و در آن کلاس‌هایی را نیز برگزار کنید. بررسی رقابت‌های منطقه‌ای برای دیدن آنچه در حال حاضر مورد استقبال قرار می‌گیرد یا پیدا کردن یک مورد تازه برای فروش در این بخش قرار می‌گیرند.

2- برنامه کسب‌وکار و یک برنامه بازاریابی برای رسیدن به درک بهتر از کسب‌وکار،‌ بازاریابی و دانش درباره اینکه چطور فروشگاه صنایع‌دستی را راه بیندازید ضرورت دارد.

این بخش می‌تواند به سادگی چند برگ کاغذ یا یک مستند مفصل و طولانی نگاشته شده توسط کارشناسان حرفه‌ای بر اساس نیاز شما باشد. اگر برنامه‌ای برای گرفتن سرمایه‌گذار یا تامین مالی بانکی دارید،‌ به جزئیات و ارائه برنامه‌های کارتان نیاز دارید تا بتوانید آنها را قانع کنید.

3- فضای مورد نیازی را که برای راه‌انداختن فروشگاه صنایع دستی خود نیاز دارید پیدا کنید. اگر قرار است از خانه به عنوان فروشگاه صنایع‌دستی استفاده کنید،‌ باید فضایی را برای کار کردن و فضایی را برای تجهیزات و محصولات تمام‌شده آماده عرضه به مشتریان در نظر بگیرید.

برای یک فضای خرده‌فروشی نیاز به خرید یا اجاره یک محل دارید که در محل مناسبی واقع شده باشد و افراد زیادی در آن محل رفت‌وآمد کنند.

همچنین باید فضای کافی را برای نمایش محصولات خود داشته باشید. اگر مایلید علاوه بر فروش صنایع‌دستی، آموزش را در فروشگاه‌ خود داشته باشید باید فضایی را برای کار کردن نیز مد نظر قرار دهید.

در حالت ایده‌آل در یک فروشگاه صنایع‌دستی باید فضایی برای بازی کودکان وجود داشته باشد تا زمانی که والدین خرید می‌کنند بدون هیچ‌گونه نگرانی از صدمه زدن فرزندان‌شان به کالاها بتوانند خرید خود را در کمال آرامش انجام دهند.

4- درک درستی از وظایف اداری و مالی خود داشته باشید. کسب‌وکار شما با راه ‌افتادن نیاز به مراقبت دارد. این مراقبت شامل حسابداری،‌ محاسبه موجودی و تبلیغات است. در هر کدام از این حالت‌ها شما باید یاد بگیرید که چطور آنها را انجام دهید یا فرد دیگری را برای انجام آن استخدام کنید.

5- یک وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین بسازید. این فروشگاه اینترنتی به چیزی که می‌خواهید بفروشید یا چگونه می‌خواهید بفروشید بستگی دارد. اگر می‌خواهید تجهیزات صنایع‌دستی بفروشید، نوع وب‌سایت و فروشگاه آنلاینی که خواهید داشت با زمانی که محصول نهایی را به فروش برسانید متفاوت خواهد بود.

به عنوان مصالح یک سایت ساده لازم است اطلاعاتی درباره فروشگاه و محلی که در آن کالاهای خود را می‌فروشید در سایت فروشگاه‌تان ذکر کنید. حضور آنلاین خود را از طریق وبلاگ‌ها،‌ عضویت در انجمن‌ها و انتشار مقالات در مطبوعات آنلاین به شکل پیوسته و به روز نگه دارید. تبلیغات از طریق گوگل راه دیگری است که شما را به مخاطبان آنلاین وصل
می‌کند.

6- تمام مجوزهای لازم برای کارتان را از شهرداری و دولت بگیرید. شما همچنین به یک شماره مالیاتی نیاز دارید تا بتوانید محصولات خود را به صورت عمده سفارش دهید، مالیات بپردازید و فروشگاه‌تان را بیمه کنید.

7- برای فروشگاه خود یک لوگو طراحی کنید یا از شخصی بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. این آرم ثابت در صفحات وب‌سایت شما استفاده می‌شود. یک رنگ ثابت برای گرافیک وب‌سایت، ‌فروشگاه‌ و دکوراسیون خود انتخاب کنید به نحوی که با آن رنگ و آرم شناخته شوید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت