هر بازاریاب، وبلاگ نویس، موزیسین و به طور کلی صاحب هر کسب و کاری، از بازاریابی فیس بوک برای افزایش فروش محصولات خود استفاده می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۷ نکته برای افزایش فروش با بازاریابی در فیس بوک آشنا کنیم. لطفا با تک مارکتینگ همراه باشید.

قبلا در تک مارکتینگ مقاله‌ای تحت عنوان قوانین جدید فروش و بازاریابی آنلاین منتشر کرده و بصورت کلی فروش و بازاریابی آنلاین را بررسی کردیم. و یا با ارائه چند نکته در مقاله‌ی جالب ما هم میتونیم پولدار باشیم؟ واقعا؟، سعی کردیم که کاربران سایت را با نحوه افزایش درآمد آشنا کنیم. اما در این مقاله می‌خواهیم بصورت اختصاصی در مورد بازاریابی در فیس بوک بحث کنیم و راه‌های افزایش فروش محصول از این طریق را بدانیم.

فعالیت‌های بازاریابی که در صفحه فیس بوک انجام می‌دهید، باید به عنوان جزئی از وبلاگ شما باشد؛ چرا که فیس بوک نقش مهمی در بازاریابی اینترنتی دارد. بهبود ارائه خدمات به مشتری، کاهش هزینه‌های بازاریابی سنتی و بهینه سازی نام تجاری سایت از دلایل مهم انتخاب فیس بوک برای رسیدن به اهداف بازاریابی می‌باشد.

۳ هدف اصلی برای بازاریابی در فیس بوک

۱- افزایش لایک فیس بوک
لایک‌های فیس بوک اولین دارایی شما برای بازاریابی در این شبکه اجتماعی می‌باشد. هر چقدر لایک مطالب شما بیشتر باشد، درصد موفقیت بازاریابی نیز افزایش می‌یابد.

۲- جلب اعتماد کاربران
فیس بوک جایی است که می‌توانید با مشتریان و هواداران سایت خود در ارتباط باشید و کارهای صورت گرفته در شرکت را با آنها به اشتراک بگذارید که در نهایت به جلب اعتماد آنها منجر خواهد شد.

۳- افزایش فروش
هدف از دو مورد بالا یعنی افزایش لایک فیس بوک و جلب اعتماد مشتریان در واقع افزایش فروش می‌باشد. اگر این دو مورد را بتوانید بخوبی انجام دهید، یقینا در افزایش فروش نیز موفق خواهید شد.

۱۷ نکته کلیدی برای بازاریابی در فیس بوک

این قسمت شامل چندین تاکتیک جدید برای افزایش لایک فیس بوک (۶ نکته)، جلب اعتماد مشتریان (۸ نکته) و افزایش فروش (۳ نکته) می‌باشد. همان طور که عرض کردیم در نظر داشته باشید که رسیدن به افزایش فروش، نیازمند دو مورد بالا یعنی افزایش لایک کاربران و جلب اعتماد آنها می‌باشد.

۶ نکته برای افزایش لایک فیس بوک

 

افزایش لایک فیس بوک
لایک، یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی فیس بوک می‌باشد که باعث افزایش دقت نظر مشتری بر روی مطالب ارسال شده می‌شود. در این بخش قسمت داریم تا ۶ مورد از بهترین نکات افزایش لایک فیس بوک را نام ببریم

۱- اگر صفحه فیس بوک خود را تازه راه اندازی کرده اید، دوستان خود را برای دیدن آن دعوت کنید
۲- ویجت فیس بوک را در وبلاگ خود اضافه کنید تا کاربران بدون آنکه فیس بوک را باز کنند، بتوانند مطالب شما را دنبال کنند
۳- یک صفحه ورود جذاب و ابتکاری برای خوش آمدگویی به کاربران جدید تهیه کنید
۴- یک هدیه رایگان در قالب PDF به کاربران خود اهدا کنید. برای اینکار می‌توانید از آنها بخواهید که ایمیل شان را برای شما بفرستند
۵- در خبرنامه‌ای که بصورت ایمیل به کاربران سایت می‌فرستید، آدرس صفحه فیس بوک تان را قرار دهید
۶- به گروه‌های مورد علاقه خود در فیس بوک بپیوندید و با انتشار مطالب جذاب، صفحه خود را به آنها معرفی کنید

بیشتر بخوانید  ۲۰ نکته برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی

فیس بوک از الگوریتمی به نام “EdgeRank” برای نمایش مطالب در فیدخبرخوان کاربران استفاده می‌کند. قدرت بازاریابی فیس بوک زمانی خود را نشان می‌دهد که این شبکه اجتماعی مطالب شما را، هم در فید خبری طرفدارانتان و هم در فید دوستان طرفدارانتان نشان می‌دهد. این باعث می‌شود که فیس بوک به یک ابزار مهم در بازاریابی اینترنتی تبدیل شود.

۸ نکته جهت جلب اعتماد مشتریان

 

جلب اعتماد مشتری

 

راه‌های زیادی برای جلب اعتماد مشتری در فیس بوک وجود دارد که محتوا یکی از آنها می‌باشد. پست‌های روزانه وبلاگ را در فیس بوک به اشتراک بگذارید تا کاربران از جزئیات فعالیت‌های شما به کمک فیس بوک باخبر شوند.

۱- نظر سنجی و بخش پرسش و پاسخ در فیس بوک ایجاد کنید
۲- از ابزار توییتر در فیس بوک استفاده کنید. این ابزار توییت‌های شما را در فیس بوک نشان می‌دهد
۳- برای استفاده از فیس بوک به عنوان یک رسانه قدرتمند، از آخرین رویدادها در مورد موضوعات مختلف و مربوط به کسب و کار خود به اشتراک بگذارید
۴- بعد از انتشار هر پستی در وبلاگ، بلافاصله آن را در فیس بوک نیز منتشر کنید
۵- به موقع به تمام نظرات کاربران در صفحه فیس بوک خود پاسخ بدهید
۶- یک مسابقه جذاب به همراه جوایز خوب در فیس بوک برگزار کنید
۷- ویدیوهای صفحه یوتیوب خود را در فیس بوک به اشتراک بگذارید
۸- اسلایدهای Slideshare خود را در فیس بوک به اشتراک بگذارید

۳ نکته برای افزایش فروش در فیس بوک

 

افزایش فروش

 

در پایان روز، هدف نهایی از بازاریابی در فیس بوک، افزایش فروش می‌باشد. شما تاکتیک‌های گفته شده را در دو قسمت قبلی پیاده کردید و اکنون با رعایت ۳ نکته، بازاریابی اینترنتی خود در فیس بوک را کامل کنید.

۱- یک لینک در فیس بوک جهت دسترسی به فروشگاه اینترنتی خود ایجاد کنید
۲- در بین مطالبتان به صفحه محصول خاصی در فروشگاه تان لینک داده و آن را معرفی کنید
۳- به مناسبت‌های مختلف و با ارائه تخفیف‌های ویژه، فروش سایت را افزایش دهید

فروش موفق چگونه است؟ مشاوره فروش چه کمکی به سازمان شما می کند؟

فروش موفق، درک نیازهای مشتری، ارائه راه حل ها برای رفع این نیازها و کسب توافق با مشتری است تا در این فرآیند یک رابطه برد-برد ایجاد شود و مجدداً تکرار گردد. فروش هنر و توانایی به ثمر رساندن کلیه تلاش های بازاریابی است که به صورت ایجاد بازار، حفظ بازار یا افزایش سهم بازار متجلی می شود.  با توجه به اینکه امروزه فروش از حالت سنتی خود خارج شده و بصورت علمی در آمده، گروه کلید برخود لازم می داند با پشتوانه علمی و عملی خود به شرکت ها و سازمان های مختلف در حوزه فروش موفق و  ارتباطات خدمات ارائه نماید که این امر میتواند با تشکیل دپارتمان فروش در خصوص پیش بینی فروش و اجرای پروژه های مهندسی فروش صورت گیرد. همچنین با شناخت و دانستن رفتار مصرف کننده و اندازه گیری رضایت مشتری و مطالعه تیپ های شخصیتی آنها (براساس مدل اناگرام و دیسک) و در نهایت آموزش تکنیک های ارتباط موثر، تکنیک های وفادارسازی مشتریان، تکنیک های رفتارشناسی و رفتارسنجی مشتریان در فروش و طبقه بندی انواع مشتریان به بهبود فروش شرکت ها کمک می نماید. راهکارهای افزایش فروش گروه کلید(KSYKG) به مشتریان کمک می نماید تا بتوانند فرصت های رشد خود را به درستی شناسایی نمایند. ما به مدیران ارشد سازمان ها توصیه می کنیم که تیم فروش خود را با استراتژی های رشد و مشتریان هدف هماهنگ کنند و بدین تریتب ارزش سازمانی خود را بالا برده، بهره وری را افزایش دهند.

راهکارهای افزایش فروش

  • ایجاد یک تیم مشتری محور
  • استخدام فروشندگان حرفه ای و برتر
  • ایجاد رابطه دوستانه و صادقانه با مشتری بالخصوص مشتریان محتاط
  • تقدیر و تشکر از فروشندگان خود و دادن انگیزه به آنها
  • انجام پژوهش های لازم در مورد خصوصیات محصول و بازار
  • توجه به کیفیت محصول
  • تبلیغات محصول یا کالا در فضاهای مجازی
  • قیمت گذاری درست
  • خدمات پس از فروش خوبی داشته باشید

تکنیک های وفادارسازی مشتریان در فروش

برای این که مشتریان وفاداری داشته باشیم و بتوانیم وفاداری آن ها را افزایش دهیم، باید به خواسته های آنان توجه نماییم. به عبارت دیگر می توان از آن ها نظرسنجی هایی به عمل آوریم تا به بهترین نحو خواسته های آنان را برآورده کنیم و در تولیدات بعدی از پیشنهادات و انتقادات آنها بهره گیریم. یکی دیگر از روش ها این است که مشتریانی که وفادار هستند را انتخاب نموده و برای آن ها مزایای خاصی (مانند تخفیف و قرعه کشی و …) در نظر گیریم.  همچنین روش های دیگری نیز وجود دارند که همگی بر روی برآورده کردن خواسته های مشتریان متمرکز هستند.

دسته بندی : افزایش فروش سایت