چگونه درآمد شرکت دیجیتال خود را افزایش دهیم؟

۱) افزایش نرخ بهره وری

بزرگ ترین سرمایه گذاری شما روی افراد و کارکنان شرکت صورت گرفته است. اینها مهم ترین و ارزشمندترین ابزارهای شما هستند. افزایش نرخ بهره وری (نسبت زمان گذاشته شده به درآمد کار) برای همکاران و ایجاد نیروی انسانی پویاتر و کارآمدتر باعث تاثیر شگفت انگیزی روی درآمد و سود شرکت دیجیتال شما خواهد شد. این مورد زمانی برجسته می شود که شرکت شما در زمینه انجام پروژه ها فعالیت کند.(project-based)

اگر در حال حاضر نرخ بهره وری شرکت دیجیتال خود را نمی دانید می توانید از ابزارهای مانیتور زمان (time tracking) استفاده نمایید و به صورت واضح و شفاف از کارآیی تیم اطلاع پیدا کنید

۲) کاهش دوباره کاری

زمانی که از درآمد صحبت می کنیم، دوباره کاری یک مشکل خیلی جدی است. هر موردی که مجددا انجام شود باعث کاهش حاشیه سود شرکت دیجیتال مارکتینگ شما می شود. علاوه بر این باعث خواهد شد که پرسنل خسته و دارای استرس باشند، که این مورد منجر به کاهش کارآیی و خلاقیت کارکنان می شود.

یکی از مشکلات دوباره کاری این است که شرکت های دیجیتال مارکتینگ خیلی درباره بودجه پروژه و ضرر و زیان آن آمار و بررسی ندارند. تخمین یک حداکثر بودجه به منظور انجام پروژه اولین گام است، که این مورد با یک ابزار مدیریت پروژه کامل قابل اجرا و همین طور رصد است. هربار که شما ریسک یک پروژه را بالا تشخیص دهید می توانید با کارفرمای خود این مورد را مطرح کرده و نوع سفارش یا بازه زمانی آن را تغییر دهید. علاوه بر این مانیتور و رصد دوباره کاری باعث می شود که بتوانید روندهایی که منجر به دوباره کاری می شود را بشناسید و آن ها را اصلاح کنید.

۳) به دنبال برنامه افزایش ظرفیت دراز مدت باشید

سود حاصل از انجام پروژه می تواند به راحتی از بین برود اگر مجبور شوید به خاطر کمبود ظرفیت نیروی انسانی مجبور به برون سپاری پروژه شوید. زمانی که در حال برآورد سود هستید حتما برای ساعات اضافی و خارج از پیش بینی برنامه ریزی نمایید و در صورت لزوم به استخدام نیرو نیز فکر نمایید. ایجاد یک برنامه ظرفیت نیروی انسانی آمادگی شما برای توسعه نیروی انسانی بالا می برد و باعث می شود تا حجم کار مدیریت نشده به حداقل برسد

۴) پروسه جذب مشتری قابل پیش بینی ایجاد نمایید

یکی از بیشترین زمان های صرف شده که در ازای آن نیز هزینه ای دریافت نمی کنید زمان نوشتن پروپوزال و پیگیری های آن و یافتن مشتری جدید است. فرآیند جذب مشتری در عین اینکه می تواند سود بالایی برای شرکت دیجیتال مارکتینگ شما کسب کند، می تواند منجر به ضرر و وقت کشی نیز شود. این مشکل زمانی خطرناک تر خواهد بود که شما فاقد سیستم ارزیابی مشتری باشید یا اینکه امکان بررسی نیازها و خواسته های مشتری را قبل از ارسال پروپوزال نداشته باشید. در بسیاری از موارد شرکت های دیجیتال مارکتینگ از اینکه قادر به تشخیص تقاضای واقعی مشتری نیستند، شکایت دارند.

برای کاهش زمان از دست رفته پروپوزال نویسی و پاسخ دادن به تقاضای مشتریانی که با تجارت شان آشنایی ندارید ، از واحد بازاریابی خود بخواهید که سعی در جذب مشتری از طریق ایجاد محتوا داشته باشند .

از این طریق قادر خواهید بود، یک چشم اندازه قابل پیش بینی مشتری داشته باشید مشتریانی که از طریق دنیای دیجیتال و با زبان دیجیتال به شرکت دیجیتال مارکتینگ شما مراجعه می کنند و می توانند با پر کردن فرم هایی که شما برای آن ها تعبیه کرده اید باعث صرفه جویی در زمان شوند.

۵) ایجاد روش با ثبات تر برای کسب درآمد

تعداد زیادی از شرکت های دیجیتال مارکتینگ با نا امیدی فرآیند مشتری داشتن و نداشتن را دنبال می کنند . به علاوه توسعه شرکت دیجیتال مارکتینگ به راحتی امکان پذیر نیست . شرکت بزرگتر به معنی تعداد نیروی انسانی بیشتر، فضای بزرگتر برای شرکت و منابع بیشتر می باشد.

جذب سود پایدار برای بعضی از شرکت های دیجیتال به معنی ایجاد محصول مانند نرم افزارهای حسابداری و نرم افزارهای فروشگاه ساز و فروش تجهیزات فیزیکی است. برای بعضی از شرکت های دیگر به معنی پکیج بندی سرویس ها و خدمات عرضه شده و یا ایجاد محصولات به صورت سرویسی است (saas: software as a service)

در نظر داشته باشید در تعیین طرح تجاری خلاقیت شما می تواند منجر به ایجاد طرح تجاری بهتر یا پکیج خدماتی بهتر شود و باعث جذب مشتری حتی فراتر از هدف و بازار اصلی شما شود.

۶) افزایش درآمد از مشتریان فعلی

اگرچه جذب مشتری جدید می تواند به افزایش درآمد شرکت دیجیتال مارکتینگ شما کمک کند اما فروش محصولات و خدمات جدید به مشتری فعلی می تواند برای نقش مهمی برای افزایش درآمد شما بازی کند. باید شما یاد گرفته باشید که چگونه به مشتری خود محصولات جدید بفروشید و برای آن نیز اهداف قابل ارزیابی بگذارید

شما می توانید برنامه سالانه داشته باشید و ارزیابی کنید که نظر مشتری درباره خدمات شما به چه صورت است. هم چنین می توانید به فناوری های جدید و تقاضاهای جدید بازار مشتری را به اطلاع وی برسانید و از این طریق در وی نیاز جدید ایجاد نمایید اما دقت کنید برای این مورد باید زمان بگذارید و از ارسال لینک یا مقاله بدون پالایش خودداری کنید

۷) بهبود قیمت گذاری

قیمت خدمات شما باید فراتر از درآمد و هزینه های شما تعیین شود. ارزش خدماتی که شما به مشتری می دهید به چقدر است؟

سعی کنید براساس ارزش افزوده ای که برای مشتری ایجاد می کنید قیمت گذاری نمایید هرچند ممکن است تخمین آن برای شما به سادگی امکان پذیر نباشد.

چطور یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید، مراحل ذکر شده در این مطلب را دنبال کنید

یکسری مراحل اثبات شده وجود دارد که دنبال کردن آن ها هنگام راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی ، موفقیت شما را تضمین می کند. هزاران نفر با دنبال کردن مراحل زیر موفق به راه اندازی و رشد مشاغل شان شده اند:

  • پیدا کردن یک نیاز و رفع آن
  • نوشتن محتوای خوبی که باعث فروش شود
  • طراحی و ساخت وبسایتی که استفاده از آن آسان باشد
  • استفاده از موتورهای جستجو برای جذب ترافیک به سایت
  • اثبات خبرگی در انجام کار موردنظر
  • همراهی با مشتریان و مخاطبین از طریق ایمیل
  • افزایش درآمد از طریق بیش فروش و فروش مجدد

این مطلب حاوی نکات مفیدی برای همه افراد از افراد تازه کار گرفته تا کارآفرینان مجرب است و به شما آموزش می دهد که چطور یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید.

مرحله اول: یک نیاز پیدا کرده و آن را رفع کنید

اکثر افرادی که در شروع کسب و کار اینترنتی هستند، مرتکب این اشتباه می شوند که اول به دنبال یک محصول و بعد یک بازار هستند.

اما لازم است که برای افزایش شانس موفقیت خودتان کار را با پیدا کردن یک بازار شروع کنید. در واقع شما باید به دنبال گروهی از افراد باشید که در تلاش برای یافتن راه حلی برای یک مسئله هستند اما هنوز موفق به یافتن پاسخ قطعی نشده اند. اینترنت باعث شده چنین تحقیقی ساده شود:

از انجمن های آنلاین مختلف بازدید کنید تا متوجه شوید که مردم بیشتر چه سوالاتی می پرسند و به دنبال حل چه مسائلی هستند.

با تحقیق راجع به کلمات کلیدی می توانید کلمات کلیدی که مردم بیشتر راجع به آن جستجو می کنند؛ اما سایت های زیادی به رقابت درباره آن ها نمی پردازند را مشخص کنید.

سعی کنید با بازدید از وبسایت رقبا و یادداشت برداری اقداماتی که برای رفع نیازها انجام می دهند، فعالیت آن ها را بررسی کنید. به این ترتیب می توانید از آنچه آموختید استفاده کرده و محصولی برای بازاری که در حال حاضر وجود دارد ارائه کنید؛ اما این کار را بهتر از رقبا انجام دهید.

مرحله دوم: محتوایی بنویسید که باعث فروش شود

فرمول اثبات شده برای نوشتن محتوایی که باعث تکمیل فرایند خرید توسط افراد و حرکت آن ها در این فرایند از ورود به سایت تا خرید شود، به این صورت است:

  • با نوشتن یک عنوان جذاب، توجه افراد را جلب کنید.
  • مشکلی که محصول شما قرار است حل کند را توضیح دهید.
  • اعتبار خودتان را در حل کردن این مشکل نشان دهید.
  • رضایتنامه مشتریان قبلی را اضافه کنید.
  • راجع به محصولات و مزایای آن ها صحبت کنید.
  • پیشنهاد ارائه کنید.
  • یک تضمین قوی ارائه کنید.
  • مخاطب را تشویق به خرید فوری کنید.
  • درخواست خرید را مطرح کنید.
  • لازم است که در کل محتوای تولیدی بر این امر تاکید کنید که محصولات یا خدمات شما با چه سرعتی قادر به حل مشکلات افراد و بهتر کردن زندگی آنهاست. خودتان را بجای مشتری تصور کرده و از خودتان بپرسید “این پیشنهاد چه مزایایی برای من دارد؟”

مرحله سوم: وبسایت تان را طراحی کرده و بسازید

در کسب و کار اینترنتی ، وقتی که بازار و محصولات موردنظرتان را انتخاب کرده و فرایند فروش را مشخص کردید می توانید طراحی سایت تان را شروع کنید. این طراحی را ساده نگه دارید. برای جلب توجه افراد کمتر از ۵ ثانیه وقت دارید و اگر این فرصت را از دست بدهید افراد از سایت گریز کرده و هرگز برنمی گردند. نکات مهمی که در این مرحله باید رعایت کنید عبارتند از:

  • از یک الی دو فونت ساده به همراه یک پس زمینه سفید استفاده کنید.
  • طراحی سیستم ناوبری و مرور سایت باید ساده و شفاف بوده و در تمام صفحات یکسان باشد.
  • تنها در صورتی از گرافیک، صوت یا ویدیو استفاده کنید که به ارسال پیام مورد نظرتان کمک کند.
  • یک پیشنهاد انتخابی ارائه کنید تا بتوانید آدرس ایمیل افراد را جمع آوری کنید.
  • فرایند خرید را ساده کنید، طوریکه مشتری برای خرید به حداقل میزان کلیک نیاز داشته باشد.
  • سایت شما ویترین آنلاین شماست، آنرا کاربرپسند طراحی کنید.

مرحله چهارم: از موتورهای جستجو برای جذب خریداران هدفمند به وبسایتتان استفاده کنید

تبلیغات پرداختی (پرداخت به ازای کلیک) ساده ترین راه جذب ترافیک به سایت های جدید و نوپا است. استفاده از تبلیغات کلیکی بجای انتظار برای جذب ترافیک غیرپرداختی و طبیعی دو مزیت دارد. اول این که آگهی های سایت شما فورا در صفحه نتایج نمایش داده می شود و دوم این که این تبلیغات امکان تست کردن کلمات کلیدی، عناوین، قیمت ها و روش های فروش مختلف را فراهم می کنند. بنابراین نه تنها سریعاً ترافیک سایت افزایش پیدا می کند بلکه می توانید از تبلیغات پرداختی برای تشخیص کلمات کلیدی که بیشترین نرخ تبدیل را موجب می شوند، استفاده کنید. سپس می توانید این کلمات کلیدی در سراسر وبسایت و متن و کد آن استفاده کنید و در نتیجه رتبه های بهتری در جستجوی غیرپرداختی کسب کنید.

 

مرحله پنجم: خودتان را به عنوان یک کارشناس و متخصص اثبات کنید

مردم از اینترنت برای پیدا کردن اطلاعات استفاده می کنند. با ارائه اطلاعات مورد نظرشان به صورت رایگان موفق به جذب ترافیک بیشتر و کسب رتبه های بهتر در نتایج جستجو می شوید. راز موفقیت در این مرحله این است که لینکی حاوی اطلاعاتی جذاب در سایت های دیگر قرار دهید تا افراد به سایت شما جذب شوند.

  • محتوای تخصصی و رایگان منتشر کنید. سعی کنید انواع مقالات، ویدیوها یا سایر محتوایی که برای افراد مفید است را تولید کنید. این محتوا را در شبکه های اجتماعی یا در بانک های اطلاعات مشاغل منتشر کنید.
  • یک لینک تحت عنوان ” اشتراک گذاری با دوستان” در مطالب مفید سایتتان قرار دهید.
  • خودتان را در شبکه های اجتماعی و انجمن های صنعتی که مخاطبین موردنظرتان در آنجا فعالیت دارند، به عنوان یک متخصص و کارشناس اثبات کنید.
  • به این ترتیب می توانید خوانندگان بیشتری جذب کنید. بعلاوه سایت هایی که مطالب شما را منتشر می کنند، لینکی به سایت شما ایجاد می کنند. موتورهای جستجو به این لینک ها اهمیت می دهند و وجودشان باعث بهبود رتبه سایت می شود.

مرحله ششم: از قدرت ایمیل مارکتینگ برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار استفاده کنید

با تهیه لیستی از کاربران مایل به عضویت در خبرنامه، در واقع یکی از ارزشمندترین سرمایه های کسب و کار اینترنتی تان را ایجاد می کنید. این مشترکین به شما اجازه ارسال ایمیل را داده اند. این یعنی:

  • شما محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید که این افراد به دنبالش هستند.
  • می توانید رابطه ای طولانی مدت با آن ها برقرار کنید.
  • عکس العمل این افراد صددرصد قابل تحلیل و ارزیابی است.
  • بازاریابی ایمیلی نسبت به تبلیغات چاپی، تلویزیونی یا رادیویی ارزانتر و موثر است زیرا این نوع بازاریابی کاملاً هدفمند است.
  • هر فردی که از وبسایت شما بازدید کرده و انتخاب می کند که عضو خبرنامه شود، یک مشتری بسیار راغب محسوب می شود. و هیچ روشی بهتر از ایمیل برای دنبال کردن و همراهی با این افراد وجود ندارد.

مرحله هفتم: درآمد کسب و کار اینترنتی تان را از طریق بیش فروشی و فروش مجدد افزایش دهید

یکی از مهم ترین استراتژی های ایمیل مارکتینگ افزایش ارزش طول عمر مشتری است. حداقل ۳۶ درصد از افرادی که یک بار خرید کرده اند، در صورتیکه به خوبی همراهی و دنبال شوند، مجددا خرید خواهند کرد. در واقع خرید اول سخت ترین بخش کار و البته پرهزینه ترین است. بنابراین سعی کنید درآمدتان را از طریق فروش مجدد و بیش فروش افزایش دهید:

  • محصولاتی را پیشنهاد دهید که مکمل خرید اول باشند.
  • یکسری کوپن الکترونیکی برای تخفیف در خریدهای بعدی به آن ها بدهید.
  • در صفحه تشکر بعد از خرید، محصولاتی مرتبط با خرید صورت گرفته پیشنهاد بدهید.
  • به مشتریان در ازای وفاداری پاداش بدهید تا میزان وفادارای آن ها افزایش پیدا کند.

 

سرعت تغییر و تحول در دنیای اینترنت آنقدر زیاد است که یک ساعت در دنیای آنلاین معادل با حدود پنج ساعت در دنیای واقعی است. اما با این وجود اصول راه اندازی و رشد مشاغل آنلاین موفق همچنان بدون تغییر باقی مانده است. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را دارید، مراحل ذکر شده در این مطلب را دنبال کنید و اگر پیش از این هم مدتی در فضای آنلاین مشغول کسب و کار بوده‌اید یک بررسی اجمالی سریع به عمل آورده و مراحلی که احتمالا از قلم انداختید را مشخص کنید. زیرا در صورت انجام اشتباه اصول کار، به موفقیت چندانی دست پیدا نخواهید کرد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت