با افزایش استفاده کاربران از شبکه‏ های اجتماعی، شرکت ها نسبت به این رسانه ها و پیام های کاربران در مورد محصولاتشان حساس تر شده اند و در تلاش هستند تا با استفاده از نظرات مثبت و منفی کاربران، در جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت خود اقدام کنند.  طی تحقیقاتی در مورد شبکه های اجتماعی نتایج زیر به دست آمد:
  • 59  درصد از مشتریان تجربیات خود را در مورد پشتیبانی شرکت ها به نمایش میگذارند.
  • 72  درصد از شرکت کنندگان، پیش از خرید محصول، سیاست های حمایت از مشتری شرکت ها را مطالعه و مورد بررسی قرار می دهند.
  • حداقل 84 درصد از شرکت کنندگان، سیاست های حمایت از مشتری را در نظر گرفته و آنها را در تصمیم گیری برای خرید مورد بررسی قرار می دهند.
  • 74  درصد از این افراد شرکت ها و برندها را براساس نظرات و تجربیات شخصی دیگران که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارده اند، انتخاب می کنند.
  • 81  درصد از شرکت کنندگان بر این باورند که بلاگ ها، سیستم های ارزش دهی و تالارهای گفتگو می توانند دید بهتری در مورد خدمات پشتیبانی مشتریان ارائه دهند. اما با این وجود کمتر از 33 درصد این افراد معتقدند صاحبان کسب و کار نظر مشتریان را جدی خواهند گرفت.
با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری نظرات دیگران، کار شرکت ها و کیفیت خدمات دهی آنها با چالش های زیادی روبه رو خواهد شد. با این وجود دیگر شرکت ها نمی توانند براحتی از کنار نظرات منفی کاربران بگذرند، چرا که در این صورت اعتبار و شهرت شرکت خدشه دار شده و رو به افول خواهد گذاشت.
از این رو مدیران شرکت ها باید به دنبال افزایش فعالیت هدفمند خود در این رسانه ها به منظور بالا بردن میزان ترافیک وب سایت و تبلیغات محصولات خود باشند. در این رابطه ما توصیه هایی را برای بالا بردن میزان فروش با استفاده از رسانه های اجتماعی در زیر آورده ایم:
1. برنامه ریزی و زمانبندی مناسبی برای تبلیغات خود داشته باشید:
دلایل برنامه ریزی در تبلیغات در رسانه های اجتماعی را می توان اینگونه بیان کرد.
  • صرفه جویی در زمان
  • ساده تر شدن کارها
  • انجام سریعتر کارها
بنابراین سعی کنید بر روی یک یا چند فعالیت تمرکز کنید تا بتوانید آنها را بهتر و سریعتر و کارآمدتر انجام دهید.
2. برای استفاده از رسانه‏ های اجتماعی هدف داشته باشید
بسیاری از افراد بر پر کردن وقت خود از این رسانه استفاده میکنند اما شما سعی کنید هدفمند از این رسانه استفاده کنید و از کاربران این رسانه ها برای جذب مشتری و افزایش ترافیک وب سایت استفاده کنید. در ابتدا این کار زمان زیادی نیاز دارد اما بعد از اینکه مشتریان به سطح معقولی برسند دیگر نیازی نیست وقت زیادی را صرف این کار کنید.
3. محدوده تمرکز خود را کمتر کنید
برای شناخت اینکه کدام رسانه ارتباط جمعی مناسب تر است ترافیک ورودی به وب سایت را بررسی کنید و رسانه اجتماعی صحیحی را انتخاب نمایید. شما همچنین می توانید فعالیت رقبای خود را نیز مورد مطالعه قرار دهید. تمرکز بر روی کاربران خاصی داشته باشید و سعی کنید تبلیغات خود متناسب با نوع محصول، سن، جنس، درآمد، محل زندگی و… باشد.
4. تحلیل رسانه های اجتماعی خود
به منظور اطلاع دقیق از سوالات و کامنت های مخاطبان خود در زمانیکه وقت چک کردن رسانه های اجتماعی خود را ندارید می توانید از ابزاری نظیر mention.com استفاده کنید.
5. متنوع باشید
پست های تکراری و یکنواخت حالت کسل کنندگی را در مشتریان ایجاد کرده و از رغبت آنها برای دیدن و توجه کردن به تبلیغات شما می کاهد.
6. با محتوای مناسب سعی کنید احساسات کاربران را تحریک کنید
تحریک احساسات کاربران باعث به اشتراک گذاری بیشتر تبلیغات در بین افراد میشود در هنگام تولید محتوا برای تبلیغات خود به این مسئله توجه داشته باشید.
7. تعامل با کاربران را بیشتر کنید
شما با فراهم آوردن مسابقات تعامل خود را با کاربران بیشتر کنید و باعث شوید که آنها از تجربیات خود بیشتر حرف بزنند.
8. فرهنگ مردم را در تبلیغات در نظر بگیرید.
فرهنگ مردم هر کشور و حتی در داخل کشورها متفاوت است. بنابراین باید در تبلیغات خود این مسئله را توجه داشته باشید.
9. برای تبلیغات در رسانه های اجتماعی استراتژی داشته باشید
سعی کنید در بیان تبلیغات خود اهداف واضح، مخاطبین مشخص، سیاست رسانه اجتماعی و… برای شما روشن باشد. بدون داشتن یک استراتژی وقت و هزینه خود را هدر خواهید داد.
10. تمرکز و نظم در رسانه های اجتماعی
در ابتدای کار سعی کنید که بر روی یک رسانه اجتماعی تمرکز کنید و بعد از آن فعالیت خود را بر روی رسانه های متعدد گسترش دهید. ارسال پیام های تبلیغاتی ناهماهنگ در رسانه های متنوع شما را خسته و به مرور باعث عدم جذب شدن کاربران و بی اعتمادی آنان میشود.
11. بیش از حد از  برند خود صحبت نکنید
کاربران این حق را دارند تا از محصولات و خدمات شما اطلاعاتی داشته باشند و همچنین سعی کنید با مطالبی احساس نزدیکی خود با کاربران را بالا ببرید. در واقع شما می توانید از قانون 5-3-2 استفاده نمایید. 5 مورد محتوای مرتبط اما از سوی دیگران، 3 مورد محتوای مرتبط از سوی خودتان، 2 مورد هم مطالب سرگرم کننده.

چه عواملی بر افزایش فروش اینترنتی تاثیر دارند؟

زمانی که تصمیم می گیرید برای تجارت خود وب سایت راه اندازی کنید، مطمئناً جذب مشتری از طریق سایت عامل مهمی در افزایش فروش محصولاتتان به شمار می آید. روش های زیادی برای افزایش فروش اینترنتی محصولات یک سایت وجود دارد، اما نکته ای که باید به آن توجه کنید، نرخ تبدیل شماست. به این معنی که شما باید تا حد ممکن بازدیدکنندگان سایت خود را به مشتری تبدیل کنید.

در این مقاله از پرتال قصد داریم راهکارهایی را برای بالا بردن میزان بازدید سایت و افزایش رضایت مخاطبان برایتان بیان کنیم. با وبلاگ پرتال همراه باشید:

افزایش سرعت وب سایت

زمان بارگذاری تاثیر بسیار مهمی در جذب مخاطبان دارد. بخواهید یا نخواهید، کاربران اینترنتی افرادی کم حوصله هستند. زمانی که بارگذاری سایت تان طول بکشد، کاربران کم حوصله وب سایت شما را ترک می کنند. خب، همه ما می دانیم که از دست دادن مشتری، به منزله از دست دادن درآمد است. بنابراین کاری که باید انجام دهید، این است که تا حد ممکن سرعت بارگذاری سایت تان را بالا ببرید. برای انجام این کار، در درجه اول باید تصاویر سایت خود را بهینه سازی کنید. خوشبختانه قالب های طراحی سایت پرتال، به گونه ای ایجاد شده اند که از سرعت بارگذاری بالایی برخوردارند. در گذشته مقاله ای درباره راهکارهای افزایش سرعت سایت در وبلاگ پرتال منتشر کردیم.

امکان نمایش سایت در مرورگرهای مختلف

هر کدام از مرورگرها طبق دستورالعمل متفاوتی که  برای کدهای نوشته شده سایت دارند سایت را نمایش خواهند دارد. پر استفاده ترین مرورگرها فایرفاکس، گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر می باشند. اگر سایت شما قابلیت نمایش در هر یک از این مرورگرها را نداشته باشد میزان کثیری از بازدید کنندگان خود را از دست خواهید داد که به این میزان می توانید کاربران موبایل و تبلت را نیز اضافه کنید.

اعتماد مشتریان را جلب کنید

اکثر مشتریان در موقع خرید اینترنتی اولین نکته ای که توجه می کنند قابل اعتماد بودن سایت می باشد و اعتماد مشتریان به سایت شماست که منجر به خرید اینترنتی آنها خواهد شد. برای اعتماد سازی در مشتریان خود می توانید  با کسب مجوز نماد اعتماد الکترونیک و قرار دادن آن در صفحه اصلی سایت و همچنین استفاده از درگاه امن الکترونیک روند اعتماد سازی در بین مشتریان خود را تسریع کنید.

محتوای باکیفیت تولید کنید

محتوای سایت خود را با مقالات علمی و فنی غنی سازی کنید. کاربران با دیدن محتوای نامناسب شما را فردی غیر متخصص در زمینه کاری خود می پندارند.  ایجاد محتوای مناسب در زمان تبلیغات نیز نقش مهمی را در موفقیت یا عدم موفقیت شما بازی خواهد کرد. در زمان نوشتن محتوای سایت خود نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

جلب توجه: عناوین خود را با استفاده از تکنیک های بزرگ کردن متن، تعجبی و یا سوالی کردن عنوان توجه مخاطب را جلب کنید.

علاقه مند کردن: با استفاده از زمینه های مختلف علاقه مخاطبین خود را به سایت برانگیزید.

جزئیات: اطلاعات کامل و شفافی از محصولات خود در سایت قرار دهید بطوریکه بازدیدکننده برای دریافت اطلاعات بیشتر مجبور به جستجو در اینترنت و سر زدن به سایت های دیگر نباشد.

آموزش رایگان

شما می توانید با راه اندازی بخشی در سایت برای ارائه مقالات و ویدئوهای آموزشی رایگان مخاطبین را قانع کنید که به محصولات و خدمات شما نیازمند هستند. وب سایت شما محلی برای تعامل موثر با کاربران شما باشد.

استفاده از نظرات مشتریان سابق

بخشی را برای نمایش رضایت کاربران سابق خود در نظر بگیرید. این موضوع باعث خواهد شد که مشتریان سابق تاثیر مثبتی بر بازدیدکنندگان بگذارند و علاوه بر افزایش اعتمادسازی می توانند در زمینه خرید محصولات نیز از آنها راهنمایی بگیرند.

افزایش ترافیک سایت

برای افزایش ترافیک سایت شما باید دو استراتژی را به کار ببرید اولاً جذب مخاطبین جدید دوماً دوباره سر زدن مخاطبین به سایت. کاربران برای دوباره سر زدن به سایت شما باید دلیلی داشته باشند سعی کنید که به صورت مستمر برای بازدیدکنندگان خود مطالب تازه ای تهیه کنید.

تبلیغات به روز

همواره برای تبلیغات محصولات خود همگام با شیوه های جدید و به صورت حرفه ای عمل کنید و در این زمینه نظر متخصصین امر را در نظر بگیرید.

کاهش ریسک

سعی کنید عوامل ریسک مشتری را کاهش دهید. ارائه ضمانت نامه به مشتری یکی از عوامل کاهنده ریسک مشتری می باشد. این ضمانت نامه مشتریان بالفعل شما را افزایش خواهد داد.

پاسخگویی آنلاین

پاسخگویی آنلاین در ایجاد مشتری بالقوه به بالفعل تاثیر زیادی دارد. شما با پاسخگویی آنلاین مشتری را در سایت خود نگه داشته و در همان لحظه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مخاطب خود قرار دهید.