عصر قدیم فروش و عصر جدید فروش

فروش در چندساله گذشته تغییر بسیار زیادی کرده است، این تغییر انقدر بزرگ بوده که اکنون تفاوت بزرگی در عصر جدید فروش و عصر گذشته فروش وجود داد.

فروش در عصر گذشته اکنون بسیار کارایی کمی را دارد و نمی‌تواند میزان فروش خوبی را به وجود بیاورد، در کنار این موضوع فروشنده‌های حرفه‌ای از تکنیک‌های فروش در عصر جدید استفاده می‌کنند و این موضوع باعث شده تا میزان فروش خوبی را داشته باشند.

با تغییر روند فروش در عصر جدید خیلی از افراد متأسفانه هنوز با تکنیک فروش در عصر قدیم کار می‌کنند و محصولات خود را به فروش می‌رسانند، واقعیت این است که تعداد فروشندگانی که با تکنیک فروش قدیمی کار می‌کنند کم نیست!!

مدل فروش قدیمی:

درفروش با مدل قدیمی فروشنده هنگام ملاقات مشتری احتمالی خیلی سریع شروع به فروختن محصول و خدمات خود می‌کند حتی بدون این‌که بداند نیاز واقعی مشتری احتمالی چیست!!

معایب:

  • به علت سرعت‌بالا در معرفی محصول نیاز مشتری احتمالی به‌خوبی تشخیص داده نمی‌شود.
  • مشتریان احتمالی به‌این‌علت که محصول زود به آن‌ها معرفی می‌شود حس خوبی به خرید آن محصول پیدا نمی‌کنند که این موضوع به‌شدت فروش را کاهش می‌دهد.

فروش در عصر جدید:

فروش در عصر جدید برخلاف گذشته اصلاً سرعتی در معرفی کردن محصول ندارد!! زمان‌بندی در این نوع فروش به شرح زیر می‌باشد:

  • ۴۰% زمان مکالمه برای اعتمادسازی استفاده می‌شود.

یکی از نکات خیلی مهم درفروش امروزی این است که به دلایل زیادی مشتریان به خاطر عدم اعتماد به محصول یا فروشنده محصول یا خدمات را نمی‌خرند، فروشنده حرفه‌ای ۴۰% از زمان مکالمه را برای اعتمادسازی خود و محصول استفاده می‌کند.

  • ۳۰% مکالمه شناسایی دقیق نیازها است(معاینه دقیق).

یکی از اتفاقاتی زیاد درفروش قدیمی رخ می‌داد این موضوع بود که نیاز مشتری اصلاً شناسایی نمی‌شد، اما در این نوع فروش با اختصاص دادن وقت کافی برای شناسایی نیاز مشتری به‌خوبی نیاز مشتری مشخص می‌شود که این موضوع می‌تواند فروش را به‌خوبی افزایش دهد.

  • ۳۰ % از زمان مکالمه در معرفی محصول و گرفتن تاییده استفاده می‌شود:

قبل از معرفی محصول ۷۰% زمان مکالمه به اعتمادسازی و شناسایی نیاز مشتری اختصاص داده‌شده این موضوع باعث می‌شود تا فروشنده به‌خوبی محصول موردنیاز را معرفی کند.

بعد از معرفی محصول ، نوبت به گرفتن تاییده ی از مشتری می‌رسد که این دو مورد ۳۰ % از زمان را به خود اختصاص می‌دهند.

اسم های مناسب در فروش:

در مقاله های قبلی راجب عصر جدید فروش صبحت کردیم که امروزه صلیقه مشتریان در خرید بسیار متفاوت است نسبت به گذشته، در صلیقه امروزی مشتریان مهمترین نکته ای که باعث انجام شدن فروش میشود فقط کیفیت محصول یا قیمت مناسب نیست، بلکه یکی از مهمترین نکات دریافت حس خوب از آن محصول یا خدمات است.

مشتریان اگر حس خوبی نسبت به محصول یا خدمات مورد نیاز داشته باشند احتمال خرید بسیار زیاد میشود و در مقابل اگر به محصول یا خدمات احتمالی حس خوبی نداشته باشند درصد خرید بسیار کم میشود.

اگر فروش هایی که امروزه انجام میشود را در نظر بگیریم و کارشناسی کنیم کاملا متوجه میشویم که علت بیشتر فروش ها دریافت حس خوب از طرف مشتریان بوده که باعث انجام گرفتن خرید شده است.

تمام افرادی که محصول یا خدماتی برای فروش دارند آنهایی که توانسته اند احساس خوب را ایجاد کنند فروش راضی کننده ای داشتند اما افرادی که حس خوب را نتوانستند ایجاد کنند فروش خوبی راتجربه نکرده اند.

اسم های خوب در محصول یا خدمات:

استفاده از اسم های مناسب برای هر یک از محصولات یا خدمات میتواند حس خیلی خوبی را به مشتری انتقال دهد، یک اسم  خوب میتواند توانایی ها و ویژگی های یک محصول را به خوبی بیان کند.

به این دو اسم  خوب توجه کنید:

۱٫محصول افزایش فروش.

۲٫محصول فوق العاده افزایش فروش.

با یک نگاه ساده میتوان فهمید که گزینه شماره دوم خیلی بیشتر مشتری را ترغیب میکند تا این محصول را امتحان کند.

شاید فکر کنیم که استفاده از اسم  مناسب در محصولات کمی قابل استفاده است اما نکته جالب این است که استفاده از اسم  مناسب را در هر محصول یا خدمات میتوان استفاده کرد.

اسم  های زرنگ:

دوست عزیزم آقای احسان مهدی نژاد به خوبی در کتاب “نام تجاری” انواع اسم هارا توضیح داده که پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر در مورد اسامی این کتاب را مطالعه کنید.

اسم های زرگ به اسم هایی گفته میشوند که انرژی زیادی را ایجاد میکند برای مشتری احتمالی که این محصول را بخرد، تصور کنید که به رستورانی میروید که در لیست غذای آن دو نوع جوجه کباب وجود دارد: ۱٫ جوجه کباب  ۲٫ جوجه کباب طلایی  حتما بعد از دیدن این دو اسم سعی میکنید که گزینه دوم راسفارش دهید.

اسم  های خنگ:

اسم های خنگ به اسم هایی گفته میشوند که فقط نوع محصول را بیان میکند و هیچ اشتیاقی در مشتری ایجاد نمیکند برای خرید این محصول مثال: قهوه خوب، این اسم هیچ اشتیاقی ایجاد نمیکند و هیچ استراتژی در نام گزاری این محصول به کار برده نشده است.

دسته بندی : افزایش فروش سایت