سایتmoz چه سایتی است و چه سودی بحال سئو سایت ما دارد؟

در این مقاله به بررسی جزئیاتی در رابطه با سایت moz خواهیم پرداخت و اطلاعاتی جالب در اختیارتان قرار خواهیم داد.

معرفی سایت moz

سایت moz در واقع یک وب سایت جامع است که بخشی از فعالیت آن به بررسی وب سایت های دیگر و رتبه بندی آنها می پردازد. بررسی سئو سایت نیز بخشی از کارهایی است که در این شرکت به آن پرداخته شده است.

اما بد نیست تاریخچه از این وب سایت و همچنین عملکردهایی از آن بدانیم

این وب سایت در سال ۲۰۰۴ در شهر سیتل واشنگتن توسط آقای رَند به همرا مادرش جانم جیلیان تاسیس شد. در اکتبر سال ۲۰۰۵ میلادی اولین رده بندی سایتهای خود را منتشر کرد که در آن از فاکتورهای همین شرکت استفاده شده بود. در ماه فوریه سال ۲۰۰۷ میلادی نیز نسخه ای تحت عنوان پرو یا همان نسخه حرفه ای به سایت اضافه شد که در ازای پرداخت مبلغی مختصر خدمات آنالیز سئو سایت  و بهینه سازی سایت از لحاظ سئو را فراهم می کرد. در سال ۲۰۰۸ این وب سایت خزنده قدرتمند خود در زمینه وب را معرفی نمود که نام آن mozscape بود. این خزنده بسیار پرقدرت و مقیاس های فراوانی داشت. در سال ۲۰۰۹ میلادی کد tagfee  توسط این سایت به دنیا آمد. در رابطه با این کدها و سایر موارد در آینده مطالبی منتشر خواهیم نمود. در همین سال این شرکت دارای ۵۰۰۰ عضوی شد که از خدمات حرفه ای این وب سایت استفاده می کنند. این خلاصه ای از چند سال فعالیت این  وب سایت و در واقع بهتر است بگوییم این شرکت بود. در سالهای بعد این شرکت ابزارهای مختلفی در رابطه با سئو و بهینه سازی سایت معرفی نمود که برای کاربران بسیار جالب و جذاب بودند.

اما دو فاکتور مهمی که این وب سایت جهت ارزیابی وب سایتها معرفی نمود و قدرت سایت را از دیدهای گوناگون نمایش میداد page authority و domain authority نام دارد. اگر وبمستر باشید قطعا نام این دو فاکتور را شنیده اید. سایت moz با استفاده از این دو فاکتور بصورت مختصر و مفید قدرت یک سایت را معرفی می کند.

منبع: pageranks.ir

 

معرفی امکانات سایت بهینه سازی سایت moz

مدتی است تصمیم گرفتیم به معرفی سایت های سئو مطرح بپردازیم وامکانات آن ها را معرفی کنیم.همه سایت ها مانند ابزار هایی هستند که نقطه ضعف ها و نقاط قوت هایی دارند که با معرفی توسط ما  آن ها را پیدا کنید و قدرت بهینه سازی وب سایت خود را بالا ببرید.

 

آنالیز سایت با moz

ابتدا وارد سایت شوید در قسمت URL ادرس سایت خود را کامل قرار بدین search را بزنید تا آنالیز سئو وب سایت شما آغاز شود.پیشنهاد می کنیم یک اکانت با ایمیل خود بسازید تا انالیز را کامل و بدون محدودیت مشاده کنید.

اولین قسمت Inbound Links می باشد که به معنی لینک های ورودی سایت شما می باشد همان بک لینک های سایت می باشد البته ناگفته نماند در نوار بالا زیر مکان ادرس سایت اطلاعات Domain Authority و Page Authority و Established Links هم نمایش داده می شود که  دامین اتوریتی وضعیت اعتباری دامین شما است که از ۱ تا ۱۰۰ می باشد پیج اتوریتی هم به همین صورت است اما Established Links به معنی مقدار لینک های سایت شما است که نشان می دهد.

در بخش Inbound Links ستون اول عنوان و لینک های داده شده به سایت شما و Link Anchor Text هم کلمه ای که با آن لینک شده اید را نشان می دهد Spam Score هم قابلیتی است که مدتی به سایت سئو موز اضافه شده و درصد اسپم یا هرز بودن دامنه ها را نشان می دهد.PA و DA هم به ترتیب پیچ اتوریتی و دامین اتوریتی توضیح داده شده هستند که توسط سایت moz ارائه  و آپدیت می شوند.

قسمت Just-Discovered هم به طور دقیقی زمان کراول یا دیدن تمام لینک ها را در قسمت  Date Discovered UTC نمایش می دهد حتی با زمان ساعت و دقیقه !

قسمت top pages مربوط به لینک های داخلی سایت خودمان می باشد که معتبرترین ها و با ارزش ترین ها را نشان می دهد که گزینه هاش تکراری هستند.

قدرت صفحه (Page Authority) یکی دیگر از ابزار رتبه‌بندی در موتورهای جستجو است که توسط شرکت MOZ برای پیش‌بینی رتبه یک صفحه خاص در موتورهای جستجو (SERP) توسعه یافته است. امتیاز قدرت صفحه عددی بین ۱ تا ۱۰۰ است که هر چه مقدار آن بیشتر باشد، نشان‌دهنده قابلیت بیشتر آن صفحه، برای به دست آوردن رتبه‌های بهتر در نتایج جستجو است.

قدرت صفحه بر پایه اطلاعاتی که از ابزار آنالیز سئوی  Mozscape web index می‌گیرد عمل می‌کند. این اطللاعات شامل تعداد لینک‌ها، MozTrust ،MozRank و سایر فاکتورهایی است که از Moz برای تحلیل اطلاعات سئو از آن استفاده می‌کند. قدرت صفحه، مثل قدرت دامنه به عنوان یک هوش مصنوعی با مکانیسم خودکار یادگیری و تحلیل، برای شناسایی الگوریتم‌ها عمل می‌کند. از تحلیل این الگوریتم‌های پیچیده که بیشترین شباهت ساختاری را با الگوریتم‌های به کار رفته در موتورهای جستجو دارند، امتیاز قدرت صفحه به دست می‌آید.

محاسبه امتیاز قدرت صفحه

امتیاز قدرت صفحه

ابزارهای Moz برای امتیاز دامنه، یک محدوده صد امتیازی را در نظر می‌گیرند. امتیاز قدرت صفحه هم مثل امتیاز قدرت دامنه، از مقادیر پایین بهتر و بیشتر رشد می‌کند و افزایش امتیاز در شرایطی که امتیاز صفحه ۷۰ است، از زمانی‌که امتیاز صفحه ۳۰ است کاری دشوارتر است. با توجه به به روز رسانی مداوم الگوریتم‌های Moz ممکن است پس از هر بازه زمانی امتیاز قدرت صفحات وب‌سایت شما تغییر کند؛ که این تغییر الزاما به معنی تغییرات ایجاد شده در اطلاعات وب‌سایت شما نیست. یعنی ممکن است در به روز رسانی‌های بعدی Moz اهمیت یک فاکتور نسبت به نسخه قبل، بیشتر یا کمتر شود.

امتیاز خوب برای قدرت صفحه

وقتی درباره نتایج جستجو تحقیق می‌کنید و می‌خواهید بدانید کدام صفحات، قدرت بیشتری دارند و لینک‌های مهم‌تری در خود جا داده‌اند، نمی‌توانید امتیاز مطلقی مثل نمره یک امتحان به آن‌ها بدهید. بلکه باید صفحات را با هم مقایسه کنید. این دقیقا همان کاری است که موتورهای جستجو و ابزارهای تحلیل سئو در Moz انجام می‌دهند. نحوه محاسبه امتیاز قدرت صفحه، یک معیار نسبی است به همین دلیل نمی‌توان امتیاز خوب یا بد برای قدرت صفحه تعیین کرد. امتیاز قدرت صفحه، پیش‌بینی می‌کند که این صفحه خاص از وب‌سایت، نصب به صفحاتی با اطلاعات مشابه، چه رتبه‌ای در نتایج جستجو، در این بازه زمانی به دست می‌آورد.

قدرت صفحه در مقایسه با قدرت دامنه

قدرت صفحه معیاری است که برای پیش‌بینی توانایی یک صفحه خاص در رتبه‌بندی نتایج جستجو به دست می‌آورد؛ درحالی‌که قدرت دامنه، امتیاز دامنه اصلی یا زیردامنه‌های یک وب‌سایت را از این نظر بررسی می‌کند. همان‌قدر که قدرت صفحه و قدرت دامنه از نظر ماهیت به هم شبیه هستند، همین‌قدر هم با هم متفاوتند.

مشاهده قدرت صفحه

معیار مقایسه‌ای قدرت صفحه، در بیشتر ابزارهای آنالیز سئو در وب قابل مشاهده است. در محیط Moz می‌توانید برای اندازه‌گیری قدرت صفحه از ابزار معروف Open Site Explore استفاده کنید. همچنین برای مشاهده قدرت صفحه و قدرت دامنه، سایر ابزارهای Moz مثل MozBar، Keyword Explore، Moz Pro campains و Mozscape API هم در دسترس شما هستند.

معنای فنی قدرت صفحه

قدرت صفحه چیست

نحوه محاسبه قدرت صفحه دقیقا مشابه محاسبه قدرت دامنه است، اما برای یک صفحه خاص از وب‌سایت تعیین می‌شود. قدرت صفحه بر اساس اطلاعاتی که از Mozscape web index گرفته می‌شود به دست می‌آید. این اطلاعات به عواملی مثل تعداد لینک‌های آن صفحه، MozTrust، MozRank و بیش از ۴۰ فاکتور دیگر که برای تحلیل سئو در Moz در نظر گرفته می‌شود، بستگی دارد. مسئله مهم این است که به خاطر داشته باشید، تنها روی نکات خاصی مثل کلمات کلیدی یا محتوای مناسب تکیه نکنید؛ توجه همزمان به تمام عوامل موثر در سئو عامل موفقیت وب‌سایت شما خواهد بود.

قدرت صفحه هم قدرت دامنه، با استفاده از یک هوش مصنوعی که مکانیسمی خودکار برای یادگیری و تحلیل سئو دارد محاسبه می‌شود و اطلاعاتی که در هر بازه زمانی از الگوریتم‌ها دریافت می‌کند دائما در حال تغییر است. به همین دلیل، بهتر است که قدرت صفحه را به عنوان یک معیار نسبی در نظر بگیریم و صفحات مختلف را از نظر امتیاز قدرت صفحه با هم مقایسه کنیم. 

تاثیر بر قدرت صفحه

قدرت صفحه یک امتیاز کلی است و تاثیر بر آن کار سختی است. این امتیاز با استفاده از مجموعه‌ای از عوامل پیچیده و مقایسه آن‌ها به دست آمده است و این موضوع، کاملا عمدی است. تا زمانی‌که گوگل فاکتورهای زیاد و پیچیده‌ای را برای رتبه‌بندی نتایج جستجو در نظر می‌گیرد، ابزارهای تحلیل سئو هم باید همین الگو را تکرار کنند تا نتایجی که ارائه می‌دهند، هر چه ببیشتر به واقعیت نزدیک باشد.

بهترین راه برای تاثیر بر امتیاز قدرت صفحه، این است که به کیفیت و کمیت لینک‌هایی که به کار می‌برید بیشتر توجه کنید. این عامل مستقیما امتیاز فاکتورهای مهمی مثل MozTrust و MozRank را افزایش می‌دهد. اگر صفحات وب‌سایت شما، از وب‌سایت‌های قدرتمندی که قدرت دامنه و قدرت صفحه‌شان بالا است لینک‌ خروجی (external link) بگیرند، نصف راه را رفته‌اید و رای اعتماد را برای قدرت صفحه مورد نظرتان دریافت کرده‌اید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت