روش های افزایش فروش در ایران کدامند

روش های افزایش فروش و بخش اعظم عملیات فروش ، پیدا کردن مشتریان جدید و نگهداری از مشتریان قدیمی می باشد. آیا شما تا بحال موفق به فروش نشده اید؟ آیا شما از روش های افزایش فروش استفاده می کنید مطمئن نیستید؟

در این مقاله نویسنده سعی دارد روش های افزایش فروش و درست جذب مشتری و در نهایت فروش را به شما معرفی نماید.

۱- همواره در ذهن خود داشته باشید که همه مردم سعی دارند که ارزش را خریداری نمایند.

هیچ یک از مردم به دنبال خرید محصولات و خدمات شما نیستند و همواره سعی دارند که نتایج حاصل از محصولات و خدمات شما را بخرند، بنابراین روش های افزایش فروش خود را بازنگری کنید و سپس به تحلیل و بررسی آن بپردازید، شما باید برای شناسایی ارزش هایی که مشتری از خرید محصولات و خدمات شما بدست می آورد کل فرایند فروش خود را حتما بازنگری نمایید. مثلا کمپین بازاریابی شرکت کوکاکولا در ماه مبارک رمضان را بررسی کنید، شما می توانستید با ارائه ۳ در زرد رنگ بطری های نوشابه کوکاکولا به سوپر مارکت ها یک بطری نوشابه رایگان از شرکت کوکاکولا دریافت نمایید و جالب است بدانید نتیجه همین کمپین بازاریابی افزایش فروش شرکت کوکاکولا به نرخ ۴% شده است.

۲- مشتریان احتمالی و حتمی خود را برای روش های افزایش فروش حدس بزنید.

آیا می دانید احتمالا چه کسانی ممکن است از شما خرید کنند. شما می توانید برای مشتریان احتمالی و حتمی خود یک نماد درست کنید و حتما پاسخ سوالات زیر را بررسی نمایید.روش های افزایش فروش

– مشتریان احتمالی و حتمی شما در چه رنج سنی هستند؟

– مشتریان احتمالی و حتمی شما چه جنسیتی دارند؟

– مشتریان احتمالی و حتمی شما بچه هم دارند؟

– مشتریان احتمالی و حتمی شما مقدار درآمدشان به چه میزان است؟

– مشتریان احتمالی و حتمی شما به چه میزان تحصیلات دارند؟

۳- از مشتریان خود به صورت دقیق یک تعریف داشته باشید، بررسی کنید که مشتریان شما چه مشکلی دارند و شما چه کمکی در حل این مشکل می توانید انجام دهید؟ چنانچه شما تلاش کنید مشتریانتان را به خوبی بشناسید و برای حل مشکلات آنها راهکارهایی داشته باشید می توانید برای کسب و کارتان مشتریان بسیار زیادی جذب نمایید.

– برخی مشکلات بسیار واضح هستند.

– برخی مشکلات واضح نیستند.

– گاهی اوقات مشتریان مشکلی ندارند، بنابراین از شما خرید نمی کنند.

۴- وارد دنیای رقابت شوید و سعی کنید نسبت به رقبای خود مزیت های بیشتری برای روش های افزایش فروش داشته باشید.

در عملیات فروش متفاوت بودن با دیگر رقبا حرف اول را می زند، در هنگام فرآیند بازاریابی شما باید چندین تفاوتی که کالا و خدماتتان با دیگر رقبا دارد را برای مشتری بازگو نمایید، بیشترین مانور شما در هنگام بازاریابی باید بر روی کیفیت محصولات و خدماتتان انجام شود و بعد بر روی قیمت. البته لازم است بدانید که علاوه بر کیفیت و قیمت کالا و خدمات عوامل دیگری مد نظر خریدار می باشد مثلا: قابل دسترس بودن، خدمات پس از فروش و ….

۵- شما می توانید برای عملیات فروش خود از شبکه های اجتماعی نیز بهره مند شوید.

یکی از روش هایی که می توانید به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد البته اغلب این نوع روش ها به صورت مجانی می باشد مثلا می توانید از آپارات، فیسبوک، توییتر . …استفاده کنید

۶- سعی کنید روی محصولات و خدمات خود قیمت مناسب بگذارید.

در بازار فعالیت خود بر روی قیمت محصولاتی که مشابه محصولات شما می باشد تحقیقات بازار کنید، بدانید وقتی می توانید بر روی موضوع قیمت گذاری محصولات و خدمات موفق شوید که قیمت آنها مساوی ارزش درک شده از سوی مشتری باشد و فقط در شرایطی می توانید قیمت بالاتری به مشتریان پیشنهاد کنید که ارزش کالا و خدمات شما نسبت به رقبا بالاتر باشد.

۷- سعی کنید تکنینک مذاکرات ناب را در خصوص روش های افزایش فروش فرا گیرید

کسانی که به فنون مذاکرات ناب هستند در هنگام مذاکره، مذاکره را به سمتی سوق می دهند که برای هر دو طرف سودمند باشد. معمولا کسانی که به این فنون آشنایی دارند سه ویژگی ذیل الذکر را دارا می باشند:روش های افزایش فروش

الف-از مشتری هدفمند سوال کنید، با سوالاتی که می پرسید نیاز و احتیاج مشتری را می یابند.

ب- در حین مذاکره صبور باشید.

پ- با آمادگی و آگاهی لازم وارد مذاکره شوید

۸- مهم است که برای نگهداری از مشتریان قبلی خود زمان لازم را صرف نمایید.

همه مشتریانی که یک بار از شما خرید می کنند می توانند مشتری ثابت شما شوند البته این مهم تنها در شرایطی برقرار می گردد که ارزش و اعتمادی که آنها نیاز دارند را از شما دریافت کنند.

۹- برای آن دسته از پتانسیل خرید از شما را دارند شرایط تجربه های مجانی و تخفیفات ویژه ای را محیا کنید.

عده ای از افراد اگر یک بار از شما خرید خوب و رضایت بخشی داشته باشند جزء مشتریان وفادار شما خواهند شد

همواره در نظر داشته باشید که فرآیند های روش های افزایش فروش و جوش های خاص خود را دارد و همیشه رقبایی در بازار هستند که حداقل یک گام از شما بالاترند، بنابراین هرگز فراموش نکنید ، زمانی برای آزمون و خطا ندارید، زیرا اگر خطا کنید مشتری را از دست داده اید.

 خلق یک پیشنهاد با ارزش جهت فروش

تاکنون به این موضوع فکر نموده اید که هرکس به نحوی به دنبال فروش است؟ فروش فقط ویژه یک تاجر یا یک خرده فروش نیست ، احتمالا شما نیز تلاش می‌کنید تا نظرات خود را به همسرتان جهت برنامه‌ریزی تعطیلات آخر هفته بقبولانید یا تلاش می‌کنید رییس خود را جهت قبول پروژه قانع کنید یا به دنبال قانع کردن یک کارشناس خبره جهت پیوستن به شرکت‌تان هستید.

به عبارتی هر چیز پیشنهادی جهت عرضه (محصول ، ایده ، پروژه) فروش تلقی می‌شود و ضروری است پیشنهاد با ارزشی جهت فروش آنان داشته باشد.
پیشنهاد با ارزش جهت فروش جمله کوتاهی است که با شفافیت ، فوایدی را که مشتری بالقوه با استفاده از محصول ، خدمات یا فکر شما به دست می‌آورد عنوان می‌کند ، این جمله گویش فروش را آنقدر آسان می‌کند که مشتری به راحتی مدقت آن می‌شود و آن را به خاطرمی‌سپارد.
این جمله الزاما میبایست به روش مخصوصی عنوان شود؛ زیرا توصیف آسان خصوصیات و توانایی‌های پیشنهاد به تنهایی کافی نیست. عنوان پیشنهاد میبایست دقیقا روی آنچه مشتری می‌خواهد و جهت آن ارزش قائل است ، تمرکز کند. مشتری می‌خواهد مشکلاتش را حل کند ، راه‌حل‌های موجود را بهتر شدن بخشد ، زندگی بهتری داشته باشد ، بدست آوردن‌وکاری بهتر ، وسیع‌تر و با سرعت زیادتری انجام دهد.
خلق یک پیشنهاد با ارزش جهت فروش یک روش سودمند بازاریابی است که موارد استفاده وسیع‌تری از بازاریابی محصول دارد. در انتها با استفاده از این ابزار مشتری میبایست به این جمله برسد: «بله ،این جهت من مناسب است!»

مشتری می‌پرسد: «چرا من میبایست این محصول را بخرم؟» و پیشنهاد با ارزش فروش شما میبایست به این پرسش به اختصار جواب دهد. راز خلق یک پیشنهاد با ارزش فروش خوب این است که محصول یا ایده خود را به خوبی بشناسید و بدانید که به چه طریق با رقیبان خود مقایسه می‌شود و رقابت می‌کند؛ از تمام قابل توجه‌تر جهت جواب به این پرسشات خود را به جای مشتری بگذارید.
پیشنهاد با ارزش فروش می‌تواند با جواب گام به گام به مجموعه‌ای از پرسش‌ها تولید شود. با جواب به این پرسش‌ها ، اجزای خلق یک پیشنهاد با ارزش فروش را در اختیار خواهید داشت که به این پرسش مشتری جواب می‌دهد:«چرا من میبایست این محصول یا این فکر خاص را بخرم؟»
گام اول: مشتری خود را بشناسید.
با نگاهی به جایگاه مشتری‌تان ، این پرسشات را از خود بپرسید:
1) او کیست؟ شغلش چیست و به چه چیز احتیاج دارد؟
2) دنبال چه بهتر شدنهایی است؟
3) ارزش‌های او چیست؟
نکته قابل توجه: اگر نمی‌دانید ، بپرسید!
اگر دوباره این پرسش‌ها را از خود بپرسید ، به آسانی می‌توانید حدس بزنید مشتری چه می‌خواهد و در کجا دچار اشتباه شده‌اید. پس مقداری پژوهشها بازار انجام دهید: با پرسش مستقیم از مشتریان ، یک پرسش گروهی یا یک نظرسنجی به آسانی این کار قابل انجام است. «پژوهشها بازار» فقط ویژه مشتریان بیرونی نیست و جهت بازارهای دیگر هم موثر است این مساله بستگی به محصول یا فکر شما دارد ، بازار شما امکانپذیر است کارمندان ، همکاران یا حتی همسر شما باشد.
گام دوم:محصول ،خدمات یا فکر خود را به خوبی بشناسید
از نظر مشتری شما:
– به چه طریق محصول ، خدمات یا فکر ،مساله مرا حل می‌کند یا پیشنهادی جهت بهتر شدن دارد؟
– چه مزیت‌ها ونتایج شگرفی عرضه می‌کند؟
نکته: با عدد و رقم صحبت کنید. جهت جلب هر چه سریع‌تر دقت مشتری در این دنیای اقتصاد محور ، جهت عرضه پیشنهاد با ارزش فروش میبایست با عدد و رقم صحبت کنید: مشتری شما چقدرسود مالی یا بهتر شدن به دست خواهد آورد؟ بهره‌وری مشتری چقدر فزایش خواهد داشت؟ راه‌حل پیشنهادی چه مقدار ایمن‌تر ، درخشان‌تر ، سریع‌ترو کارآتر خواهد بود؟ و مواردی نظایر آن
گام سوم: رقیبان خود را بشناسید
به فکر کردن از دیدگاه مشتری خود ادامه دهید و بپرسید: به چه طریق محصول یا فکر شما از رقیبان خود ارزش یا مزیت زیادتری به وجود می‌آورد؟
نکته: این کار بسیار سخت است.جهت بدست آوردن مهارت در این زمینه می‌توانید از ابزارهایی نظیر تحلیلUSP ، تحلیل مزیت‌های رقابتی و روش تحلیل SWOT استفاده کنید.
گام چهارم:تا آنجا که می‌توانید پیشنهاد خود را جهت مشتری جذاب کنید.
گام نهایی این است که تمام مطالبی را که تا به حال جهت جواب به پرسش قابل توجه مشتری‌تان: «چرا من میبایست این محصول یا فکر خاص را بخرم؟» آماده نموده‌اید ، جمع‌آوری کنید و در دو یا سه جمله جواب دهید:
تلاش کنید با استفاده از نظر مشتری عبارت زیر را کامل کنید (اعداد و رقم در جواب را فراموش نکنید که فوق‌العاده قابل توجه هستند):
«من می‌خواهم این محصول یا فکر را بخرم؛ زیرا که خواهد توانست…»
«قابل توجه‌ترین ارزش‌های این پیشنهاد فروش عبارتند از…»
«این محصول یا فکر از محصول‌های یا افکار رقیبش بهتر است ، زیرا ….»

دسته بندی : افزایش فروش سایت