چطور یک ایده بین آدم‌ها پخش شده و فراگیر می‌شود؟ چرا برخی ایده‌های تجاری با استقبال عمومی مواجه شده و برخی، تبدیل به شکست‌های تجاری می‌شوند؟

وقتی که جهان، انتخاب‌های تا این حد زیاد و زمانی تا این حد کم، در اختیار ما گذاشته است، انتخاب واضح ما این است که چیزهای عادی را نادیده بگیریم. امروز قرار است به صحبت‌های سث گودین در این زمینه گوش کنیم. او به ما خواهد گفت که چرا وقتی هدف بدست آوردن توجه ما باشد، ایده‌های بد یا عجیب و غریب، موفق‌تر از ایده‌های حوصله‌سربر هستند. پس اگر می‌خواهید بفهمید که چطور می‌توان از بازاریابی ویروسی کمک گرفت و ایده‌ها را در جامعه پخش کرد، پیشنهاد می‌کنم این ویدئو را از دست ندهید.

اصلاً سث گودین کیست و چرا باید به صحبت‌های او گوش کنیم؟

اگر در زمینه بازاریابی مطالعه داشته باشید، حتماً تا به حال نام سث گودین (Seth Godin) به گوشتان خورده است. او یکی از چهره‌های سرشناس بازاریابی (و البته، بازاریابی اینترنتی) است و به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌ها در معرفی و ترویج بازاریابی اجازه ای شناخته می‌شود.

فعالیت جدی گودین در زمینه بازاریابی، با تاسیس شرکتی به نام یویودین (Yoyodyne) آغاز شد، یک شرکت بازاریابی اینترنتی که بر استفاده از روش‌های بازاریابی اجازه ای تمرکز داشت. این شرکت با استفاده از برگزاری مسابقه، بازی‌های آنلاین و … اقدام به جذب مخاطب برای برندهای تجاری می‌کرد و با بسیاری از نام‌های بزرگ از جمله مایکروسافت، ولوو و سونی همکاری داشت. جالب است بدانید که در زمان خود، این سایت بیش از 1 میلیون بازدیدکننده داشت و در سال 1998، به قیمت 30 میلیون دلار به یاهو فروخته شد. گودین بر اساس تجارب خود در این شرکت، یک کتاب پر فروش به نام “بازاریابی اجازه ای: چطور غریبه‌ها را تبدیل به دوستان خود کنیم و دوستان خود را، تبدیل به مشتری” نوشت که می‌توان گفت معروفترین کتاب در این زمینه است.

از جمله موفقیّت‌های دیگر گودین نیز، می‌توان به سایت اسکو ایدو (Squidoo) اشاره کرد که در سال 2006 تاسیس شد و ظرف مدت 2 سال توانست تبدیل به یکی از 500 سایت پربازدید جهان تبدیل شود. (بله، آقای گودین در کار بازاریابی و مدیریت برند تبحر بالایی دارد.)

 

بگذارید معرفی گودین را با معرفی یک کتاب دیگر او به نام “تمام بازاریابان دروغگو هستند: قدرت روایت داستان‌های معتبر در جهانی بی اعتماد” تمام کنیم. این کتاب توسط منبع معتبر فوربیز (Forbes) به عنوان یکی از 6 کتاب اصلی مارکتینگ شناخته شده است که هر بازاریابی باید آنها را مطالعه کند. روی جلد این کتاب، این کلمات نوشته شده است:

همه بازاریابان، داستان نقل می‌کنند. و اگر اینکار را درست انجام دهند، ما آنها را باور می‌کنیم. ما باور داریم که یک ماشین پورش 80 هزار دلاری، بسیار بهتر از یک ماشین ولف‌واگن 36 هزار دلاری است، حتی اگر که از همه نظر با هم برابر باشند. ما باور داریم که کفش‌های 225 دلاری پوما، نسبت به کفش‌های 20 دلاری بدون برند، راحتی بیشتری برای ما به ارمغان می‌آورند – و جذاب‌ترند… و باور یک داستان برای واقعیّت پیدا کردن آن کافی است.

تد تاک گودین: چطور یک ایده در جامعه پخش می‌شود؟

خب، فکر کنیم اکنون به خوبی می‌دانید که چرا نباید صحبت‌های سث گودین در زمینه بازاریابی و ترویج ایده‌ها را از دست بدهید. البته، مطمئنم که دیدن این ویدئو هم، بدون تمام این توضیحات، کافی بود برای اینکه اهمیّت سث گودین در جهان بازاریابی را درک کنید.

اصول طلایی موفقیت در بازاریابی اینترنتی کسب و کار

اصول طلایی موفقیت در بازاریابی اینترنتی کسب و کار اینترنتی مقدمه ای است که هر مدیر کسب و کار اینترنتی برای موفق شدن در کسب و کارش با آنها آشنا شود.

شما به عنوان یک مدیر کسب و کار اینترنتی برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار اینترنتی تان باید اصول طلایی موفقیت در کسب و کار اینترنتی را بدانید و با دانستن مهمترین روش های بازاریابی اینترنتی در کسب و کارتان کارتان برای بازاریابی شروع می شود.

بازاریابی اینترنتی لازمه موفقیت هر کسب و کار اینترنتی است و هر کسب و کار اینترنتی که فاقد بازاریابی اینترنتی است  سرمایه های اصلی خودش را بیهوده هدر می دهد  و هیچگونه سرمایه ای برای آینده کسب و کارش ندارد.

آیا اصول تضمینی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی وجود دارد؟

برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی هر کسب و کاری اصولی وجود دارد که اگر شما آن را در سایت کسب و کار اینترنتی تان رعایت کردید قطعا به صورت تضمینی بازاریابی اینترنتی شما اثر بخشی بسیار بالایی خواهد داشت و این موضوع را به یاد داشته باشید برای کسب نتایج خیلی بزرگ در بازاریابی اینترنتی باید صبر داشته باشید و اصلا در عجله نداشته باشید وقتی شما اصول طلایی بازاریابی اینترنتی کسب و کارتان را به درستی انجام دهید موفقیت های شما تضمینی خواهد بود و به مرور زمان شاهد نتایج خیلی خوبی خواهید بود.

مهمترین اصول طلایی موفقیت در بازاریابی اینترنتی کسب و کار اینترنتی

۱ – نوشتن محتوای منظم ، مفید و کاربر پسند برای سایت کسب و کار اینترنتی

۲ – ارائه کد تخفیف پیشنهاد فروش ویژه محصولات و خدمات سایت

۳ – از درج بنر های تبلیغاتی بدرد نخور و تکراری در سایت تان پرهیز کنید.

۴ – برای معرفی و بازاریابی محصولات و خدمات تان برای آن محتوای مفید بنویسید.

۵ – شبکه های ارتباطی با کسب و کارهای اینترنتی دیگر داشته باشید.

۶ – استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای معرفی محصولات و خدمات سایت

۷ – نظرات مشتریان تان درباره محصولات و خدمات تان را بررسی کنید.

۸ – محصولات و خدمات کسب و کارتان با موضوع کسب و کار اینترنتی تان یکسان باشد.

۹ – امکان پرداخت آنلاین برای خرید محصولات و خدمات سایت

۱۰ – به مشتریان تضمین بدهید تا خرید کنند.

چگونه برای کاربران سایت محتوای مفید و کاربر پسند بنویسیم ؟

۱ – خودتان برای سایت تان محتوا بنویسید.

۲ – در صورت کپی برداری از سایت های دیگر آن را ویرایش و تغییر دهید.

۳ – در محتوای سایت تان به موضوعات ، خدمات و محصولات سایت تان بپردازید.

۴ – محتوای آموزشی برای رفع نیاز کاربران سایت بسیار تاثیر گذار است.

۵ – محتوای سایت تان را به صورت منظم بنویسید.

۶ – تاریخ و زمان انتشار مقالات سایت تان منظم باشد.

۷ – از نوشتن محتوا و مقالات تکراری در سایت تان خودداری کنید.

۸ – مقالات و محتوای جدید و بروز بنویسید.

۹ – محتوا و نوشته های سایت تان با موضوع سایت تان مغایرت نداشته باشد.

۱۰ – محتوا به گونه ای بنویسید که خواننده احساس کند فقط برای او می نویسید.