تبلیغ وسیله ای برای تغییر و تاثیر

واقعیت این است که با تغییر وتحولات گسترده در نظام بازار وبازاریابی دنیا و با پراکندگی و گستردگی بازارها و خریداران و با متفاوت بودن شرایط ومقتضیات، هیچ چیز ثابت وهمیشگی نیست حتی گفته ها و ضرب المثل هایی که دورانی طولانی معنا و مفهوم داشته و مورد پذیرش مردم بوده اند.
راهکارهای کاهش هزینه و افزایش درآمدکیفیت مطلوب یعنی پاسخگویی دقیق ودرست به انتظارات وترجیحات مشتری وتبلیغ خوب تبلیغی است هدفمند ومبتنی بر بازارشناسی و مخاطب شناسی وظرافت ها ومهارتهای لازم برای تأثیر بر مخاطب وتغییر در رفتار مخاطب. ارتباط همیشگی با بازار، اطلاع رسانی درست به مشتریان و اطلاع یابی دقیق از آنان و شهرت یافتن ومطرح بودن بعنوان ضرورت های ماندگاری در بازار و سازگاری با تحولات برای هر کسب و کار است. اطلاع رسانی و تبلیغ سریع و درست یک ضرورت است که خود نیازمند نوعی مدیریت هوشمندانه است.

راهکارهایی برای کاهش هزینه ها

تبلیغ با بودجه کمتر : اگر استفاده از تبلیغات رسانه ای بیش از بودجه مورد نظراست و شرکت ها می خواهند با کمترین هزینه بیشترین استفاده را ببرید، می توان از اینترنت، ایمیل و سیستم پیامک و پوسترهای تبلیغاتی استفاده کرد. امروزه به دلیل کمبود وقت و مشغله های ذهنی، مشتریان و مخاطبان کمتر به سوی تلویزیون می روند و اغلب از طریق پیامک و ایمیل از وقایع و اخبار مطلع می شوند.
ادغام تبلیغات : یکی دیگر از روشهای کاهش هزینه ها استفاده از تبلیغ مشترک است .می توانید بطور همزمان با یکی از فروشگاه های مجاور با چاپ یک آگهی مشترک هزینه ها را کاهش دهید. تبلیغ در مکان تجاری نیز از دیگر روش های مناسب است . با توزیع و حراج بخشی از اجناس هم مقادیر بیشتری از کالاها را به فروش می رسد و هم تبلیغاتی به یاد ماندنی انجام می شود . ادغام تبلیغات از دیگرراهکارهای ثمربخش است . راهکارهای کاهش هزینه و افزایش درآمد می توانید تبلیغات مشترک انجام دهید. مثلا به جای این که شرکت برای مدت زمان معینی صفحه آخر هفته ‌نامه‌ای را برای تبلیغات خود خریداری کند، بهتر است با دادن یک آگهی نصف صفحه، آن را با یک شرکت تجاری دیگر شریک شوید یا این که اجازه دهید آن‌ها با شما شریک شوند به عبارت دیگر تبلیغات خود را با تبلیغات آن‌ها همراه کنید.
به این ترتیب هزینه تبلیغات نصف می‌شود با این که ممکن است به این ترتیب تا حدودی بازتاب مورد نظر ایجاد نشود، ولی این بهترین روش برای تداوم تبلیغات در مدت طولانی‌تر و صرفه‌جویی‌ درهزینه است. باید توجه داشت که شریک و همراه تبلیغاتی از رقبا یا شرکت‌هایی نباشد که بنا به دلایلی تمایل ندارید با آن‌ها مرتبط شوید و در این ارتباط نظارت‌های ضروری را اعمال کنید. شریک تبلیغاتی مناسب، کاهش تعداد دفعات پخش تبلیغات و روابط عمومی، از جمله راهکارهای مناسبی است که به یک شرکت تجاری یا سرپرست بخش تبلیغات و بازاریابی می‌تواند در کاهش هزینه‌ها کمک شایانی کند .
راهکارهای کاهش هزینه و افزایش درآمدبا مشتریان خود ارتباط برقرار کنید : موفق ترین افراد کسانی هستند که همیشه نخستین گام را درایجاد ارتباط برمی دارند. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و نظرشان را درمورد کالاهایتان بپرسید . این بزرگترین تبلیغ برای موفقیت است . زیرا بدون هیچ هزینه ای با عقاید آنان آشنا می شوید و تا حد ممکن معایب را رفع می کنید و به کیفیت محصولات می افزایید .
تبلیغات در شبکه های محلی : شاید مخاطبان شما ساکنین کلان شهرها و مراکز صنعتی نباشند و بتوان با هزینه های کمتر در شبکه استانی خود تبلیغات مفیدی انجام دهید. یکی از ویژگی های متمایززندگی درشهرهای کوچکتر، امکان تبلیغات کم هزینه تر و بازدهی بیشتر است . زیرا اکثر مخاطبان افرادی هستند که مشغله کمتری دارند و هر روز راس ساعت خاصی به خانه می روند و به تماشای تلویزیون می نشینند .
کاهش هزینه ها از طریق فروش آنلاین : شاید تا کنون حتی فکرش را هم نکرده باشید، ولی امروزه فروش اینترنتی یکی از آسانترین، کم هزینه ترین و سودآورترین روش های تجارت است. کافی ست یک سایت راه اندازی کنید و محصولات را به نمایش بگذارید آنگاه خواهید دهید که چگونه مخاطبان از سراسر جهان به سوی شما سرازیر می شوند .

راهکار های برای افزایش در آمد

بر فروش خود بیفزایید : اولین و مهم ترین راه برای افزایش درآمد، فروش کردن بیشتر است و البته راهی برای رسیدن به این منظور است که بر مشتریان خود بیفزایید.
به مشتریان موجود بیشتر و با تکرار فزون تر بفروشید : علاوه بر زیاد کردن شمار مشتریان، می توانید به مشتریان فعلی فروش بیشتری بکنید هزینه های جلب مشتری می تواند بسیار سنگین باشد وقتی مشتری بخصوصی را جلب می کنید، دنبال راه هایی بگردید که او بیشتر خرید کند. علاوه بر افزایش فروش؛ این فروش، سودمندی بیشتری هم نصیب می کند .
راهکارهای کاهش هزینه و افزایش درآمد فروش یک کالا یا خدمت دیگر : علاوه بر اضافه کردن به تعداد دفعاتی که یک خریدار خرید می کند، می توان به مشتریان خود کالاهای جدید هم فروخت افزایش درآمد ناشی از مشتری موجود روش دیگری برای رسیدن به فروش بیشتر است.
بر حجم فروش ها بیفزایید : راه دیگری برای افزودن به فروش خود از هر مشتری این است که بر میزان خرید او بیفزایید یک تولیدکننده باید بتواند کاری کند که هر خریدار بر میزان خریدهایش بیفزاید و فروش کلی خود را بالا ببرد.

قیمت خود را افزایش دهید : شاید ساده ترین راه کسب درآمد بیشتر، بالا بردن قیمت محصولات و خدماتی است که تولید می کنید. سوال اینجاست :چگونه می توانید مشتریان خود را راضی کنید که به قیمت بالاتری از شما خرید کنند؟جواب ساده ای دارد: باید کاری کنید که مشتری ارزش بیشتری برای کالا قائل شود باید توجه داشت ؛ رقابت، قیمت های را دیکته می کند باید کاری کرد که میان کالاها و خدمات تولیدی و کالاها و خدمات تولیدی دیگران، تفاوت هایی در نزد مشتری ایجاد شود. برای رسیدن به این مهم، می توانید بسته بندی را بهتر کنید و یا بر کنترل کیفی کالاها بیفزایید.
بر سودمندی فروش ها بیفزایید : نکته مهم برای هر تجارت در هر موسسه اقتصادی، جریان نقدینگی آن موسسه است. باید هر موسسه ای سعی کند که بر سود خود بیفزاید .علاوه بر افزایش فروش ناخالص، می توایند بر حاشیۀ سود خود هم بیفزایید .برای رسیدن بدین منظور باید بر فروش خالص خود اضافه کنید.
سودمندی هر یک از مشتریان را باید بررسی کرد. ممکن است به این نتیجه برسید که هر مشتری به اندازه متفاوتی از بقیه سود می رساند. بعضی از مشتریان خواهان خدمات پس از فروش بیشتری هستند. بعضی دیگر با توجه به سابقه شان امکان پس دادن محصول خریداری کرده را دارند. حجم متوسط خرید مشتریان با هم تفاوت می کند. به همین شکل بعضی از مشتریان کالاهای گران قیمت تری خریداری می کنند. هر یک از این تغییرها، بر روش سود دهی هر فروش تأثیر می گذارند. در ضمن، سود دهی هر محصول و کالاهای خود را مشخص سازید. اگر بیش از یک محصول را تحویل بازار می دهید، متوجه می شوید که بعضی از آنها در مقایسه با دیگران سود بیشتری عاید شما می کنند. شاید باتوجه به قیمت های جاری، حاشیۀ سود آنها بیشتر است. اگر به کالاهایی که بیشترین سودمندی را بریا شما دارند توجه کنید و روی آنها فعال تر شوید، بر میزان سود خود میفزایید.
راهکارهای کاهش هزینه و افزایش درآمد هزینه های فروش را کاهش دهید : برای رسیدن به سلامتی بیشتر در فعالیت های اقتصادی، باید کاری کنید که مشتریان خود را با هزینه کمتری دست و پا کنید. آیا مشتریان را می شناسید؟ آیا می دانید چگونه می توانید آنها را با هزینه های کمتری جلب خود کنید؟ فرآیند های فروش را بررسی کنید. آیا مستقیمأ فروش می کنید یا از طریق توزیع کنندگان این کار را انجام می دهید؟ اگر کمیسیون می پردازید، آیا رقم آن مطلوب است؟ به عبارت دیگر، آیا حق العملی که می پردازید به اندازه کافی بالا هست که فروشندگان خوبی را جذب شما کند؟ آیا هزینه های حق العمل شما به اندازه کافی کم هست که بتوانید بر اساس آن عمل کنید؟ آیا روشی برای اندازه گیری هزینه های فروش خود دارید؟ اگر ندارید، می توانید در این خصوص اقدام لازم را به عمل آورید و هزینه های فروش خود را بهینه کنید.
حمایت های مالی : برای اینکه بتوانید همیشه و با اطمینان به تجارتتان ادامه دهید باید به دنبال سرمایه گذاران متنوع باشید . ارتباطات خود را افزایش دهید، بطور مدام در جلسات و همایش های تجاری شرکت کنید ، این جمله را همیشه به یاد داشته باشید ” هر ارتباط جدید پلی است به دنیایی دیگر ” مرزهای تجاری را گسترش دهید و ارتباط موثر ایجاد کنید .
تغییرسیاست تجاری : اگر پس از مدتی موفقیتی در تجارت حاصل نشد و هزینه های ماهیانه سنگین وسنگین تر شدند، بلافاصله سیاست تجاریتان را دگرگون سازید . هیچگاه روی یک طرح خاص مانور ندهید و همیشه راههای بیشتری را امتحان کنید اینکار نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس و ریسک پذیری می شود، بلکه تجربیات مفیدی از آزمون و خطاهای حاصل در ذهنیت ایجاد خواهد کرد .

طراحی سایت فروشگاهی در دنیای امروز، افراد  بخاطر مشغله های کاری ، کمبود زمان، مشکلات روز مانند ترافیک و… تمایلی برای خرید حضوری در مراکز خرید ندارند. آن ها ترجیح می دهند در خانه یا محل کار خود بشینند وکالاهای مورد نیاز خود را به صورت الکترونیک از طریق وب سایت فروشگاهی خریداری کنند. اگر شما دارای مشاغلی هستید که باید محصولات و خدماتی را به مشتریان عرضه کنید باید به این نکته توجه بسیار زیادی داشته باشید و در جهت برطرف نمودن نیاز آن ها تلاش نمایید. شما می توانید یک طراحی سایت فروشگاه اینترنتی راه اندازی نمایید و با این کارعلاوه بر مشتریان حضوری مشتریان غیر حضوری بسیاری را نیز به خود جذب نمایید. یکی دیگری از نکات مثبت فروشگاه های اینترنتی این است که در تمام ساعات شبانه روز می توانید مشتری داشته باشید بدون حضور شما در فروشگاه تان و در این صورت هم درآمد کسب کنید. یک سایت فروشگاه اینترنتی باعث افزایش اعتبار شما خواهد شد.

طراحی سایت فروشگاهی

برخی نکات در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

  • طراحی آسان و کاربرپسند
  • دسته بندی محصولات
  • چیدمان منو بصورت ساختار درختی
  • قراردادن لینک های شبکه های اجتماعی
  • جایگاه مناسب دکمه های خرید در صفحات
  • راهنمای مسیر
  • سایت فروشگاهی
  • قراردادن گالری تصویر برای محصولات
  • پیشنهاد کالای مرتبط
  • خرید آنلاین محصول
  • گزارشگیری از خرید های انجام شده
  • موجودی کالا برای سیستم فروش اینترنتی
  • امکان تخفیف و یا فروش ویژه برای هر محصول

مزایا و راهکارهای طراحی سایت فروشگاهی

متاسفانه بسیاری از طراحان سایت بر این باورند که در یک طراحی سایت فروشگاهی چون هدف آن فروش محصولات می باشد بیشترین تمرکز خود را بر روی بخش خرید بگذارند وفقط آن بخش را ساده طراحی کنند در صورتی که این تفکر اشتباه می باشد و باید تمام مراحل طراحی یک وب
سایت فروشگاهی از صفحه اول تا صفحاتی که درباره جزییات یک محصول می باشد را به شکل بهینه طراحی و پیاده کنند تا مشتری را به سمت خرید نهایی هدایت کند.همچنین به مرحله پرداخت توجه داشته باشید که طراحی آن بخش نیز باید اصولی، ساده و کوتاه باشد یعنی به نحوی طراحی را انجام دهید که همه کاربران با سطح سواد مختلف و تجربه استفاده متفاوت از اینترنت بتوانند خرید را انجام دهند و دچار سردرگمی نشوند که مجبور به ترک وب سایت فروشگاهی شما شوند.

چند دلیلی که امروزه کاربران ترجیح میدهند از فروشگاه های اینترنتی خرید کنند

امکان خرید در تمام ساعات شبانه روز
امکان خرید غیر حضوری
امکان مقایسه چندین کالا با هم
تنوع بالای محصولات
ارزیابی قیمت ها
خرید سریع و تحویل در مقصد
کاهش هزینه های رفت و آمد

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با وب سایتهای دیگر

یکی از نکات مهمی که در طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد و این نکته سایت های فروشگاهی را متمایز با دیگر وب سایت ها می کند نحوه مدیریت این نوع وب سایت های فروش اینترنتی می باشد. در سایت های فروشگاهی و فروشگاه های اینترنتی به دلیل وجود انواع  محصولات و تغییراتی که باید برای آن ها صورت بگیرد چه از لحاظ قیمتی و چه موجودی و عدم موجودی کالا .

مهمترین عوامل در دسترسی آسان یک سایت فروشگاهی اینترنتی

یکی ازعواملی که در طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی مهم و حائز اهمیت می باشد ساده و آسان بودن آن ها و دسترسی و استفاده راحت کاربران می باشد.در ادامه به چند مورد از عواملی که در ساده سازی ، دسترسی آسان و همچنین افزایش قابلیت های یک وب سایت اهمیت دارد می پردازیم.
چیدمان منو بصورت ساختار درختی
در سایت های فروشگاهی عمدتا به دلیل تعداد بالای محصولات و خدمات، بهتر است برای استفاده راحت تر کاربران از منوهایی استفاده کنیم که علاوه بر شاخه اصلی دارای زیر شاخه های متعدد باشند. در این صورت کاربر راهبری بهتری میتواند روی سایت فروش اینترنتی داشته باشد.

راهنمای مسیر سایت در وب سایت فروشگاه اینترتی

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای ساده سازی و دسترسی بهتر کاربر از سایت فروشگاهی استفاده کنید قرار دادن مسیر طی شده کاربر در بالای سایت به شکل لینک است. در این روش کاربر هر صفحه از سایت فروشگاه که باشد توسط مسیر راهنما میتواند به مرحله پیمایش اولیه یا صفحه قبلی خود بازگردد.

گذاشتن چند تصویر برای محصولات در وب سایت فروش اینترنتی

از آن جا که در خرید های غیر حضوری کاربران نمیتوانند محصول مورد نظر خود را ببینند بهتر است در سایت فروش اینترنتی ، علاوه بر اطلاعات کامل و دقیق یک محصول تصویر آن را هم در چند زاویه مختلف گذاشته تا کاربر محصول مورد نظر را سنجیده و با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهد.

 فیلد جستجو در سایت فروشگاه اینترنتی

در تمامی وب سایت های خرید شناخته شده دنیا از فیلد جستجو در بالای سایت فروش اینترنتی و بصورت آپشنال استفاده شده است تا کاربران در بدو ورود بتوانند کالای خود را بصورت طبقه بندی شده و آسان جستجو کنند. شما نیز برای سرعت و دسترسی کاربر به محصول مورد نظر باید این فیلد را در طراحی سایت فروشگاه مد نظر بگیرید که این امر کمک شایانی به کاربر میکند.

پیشنهاد محصولات مرتبط در سایت فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از کارهایی که دسترسی در سایت فروشگاه را برای کاربر آسان میکند گزینه پیشنهاد محصول مرتبط می باشد. به عنوان مثال وقتی کاربر محصولی را انتخاب میکند ممکن است هزینه آن برای او مناسب نباشد ولی شما با معرفی محصولات مشابه و قیمت مناسب تر می توانید به او در خرید کمک کنید.

حفظ کالای خریداری شده در سبد خرید در وب سایت فروشگاه اینترنتی

گاهی اوقات کاربر در حال خرید در سایت، به دلایل مختلف ناچار به ترک سایت و نبستن سبد خرید خود می باشد. شما باید امکانی برای او فراهم کنید تا هنگام ورود دوباره به سایت فروشگاه شما محصولات انتخاب شده در سبد خرید برای او حفظ شود تا کاربر بتواند به ادامه کار خود در سایت شما بپردازد بدون اینکه مراحل قبلی خرید خود را از اول تکرار کند.

خرید آسان در چند مرحله طراحی سایت فروشگاهی

شما باید روند خرید در سایت فروشگاه اینترنتی خود را کوتاه و در چند مرحله خلاصه کنید. با استفاده از تکنیک های روز در برنامه نویسی همانند Ajax و JQuery میتوانید بخش خرید سایت فروشگاهی  خود را به صورت تک صفحه ای و پاپ آپ استفاده کنید تا کاربر به راحتی در همان صفحه ای که هست روند خرید خود را به سرعت به اتمام برساند.

دسته بندی : افزایش فروش سایت