با وجود فعالیت های تبلیغی و فروشی که تاکنون در اینترنت انجام شده، تا وقتی آزمایش‌هایی کامل انجام نداده باشیم، نمی‌دانیم کدام استراتژی در اینترنت می‌تواند بهترین دستاورد را برای‌مان داشته باشد. بنابراین همه چیز را بیازمایید، هیچ چیز را بدیهی و روشن فرض نکنید.

باید بدانید آزمودن تنها راه کشف این حقیقت است که چه چیز در وب‌گاه‌تان تاثیرگذار است و چه چیز این‌گونه نیست، و بهترین راه برای شروع افزایش آمار فروش‌تان نیز هست. و اگر پا به میدان بگذارید و یکی از آزمون‌های زیر را به‌عمل آورید، به صحت این مسئله پی خواهید برد؛ به ویژه وقتی در نتیجه‌ی کارتان شاهد پیشرفت باشید.

اگرچه باید تست کرد و بهره وری هر روش را در عمل دید، در زیر راهکارهایی برای افزایش فروش از طریق اینترنت به شما پیشنهاد شده است. بهتر است پیش آزمون هایی را انجام داده و از صحت روش های پیشنهادی مطمئن شوید.

log-in-register-upload-clipart-i4u69n-clipart فقط یک محصول یا خدمت را در صفحه‌ی اصلی‌ سایتتان قرار دهید.

یک مطلب جذاب در مورد محصول اصلی‌تان بنویسید، و در صفحه‌ی نخست وب‌گاه‌تان قرار دهید. سپس برای یک یا دو هفته آزمایش کنید، تا ببینید آیا این می‌تواند باعث افزایش فروش اینترنتی تان شود یا خیر. هر چه محصولات کم‌تری را به صورت یک‌ جا در یک محل عرضه کنید، و هر چه تمرکزتان را بیش‌تر معطوف توصیف آن محصول کنید، قطعا فروش آن محصول بیش‌تر خواهد شد.

نگران محصولات دیگری که در صفحه ی اصلی قرار ندارند، نباشید؛ لازم نیست فروش آنها را متوقف کنید همیشه می‌توانید آنها را نیز از طریق صفحات دیگر یا با استفاده از پیگیری‌های بعد از فروش یا ثبت‌نام عرضه کنید.

اگرچندین محصول یا خدمات را در وب‌گاه ‌تان عرضه می‌کنید ، ببینید آیا این می‌تواند برای‌تان بهترین استراتژی باشد یا خیر.

ممکن است بر این تصور باشید که  با ارائه‌ی طیف گسترده‌ای از محصولات و با بیان حداقل جزییات در مورد آن‌ها، دل همه‌ی بازدیدکنندگان را به ‌دست می آورید، اما باید فقط یک محصول  یا یک مجموعه از محصولات مرتبط  را در صفحه‌ی اصلی‌تان ارائه‌ دهید تا بتوانید واقعا در مجموع، بر فواید کلیدی آن تمرکز کنید و به همه‌ی پرسش‌های احتمالی، و شک و شبهه‌هایی که ممکن است در مورد محصول‌تان برای بازدیدکنندگان‌ به وجود بیاید، پاسخ دهید.

log-in-register-upload-clipart-i4u69n-clipart دقت در تعیین محل مناسبی در سایت برای عضویت خبرنامه

محل گزینه‌ی عضویت در خبرنامه در وب‌گاه‌تان می‌تواند تاثیر زیادی در میزان جذب مشترکین داشته باشد. ببینید قرار دادن گزینه‌ی عضویت در خبرنامه در هر صفحه، به طوری که دائما جلوی چشم بازدیدکنندگان‌تان باشد، برای‌تان کارساز خواهد بود یا خیر. محل عضویت در خبرنامه را در صفحه‌ی وب‌گاه‌تان تغییر دهید تا تعداد اعضا خبرنامه‌ها و فهرست مشترکین وفادارتان را افزایش دهید. عضویت در خبرنامه ابزاری است برای :

  • جمع‌آوری و فهرست کردن رایانامه‌های (ایمیل) مشتریان‌تان
  • ارتباط منظم با مشترکین
  • جلب اعتماد و وفاداری‌شان مشتری
  • و فروش محصولات و خدمات‌تان را به آنها.

log-in-register-upload-clipart-i4u69n-clipart نکات مهم در انتخاب مکان گزینه ی عضویت در خبرنامه :

  • گزینه‌ی عضویت در خبرنامه را در برجسته‌ترین و چشم‌گیرترین جای صفحه‌ی اصلی‌تان یعنی گوشه‌ی سمت راست صفحه (در متن اصلی، گوشه‌ی سمت چپ صفحه.م) قرار دهید .معمولا چشم بازدیدکنندگان ایرانی در نخستین نگاه به این نقطه برخورد می‌کند.
  • گزینه‌ی عضویت در خبرنامه را به بالای صفحه‌ی اصلی‌تان منتقل کنید جایی که بازدیدکنندگان، پیش از مراجعه به بخش‌های پایینی وب‌گاه، آن جا را مشاهده می‌کنند.
  • اگر مطالبی که راجع به فروش محصول‌تان می‌نویسید، طولانی است، بهتر است به صورت آزمایشی عضویت در خبرنامه را در صفحه‌ی دوم قرار دهید. این کار را هنگامی انجام دهید که با شناسایی مشکلات و خواسته‌های بازدیدکنندگان، نظرشان را جلب کرده‌ و از طریق اعتبار و تجربه به اندازه‌ی کافی اعتماد مشتریان را به‌دست آورده اید.

log-in-register-upload-clipart-i4u69n-clipart استفاده از تبلیغات شناور

تبلیغات شناور‌ را نیز امتحان کنید. هر قدر فرصت‌های بیش‌تری را برای عضویت بازدیدکنندگان در وب‌گاه‌تان فراهم کنید، به مشترکین بیش‌تری دست پیدا می‌کنید.

با استفاده از تبلیغات شناور، تاثیرگذاری تبلیغات‌تان را بیش‌تر کنید.

log-in-register-upload-clipart-i4u69n-clipart تفاوت پاپ آپ ها و تبلیغات شناور

مطمئنا همه با پاپ‌آپ‌ها (پنجره‌های باز شو) آشنایی دارند. آنها پنجره‌های کوچکی هستند که حاوی پیشنهادهای ویژه یا اطلاعاتی دیگری‌اند که گاهی اوقات هنگام باز کردن یک وب‌گاه به صورت ناگهانی باز می‌شوند. چه آنها را دوست داشته باشید، و چه از آنها متنفر باشید، سال‌ها است که پاپ‌آپ‌ها جزء کارآمدترین ابزارهای بازاریابی به شمار می‌روند. به دلیل آن‌که درصد زیادی از کاربران اینترنت آنها را دوست ندارند، گوگل، اِی‌اُو‌آِل، نت‌اِسکیپ، و دیگران نرم‌افزارهای مسدود‌کننده‌ای علیه آنها ساخته‌اند.

مدتی به صورت آزمایشی می‌توانید عضویت در خبرنامه را در تبلیغات شناورتان قرار دهید، و ببینید آیا می‌تواند در افزایش شمار مشترکین‌تان تاثیرگذار باشد یا خیر. می‌توانید تعداد کلیک‌های پیشنهادهای ویژه‌ای را که بر روی تبلیغات شناور گذاشته‌اید با آن‌هایی را که به صورت معمولی روی صفحات تبلیغ کرده‌اید، با یکدیگر مقایسه کنید.

کاربران اینترنت برای دیدن یا ندیدن پاپ‌آپ‌ها باید حق انتخاب داشته باشند. با این ‌حال، بیش‌تر این نرم‌افزارها که به صورت خودکار پاپ‌آپ‌ها را مسدود می‌کنند، باعث می‌شوند بازدیدکنندگان اطلاعات ارزشمندی را از دست بدهند که ممکن است واقعا برای‌شان مفید باشد.

به تازگی فناوری بسیار جذابی کشف شده است که واقعا می‌تواند به شما این امکان را بدهد تبلیغاتی داشته باشید که شبیه پاپ‌آپ‌ها باشد، ولی در حقیقت پاپ‌آپ نباشد از همین رو، دیگر نگران مسدود شدن‌شان نیز نباشید. به این‌گونه تبلیغات، تبلیغات شناور می‌گویند، و امتحان کردن‌شان بر روی وب‌گاه‌تان می‌تواند واقعا ارزشمند باشد.

برخی سایت ها با استفاده از تبلیغات شناور، افزایش میزان فروش‌مان تا ۱۶۲ درصد را تجربه کرده اند. این تبلیغات بسیار موثر هستند، زیرا موارد و اطلاعات مهمی نظیر عضویت در خبرنامه، یا پیشنهادها و تخفیف‌های ویژه و محدود را درست جلوی چشم بازدیدکنندگان، برای‌شان فراهم می‌آورد.

تبلیغ:
تبلیغ فعالیتی است که در طی آن شما فروشگاه و محصولات فروشگاه خود را به مخاطبانی بعنوان آگاهی ارائه میدهید و اگر محتوای این آگهی برای مخاطبان آن جذاب باشد عده ای از آنان به فروشگاه شما جذب می شوند.

خرید عمده :
تعجب نکنید برای اینکه سود بیشتری داشته باشید باید خرید های خود را بصورت عمده انجام دهید تا هزینه کمتری بپردازید. بسیاری از شرکت ها برای خرید های عمده هزینه حمل دریافت نمی کنند به این ترتیب شما سود بیشتری خواهید داشت.

تهیه مکانیسم فروش و فروش حرفه ای:
چرا یک کالا فروش ندارد و کالای دیگر فروش زیادی دارد آیا مشکل از کالا است . گاهی مشکل از کالا نیست مشکل از فروشنده است . تعجب نکنید در فضای مجازی هم فروشندگی از اهمیت برخوردار است . این همان دلیلی است که سایت های مانند دیجی کالا زمان زیادی را برای نوشتن توضیحات تخصصی برای کلاهای ارائه شده خود صرف می کنند.

کیفیت کالا:
یکی از عوامل مهم فروش در یک فروشگاه اینترنتی کیفیت کالا است اگر کالای شما بی کیفیت باشد خیلی زود تر از یک فروشگاه واقعی دچار مشکل خواهید شد.

قیمت کالا:
کاربران و خریداران عمومی هر کالای انتضار قیمت خاصی از آن کلا را دارند مثلا شما انتظار دارید یک خود کار قیمتی بین 900 تا 3000 تومان داشته باشد اگر در فروشگاه اینترنتی خود از این قیمت ها تخطی کنید ممکن است با کاهش فروش مواجه شوید فراموش نکنید که گاهی ارزان فروشی میتواند مشتریان شما را از شما دور کند. مشتریان تنها زمانی جنس ارزان تر را می خرند که به حداقل کیفیت آن اطمینان داشته باشند.
این بحث را در مقالات دیگر ادامه خواهیم داد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت