توضیحات مستقیم و موثر برای محصولات

توضیحات محصولات برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر شفافیت و تاثیر گذاری باید شامل نکات زیر نیز باشد :

– توضیحات باید علاوه بر مشخصات محصولات ، ویژگی آن ها را نسبت به یکدیگر مشخص کند تا فرایند تصمیم گیری برای مشتری ساده تر شود
– توضیحات باید از قوانین سئو ( بهینه سازی موتور های جستجو ) بهره مند شوند تا موتور های جستجو بتوانند کاربران را به درستی به سایت شما هدایت کنند
– توضیحات باید به طور مکالمه باشد همانند زمانی که می خواهید با مشتری به صورت حضوری صحبت کنید بنابر این از کلمه شما و ما زیاد استفاده کنید
– از ویژگی ها و مشخصات هر محصول لیست تهیه کنید تا مشتری راحت تر آن را مطالعه کند
– از ارائه بیش از حد صفت برای کالا خودداری کنید برای مثال مدام صفات خوب به کالا اختصاص ندهید
– از یک فرمت مشخص برای معرفی محصولات و ویژگی های آن ها استفاده کنید تا مشتری در هنگام مطالعه گیج نشود و بتواند به بهترین شکل ممکن محصولات را با یکدیگر مقایسه کند
– سعی کنید توضیحات را خلاصه اما کامل ارائه دهید تا مشتریان بتوانند با مطالعه مختصر با محصول مورد نظر آشنا شوند

تهیه عکس مناسب برای محصولات فروشگاه‎اینترنتی 

تصویر هر کالا در یک فروشگاه‎اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است و همانطور که برای تهیه توضیحات محصولات زمان گذاشته می شود ، برای تهیه تصاویر کالا نیز به همان میزان و یا حتی بیشتر زمان نیاز است . برای این کار توصیه می شود تا از یک استادیو عکاسی کوچک و کم هزینه که می توان آن را با چند متر پارچه سفید رنگ ، یک میز مناسب و یک دوربین با پایه ساخت ، استفاده کنید . همچنین به دلیل کیفیت بالای دوربین گوشی های هوشمند ، می توانید از آن ها جایگزین دوربین های عکاسی پیشرفته و گران قیمت استفاده کنید . نکات زیر می تواند شما را در فرایند تهیه عکس مناسب از محصول راهنمایی کند . همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در ضمینه تهیه عکس مناسب از محصولات یک فروشگاه‎اینترنتی می توانید به مقاله راهنمایی های آمازون برای تهیه عکس از کالای فروشگاه‎اینترنتی ، از همین سایت مراجعه نمایید .

شاید برایتان جالب باشد:  بازاریابی ایمیلی چیست؟

– از پس زمینه سفید رنگ برای عکاسی استفاده کنید . برای این کار می توانید از پارچه یا ورق های کاغذ سفید رنگ استفاده کنید اما توصیه می شود ، از کاغذ مخصوص عکاسی برای این کار استفاده شود . با این کار از ترکیب کالا با پس زمینه جلوگیری می کنید .

– از قاب و یا نوشته اضافی مانند لوگو و برند در تصویر کالای مورد نظر استفاده نکنید . این کار باعث اذیت شدن برخی از مشتریان می شود و در صورت نیاز از یک لوگوی کوچک و در گوشه تصویر استفاده کنید

– سعی کنید از هر محصول بیش از یک عکس قرار دهید و در عکس های مختلف ، تمامی زوایای کالا را به تصویر بکشید .

– از رتوش عکس های کالا دوری کنید زیرا این کار باعث می شود تا رنگ و یا برخی از قسمت های کالا توسط مشتری دیده نشود و بعد از این که خرید انجام می شود ، مشتری نسبت به برند و فروشگاه شما بی اعتماد می شود .

استفاده از تخفیف

استفاده از تخفیف باعث می شود تا مشتری به خرید از شما تشویق شود مخصوصا زمانی که قصد فروش یک کالای جدید و خاص را در نظر دارید و اینکه ارائه کد تخفیف کمک می کند تا شما بتوانید یک لیست کامل از آدرس ایمیل مشتریان خود بدست آورید . لیست ایمیل می تواند کمک های بسیاری در روند بازاریابی‎اینترنتی به شما بکند که این قابلیت در شبکه های‎اجتماعی وجود ندارد . شما می توانید تخفیف را در یک یا چند مورد از روش های زیر ارائه دهید :

شاید برایتان جالب باشد:  ارائه بهترین خدمات به مشتریان در شبکه‌های اجتماعی

– ارسال رایگان محصولات که از مهم ترین روش های تخفیف گذاری در فروشگاه‎اینترنتی هست
– ارسال کارت های هدیه و تخفیف برای خرید مجدد کالا در کنار جنس ارسال شده از فروشگاه برای مشتری
– استفاده از درصد تخفیف روی یک مجموعه یا تمامی کالا های موجود در سایت

شفافیت در سیاست های بازگشت کالای فروشگاه

هر فروشگاه‎اینترنتی و فیزیکی دارای قوانین و سیاست های بازگشت کالا است و این امر در خرید های‎اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است . دلیل اهمیت بازگشت کالا در فروشگاه‎اینترنتی ، تضمینی است که به کاربر داده می شود تا در صورتی که کالای ارسالی با کالای مشاهده شده در فروشگاه از لحاظ ظاهر و مشخصات تطابق نداشته باشد ، جنس ارسال شده پس گرفته شود . بنابر این مشخص کردن این سیاست ها از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و شفافیت در آن می تواند اعتبار فروشگاه شما را افزایش دهد .

همچنین ویژگی هایی از قبیل بازگشت کالا تا تعداد روز مشخص و همچنین بازگشت کالا در صورت راضی نبودن مشتری نیز می تواند یک طرح تشویقی برای مشتریان در فروشگاه‎اینترنتی بزرگ باشد

یکی از روش های کسب درآمد در دنیای دیجیتالیِ امروز فروشگاه اینترنتی است. با توسعه تکنولوژی های دنیای امروز و افزایش روش های ارسال کالا به هر نقطه ای، فرآیند خرید اینترنتی برای کاربران ساده تر و سریعتر است و با افزایش تعداد کاربرانی که خرید اینترنتی را به دردسرهای خرید حضوری ترجیح می دهند، رونق کسب و کار صاحبان فروشگاه اینترنتی نیز بیشتر می شود. اما واقعیت این است که برخی افراد، بدون داشتن آگاهی کافی در این زمینه برای کسب درآمد اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی می کنند و متاسفانه به دلیل عدم بهینه سازی صحیح و استفاده از ابزارهای مدیریتی نا مناسب، پس از مدتی شکست می خورند.

در این مطلب قصد داریم نکاتی را به شما بیاموزیم که قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید آنها را بدانید و در جهت رونق کسب و کارتان از این نکات بهره ببرید.

اولین نکته :

ابتدا باید بدانید که قصد فروش چه نوع کالایی را دارید. این نکته می تواند در آینده بازار هدف شما را مشخص کنید.

بازار هدف چیست؟

در ساده ترین حالت بازار هدف تعریفی از افرادی است که محصولات شما را خریداری می کنند و یا گروهی از افراد هستند که محصولات شما مورد توجه آنها و مورد نیازشان است.

بازار هدف خود را به خوبی پیدا کنید. به عنوان مثال اگر قصد فروش عمده ی کالایی را دارید باید به متصدیان و فروشندگان آن محصول پیام یا ایمیل و .. دهید نه صرفا به تعدادی شماره و ایمیل که در دست دارید. یا اگر فروشنده لوازم لوکس خانگی هستید خانم های خانه دار بازار هدف شما هستند . پس هر بازار هدفی را به خوبی بشناسید و سپس به تبلیغات بپردازید.

دومین نکته:

نکته بعدی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی آنلاین باید به آن دقت کنید این است که مایلید چگونه کالاهای خود را مدیریت کنید. ممکن است تصور کنید یک فروشگاه اینترنتی که شامل 30 محصول یا کمتر برای فروش می باشد مدیریت پیچیده ای نخواهد داشت. در حالی که این دیدگاه افراد حرفه ای فعال در این زمینه نیست… در حوزه فناوری همواره باید دیدگاه خود را به آینده بسط دهید و از همین امروز برای چند ماه بعد خود برنامه ریزی داشته باشید.

روشهای مختلفی برای مدیریت فروشگاه آنلاین وجود دارد که از جمله روش های پر کاربرد، استفاده از کامپوننت های مدیریت فروشگاه می باشد. شاید تصور کنید که با استفاده از یک کامپوننت و افزونه ای که در بخش مدیریت سایت خود داشته باشید بخش عمده ای از کار انجام می شود. اما این تمام نیازهای مدیریتی یک فروشگاه اینترنتی نیست.

مدیریت کالاها در سمت سایت از طریق کامپوننت های مدیریت فروشگاه انجام می شود اما برای بررسی و مدیریت بازدهی فروشگاه اینترنتی خود، یک نرم افزار حسابداری مناسب می تواند به شما در این زمینه کمک کند. نرم افزار یکپارچه ERP پارمیس استار این قابلیت را برای کاربران فراهم نموده است. در این نرم افزار شما می توانید با استفاده از نرم افزار فروشگاه اینترنتی، کالاهای خود را در یک نرم افزار یکپارچه مدیریت کنید و با استفاده از امکانات این نرم افزار حسابداری یکپارچه، کالاهای خود را در فروشگاه اینترنتی سایت، انبار، پخش و … مدیریت کنید. برای آشنایی بیشتر به صفحه نرم افزار یکپارچه پارمیس استار مراجعه کنید.

سومین نکته :

فروشگاه باید محصولی با کیفیت و مناسب داشته باشد. کیفیت و قیمت کالاها باید به گونه ای باشد که با فروشگاهها و مغازه های بازارهای سنتی قابل رقابت باشد یا حداقل محصولاتتان در حد محصولات آنها باشد.

چهارمین نکته :

مدیر فروشگاه باید اطلاعات فنی دقیقی از محصولات خود داشته باشد. علاوه بر داشتن محصول، باید اطلاعات فنی و تخصصی خوبی در مورد محصولات خود داشته باشید تا در صورتیکه بازدیدکنندگان با شماره تلفنی که در فروشگاه قرار داده اید تماس گرفتند بتوانید آنها را به خوبی راهنمایی کنید.

پنجمین نکته :

انتخاب هوشمندانه دامنه یکی از مهمترین کارهاست. دامنه باید کوتاه و با معنی باشد تا به سرعت به یاد کاربران بیاید. اگر نام مناسبی انتخاب نکنید تبدیل فروشگاه شما به یک برند مطرح و پر سروصدا کار مشکلی خواهد بود.

نرم افزار فروشگاه اینترنتی باید قابلیتهای مختلفی داشته باشد. برخی از این قابلیتها:

–          معرفی دقیق و همراه با جزئیات کامل محصولات

–          درج چندین تصویر برای محصول

–          امکان به اشتراک گذاری و ارسال محصول به دیگران

–          نمایش میزان محبوبیت کالا توسط کاربران

–          و …

برای فروش بیشتر در فروشگاه اینترنتی کمی در مورد مطالب زیر تامل کنید…

–          چه کسانی سایت شما را می بینند ؟

–          از کجا سایت شما را می شناسند ؟

–          آیا کسی وجود دارد که سایت شما را ببیند ؟

–          اگر بر فرض کسانی به سایت شما آمدند چه دلیلی دارد که از شما خرید کنند ؟

–          اگر مشتری می تواند محصول سایت شما را در نزدیکی منزل خود به راحتی خرید کند، چه دلیلی دارد که از سایت شما خرید کند و ساعت ها منتظر آن بماند و احتمالا هزینه پستی هم بدهد ؟

–          حتی شاید پس از آنکه محصول مورد نظر خود را از وب سایت شما خرید و به دستش رسید، ممکن است ایرادی داشته باشد و مشتری در این شرایط آیا باز هم به فکر خرید از شما هست ؟

روشهای فروش آنقدر زیاد است که ممکن است شما هم یک روش فروش در ذهن خود داشته باشید که هیچکس نداند. اما این روش ها هرچه که باشند باید نکات زیر در آن رعایت شود:

–          هزینه ای که بابت تبلیغات در نظر می گیرید باید به صرفه باشد و از طریق فروش جبران شود.

–          تبلیغات از دروغ هایی نظیر : شما برنده شده اید  و … به دور باشد.

–          تبلیغات هدفمند باشد.

تبلیغات ابعاد گوناگونی دارد به عنوان مثال تبلیغات زیر را در نظر بگیرد :

تلویزیونی ، برورشور ، پیامک ، ایمیل ، تماس تلفنی ، سئو ( بهینه سازی موتور های جستجو )  و …..

تلاش کنید تبلیغات خود را با مفاهیمی چون : تخفیف ، حراج و … ارایه دهید.

هر مشتری که از طریق تبلیغات جذب می کنید را راضی نگه دارید. چون نگهداری مشتری خود بزرگترین تبلیغ است.

در هنگام تبلیغات تمام وجه های ممکن را در نظر بگیرید و بهینه فکر کنید. فرض کنید شما یک تبلیغ تلویزیونی دارید و در هنگام تبلیغات شماره تماس اعلام می کنید. اگر فردی که تلفن را پاسخ می دهد به خوبی با مشتری صحبت نکند. مشتری از دست خواهد رفت و هزینه تبلیغات شما از بین خواهد رفت و این یک حادثه وحشتناک در تبلیغات است.

ارایه شرایط راضی کننده در هنگام تبلیغ . مثلا ( دریافت وجه هنگام تحویل ، شرایط اقساطی و …. ) نیز می تواند موثر باشد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت