چرا توجه به اصول روانشناسی رنگ ها ،فروش شما را چند برابر می کند؟

آیا بامهمترین اصول روانشناسی رنگ ها آشنا هستید؟

زمانی که روی بحث اصول روانشناسی رنگ ها تحقیق می کردم مقاله ها و نوشته های زیادی را مطالعه کردم.در اغلب این نوشته ها مطالبی به چشم می خورد که کاملا غیر کاربردی و تا حدی غیر واقعی بود.مثلا ویژگی هایی برای یک رنگ نوشته شده بود که به نظر من غیر مرتبط با مفهوم آن رنگ و کاملا اشتباه بود.و یا اینکه همزمان ویژگی هایی برای یک رنگ نوشته شده بود که کاملا متضاد با هم بودند و یک رنگ مفاهیم متضادی را منتقل می کرد.

مثلا در روانشناسی رنگ مشکی در یک جا نماد اصالت و فرمانبرداری نوشته شده بود و در عین حال به نماد سرکشی ،پلیدی و شیطانی بودن آن رنگ نیز اشاره شده بود.
همین عوامل در ابتدا باعث سردرگمی من شد و بعد ها فهمیدم که هر رنگ با توجه به زمان و موقعیتی که از آن استفاده می شود می تواند مفاهیم متناقض و متضاد پیدا کند.
در این مقاله  به کاربرد و ضرورت استفاده از اصول روانشناسی رنگ ها در فروشگاه های اینترنتی پرداخته ایم. اما قبل از اینکه وارد متن اصلی مقاله شویم می خواهم یک سوال مهم از شما بپرسم.

تا چه حد به اثر روانشناسی رنگ ها معتقدید؟

آیا میدانید که با استفاده از رنگ بندی مناسب می توانید به طور نا خود آگاه پیامی را به بازدید کنندگان فروشگاهتان منتقل کنید؟

آیا می دانید که اگر شما از این علم استفاده کنید می توانید بدون اینکه در فروشگاهتان و در عکس محصولاتتان چیزی بنویسید یا حرفی بزنید، پیامتان را فقط با استفاده از ترکیب رنگی مناسب به بازدیدکنندگان سایتتان منتقل کنید؟

آیا میدانستید که با استفاده از بار روانی رنگ ها میتوانید کاربران سایتتان را تشویق به انجام کاری کنید که می خواهید انجام دهند؟

اگر با این موارد موافقید می توانید بخش بعد را مطالعه نکنید و مستقیما مقاله ((روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت )) را مطالعه کنید.در غیر اینصورت پیشنهاد می کنم  که حتما بخش زیر را بخوانید.

تا حالا از خود پرسیده اید که چرا در بیمارستان ها از پرده سبز استفاده می شود؟چرا پزشکان رو پوش سفید می پوشند؟ چرا اغلب مجریان تلوزیون لباس هایی با ترکیب رنگ آبی می پوشند؟ چرا فست فود ها از رنگ های قرمز و تند در طراحی دکوراسیون خود استفاده می کنند؟چرا در قبض ها(مثل قبض گاز) از ترکیب رنگ های زرد و سفید استفاده می شود؟ و …
این رنگ ها به صورت اتفاقی و تصادفی انتخاب نمی شوند و در پشت صحنه مطالعات دقیق و گسترده ای برای انتخاب این رنگ ها صورت می گیرد.

دانشمندان طی تحقیقاتی متوجه شده اند که دیدن  رنگ ها با تاثیر گذاری روی بعضی از غدد، باعث ترشح هورمون ها می شوند و این هورمون به شدت روی ذهن و عملکرد ما تاثیر می گذارند.همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید از رنگ آبی برای طراحی دکوراسیون اتاق عمل استفاده شده است.زیرا بر اساس روانشناسی رنگ آبی ،این رنگ باعث آرامش بیشتر اعضای تیم جراحی می شود و نا خود آگاه تلاش آن ها را برای نجات بیمار افزایش می دهد.

همچنین مشاهده کنید:  فاجعه!چرا طراحی صفحه محصول فروشگاهتان را جدی نمی گیرید؟

رنگ سبز بدون اینکه خود بیمار بداند حس آرامش و امنیت را به بیمار منتقل می کند.رنگ سفید القا کننده ی بهداشت و تمیزی است.ضمن اینکه در بیمار حس صداقت و اعتماد به پزشک را ایجاد می کند. رنگ آبی به عنوان رنگی آرام بخش شناخته می شود و ایجاد کننده ی حس اعتماد و وفاداریست.رنگ های تند مثل رنگ قرمز سریعا توجه هر شخصی را به خود جلب می کند.مخصوصا اگر از آن کم استفاده شود.

رنگ قرمز همچنین متابولیسم بدن را زیاد می کند و اشتها برای خوردن را افزایش می دهد.دلیل استفاده از این رنگ در فست فودها نیز همین است.رنگ زرد نیز وقتی که با رنگ سفید همراه شود به شدت توجه مخاطب را به بخش زرد رنگ جلب می کند.

همه ی این سوال ها و دلایل استفاده از این رنگ ها نشان دهنده ی قدرت فوق العاده ی رنگ ها در انتقال پیام است.

جالب است بدانید که کارخانه های موفق پول بسیار زیادی را صرف طراحی بسته بندی محصولشان می کنند.زیرا بسته بندی مناسب اولین و مهمترین عامل در موفقیت فروش محصولاتشان است.اگر که اینطور نبود چه اهمیتی داشت که این کارخانه ها هزینه های بسیار سنگینی برای طراحی بسته بندی محصولات خود متحمل شوند؟

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد روانشناسی رنگ سفید ،سیاه ،سبز و …و تاثیرات آن بر رده های سنی مختلف و جنسیت مرد و زن به دست آورید می توانید کتاب روانشناسی رنگ ها را مشاهده کنید.

در فروشگاه های اینترنتی هم همین موضوع صادق است اگر شما از ابتدای کار به صورت علمی و حساب شده روی اصول روانشناسی رنگ ها کار کنید و از آن ها به صورت صحیح در طراحی محیط فروشگاهتان،بنر های تبلیغاتی،عکس های محصول و حتی رنگ بندی نوشته ها استفاده کنید.می توانید موفقیت فروشگاه اینترنتی خودتان را از همین حالا جشن بگیرید.زیرا بیش از 90 درصد فروشگاه های اینترنتی که در ایران مشغول کارند از این موضوع کاملا غافل هستند.

یکی از فروشگاه هایی که در استفاده از این علم برای فروش محصولاتش بسیار موفق عمل کرده است علی اکسپرس(aliexpress.com) است که در تصویر زیر نمایی از این فروشگاه را مشاهده می کنید.(با فیلترشکن می توانید این فروشگاه را بررسی کنید.)

امیدوارم که با خواندن این مقاله با ضرورت و اهمیت مطالعه در مورد اصول روانشناسی رنگ ها آشنا شده باشید.در مقاله ی (( کاربرد روانشناسی رنگ ها در طراحی وب سایت ))به شما آموزش داده ایم که چگونه از روانشناسی رنگ ها در طراحی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

راهکارهای افزایش و حفظ انگیزه در کسب و کار اینترنتی

راهکارهای افزایش و حفظ انگیزه در کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند تا در کسب و کار اینترنتی تان انگیزه تان را افزایش و حفظ کنید و موفق شوید.

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی و رسیدن به سود آوری و کسب درآمد بالا اصلی به نام انگیزه بسیار مهم و ضروری است شما باید این تکنیک را در خودتان افزایش دهید و من امروز در این مقاله مدیران وب دات کام راهکارهای افزایش و حفظ انگیزه در کسب و کار اینترنتی را خدمت تان خواهم گفت تا بتوانید انگیزه تان را در کسب و کار اینترنتی افزایش و حفظ کنید تا روز به روز بر موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی تان افزایش پیدا کند.

راهکارهای افزایش و حفظ انگیزه در کسب و کار اینترنتی برای هر مدیری لازم و ضروری است و در کسب و کار اینترنتی نیز از اهمیت بسیار بالایی برای مدیر برخوردار است زیرا مدیر کسب و کار اینترنتی با انجام کارهای بسیار بزرگ در جهت توسعه کسب و کار و کسب درآمد بالا لازم است انگیزه بالایی از این کار داشته باشد. راهکارهای افزایش انگیزه در کسب و کار اینترنتی را باید هر روز مرور کنید تا از کسلی و بی انگیزه بودن رهایی پیدا کنید.

وقتی انگیزه تان در کسب و کارتان بالا باشد دیگر مشکلات پیش رو را از بین خواهید برد و انگیزه مانند کلیدی است که قفل مشکلات را باز می کند تا شما موفقیت را لمس کنید.

مهمترین راهکارهای افزایش و حفظ انگیزه در کسب و کار اینترنتی

۱ – دلیل تغییر نکردن تان را در ذهن تان مرور و بررسی کنید.

۲ – نتیجه ای که از تغییر کردن بدست می آورید را در ذهن تان مرور کنید.

۳ – ریسک کنید و کاری متفاوت انجام دهید و هرگز نترسید.

۴ – تصاویر ذهنی منفی تان را تغییر دهید و آن را با تصاویر مثبت جایگزین کنید.

۵ – برای خودتان در کسب و کار اینترنتی تان هدف بنویسید.

۶ – با افراد مثبت و با انگیزه گفتگو و رفت و آمد داشته باشید.

۷ – از جملات مثبت در گفتگوهایتان استفاده کنید.

۸ – به خودتان تعهد بدهید که همیشه با انگیزه باشید.

۹ – پیشرفت های خودتان را بررسی و آنالیز کنید.

۱۰ – هدف هایتان را واقع بینانه بنویسید.

۱۱ – به دیگران انگیزه و امید دهید.

۱۲ – همیشه دید مثبتی در آینده داشته باشید.

۱۳ – همیشه در حال یادگیری و آموزش باشید.

۱۴ – به سلامتی و جسم خودتان توجه کنید.

۱۵ – برای رشد شخص تان برنامه ریزی داشته باشید.

۱۶ – در حوزه کسب و کارتان همیشه مطالعه داشته باشید.

۱۷ – از موفقیت های خودتان با دیگران صحبت کنید.

۱۸ – راهکارهایی که باعث موفقیت تان شده را بررسی کنید.

۱۹ – از هم نشینی با افراد منفی باف خودداری کنید.

۲۰ – آهنگ های شاد و مثبت گوش دهید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت