در مقاله پیشین به طور مفصل درباره دامین آتوریتی و تاثیر دامنه در سئو صحبت کردیم و در لابلای مطلب، گریزی هم به پیج آتوریتی یا PA زدیم. اما در این مقاله می خواهیم به طور کامل به بررسی و تعریف دامین آتوریتی بپردازیم.

درست مانند دامین آتوریتی، پیج آتوریتی نمره ای بین 0 تا 100 است که توسط وبسایت موز (Moz.com) به یک صفحه مشخص داده می شود. این نمره مشخص می کند که یک صفحه چقدر می تواند در رتبه بندی موتورهای جستجو مثبت عمل کند. این نمره براساس داده های وب ایندکس موزاسکیپ (mozscape) بنا شده و شامل شمار لینک ها، موزرنک (Mozrank)، موزتراست (Moztrust)  و ده ها فاکتور دیگر می شود. . در این تکینک از یک مدل ماشین یادگیرنده استفاده می شود که بهترین الگوریتم مرتبط با رنکینگ را از بین هزاران نتایج جستجو ((search results، به صورت پیش بینانه، پیدا و انتخاب می کند. لازم به ذکر است که در اینجا نتایج جستجو، نتایجی هستند که ما پیش بینی کرده ایم.

نمره پیج آتوریتی چگونه ارزیابی می شود؟

وبسایت موز، پیج آتوریتی را براساس یک نمره 100 امتیازی در مقیاس لگاریتمی ارزیابی می کند. از آنجایی که مقیاس لگاریتمی است تفاوت بین اعداد سطح به سطح متفاوت خواهد بود هر چه نمره بالاتر برود، رسیدن به نمره های بالاتر نیز سخت تر خواهد شد. برای مثال جهش از نمره 10 به نمره 20 کار آسانی است اما جهش از نمره 50 به 60 یا 70 به 80 نیازمند کار بسیار بیشتر بوده و در نتیجه رسیدن به این نمرات سخت تر و سخت تر خواهد شد. البته لازم به ذکر است که وبسایت موز هر از چندگاهی الگوریتم های خود برای ارزیابی قدرت صحفه را تغییر می دهد. به بیان دیگر این الگوریتم ها دائم در حال نوسان هستند بنابراین ممکن نمره ای که نشان داده می شود، گاه به گاه تغییراتی داشته باشد.

پیج آتوریتی در برابر دامین آتوریتی

همانطور که می دانید، پیج آتوریتی توانایی رتبه بندی یک صفحه مشخص را پیش بینی می کند اما دامین آتوریتی توانایی کل دومین و یا ساب دومین ها را در رتبه بندی اندازه گیری می کند. این موضوع دقیقا برای معیارهایی مانند MozRank و MozTrust  برقرار است.

کجاها می توانیم از معیار پیج آتوریتی استفاده کنیم؟

امروزه تقریبا تمام شرکت هایی که در زمینه سئو فعالیت می کند به معیار ارزیابی پیج آتوریتی دسترسی دارند، این معیار را می شود در بسیاری از پلتفرم های مرتبط با سئو و تجارت آنلاین در سرتاسر اینترنت پیدا کرد. برای مثال می توانید از ابزارهایی مانند نوار ابزار رایگان موز یا  MozBar و همچنین Open Site Explorer استفاده کنید.

بررسی تکنیکی پیج آتوریتی

همانطور که در بالا گفتیم این معیار مشخص می کند که یک صفحه چقدر می تواند در رتبه بندی موتورهای جستجو مثبت عمل کند، هر چه نمره این معیار بیشتر باشد، سایت وضعیت بهتری در رتبه بندی گوگل خواهد داشت.

به توصیه بسیاری از متخصصان، بهترین راه برای بهبود کلی سئو سایت، ترکیب پیج آتوریتی یا page authority با دامین آتوریتی بعنوان بهترین معیارهای مقایسه ای است. ترکیب این دو معیار در تحقیقات عملیاتی مربوط به نتایج سرچ، مشخص می کند چه سایت ها یا صفحه هایی، قدرت و اهمیت بیشتری از لحاظ لینک پروفایل نسبت به سایت ها یا صفحه های دیگر دارند. در حالی که معیارهای دیگری مانند موزرنک محبوبیت یک لینک خام را مشخص کرده و شمار لینک ها نیز تعداد خام صفحه ها و سایت های لینک شده را نشان می دهد. اما اعداد و ارقام مربوط به قدرت یا authority معیارهای با ارزشی هستند که به سوال هایی مانند این که “لینک های یک صفحه به منظور بهبود شرایط رتبه بندی گوگل، چقدر خوب و قوی هستند” پاسخ می دهد.

برخلاف سایر معیارهای موجود در سئو، تاثیر گذاری مستقیم در پیج آتوریتی سخت تر و چالش برانگیزتر است. چرا که از مجموع چندین معیار دیگر از قبیل MozRank، MozTrust، link profile و … تشکیل شده که هر کدام بروی نمره این معیار نقش بسیار موثری دارند. البته این کار دلیل مهمی دارد، همانطور که در بالا گفتیم، پیج آتوریتی معیاری است که مشخص می کند یک سایت چقدر در گوگل یارای رقابت با رقیبان را دارد. از آنجایی که گوگل فاکتورهای زیادی را در جستجوهای خود لحاظ می کند، معیاری هم که باید دامین آتوریتی و پیج آتوریتی را اندازه گیری کند نیز باید از فاکتورهای زیاد تشکیل شده باشند.

بنظر بسیاری از متخصصان، بهترین راه برای دست بردن در این معیار، بهبود همه جانبه سئو سایت است. خصوصا باید بروی موضوع لینک پروفایل که خود تاثیری مستفیم بروی موزرنک و موزتراست دارد، توجه ویژه ای شود. همانطور که حتما می دانید لینک پروفایل را باید از طریق گرفتن لینک های بیشتر از صفحات لینک دار خوب و باکیفیت بهبود بخشید. تنها از این دو طریق است که می توانید به صورت مستقیم در افزایش معیار و نمره دامین آتوریتی و همچنین پیج آتوریتی وبسایت خود، تاثیر داشته باشید.

تراکم کلمات کلیدی در افزایش رتبه

تراکم کلمه کلیدی یا کیورد استافینگ!
چند سال قبل که الگوریتم های موتور های جست و جو به هوشمندی امروز نبودند، بسیاری از وب سایت ها سعی می کردند محتواها و مقالاتی تولید کنند که در آن تراکم کلمه کلیدی یک عبارت به خصوص به شدت بالا باشد. ولی چرا؟

پر کردن محتوا با کلمه کلیدی یا کیورد استافینگ سئو موز

در واقع این افراد سعی می کردند با قرار دادن مطالبی از این دست، جایگاه وب سایت خود را در موتور های جست و جو برای یک عبارت کلیدی بهتر کنند.

ولی بعد تر الگوریتم ها تغییر داده شدند و از آن پس به محتواهایی با تراکم کلمه کلیدی بسیار بالا، امتیاز منفی زیادی داده شد.

شاید با خود فکر کنید که خوب کجای این کار اشکال دارد؟
تراکم کلمات کلیدی در افزایش رتبه
در پاسخ باید گفت که این روش رنک گیری در موتور های جست و جو چنان مرسوم شد که محتواهای بسیاری از وب سایت ها دیگر برای انسان ها بی مفهوم و ناخوانا شده بودند!

مثلاً ممکن بود در بسیاری از وب سایت ها با چنین متن هایی رو به رو شوید:

«ما یک شرکت طراحی وب سایت هستیم که طراحی وب سایت و خدمات توسعه را به مشتریان خود پیشنهاد می کنیم. گروه طراحی وب سایت ما در طراحی وب سایت و خدمات توسعه تجربه بسیاری دارد و طراحی وب سایت و خدمات توسعه را برای طیف وسیعی از مشتریان بر عهده داشته است»

کافی است فقط با یک پاراگراف با شکل و شمایل آن چه خواندید رو به رو شوید تا تمام انگیزه تان نسبت به وب گردی را از دست بدهید! این کار اصطلاحاً پر کردن عبارت کلیدی (یا کیورد استافینگ – keyword stuffing) نامیده می شود که در آن چگالی کلمه برخی از عبارات بسیار زیاد و بیش از حد مجاز است.
تراکم کلمات کلیدی در افزایش رتبه
برای جلوگیری از این کار، جریمه بسیار سنگینی برای وب سایت ها تعیین شد که می تواند یک تنه یک وب سایت را به نابودی بکشاند.

بنابر این تراکم کلمه کلیدی را می توان یکی از ابزار های مؤثر موتور های جست و جو برای تشخیص دادن یک محتوای ارزشمند و جریمه کردن یک عبارت پوچ و آزار دهنده دانست.

بهینه سازی تجربه کاربری چیست؟

ما با استراتژی Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه کاربری ، سایت خود را به سایتی کاربرپسند و یوزر فرندلی مبدل می کنیم .
در این زمان حتی اگر گوگل تصمیم گرفت مثلا الگوریتم پاندای خود را به الگوریتم پلنگ وحشی تغییر نام دهد در این صورت نیازی نیست همه ی تلاش های خود را برای بهبود و ارتقای سایت خود بر باد رفته احساس کنیم.

بلکه سایت ما هوادارانی دارد که هرگز آن را تنها نخواهند گذاشت.در این لحظه SXO به داد سایت ما خواهد رسید و در خصوص سئوی سایت ما زمان کافی را در اختیارمان خواهد گذاشت.نرخ بازدید ما دچار نزول نشده و سایت مانند سابق به کار خود ادامه داد.تنها به صورت لحظه ایی و کوتاه مدت سایت دچار افت رتبه می شود که با افزایش بازدید مجددا همه چیز به روال عادی خود بازخواهد گذشت.

چه اقداماتی برای SXO باید انجام دهیم؟

• تولید دانش و نشر آن به صورت رایگان (دانلود رایگان)
• به دست آوردن هواداران وفادار در شبکه های اجتماعی
• تولید محتوای جذاب و مفید که باعث افزایش نرخ بازگشت کاربران به سایت می شود
• استفاده از طراحی قالبی ساده و کاربر پسند
• و…..

تاثیر لینک nofollow در سئو چیست؟

اگر مقالات سئو ما را دنبال کرده باشید در مقالات قبلی از اهمیت لینک‎ها و معرفی لینک‎های فالو و نوفالو برای شما صحبت کردیم. یقینا تا الان شما متوجه شده‎اید که لینک بیلدینگ در سئو، کسب اعتبار برای یک سایت و بالا بردن رتبه آن در نتایج سرچ موتورهای جستجو اهمیت بسزایی دارد و می‎دانید لینک‎سازی به دو شیوه فالو و نوفالو انجام می‎شوند. تلاش اکثر کارشناسان سئو در کسب لینک برای یک سایت در جهت لینک‎های فالو (به دلیل تاثیر مستقیمی که دارند) است. ولی ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به لینک‎های نوفالو بیندازیم و تاثیر عالی آن‎ها در بهینه‎سازی را نیز به شما نشان دهیم.

نکته‎ای که در رابطه با لینک‎های نوفالو وجود دارد این است که با آن‎که موتورهای جستجو در زمان برخورد با آن‎ها، این دست از لینک‎ها را در سنجش پیج رنک سایت مبدا در نظر نمی‎گیرند ولی آن‎ها را ایندکس می‎کند. در نتیجه ممکن است تصور کنید که لینک nofollow در سئو، هیچ‎گونه تاثیری در بک‎لینک‎ها و کسب اعتبار برای سایت شما ندارند. اما بایستی توجه کنید که در حال حاضر سایت‎ها به هنگام اشتراک‎گذاری مطالب نام منبع محتوا را ذکر خواهند کرد و موتورهای جستجو به دنبال دیدن این لینک‎ها و ایندکس کردن آن‎ها امتیازی برای سایت لینک شده مد نظر می‎گیرند که خود این امتیاز به دنبال جمع با امتیازهای به دست آمده از لینک‎های فالو، یک نوع لینک‎سازی طبیعی را نشان می‎دهد و باعث ارتقاء موقعیت سایت شما در موتورهای جستجو می‎شود.

 

از طرف دیگر اگر تمامی پروفایل لینک شما را لینک‎های Follow تشکیل دهد، این قضیه غیرطبیعی نشان داده شده و سایت شما از سوی موتورهای جستجو به ویژه گوگل با جریمه همراه خواهد شد.

حال که به اهمیت لینک‎های نوفالو پی بردید به موارد استفاده از آن می‎رسیم. موارد زیر قسمتی از آن‎ها را نشان می‎دهد.

  • جلوگیری از اسپرمرها

  • اغلب این امکان پیش می‎آید که رقبا با استفاده از روش‎های سئو منفی یا بلک‎هت، یا توسط اسپمرها، وب‎سایت شما مورد هدف قرار گرفته و لینک‎های مختلفی در بخش نظرات ثبت خواهد شد. شما می‎توانید با قرار دادن کد نوفالو بر روی این دست از لینک‎ها، جلوی تاثیر تمامی آن‎ها را در امتیازدهی پیج رنک خود بگیرید.
  • جلوگیری از به تکرار رسیدن محتوا: اگر در محتوای وب‎سایت شما، متن لینک شده متفاوتی به چشم می‎خورد که تمامی به یک صفحه داخلی یا خارجی لینک شده‎اند، به منظور جلوگیری از تکرار لینک، تنها کافی است یک لینک را به عنوان فالو و دیگر لینک‎های یکسان را با کمک کد نوفالو نادیده بگیرید.
  • وجود تبلیغات متنی: اکثریت وب‎سایت‎های کسب‎ درآمد از راه بنرها و تبلیغات متنی به منظور ممانعت از تاثیرات منفی لینک‎ها برای لینک‎های تبلیغاتی کد نوفالو را در نظر می‎گیرند.
  • ممانعت از کم شدن اعتبار سایت: اعتبار یک سایت در گروی لینک‎های ورودی است ولی از طرف دیگر قسمت زیادی از آن را بابت لینک‎ دادن زیاد به سایت‎های دیگران از دست می‎دهید و برای جلوگیری از این کار فقط کافی است لینک‎های خروجی را با تگ نوفالو همراه کنید.

در پایان بایستی بگوییم که لینک‎های نوفالو در در مطرح کردن برند سایت شما اهمیت بسزایی دارند. یک نگاه به سایت‎های قرار گرفته در رتبه اول گوگل نشان می‎دهد اکثرا لینک‎های نوفالو زیادی دارند.

 

دسته بندی : افزایش فروش سایت