چند روش رایگان برای افزایش بازدید از سایت

برای ایجاد رقابت موثر، لازم است در جهت گسترش و ارتقاء خود در منابع آنلاین و دید مشتریان هنگام جستجوی محصولات و یا انجام تحقیقات قرار بگیرید. حضور گسترده و عمیق آنلاین فرصت بیشتری برای ارائه هر چه بهتر نام تجاری را به شما می دهد. ارسال پیام و یا ارائه پیشنهاد به مخاطب هدفمند – احتمال افزایش مخاطب و مشتری هدفمند را زیاد می کند.

در اینجا چند استراتژی آنلاین و رایگان که فراتر از یک راهنما برای افزایش بازدید وب سایت شماست و به حضور موثر  سایت شما در اینترنت کمک می کند، به شما ارائه می شود:

قرار گرفتن در لیست دایرکتوری های قابل جستجو

حرفه ای ها در هر صنعتی ترجیح می دهند برای نمایان شدن و در معرض دید عموم قرار گرفتن و پیدا کردن خدمات و محصولات و بازدید مجدد افراد، در لیست دایرکتوری ها قرار گیرند. دایرکتوری های قابل جستجوی آنلاین به وب سایت شما حضور قدرتمند و بسیار قابل مشاهده از وب سایت شما در برابر مشتریان می دهد. در این صورت هنگامی که افراد در جستجوی پاسخ می باشند چشم اندازی از وب سایت شما به آنها ارائه خواهد شد.

تبلیغات از طریق خبرنامه های الکترونیکی

ارسال خبرنامه ها و تبلیغات ایمیلی به صورت مستقیم پیغام شما را به افراد و مشتریان وب سایت شما می رساند. این روش بهترین راه برای اعلام محصولات جدید و یا اعلام حضور در نمایشگاه های تجاری و یا ارائه مقالات به مشتری می باشد.

 انتشار مقالات فنی آنلاین

برای بهتر دیده شدن طراحی سایت خود انتشار مقالات در وب سایت خود و یا وب سایت های قدرتمند و مرتبط را نیز در نظر بگیرید. محتوا و اطلاعات مقالات و نشریات آنلاین شما توسط مخاطبان هدفمند مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین بر روی ایجاد و گسترش ارتباط میان چنین وب سایت هایی با روش های ارسال ایده هایی برای مقالات و تبادل نظر به عنوان خبرنگار در وب سایت تان تلاش نمایید.

در طراحی سایت خود محلی برای بنر های تبلیغاتی قرار دهید.

با توجه به ماهیت نمایش وب سایت به صورت طبیعی، آگهی های آنلاین هم نام تجاری ارائه می کنند و هم فرصتی برای ایجاد شانس های جدید می شود. اما تبلیغات شما باید در وب سایت های مناسب و معتبر نمایان شود. به دنبال یک شریک رسانه ای آنلاین که بر رفتار مخاطب اشراف داشته و بتواند برای پیدا کردن محل مناسب تبلیغات بنر شما در وب سایت های مرتبط در سرتاسر اینترنت که مشتریان شما از آنها استفاده می کنند، کمک شایانی به شما نماید.

عضو اتحادیه اصناف تجاری شوید.

به طور معمول لیست اعضای انجمن و لینک آن را به شما ارائه می نمایند. برخی از وب سایت ها به شما اجازه می دهند که از لوگو یا نام تجاری خود در وب سایت آنها استفاده نمایید؛ که این امر به افزایش شهرت و شناخته شدن نام تجاری شما کمک زیادی خواهد کرد.

اطمینان حاصل فرمایید که بک لینک مورد نظر به صفحهء مربوطه بازمی گردد. ممکن است به صفحهء اصلی شما لینک شود و یا صفحات خاص دیگری از وب سایت شما باشد.

اظهار نظر در وبلاگ ها

شرکت در بحث ها و تعامل با رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها و گروه های اختصاصی بحث آنلاین راه مناسبی برای برجا گذاشتن نام شرکت و وب سایت تان در این مکان ها می باشد. به خاطر داشته باشید که با احتیاط نظر بدهید هر چیزی که توسط شما نوشته شود، توسط بسیاری از افراد قابل مشاهده است و بازتاب مستقیمی بر روی شما و شرکت تان خواهد داشت.

در نظر گرفتن رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی از جمله وبلاگها، تویتر و فیس بوک روش های دیگری برای ترویج و شناساندن وب سایت و شرکت شماست و پیغام کلیدی برای مخاطبان هدفمند شما می باشد. اگرچه شما ممکن است در حال حاضر از رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی آنلاین خود استفاده نکنید، اما بهتر است درک بهتری از این استراتژی داشته باشید تا چگونگی استفاده از آن به طور موثر در آینده آگاه باشید.

در طراحی سایت خود سئو را فراموش نکنید

بهینه سازی وب سایت باعث جلب توجه بیشتری به صفحات وب سیات شما می شود و به افزایش رتبهء وب سایت شما با کلمات کلیدی خاص در موتورهای جستجو نیز کمک زیادی خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که استفاده از سئو در طراحی سایت، بهترین استراتژی بازاریابی آنلاین آن هم بدون ایجاد فشار برای شما خواهد بود.

حفظ حضور همه جانبه آنلاین با یک طراحی سایت مناسب و استفاده از نکات و استراتژی های استاندارد و ضروری به شما کمک می کند تا پیغام شما در سراسر اینترنت به عنوان یک حرفه ای ارسال شود و در نتیجه محصولات و خدمات وب سایت شما در معرض نمایش بیشتری قرار خواهد گرفت.

ویدیو مارکتینگ و پله‌های افزایش فروش

اگر مالک یک فروشگاه آنلاین هستید یا برای چنین فروشگاهی کار می کنید، سه هدف وجود دارد که باید داخل برنامه کاری خود در نظر داشته باشید:

  1. ترافیک بیشتری در کار خود ایجاد کنید.
  2. به مشتریان خود کمک کنید محصولات بیشتری خریداری کنند.
  3. به مشتریان خود کمک کنید تا برای خرید بیشتر به شما سر بزنند.

چه میکنید اگر به شما بگویم که یک استراتژی بازاریابی وجود دارد که میتواند شما را به دو مورد از این سه هدف برساند؟

باور کنید که این استراتژی نه شعبده بازی است نه یک حقه کثیف بازاریابی. این داستان فقط استراتژی بازاریابی ویدیویی مناسب است که نتیجه خارق العاده‌ای به همراه خواهد داشت.

در این مقاله پنج دلیل قانع کننده برای استفاده از این استراتژی به شما ارایه خواهم کرد. خواهید دانست که چرا بازاریابی ویدیویی یکی از قدرتمندترین تکنیک‌هایی است که میتوانید به منظور رشد و ارتقاء فروشگاه آنلاین خود به کار بگیرید و فروش بیشتری داشته باشید.

آمار نشان میدهد که مردم تمایل بسیار زیادی برای تماشا ویدیو دارند.

آمار نشان میدهد که مردم تمایل بسیار زیادی برای تماشا ویدیو دارند.

شماره یک: تمایل مردم

احتمالا میدانید که مردم زمان زیادی را برای تماشای ویدیو صرف مکنند

طبق گفته هایپرفاین میدیا Hyperfine Media یک سوم از فعالیتهای آنلاین صرف تماشای ویدیوها می شود که درصد نسبتا قابل توجهی را در ماه به خود اختصاص میدهد. با این آمار به راحتی خواهید دانست که چرا مردم خیلی تماشای ویدیو را دوست دارند: ویدیوها لذت بخش و به آسانی قابل تماشا هستند.

از آنجایی که مردم عادت به تماشای ویدیو پیدا کرده اند، انیموتو Animoto طی یک بررسی به این مسئله پی برده است که یک چهارم مصرف کنندگان علاقه ی خود را به شرکتی که هیچ ویدیویی در وبسایت خود ندارد، از دست میدهند.

علاوه براین، نزدیک به دو سوم مصرف کنندگان میگویند که شرکت هایی که از ویدیو استفاده میکنند میدانند چگونه به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند. به عبارت دیگر مردم شرکت‌هایی را که از ویدیو مارکتینگ برای جلب توجه مردم استفاده میکنند، بیش از آنهایی که از این ابزار استفاده‌ای نمیکنند میپسندند.

علاقه مردم به تماشای ویدیو هیچگاه تغییر نخواهد کرد. BigCommerce دریافته است که ۳۰٪ از خریداران آنلاین نیازمند ویدیوی بیشتر از سایت های فروشگاهی هستند که شامل توضیحات محصول، آموزش، و توصیفات مشتری است.

برای اینکه کاربران ویدیوی شما را تماشا کنند، باید تکنیک‌های مشارکت بیشتر را بدانید. به این معنی که، ویدیوهایی را ایجاد کنید که جالب، سرگرم کننده و قابل فهم باشند. این امر میتواند مردم را وادار به تماشای کل ویدیو کند که شانس شما برای فروش را افزایش خواهد داد.

حتی اگر میخواهید ویدیوهای جالب توجه بسازید، باید دقت داشته باشید که ویدیوهایی بسازید که نه کوتاه باشند نه طولانی. براساس اظهارات ویستیا wistia، ویدیوهایی که حدود دو دقیقه زمان دارند، بیشترین جذابیت را دارا هستند. به همین خاطر است که مردم به طور متوسط ۲٫۶ برابر زمان بیشتری را در صفحاتی که دارای ویدیو هستند، صرف میکنند.

نهایتا باید بدانید که چطور ویدیوهای خود را به درستی بارگذاری کنید. در غیر این صورت از هر ۵ نفر کاربر ۴ نفر وب سایت شما را ترک خواهند کرد.

ویدیو مارکتینگ شما باعث افزایش ترافیک اورگانیک شما خواهد شد.

ویدیو مارکتینگ شما باعث افزایش ترافیک اورگانیک شما خواهد شد.م

شماره دو: افزایش ترافیک اورگانیک

ترافیک ارگانیک، یکی از موثرترین عوامل افزایش بازدیدکننده برای هر فروشگاه اینترنتی است. همچنین شرکتهای بسیاری هستند که زمان و هزینه زیادی را جهت لینک شدن به سایت هایی با کیفیت بالا صرف میکنند. این لینک سازی باعث افزایش اعتبار دامنه سایت آنها میشود و در نتیجه رتبه بهتری در نتیجه موتورهای جستجو مانند گوگل خواهند داشت که منجر به افزایش ترافیک ارگانیک خواهد شد. هرچه کیفیت یک وب سایت از نگاه گوگل بالاتر باشد، می تواند ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب کند.

یکی از راه‌های تجزیه و تحلیل گوگل نسبت به کیفیت یک وب سایت، میزان Bounce rate آن وبسایت است. وقتی که وبسایتی نتواند بازدیدکنندگان خود را در صفحاتش نگه دارد یا اصطلاحا آنها فرار کنند، گوگل چنین وبسایتی را بی کیفیت تلقی خواهد کرد. بنابراین وبسایت‌هایی که بتوانند بازدیدکنندگان خود را به مدت بیشتری نگه دارند قطعا رتبه بالاتری دریافت خواهند کرد.

به همین خاطر است که یک فروشگاه اینترنتی باید میزان Bounce Rate پایینی داشته باشد. اگر بتوانید برای این مسئله راه حلی بیابید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش داده اید. البته نیاز نیست جای دوری بروید! کافیست به فکر تولید محتوای ویدیویی برای فروشگاه خود باشید.

همانطور که میدانید ویدیو باعث ایجاد تعاملات بسیار زیادی بین کاربران و فروشگاه شما خواهد شد. با استفاده از این استراتژی درست بازاریابی ترافیک و فروش بیشتری ایجاد خواهد کرد.

قبل از شروع استفاده از ویدیو در فروشگاه آنلاین خود، باید تفاوت دو نوع ویدیو را بدرستی بدانید. نوع اول ویدیوهایی هستند بر فروش تمرکز دارند و محتوایی مانند نظرات مشتریان، معرفی محصول، و ویدیوهای تبلیغاتی هستند. این نوع ویدیو تنها زمانی میتواند نتیجه خوبی داشته باشد که مشتری آماده خرید باشد.

نوع دوم ویدیوهایی هستند که بر روی ایجاد مشارکت و تعاملات بیشتر تمرکز دارند و هدف آنها آموزش، برندسازی و ارائه پیشنهادات ویژه شرکت شما خواهد بود.

طبق تحقیقات به عمل آمده توسط Wyzowl تقریبا ۶۲ درصد از شرکت هایی که از ویدیو استفاده میکنند، بر این باورند که باعث افزایش میزان ترافیک ارگانیک وب سایت آنها شده است.

شرکت Step2 که تولید کننده و پیشرو در حوزه اسباب بازی‌های کودکان است یکی از شرکت‌هایی است که توانسته ترافیک ارگانیک بیشتری به وسیله ویدیو برای وب سایت خود ایجاد کند.

Step2 برای معرفی محصولات خود از استراتژی درست بازاریابی ویدیویی استفاده کرده است. از ابتدای سال ۲۰۱۱ این کمپانی معروف توانسته تعداد ۱۰۰ ویدیو مناسب و با کیفیت برای معرفی محصولات خود تولید کند. شرکت Step2 توانسته با ویدیوهای خود، به میزان ۱۷۴ درصد تماشاچیان را به مشتریان خود تبدیل کند.

ویدیوهای آموزشی راهی مطمئن برای جذب مخاطب بیشتر هستند.

ویدیوهای آموزشی راهی مطمئن برای جذب مخاطب بیشتر هستند.

شماره سه: کسب اطلاعات از ویدیو

به عنوان یک فرد متمرکز بر کسب و کار، احتمالا از اهمیت ویدیو و درصد بالای مشارکت بازدیدکنندگان شگفت زده‌اید.

ممکن است مردم تماشای ویدیو را دوست داشته باشند اما چگونه این امر کار شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟ احتمالا میخواهید مردم در مورد محصولات یا خدمات شما فکر کنند و آنها را بخرند، نه اینکه فقط مردم را بخندانید و آنها را در یوتیوب به اشتراک بگذارید.

خب تا به اینجا فهمیدیم که ویدیوها در روند تصمیم گیری خرید تاثیر بسیار زیادی دارند. طبق تحقیقات Wyzowl حدود ۹۸ درصد از افراد گفته اند که تماشای ویدیوی توضیحی یا معرفی، باعث شده تا بیشتر درباره یک محصول یا خدمات بدانند. نه تنها این موضوع، بلکه ۹۰ درصد از مصاحبه شوندگان گفته اند که ویدیوهای محصولات، در روند تصمیم گیری آنها مفید بودند.

طبق مطالعات که توسط Animoto انجام شده است، به این موضوع پی برده اند که اکثر افراد تمایل دارند قبل از خرید یک محصول چندین بار ویدیوی معرفی محصول را تماشای کنند. علاوه براین Hyperfine Media به این نتیجه رسیده است که تقریبا ۶۴ درصد افراد پس از تماشای آنلاین ویدیو تمایل به خرید آن محصول را دارند.

دلیل این اتفاق این است که بسیاری از مردم تمایل به تماشای ویدیوهایی دارند که آن ویدیو ارتباطی عمیق و عاطفی با آنها برقرار میکند. افرادی که ویدیویی را تماشا میکنند حدود ۹۵ درصد از پیام و مفهوم آن ویدیو را درک و حفظ میکنند، اما در خواندن یک متن میزان این ماندگاری تنها ۱۰ درصد میباشد.همچنین، بر اساس تحقیقات Animoto (انیموتو)، مشتریان چهار برابر تمایل دارند که ویدیویی درباره یک محصول را مشاهده کنند تا اینکه درباره آن متنی را بخوانند.

ویدیو به تنهایی در خرید آنلاین تاثیر نمی گذارد. بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط گوگل، تقریبا ۵۰ درصد از کاربران اینترنت، قبل از بازدید از یک فروشگاه، ویدیوهایی را نسبت به یک محصول یا خدمات جستجو می کنند.

قدرتی که ویدیو در فرآیند تصمیم گیری دارد نشان میدهد که چرا ۹۳ درصد از شرکت های تجاری که از استراتژی بازاریابی ویدیویی استفاده میکنند بر این عقیده هستند که درک کاربر از محصولات یا خدمتشان را افزایش میدهد و بر میزان تبدیل آنها تاثیر مستقیم میگذارد.

با تکنیک های درست ویدیو مارکتینگ نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

با تکنیک های درست ویدیو مارکتینگ نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

شماره چهار: افزایش نرخ تبدیل

از آنجا که ویدیو تاثیر زیادی بر فرآیند تصمیم گیری مشتریان در خرید دارد، اصلا جای تعجب ندارد که بتوانید با استفاده از ویدیو نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید.

Wyzowl میگوید ۷۴ درصد از افرادی که با آنها مصاحبه کرده است کسانی بودند که یک ویدیوی توضیحی اطلاعاتی در رابطه با محصول یا خدمات به آنها ارائه داده است که در نهایت منجر به خرید آنها شده است. همچنین در همین مطالعه دریافته است که ۷۷ درصد مصرف کنندگان با تماشای ویدیو متقاعد شده اند که آن محصول را خریداری کنند. این اتفاق به این معنی است که ویدیو، نه تنها به افراد کمک میکند که به برند شما جذب شوند و اطلاعات بیشتری درباره پیشنهادات شما کسب کنند، بلکه به آنها کمک میکند تا شروع به خرید محصولاتتان کنند.

طبق بررسی ها و تحقیقات گذشته شرکت Adobe متوجه شده است که خریداران آنلاینی که ویدیوهای آزمایشی را نگاه میکنند به میزان ۱٫۸۱ برابر بیشتر از افرادی که ویدیوها را تماشا نکرده اند، خرید می کنند.

طبق ایت اطلاعات و آمار و ارقام میتوان بطور قطع گفت که درصد افرادی که بعد از تماشای یکی ویدیو محصولی را خریداری میکنند به مراتب بیشتر از کسانی است که ویدیویی را تماشا نکرده اند. با استناد به این اطلاعات میتوان گفت که ویدیو نرخ تبدیل یک وب سایت را تا حدود ۴.۸ درصد افزایش میدهد.

علاوه بر این، یک مطالعه انجام شده توسط گروه ابردین Aberdeen Group نشان میدهد که شرکتهایی که از ویدیو در فرآیند بازاریابی خود استفاده می کنند تا حد ۲۷ درصد از CTR بیشتر و ۳۴ درصد از نرخ تبدیل بیشتر در وب سایت خود بهره برده اند.

در نهایت Wyzowl دریافته است که ۷۶ درصد از شرکت های تجاری که از ویدیو استفاده می کنند بر این باورند که ویدیو باعث افزایش ROI (بازگشت سرمایه گذاری) آنها شده است.

قدرت شگفت انگیز ویدیوها را باور کنید.

قدرت شگفت انگیز ویدیوها را باور کنید.

شماره پنج: تاثیر شگفت انگیز ویدیو

تا اینجای داستان دانستیم که مردم ویدیوها را دوست دارند و می توانند به ترافیک و جذب بیشتر کمک کرده و تبدیل بیشتری ایجاد کنند. اما بازاریابان در مورد ویدیو چه نظری دارند؟

در واقع، جای تعجب ندارد که ۸۷ درصد از بازاریابان آنلاین از محتوای ویدیویی برای رشد کسب و کار خود استفاده میکنند، در حالی که ۸۸ درصد از آنها می گویند که ویدیو “بخش مهمی” از استراتژی بازاریابی آنهاست.

به گفته Ascend2 تنها مشکل بازاریابی ویدیویی این است که نیمی از فروشندگان امروز معتقدند که ویدیو سخت ترین شکل محتوایی است که آنها در تولید آن با مشکل مواجه میشوند. با این وجود همگی بر اصل تاثیرگذاری ویدیو در گسترش کسب و کار و افزایش فروش محصول تاکید دارند.

با این حال، همه‌ی ویدیوها یکسان نیستند. طی تحقیق انجام شده توسط Ascend2 نیمی از بازاریابانی که با آنها مصاحبه شده به ترتیب ویدیوهای نظرات مشتریان (۵۱ درصد)، ویدیوهای آموزشی (۵۰ درصد) و ویدیوهای نمایشی (۴۹ درصد) به عنوان موثر ترین نوع بازاریابی ویدیویی معرفی کرده‌اند..

دسته بندی : افزایش فروش سایت