نکات مهم در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی یا Cyber mall اولین بار در سال 1981 به صورت فروشنده به فروشنده راه اندازی شد ، فروشگاه های اینترنتی مجموعه ای از وب سایت های تجاری در اینترنتن که در حال حاضر هزاران مورد از این وب سایت ها موجودند. این فروشگاه ها بهترین جایگاه برای فروش آنلاین محصولات ماست. شاید با خودتون بگید با وجود مرکز خرید های متنوع در سرتاسر جهان چه احتیاجی به وب سایت های اینترنتی برای فروش داریم؟ جواب اینه که با توجه به مشغله های کاری و کمبود فرصت برای خرید حضوری ، تمایل مردم به خرید اینترنتی و آنلاین که راحت تره بیشتر شده و روز به روز هم افزایش پیدا می کنه . حالا شما به عنوان صاحبان این نوع مشاغل و تجارت ها با راه اندازی اینگونه وب سایت ها هم مشتریان حضوری خودتون رو به خرید آنلاین تشویق کنید و هم به تعداد اونها اضافه کنید. یکی دیگه از مزایای این وب سایت ها اینه که شبانه روزی می تونید فروش داشته باشید حتی اگه در فروشگاهتون حضور نداشته باشید. سایت amazon و eBay از شناخته شده ترین  وب سایت ها در جهان هستن.

از زمانی که طراحی وب سایت به عنوان یک تکنولوژی شناخته شد ؛ بیشترین انواع وب سایتی که ایجاد شده فروشگاه های اینترنتیه.

یکی از مهمترین نکاتی که در تجارت الکترونیک باید حواسمون بهش باشه اینه که تعریف درستی از محصول یا خدماتی که میخوایم آنلاین به فروش برسونیم در اختیار افراد قرار بدیم.

 

 

 

وب سایت فروشگاه اینترنتی برای چه کسانی مناسب است؟

 

این نوع سایت ها برای هر فردی با کسب و کار کوچک تا تجارت های بزرگ مناسبه ، حتی تونیم ببینیم که بعضی افراد فقط از طریق وب سایت های اینترنتی کارشون رو شروع کردن و بعدا اقدام به ساخت فروشگاه های مربوطه کردن.

ظاهر این سایت ها بی شباهت به ویترین یک فروشگاه لوکس نیست ، به این صورت که در صفحه اصلی باید توضیحی کامل و جامع از محصولات و خدمات و گلچینی از بهترین اجناس در اختیار کاربر قرار بگیره. نحوه مدیریت این سایت ها هم باید راحت باشه که بتونیم انواع تغییرات رو اعمال کنیم مثل قیمت ها و موجودی انواع کالاها و اجناس جدید و …

 

 

 

نکاتی که باید در نظر بگیریم :

 

1- ساده و در عین حال زیبا باشه

وب سایت ها برای کاربران طراحی می شن پس مهمه که از فضای ظاهری سایت خسته نشن و درعین حال بتونن در کمترین زمان بیشترین میزان از محصولات رو ببینن. شکل و شمایل وب سایت شما باید دقیقا مثل یک فروشگاه واقعی باشه ، طراحی سایت به اندازه ای مهم باشه که انگار قفسه ها رو می چینید و همچنین بعد از انتخاب محصولات و قرار گرفتن در سبد خرید از سمت مشتری یک صورت حساب برای پرداخت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی در اختیارشون قرار بگیره.

 

2- امکان خرید و فروش راحت

مشتریان شما به صورت آنلاین خرید می کنه تا زمان کمتری رو از دست بده ، حالا اگه شما عملیات داد و ستد راحت و سریع نداشته باشید باعث نا امیدی و حذف مشتری بالقوه تجارتتون می شید. پس برای راحتی کاربران باید این امکان خرید و فروش ساده و سریع در وب سایت شما وجود داشته باشه.

 

3- سازگاری با انواع تبلت و تلفن های همراه (responsive)

الان دیگه نزدیک به 70٪ اینترنت گردی ها با اسمارت فون ها و تبلت ها انجام می شه که دلیلش هم مشخصه ؛ سهولت حمل و استفاده. پس وب سایتی که با این وسایل هوشمند سازگار باشه این مزیت رو برای ما داره که هر شخصی در هر زمان و هر نقطه ای از جهان بتونه به سایت ما دسترسی داشته باشه. این سازگاری به رتبه بندی وب سایت ما در موتورهای جستجو هم کمک می کنه.

 

4- استفاده از نماد اعتماد الکترونیک

با توجه به کلاهبرداری های فروشگاه های اینترنتی که تعدادشون هم کم نیست برای جلب اعتماد کاربران و مشتریان استفاده از این نماد مهم و ضروریه ، نماد اعتماد الکترونیک یک نشان دیجیتالی ست و از طرف وزارت صنعت و معدن به فروشگاه های اینترنتی ای که اصول مشخص شده در این وزارتخونه رو رعایت کرده باشن تعلق می گیره.

 

5- توضیح کامل برای هر محصول

در اینجا فروشنده ای وجود نداره که پاسخگوی سوال های مشتری درباره محصولات گوناگون باشه به همین دلیل حتماً تمام توضیحات مربوط به هر محصول رو به طور کامل در وب سایت بزارید.

 

6- امکان مقایسه و جستجو محصولات

امکاناتی نظیر جستجوی محصول مورد نظر ، مقایسه کالاهای مشابه با هم، نقد و بررسی و نظرهای خریداران در مورد کالاها ، فروش های ویژه روزانه و تخفیف های فصلی می تونه برای بازدیدکننده ها خیلی مهم و جالب توجه باشه.

 

7- مجوز

بیشتر از 90٪ از وب سایت های فروشگاهی موجود که در حال حاضر به فروش نجومی هم رسیدن هنوز مجوز ندارن ، شما هم برای شروع نیاز به مجوز ندارید و همون نماد اعتماد الکترونیک (گواهی نامه SSL) کافیه.

 

8- از تصدیق نامه های مشتریان استفاده کنید

در سایت می تونید قسمتی ایجاد کنید که مشتریان متن های تشکر و تمجید از محصولات یا خدمات شما رو قرار بدن ، نظرات مثبت خریدار ها روی افراد جدید و کاربرهاتون بیشتر از هر تبلیغی تاثیر داره.

 

9- Landing Page یا صفحه فرود

یکی از مهم ترین بخش های وب سایت های فروشگاهی Landing Page ها هستن ، به این معنی که وب سایت شما در ازای دریافت اطلاعات از کاربرانش مثل ایمیل یک سری هدایا در اختیارشون قرار می ده. این هدایا می تونه کوپن تخفیف ، کد های تخفیف ، محصولات موجود در فروشگاه ، فایل های صوتی یا تصویری و … باشه. این صفحه یک نوع تبادل اطلاعاته و اگر هدیه ای در قبال این اطلاعات بهشون تعلق نگیره ممکنه اصلا تمایلی به اینکه اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدن نداشته باشن.

شاید فکر کنید این که اطلاعات کاربر ها رو در اختیار داشته باشین به چه دردی می خوره و چرا باید براش هزینه کنید ؛ صفحه فرود به تنهایی کمکی به تجارت شما نمی کنه اما اگه با روش های دیگر بازاریابی اینترنتی ترکیب بشه خیلی مفیده مثلا با گرفتن ایمیل های کاربران و ترکیب شون با ایمیل مارکتینگ (ارسال ایمیل انبوه به کاربران و مشتریان قدیم و از تجارت خودتون لحظه به لحظه آگاهشون کنید ) به بهترین جواب در این نوع بازاریابی می رسید.

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

 

برای انجام این کار می تونید از CMS ها (سیستم های سایت ساز رایگان) مثل WordPress ، PrestaShop ، Joomla و … استفاده کنید که هزینه ای ندارن اما اگر مشکلی از لحاظ بودجه ندارین طراحی سایت رو به شرکتی که تو این زمینه تخصص داره بسپارید و بعد فقط سایت رو خودتون مدیریت کنید.
برای در نظر گرفتن امکانات وب سایت فروشگاهی خود حتما با متخصص طراحی وب مشورت نمایید. دارکوب از سال 81 تا کنون در زمینه طراحی سایت های اینترنتی فعالیت دارد و در این سال ها در حدود 2500 وب سایت طراحی نموده است که در حدود 500 وب سایت طراحی شده این شرکت فروشگاهی می باشند و تجربه فراوانی در امر طراحی سایت فروشگاهی دارد و می توانید به صورت رایگان جهت راه اندازی سایت فروشگاهی خود مشورت نمایید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه گذاری

راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه گذاری عنوان مقاله ای است که شما در آن یاد می گیرید بدون سرمایه کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید و کسب درآمد تان را شروع کنید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه گذاری

خیلی از افراد می خواهد به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه گذاری هستند و این موضوع برای بسیار از افراد به منظور این است که شاید هیچ کاری نباید انجام داد و بدون هیچ زحمتی درآمد سازی داشته باشند.

موفقیت در حوزه ای نیازمند صرف زمان و انرژی است و برای شروع کسب و کار اینترنتی نیز مقداری هزینه کردن آن هم خیلی کم و ناچیز برای راه اندازی کردن سایت که فقط صرفا برای خرید هاست و دامنه است.

به نظر شما آیا :

شروع کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه زیاد دارد؟

شروع کسب و کار اینترنتی نیازمند حمایت مالی زیاد است ؟

کسب و کار اینترنتی نیاز به اسپانسر دارد ؟

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم

خیلی از افراد فکر می کنند راه اندازی کسب و کار اینترنتی به سرمایه گذاری بسیار بالایی نیاز ذارد در صورتی که اصلا اینگونه نیست!شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه گذاری نیز ممکن است . تنها سرمایه ای که شما می گذارید مبلغ کمی برای خرید هاست و دامنه است.پس یادتان باشد که راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه  گذاری نیز ممکن است. فکرتان را روی سرمایه های چند میلیون تومان بردارید.

 

سرمایه های اصلی راه اندازی کسب و کار اینترنتی

۱ – طراحی و راه اندازی سایت

اولین کار برای شروع کسب و کار اینترنتی طراحی و راه اندازی سایت است.زیرا کسب و کار اینترنتی شما به مکانی نیاز دارد آن هم در اینترنت و این کار در وب سایت انجام می شود. توصیه می شود برای شروع سایت کسب و کار اینترنتی تان را خیلی ساده طراحی و راه اندازی کنید زیرا سادگی بهترین گزینه برای موفقیت است.

اگر شما به بزرگ ترین کسب و کار های اینترنتی نگاهی بیندازید متوجه می شوید که سایت های آنها خیلی ساده طراحی و راه اندازی شده است. بسیاری از این سایت های ساده محتوا های بسیار ارزشمندی تولید می کنند که از نظر کیفیت حرف اول را می زند.

۲ – تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند

منظور از تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند نوشتن مقاله ها و پست هایی است که خودتان بدون کپی برداری از سایت های دیگر بنویسید و یا فایل های ویدیویی یا صوتی مفید و کاربر پسند برای مخاطبین کسب و کار اینترنتی تان تولید کنید همچنین می توانید محصولات آموزشی پولی بسازید و برای آموزش به مخاطبین تان در اختیار آنها قرار دهید.

تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند باید به صورت منظم صورت بگیرد و در روز مشخص و ساعت مشخص در سایت شما منتشر شود.

۳ – استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ

استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ یکی از اجزای اصلی هر کسب و کار اینترنتی است. شما از این طریق می توانید اطلاعات تماس کاربران تان را جمع آوری کنید تا از این طریق بتوانید محصولات و خدمات خودتان را به آنها معرفی کنید.ی

کی از سرویس های رایگان ایمیل مارکتینگ سایت میلر لایت است که شما می توانید به صورت رایگان به ۱۰۰۰ نفر هر چقدر که می خواهید ایمیل ارسال کنید.

۴ – افزایش ترافیک سایت

۵ – سئو و بهینه سازی سایت در موتور های جستجو

۶ – فعالیت در شبکه های اجتماعی

 

تکنیک های افزایش ترافیک سایت

۱ – ارسال مقالات منظم و سئو در سایت

۲ – فعالیت منظم در شبکه های اجتماعی

۳ – سئو و بهینه سازی استاندارد سایت

راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه گذاری

دسته بندی : افزایش فروش سایت