پیشنهادات پنهان برای افزایش فروش در کسب و کار اینترنتی


شاید شما با زحمات فراوان و با صرف وقت و هزینه توانسته باشید بازدیدکنندگانی را علاقه مند به سایت خود کنید و این علاقه مندی را به حدی برسانید تا منجر به خرید از سایت شما شود. شاید پیش خود فکر کنید که به هدف خود رسیده اید و پس از آنکه بازدیدکننده از شما خرید کرد دیگر کار تمام شده است و کاری با آن خریدار ندارید. اگر چنین تصوری را داشته باشید سودهای بسیار زیادی را از دست می دهید.

پیشنهادات پنهان برای افزایش فروش در کسب و کار اینترنتی

هزینه جذب مشتری جدید بیش از ۵ برابر هزینه نگهداری مشتری قدیمی می باشد. برای همین باید بدانیم که چگونه به کسانی که از ما خرید کردند ، دوباره محصولاتمان را بفروشیم. پس از اینکه بازدیدکننده از سایت خرید کرد و به خریدار تبدیل شد ، شما باید کار بازاریابی را جدی تر بگیرید و برنامه ای برای بازاریابی خریداران داشته باشید تا آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

در این مقاله روشهای کاملا علمی و آزموده شده ای را به شما آموزش میدهم تا با اجرای آنها فروش کسب و کار اینترنتی خود را به شکل چشم گیری افزایش دهید.

شما توانسته اید بازدیدکننده را به خریدار تبدیل کنید ، خوب این بسیار عالی می باشد ، ولی ما چه کار کنیم تا به همین خریدار باز هم محصولاتمان را بفروشیم؟

یک باور اشتباهی که در بین فروشندگان و مدیران می باشد این است که آنها فکر می کنند شخصی که تازه خریدی راانجام داده است دیگر نمی توان به آن شخص محصولی را فروخت ! بررسی ها نشان داده است ، کسانی که به تازگی ازما خرید کردند احتمال اینکه باز هم خرید کنند بیشتر است.

و اما راهکارهای عملی

 

پیشنهاد محصولات پنهان!

یک روش بسیار عالی برای فروش از وب سایت این است که محصولاتی را به خریداران پیشنهاد کنید که آنها را در سایت برای فروش قرار نداده اید. این پیشنهاد را می توانید هم به خریداران سایت بفرستید و هم به اعضای سایت خود بفرستید.

البته این روش زمانی توصیه می شود که شما چندین هزار خریدار و یا اعضا داشته باشید و بتوانید تعداد محصولاتی را که از این روش میفروشید زیاد باشد. در این روش شما نباید این محصول را برای فروش به عموم بازدیدکنندگان در سایت قرار دهید.

برای اینکار کافیست یک صفحه جداگانه در سایت طراحی کنید و لینک محصول مورد نظر را برای اشخاصی که قرار استاز شما پیشنهاد دریافت کنند بفرستید. البته در این روش عمر فروش محصول کاهش پیدا می کند ولی در کوتاه مدت بازدهی بسیار بالایی را دارد و می تواند در افزایش فروش سایت شما بسیار تاثیرگذار باشد.

اگر می خواهید که عمر فروش محصولی که پیشنهاد می کنید کوتاه نباشد و بتوانید دائما آن را به فروش برسانید می توانید این روش را کمی متفاوت تر پیاده کنید. مدتی صبر کنید تا خریدهای مختلفی از سایت انجام شود تا تعداد خریداران افزایش پیدا کند . سپس اطلاعات تماس خریداران در آن مدت را جمع آوری کنید و پیشنهاد را برای خریداران آن مدت مورد نظر ارسال کنید و اعلام کنید که مثلا تا ۳ ماه دیگر این محصول در سایت برای فروش قرار نمی گیرد و فعلا فقط خرید این محصول برای آنها فراهم است و اینکه بگوئید مثلا الان با قیمت X به فروش میرسانید و زمانی که در سایت منتشر می کنید این محصول قیمت بیشتری را خواهد داشت. با این روش می توانید بعد از مدت زمان اعلام شده ، محصول را در سایت برای فروش قرار دهید.

 

ارائه پیشنهاد جدید همراه بسته بندی محصول

زمانی که محصولات را برای خریداران ارسال می کنید یک پیشنهاد ویژه برای آنها به همراه محصول ارسال کنید. این کار به سادگی قابل اجرا می باشد. کافیست در بسته بندی محصول یک برگه قرار دهید و مثلا پیشنهاد دهید که یکمحصول دیگر برای فروش دارید که تخفیف خوبی هم برای آن محصول در نظر گرفته اید.این پیشنهاد را در سایت قرار ندهید و فقط برای کسانی ارسال کنید که محصول شما را خریداری کردند . زمانیکه چنین پیشنهادی میدهید حتمابه اطلاع آنها برسانید که این پیشنهاد فقط برای آنها ارسال شده است.

 

استفاده از پیامک برای بازاریابی بعد از خرید

پس از اینکه افراد از سایت شما خرید کردند و محصول به دستشان رسید ، برایشان یک پیامک ارسال کنید و از آنها تشکر کنید که از سایت شما خرید کردند و یک پیشنهاد ویژه برایشان پیامک بزنید. مثلا عنوان کنید که تخفیفی را برای محصول x در نظر گرفته اید و در پیامک اعلام کنید که این پیشنهاد فقط برای کسانی ارسال شده که محصولات شما را خریداری کردند.

طراحی سایت فروشگاهی و فروش از طریق اینترنت بر خلاف تصور، کاری به مراتب پیچیده تر از فروش حضوری است، داشتن فروشگاه زیبا و پر از محصول هرگز بدون برنامه و استراتژی بازاریابی هوشمندانه و طراحی سایت کارآمد نخواهد بود، با وجود دشواری ها و پیچیدگی های فروش از طریق اینترنت اگر با استراتژی دقیق برنامه ریزی شود، می تواند به مراتب بیشتر از فروشگاه های حقیقی سود آور بوده و مخاطبین بیشتری را نسبت به این فروشگاه ها جذب نماید.

  • تحلیل مشتریان و کاربران واقعی فروشگاه اینترنتی

قبل از سفارش طراحی سایت فروشگاهی می بایست با تحلیل سلایق، روحیات و نیاز جامعه هدف (مشتریان بالقوه) تجربه کاربری و رابط کابری مناسب عواطف و مهارت آنها طراحی سایت را انجام دهید، علت عدم موفقیت اکثر وب سایت های فروشگاهی رعایت نکردن این موضوع حساس می باشد که علی ارغم اینکه سایت، زیبا و دلنشین طراحی شده و محصولات متنوع و بیشماری برای خرید وجود دارد اما تعدا خرید بسیار پایین بوده تا حدی که بعد از مدتی تقریبا سایت توسط مدیران رها شده و دیگر توجیه اقتصادی برای ادامه کار و پشتیبانی سایت وجود ندارد.

تحلیل بازار هدف و مشتریان محصولات و خدمات و طراحی سایت مطابق با سلایق آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد تا آنجا که به عنوان مثال سایت آمازون با هوشمند نمودن فروش و پیشنهادات ویژه بر اساس الگوریتم های پیچیده، سلیقه و نیاز کاربر سایت را تحلیل نموده و بر اساس آنها پیشنهادات وسوسه برانگیز و نیاز محور به کاربران می دهد تا آنها را تشویق به خرید بیشتر و رسیدن به مورد دلخواهشان نماید.

طراحی سایت فروشگاهی اگر با تحلیل مناسب جامعه هدف صورت گیرد نه فروش و سودآوری به شدت افزایش خواهد داشت بلگه هزینه های تبلیغاتی با تمرکز بر جامعه هدف به شدت پایین آمده و نتایج درخشان و امیدوار کننده ای روی خواهد داد در پایان طراحی سایت بر اساس سلایق و انتظارات مخاطبان یکی از مهمترین دلایل موفقیت سایت های بزرگ و موفق است.

پاسخ به این سوالات تا حدود زیادی شما را به نیازهای جامعه هدف نزدیک می کند

  • نیاز اصلی مشتریان بالفعل محصولات و خدمات شما چیست؟
  • محصولات شما چه نیازی را از مشتریان بالفعل شما مرتفع می سازد؟
  • مزایا و ویژگی های محصول شما نسبت به محصولات دیگر رقبا برای مشتریان چیست؟
  • خصوصیات رقابتی محصولات و خدمات شما در قیمت و کاهش هزینه ها؟
  • چند علت عدم رضایت مشتریان از طراحی سایت؟
  • سن، جنسیت، روحیات، ادبیات مورد تایید، جغرافیا و دیگر اطلاعات کاربران و “مشتریان اصلی” سایت فروشگاهی؟

پس از پاسخ دادن به سوالات فوق سعی کنید از نتایج استفاده نموده و آنها را در طراحی سایت اعمال نموده و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف و کاستی ها را پوشش دهید و اگر امکانش وجود دارد طراحی سایت فروشگاهی خود را مطابق با این داده ها تنظیم کنید و اگر امکان ویرایش وجود ندارد به یاد داشته باشید که این نقاط ضعف و کاستی ها عامل بازدارنده بسیار قدرتمندی در روند رو به رشد و موفقیت شماست پس اگر لازم است حتما به فکر تغییر طراحی سایت فروشگاهی خود باشید و این عامل به شدت بازدارنده را از میان بردارید.

  • برانگیزاندن احساسات و تبلیغات نامحسوس در سایت فروشگاهی

اکثر فروش سایت های فروشگاهی نتیجه تهییج و برانگیخته شدن احساسات شخص خریدار و آشنایان و دوستان او صورت میگیرد طبق جدید ترین تحقیقات

اصول طراحی سایت فروشگاهی

بازاریابی و عوامل فروش محققان این نکته را ثابت کرده اند، که حتی اکثر افراد منطقی و استدلالی نیز بیشتر خرید های خود را بر اساس احساسات انجام می دهند پس هر چه تولید محتوا، شعارها، طراحی سایت فروشگاهی و در نهایت محصولات شما بر روی احساسات شخص تصمیم گیرنده و مشتریان بالفعل تاثیر بیشتری بگذارد شانس فروش بسیار بالاتر خواهد بود.

درک احساس واقعی و دلیل واقعی خرید محصولات فروشگاه شما یکی از مهمترین سوالاتی است که باید برای آن پاسخی واقعی، دقیق و کارشناسانه داشته باشید، پاسخ به این سوال در اصل پاسخ به تمام چیزهایی است که شما برای تاثیر گذاری و برانگیزاندن احساسات و ترقیب برای فروش احتیاج دارید.

این نکته را فراموش نکنید که احساس و تصوری که کاربران و مشتریان از سایت شما دارند تمام تصوری است که از کل کسب و کار و شرکت شما دارند و رعایت نکات ریز و اصول طراحی سایت فروشگاهی بسیار در شکل دادن به این تصور موثر است.

در حال حاضر اکثر سایت ها و شرکتهای بزرگ به فروش و تبلیغات زیر پوستی و مخفی روی آورده اند در این روش بازاریابی آنلاین تمام تلاش سیاستگذاران شرکت بر این است که بدون پیام مستقیم تبلیغاتی و کاملا نا محسوس و غیر مستقیم ارتباط و عملیات تاثیر گذاری بر مشتریان احتمالی را حفظ می نمایند، این تئوری بازاریابی به دلیل گارد و امتناع خریداران به عنوان عکس العملی طبیعی به پیامهای مستقیم صورت گرفته است. این روش بسیار کارآمد بوده و بنا به کارکرد محصول و جامعه هدف آن می تواند با پلن ها و استراتژی های متفاوتی انجام پذیرد و با تلفیق فروش احساسی میتواند نتایج بسیار درخشان و قابل توجهی داشته باشد.

  • تجارت صادقانه و فروش بر اساس نیاز

بر روی نیاز و گره ای که محصول و خدماتتان از مخاطبان و مشتریان مختلف بالفعل باز میکند تمرکز کنید و سعی کنید در تولید محتوا حتما به این مسائل بپردازید تا در فرآیند تصمیم گیری اشخاص مردد تاثیر بگذارید و فرآیند فروش را تکمیل نمایید.

بر عکس تصور قالب و سنتی که فروش به هر قیمتی می باشد و مثال فروش یخچال به اسکیمو و بخاری به ساکنین مناطق گرمسیری، تحقیقات و روش های جدید با اطمینان بسیار بالا این نوع فروش را کاملا رد شده می داند، پس سعی کنید محصولات فروشگاه اینترنتی تان را تنها به کسانی که به اجناستان نیاز دارند بفروشید و راهنمایی در طراحی سایت فروشگاهی قرار دهید تا مشتریان احتمالی از آن راهنما جهت انتخاب و پیدا کردن محصول مورد نیازشان استفاده نموده و در صورت عدم نیاز به محصولات شما سایت را ترک کنند.

اطمینان داشته باشید که صداقت و حسن نیت شما تاثیری بر ذهن مخاطب خواهد گذاشت که با کمترین احساس نیاز به محصولات شما در آینده مشتری دائمی و وفادار محصولات و خدمات شما خواهد شد.

به پیام ها، اعتراضات، پیشنهادها، پیغام های محبت آمیز و هرگونه رابطه ای که مشتری با شما برقرار می کند با فراق بال و حوصله پاسخ دهید و سعی کنید با مشتریان بالفعل خود صمیمی باشید و آنها را صرفا جهت فروش یک روزه نبینید و بعد از فروش نیز با آنها و مشکلاتش همراه شوید حتی سعی کنید مشکلات و سوالات احتمالی کابران سایت را پیش بینی و برآورد نموده و برای آنها بهترین پاسخ ها را در فروشگاه اینترنتی و سایت قرار دهید، این عمل باعث اعتماد و اطمینان بیشتر مشتریان با طراحی وب سایت فروشگاهی شما در بستر نا امن اینترنت می باشد.

  • ارائه صحیح محصولات با پاسخ های برانگیزاننده و احساسی به سوالات مشتریان فروشگاه اینترنتی

سعی کنید مهمترین سوالات مشتریان را جمع آوری نموده و به آن سوالات پاسخ کوتاه اما جامع دهید و از آنها در محتوای متنی توضیح محصول استفاده نمایید این سوالات می تواند سوالاتی باشد که پاسخ آنها بسیار کاربردی و در عین حال پاسخ به شکلی کاملا هوشمندانه بر اساس نیازهای واقعی و پنهان مشتریان ارائه نمایید، با این روش، تاثیر گذاری را به حد بسیار زیادی افزایش داده و یکی از مهمترین فرآیند های فروش را با هوشمندی کامل انجام داده اید، پس سعی کنید حتما جایی برای مطرح کردن و پاسخ دادن به سوالات در طراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفته باشید.

شکل و نحوه ارائه محصولات در طراحی سایت فروشگاهی بسیار تعیین کننده بوده و باید دقت داشته باشید که نیمی از فرآیند فروش در نحوه ارائه محصولات و خدمات شکل می گیرد.

مثال هایی از موارد مورد نیاز در طراحی وب سایت فروشگاهی:

  • وجود گالری تصاویر از جهات مختلف محصول
  • توضیحات تکمیلی در مورد موارد فنی
  • توضیح در مورد عملکرد، و خصوصیات ظاهری و قدرت محصولات
  • نظرات و تجربیات مشتریان راضی که از محصولات فروشگاه اینترنتی شما خرید کرده اند
  • توضیحات کامل در مورد کیفیت و خدمات پس از فروش
  • قرار دادن راهنمای استفاده محصولات در سایت
  • قراردادن نکات و امکانات و خصوصیات رقابتی محصولات
  • و همانطور که توضیح داده شد، طرح سوال و نوشتن پاسخ هوشمندانه در محتوای متنی محصولات

 

  • گام آخر تکمیل فرآیند فروش در طراحی سایت فروشگاهی

تکمیل فروش یکی از پیچیده ترین مراحل در فروشگاه های اینترنتی می باشد، تکمیل فروش در دنیای واقعی بسیار ساده تر از فروش در دنیای مجازی است، یکی از دلایل مهم این امر عدم شناخت فرد خریدار از نزدیک می باشد، فروشنده خوب و حرفه ای با تحلیل مشتری خود زمان و نحوه پیشنهاد خرید را بنا به روحیات مشتری، برنامه ریزی می نماید تا احتمال خرید نکردن را به حداقل برساند، اما این کار در سایت فروشگاهی نیازمند محاسبات از پیش تعیین شده و شناخت دقیق از کل جامعه هدف می باشد.

اما همانطور که گفته شد این کار پیچیده اگر به درستی انجام شود، سودهای بسیار زیادی را برای تجارت شما به ارمغان خواهد آورد.

به دلیل پیچیدگی این بخش نسخه و یا استراتژی کلی نمی توان برای محصولات متفاوت بیان نمود، این کار نیازمند مطالعه دقیق محصولات، خدمات، جامعه هدف و آمارهای مخاطبین فروشگاه آنلاین می باشد تا بتوان بهترین روش را برای بهره برداری و تکمیل فرآیند فروش در طراحی سایت فروشگاهی اعمال نمود.

 

خبر خوب این که اگر اعتماد و صمیمیت کافی ایجاد کنید، نیازها را به‌دقت تشخیص دهید، یک ارائه منفعت‌محور شفاف تدارک ببینید و به تمامی اعتراضات مشتری احتمالی پاسخ دهید، فروش خود‌به‌خود به‌سوی قطعی‌شدن پیش می‌رود. این کار ساده، آسان و تقریبا از پیش تعیین‌شده است. هیچگاه از درخواست کردن نترسید.

  • نکته ای در مدیریت سایت فروشگاهی که تنها تجارت های موفق به آن توجه دارند

هزینه به دست آوردن و جذب اعتماد و تحلیل و تاثیر گذاری بر مشتری های بالفعل و کسانی که از فروشگاه اینترنتی شما تا به حال خریدی نداشته اند به مراتب بیشتر از تشویق مشتریان فعلی برای خرید مجدد محصولات دیگر و یا نوع جدید محصول خریداری شده می باشد، از طرف دیگر همین مشتریان  قادر به تبلیغ محصولات وب سایت فروشگاهی برای شما در بین دوستان و آشنایان هستند پس حفظ و نگهداری مشتریان فعلی از اهمیت بسیار زیادی برخودار است.

و باید فکری برای نگهداری مشتریان فعلی نمود و پس از آن به دنبال مشتریان جدید و توسعه مشتریان جدید و بالفعل نمود.

به طور میانگین هر انسانی 300 نفر را از نزدیک می شناسد، اگر هر یک از مشتریان فعلی شما تجربه خرید خود و خدمات و کیفیات محصولات شما را تنها به 10 درصد اشخاص دور و برش معرفی نماید و قابل اطمینان بودن شما را تایید نماید و آنها نیز به ده درصد اشخاص آشنای خود این تجربه را منتقل نمایند در مدت زمان کوتاهی تجارت شما در زمینه اقتصادی به جایگاه رفیع و پرسودی خواهد رسید.

به منظور رسیدن به این هدف و حفظ و حراست از مشتریان بالقوه سایت فروشگاهی تان به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • بانک اطلاعاتی از مشتریان وب سایت فروشگاهی خود جمع آوری نمایید، حداقل نام و نام خانوادگی – سن – تاریخ تولد و ایمیل و آدرس شبکه اجتماعی آنها
  • هدایای رایگانی را برای مشتریان خود ارسال نماید، این هدیه حتی میتواند کارت پستال اینترنتی طراحی شده با اسم و فامیل مشتریان به منظور تبریک مناسبتهای مختلف باشد.
  • تولد مشتریان را تبریک بگویید و از او بابت انتخاب شما تشکر کنید و جملات صمیمانه بگویید.
  • مطالب مفید و تقریبا مرتبط به محصولاتتان را آماده نموده و برای آنها ارسال نمایید.
  • راهنمای استفاده از محصولات را بصورت رایگان برایشان ارسال کنید
  • پیشنهادهای ویژه و تخفیفات احتمالی را به آنها یادآور شوید
  • محصولات جدیدی که تازه تولید شده اند را اول به آنها اطلاع دهید، و این نکته را به آنها بگویید
  • در مورد طراحی سایت فروشگاهی خود از مشتریان خود نظر سنجی کنید
  • برای معرفی اشخاص جدید هدیه ای هوشمندانه و مربوط به محصولاتتان برای معرف ارسال کنید و این نکته را به دیگر مشتریان نیز در میان بگذارید

 

  • سئو سایت و ارتقاء رتبه سایت در گوگل انتخاب بین بقا یا …

سئو سایت تا چند سال پیش فقط مختص تجارت های بزرگ بود، اما امروز همه سایت ها، با هر بودجه ای توان بهره مندی از این موهبت را دارا میباشند و بی شک  تا امروز عامل رسیدن به موفقیت تعداد زیادی سایت و استارت آپ ها بوده است، کیفیات و رعایت اصول مارکتینگ و بازاریابی در طراحی سایت فروشگاهی در تهییج و تصمیم گیری مشتریان نقش بسیار کلیدی دارند. اما تمام این شیوه های برای زمانی است که مخاطبی وجود داشته باشد، سئو سایت و تبلیغات (آنلاین و چاپی) دو روش کلی جذب و بالا بردن ترافیک و بازدید کنندگان وب سایت هستند که اکثر شرکتهای بزرگ از هر دو روش برای جذب کاربر استفاده می نمایند اما به دلیل تاثیر هدفمند و هزینه های کمتر سئو سایت و بهینه سازی وب سایت در مقابل تبلیغات در صورتی که به دلیل کمبود بودجه قرار است یکی از آنها را انتخاب کنید بدون هیچ درنگی سئو سایت است که خودنمایی می نماید. سئو سایت ضمن هدفمندتر از هر تبلیغ دیگری میتواند برای شما ترافیک ایجاد نماید چرا که تنها کسانی در معرض بازدید از محصولات و خدمات شما قرار میگیرند که در همان لحظه به دنبال آن محصول و یا خدمات هستند. غیر از هدفمند بودن، سئو سایت هزینه بسیار پایین تری نسبت به تبلیغات چاپی داشته و میتواند به بودجه های بسیار پایین تر نتایج درخشانی را در پی داشته باشد.

 

دسته بندی : افزایش فروش سایت