بازاریابی اینترنتی چیست

بازاریابی در اینترنت یعنی چه و چه تفاوتی با سایر روش ها دارد؟ بازاریابی اینترنتی که به اشتباه از آن به عنوان بازاریابی الکترونیکی بیشتر یاد می شود به جذب مشتریان و خریداران، فروش محصولات و ارائه خدمات از مسیر اینترنت اطلاق می گردد. بازاریابی اینترنتی دارای گستره وسیعی بوده که نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت بلکه شامل کلیه فرایندهای بازاریابی که از طریق ایمیل، بنرهای اینترنتی، سئو یا ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجوگر و یا پخش تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی ، پادکست ها، نشست های خبری، چت روم ها نیز می باشد.

علاوه بر آن، مدیریت داده های مشتریان و ارتباط اینترنتی با خریداران نیز در این حوزه خلاصه می گردد. بازاریابی اینترنتی خواص فنی و نوآوری های اینترنت را با هم گره زده و شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش می باشد.

مشاوره بازاریابی اینترنتی

مشاوره بازاریابی اینترنتی ؛ محققان پارک بازاریابی ایران نیز با تغییر رویکردها در بازاریابی های نوین سعی نموده اند تا فعالیت های خود را در این راستا نیز توسعه داده و با دستیابی به الگوهای رایج و همچنین نوآورانه در محیط اینترنت بتوانند شرکت های تحت پوشش مشاوره بازاریابی اینترنتی پارک بازاریابی ایران را در این حوزه نیز ارتقاء دهند که نتایج آن را می توان در افزایش حجم فروش و همچنین ارتقاء این برندها در ذهن مشتریانشان مشاهده نمود. بنابراین مشاوره بازاریابی اینترنتی تنها به طراحی یک وب سایت ختم نمی گردد و فعالیت های متعددی را در بر خواهد داشت که کمک به سزایی در رشد و تعالی صنایع و خدمات مختلف خواهد بود.

موفقیت در کسب و کار اینترنتی نیازمند وجود تیم مشاوره بازاریابی اینترنتی خبره شامل برنامه نویسان ، متخصصان بازاریابی ، گرافیک ، روان شناسان و … برای این منظور می باشد. رقابت در فضای اینترنت غیرقابل تصور است  زیرا که این فعالیت در جایگاه یابی سازمان شما در ذهن مشتریان بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

یک فعالیت بازاریابی موفق در اینترنت به هیچ عنوان قابل مقایسه با یک فعالیت موفق در دنیای غیرمجازی نیست. اختیاراتی که شما در یک کسب و کار اینترنتی موفق دارید، چه از لحاظ محیط فعالیت و چه از لحاظ تعداد مشتریان بالقوه در بازار هدف قابل مقایسه با یک فعالیت بازاریابی جمعی موفق نمی باشد. در نیای مجازی تحت وب از لحاظ تئوریک محدودیتی جهت تعداد بازارهای هدف و مشتریان شما وجود ندارد و سازمان ها در محیط های غیرمجازی سخت به آن دست پیدا خواهند نمود.

اخیرا دپارتمان مشاوره بازاریابی در پارک بازاریابی ایران با سرمایه گذاری و بورسیه یکی از مشاورین ارشد جهت کسب آموزش های بروز دنیا و ارائه خدمات مشاوره بازاریابی اینترنتی با محوریت بازارهای صادراتی ایران ، گامی عملیاتی برداشته است. قصد ما مشاوره بازاریابی اینترنتی از صفر تا صد است. به نحوی که تمامی برنامه ها را در برگرفته و با کسب دانش کافی در مورد بازاریابی اینترنتی اقدام به مشاوره جهت اجرای برنامه ها به نحو صحیحی در شرکت ها پیدا شود.

آموزش بازاریابی اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی به صورت کامل با توجه به گستردگی حوزه بازاریابی به صورت آنلاین برای شرکت ها توجیه اقتصادی ندارد. اما آنچه مسلم است همه شرکت ها با توجه به موارد فوق الذکر علاقه مند به بهره برداری از بازاریابی در اینترنت هستند. آموزش بازاریابی اینترنتی به اندازه ای شرکت ها بتوانند برنامه های خود را مدیریت نمایند، کافی است. بدین ترتیب که زیرساخت های اجرای بازاریابی در اینترنت توسط شرکت های تبلیغاتی و اینترنتی تهیه گردد و سپس به کمک آموزش بازاریابی اینترنتی که به یکی از پرسنل ستادی در شرکت ارائه می شود، از این نوع بازاریابی استفاده شود. فراموش نکنید که اگر به دنبال آموزش بازاریابی اینترنتی به صورت کامل بروید، از هدف اصلی و مأموریت سازمانی خود عقب می مانید.

آموزش بازاریابی اینترنتی در قالب آموزش های مدیریتی صورت می پذیرد. مشاورین در پارک بازاریابی ایران تنها خدمات آموزش مدیریتی در مورد بازاریابی اینترنتی انجام می دهند. بدین معنا که چارچوب های برنامه بازاریابی اینترنتی و سرفصل های اجرایی که نظارت مدیریت شرکت را می طلبد، در قالب آموزش بازاریابی اینترنتی توسط مشاورین به مدیران آموزش داده می شود.

مقاله بازاریابی اینترنتی

مقاله بازاریابی اینترنتی با توجه به نو بودن این حوزه بازاریابی و عدم آگاهی فعالان این حوزه از دانش مقاله بازاریابی اینترنتی ، رشد زیادی در این حوزه نبوده است. مقاله بازاریابی اینترنتی با اهداف متفاوتی تهیه و دنبال می گردد. اگر به دنبال مقاله بازاریابی اینترنتی می گردید که به کمک آن بتوانید به صورت عملیاتی وارد این حوزه شوید، کمی به انحراف می روید. در این موضوع این است که مقاله بازاریابی اینترنتی شما را در توسعه آگاهی هایتان ارتقا می دهد و مراحل ورود شما به بازاریابی به صورت آنلاین را به شما آموزش نمی دهد. سایت های متعددی وجود دارد که مقاله های کوتاه با موضوع مقاله بازاریابی اینترنتی منتشر نموده اند اما اغلب این مقالات جهت توسعه می باشند.

روش های بازاریابی اینترنتی

روش های بازاریابی اینترنتی عبارتند از ارسال ایمیل ، حضور بنری در سایت های پرمخاطب و حضور در صفحه اول سایت های جست و جو گر می باشد. اما روش های بازاریابی اینترنتی با توجه به پایین بودن هزینه آنها مورد بهره برداری بیش از حد قرار گرفته اند. تا جایی که موجب از بین رفتن اثربخشی برخی از این روش های بازاریابی اینترنتی شده است. ارسال ایمیل های تبلیغاتی با عنوان spam موجب نارضایتی مخاطبین و حتی ضدتبلیغ برای برند ها شده است. روش های بازاریابی اینترنتی باید مطابق یک برنامه و هماهنگ با سایر روش های بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرد تا بتوان بهره وری را در این تبلیغات به حداکثر خود به کمک مشاوره بازاریابی اینترنتی رساند.

انواع بازاریابی اینترنتی

انواع بازاریابی اینترنتی همان گونه در فوق بدان اشاره گردید، حضور در سایت های پرمخاطب ، حضور در چت روم ها و حضور در صفحه اول سایت های جستجوگر مانند google ، Bing و یاهو است. از میان انواع بازاریابی اینترنتی بهره ور ترین نوع آن حضور در سایت جستجوگر گوگل است. زیرا مطابق آمار گوگل ، در حدود ۵۰ میلیون ایرانی کاربر گوگل هستند و این موضوع ، عامل انگیزاننده قوی جهت استفاده از این نوع بازاریابی اینترنتی است.

از جمله موانع رشد برنامه بازاریابی اینترنتی در ایران در بخش مشاوره بازاریابی اینترنتی می توان به :

۱- عدم ارائه خدمات جامع و کامل از سوی گوگل و عدم امکان دریافت اطلاعات جغرافیایی صحیح از مشتریان

۲- استفاده از نرم افزارهای فیلتر شکن و بروز خطا در گزارش های ورودی وب سایت ها

۳- عدم اعتماد مشتریان به خدمات بازاریابی اینترنتی

۴- عدم وجود برنامه ریزان و متخصصان در حوزه برنامه بازاریابی اینترنتی و عدم تمایل مدیران به این بخش

۵- طولانی بودن برخی اجرا و دریافت بازخوردها در برنامه بازاریابی اینترنتی

همان طور که در فوق اشاره گردید، از جمله مهمترین دلایل مشاورین بازاریابی در پارک بازاریابی ایران در تمرکز بیشتر بر روی مباحث برنامه بازاریابی اینترنتی ، مقرون به صرفه بودن آن و همچنین عدم وجود متخصصین حوزه تخصصی بازاریابی و اینترنت بوده است. در حال حاضر اغلب ارائه کنندگان خدمات بازاریابی اینترنتی در ایران ، جوانان علاقه مند به حوزه اینترنت و کدنویسان وب سایت ها و برخی افراد به اصطلاح وبمستر هستند. اما هیچ کدام از این افراد دارای دانش و تجربه کافی در بخش مدیریت بازاریابی و فروش نیستند و در نتیجه امکان تحلیل صحیح اطلاعات را ندارند و تنها امکان حضور سایتها با کلمات کلیدی تخصصی در صفحه اول نتایج گوگل انجام می دهد.

برنامه بازاریابی اینترنتی و سئو 

اغلب مدیران بر اساس آنچه از سوی کارشناسان شرکت های طراحی سایت شنیده اند، بر این باورند که مهمترین فعالیت در برنامه بازاریابی اینترنتی ، معطوف به حضور وبسایت ها آنها در صفحه اول گوگل می شود. که در اصطلاح عامیانه به آن سئو SEO یا بهینه سازی در سایت های جستجوگر می گویند. اما در حال حاضر مطابق آنچه در برنامه بازاریابی اینترنتی مشاورین پارک بازاریابی ایران وجود دارد، سئو وبسایت تنها ۱۸ درصد از برنامه های بازاریابی اینترنتی است. حضور صحیح در شبکه های اجتماعی ، ارتباط جامع و دوطرفه با مشتریان ، تولید و ارائه اطلاعات صحیح از فعالیت های شرکت ، برندینگ در محیط مجازی و بسیاری فعالیت ها و اجزا برنامه بازاریابی اینترنتی باید به کمک مشاوره بازاریابی اینترنتی عملیاتی گردد.

اجرای برنامه بازاریابی اینترنتی

مانند سایر برنامه های بازاریابی ، اجرای برنامه بازاریابی اینترنتی نیز همکاری بخش های مختلف را می طلبد. بخش فروش ، بخش مدیریت ، بخش خدمات پس از فروش همه ریزبرنامه هایی را در قبال اجرای برنامه بازاریابی اینترنتی انجام می دهد. اما موضوع اساسی این است که اجرای صحیح و کامل اجرای خدمات بازاریابی اینترنتی در برخی شرکت ها باید توسط یک واحد مستقل (حتی با حضور یک نفر) عملیاتی گردد و در برخی شرکت ها به صورت برون سپاری انجام شود. هر دو شکل دارای مزایا و معایبی می باشد. به عنوان مثال اگر یک نفر مجری اجرای بازاریابی اینترنتی در شرکت استخدام شود، ممکن است محلی را در سازمان شما اشغال کند و مسائل حضور یک کارمند جدید که خود دارای حواشی متعددی است. این موضوع مشروط به آنکه برنامه های بازاریابی اینترنتی تدوین شده باشد ، در قالب اجرای برنامه عملیاتی اینترنتی قابل اجرا  و مدیریت و ارزیابی می باشد. اما اگر اجرای برنامه بازاریابی اینترنتی برون سپاری گردد، کیفیت صحیح انجام آن و اجرای به موقع برنامه ها به سختی قابل ارزیابی می باشد مگر آنکه مدیریت شرکت دارای یک داشبورد از ریز برنامه های بازاریابی اینترنتی و همچنین پیش بینی نتایج در دست داشته و به همراه مشاور بازاریابی کلیه فعالیت ها را به صورت دوره ای رصد نماید.

بازاریابی واسطه مند اینترنتی

بازاریابی اینترنتی واسطه مند عبارتست از از جمله روشهای بسیار قدیمی کسب درآمد ، تبلیغ یا فروش محصولات برای دیگران است. امروزه با گسترش سایتهای مختلف اینترنتی و امکانات آنلاین ، فرصتی جدیدی پیش روی افرادی باز شده که می خواهند درآمد کسب کنند. این افراد می توانند به صورت آنلاین ، در سایتهایی که طراحی کرده اند به تبلیغ محصولات یا خدمات شرکتها و دیگر افراد بپردازند و در ازای تبلیغ و بازاریابی برای این شرکتها ، بخشی از سود فروش کالای مورد نظر را دریافت کنند. با توجه به اینکه قیمت محصول مورد نظر چقدر باشد می تواند سود حاصل از فروش آن متفاوت باشد. معمولاً شرکتها ، به افرادی که قصد دارند محصول آنها را در سایت یا وبلاگ خود تبلیغ کنند یک آدرس اینترنتی می دهند که در صورتی که افراد مختلف ، به هنگام جستجو در اینترنت از طریق آدرس اینترنتی تعریف شده برای یکی از این افرادی که در حال تبلیغ هستند وارد سایت شده و اقدام به خرید کند ، مطلع شوند که مشتریان از طریق آدرس اینترنتی کدام یک از سایتهای تبلیغاتی آنها وارد سایت شرکت شده و خریداری می کنند تا به هنگام پرداخت کمیسیون این افراد و سهم آنها از فروش را بپردازند. هر چند که روشهای تبلیغاتی مختلفی وجود دارد ، ولی استفاده از بازاریابی های وابسته یا واسطه مند می تواند فرصتهای بیشتری برای بازاریابی فراهم کند. از جمله دلایل آن هم این است که دغدغه فروش و بازاریابی شرکتها ، به عهده افراد دیگر قرار می گیرد و آنها در ازای دریافت کمیسیون تلاش می کنند میزان بیشتری از محصول را معرفی کرده و به فروش برسانند.

ممکن است برخی از سایتها فقط به منظور تبلیغ محصولات دیگران طراحی شده باشد ، به این سایتها در اصطلاح ، صفحات فرود می گویند. در بسیاری از اوقات ، شرکتها به بازاریابهای وابسته خود که میزان فروش بالایی داشته اند یک درآمد ویژه ای در نظر می گیرند. در واقع می توان گفت این روش از نظر مشاوره بازاریابی اینترنتی ، موجب سود دو طرفه برای شرکتها ، تولید کنندگان و بازاریابان وابسته می شود. بسیاری از شرکتها در هر اندازه و گستردگی که باشند می توانند از این روش بازاریابی استفاده کرده و میزان فروش خود را بالا ببرند. همچنین ، این نوع بازاریابی یکی از راههای مجاز و قانونی برای شرکتها و افرادی هست که مشغول به بازاریابی اینترنتی واسطه ای از طریق اینترنت هستند. در صورتی که به فکر طراحی یک سایت به منظور بازاریابی واسطه ای هستید ، بهتر است ابتدا یک جستجوی اینترنتی داشته باشید و به سایتهایی که به تبلیغ محصولات مورد نظر شما می پردازند سری بزنید و ببینید این سایتها معمولاً به تبلیغ چه نوع محصولاتی می پردازند. بهتر است در بازاریابی واسطه ای که از طریق اینترنت انجام می شود ، محتوای صفحات اینترنتی خود را متناسب با محصولاتی که در حال تبلیغ آنها هستید انتخاب کنید. زیرا در این صورت ، افرادی که به دنبال محصول خاصی هستند و به جستجوی اینترنتی می پردازند ، با سرچ کردن کلید واژه های مورد نظر خود می توانند سایت شما را پیدا کرده و از طریق لینکی که قرار داده اید به راحتی و با سرعت بیشتری به شرکت ارائه دهنده محصول یا خدمات مورد نظر متصل شوند.

استفاده از مباني روانشناسي در بازاريابي

میل به خرید اغلب برخاسته از تصمیمی نیمه آگاهانه است. در حقیقت 95 درصد اینگونه
تصمیمات نیمه آگاهانه است.
دانستن دلایل ناآگاهانه ای که مردم به واسطه آن خرید می کنند و استفاده درست و
سودمند از این اطلاعات به یک فروش فوق العاده حتی فراتر از حد تصور فروشنده کمک
خواهد کرد.
مثلا باتغییر کلمات در یکی آگهی می توان بازده را دو برابر کرد. اینگونه ابزارهای
روانشناسی محرک ترین عاملی است که یک فروشنده یا واسطه می تواند از آن برای فروش
استفاده کند.www.zibaweb.com

اینگونه فنون روانکاوانه در عین حال که بسیار دقیق و مطمئن اند، می توانند گاهی
خلاف انتظار ما عمل کنند. در این قسمت مثال هایی ارائه شده که در صورت درست عمل
کردن می توانند فروش را افزایش دهند.
راهکارهایی هستند که اگر کسی محصولی را خریداری نکند، در او نوعی احساس گناه به
وجود خواهد آمد. برای مثال شما یکسری اطلاعات فروش به علاوه یکسری محصولات رایگان
دریافت می کنید.
مطمئنا از محصولات رایگان استفاده خواهید کرد و سپس برای این که احساس گناه نکنید،
در خواستی هم برای یک سری محصول دیگر به همراه هزینه آن برای شرکت مزبور خواهید
فرستاد. بسیاری از شرکت های در حال رشد از این راهکارها بهره می برند.
از این به اصطلاح “احساس گناه” در تمامی زمینه های تبلیغاتی مثل تلویزیون و روزنامه
می توان استفاده کرد یکی دیگر از راهکارها را می توان به اصطلاح القای رضایتمندی
نامید.
این روش را با روش های قدیمی اشتباه نگیرید که در آنها مثلا گفته می شود اگر در 30
روز از محصول راضی نبودید می توانید آن را پس دهید . القای رضایتمندی روشی متفاوت
است.
برای مثال در یک اشتراک به جای اینکه گفته شود :
“اگر از اشتراک خود راضی نبودید مابقی را به شما استرداد خواهیم کرد.”
بگوییم:
“اگر در هر زمان از اشتراک خود راضی نبودید به ما اطلاع دهید و تمام مبلغ اشتراک
خود را استرداد کنید، حتی اگر قبل از آخرین شماره تصمیم به این کار گرفتید.”
در حقیقت شما به مشتری خود القا می کنید که مطمئنا از اشتراک راضی خواهید بود. این
کار به خواننده نوعی احساس برتری و اطمینان می دهد و باعث می شود که در خود نوعی
رضایت محض را احساس کند.
در موثر بودن اینگونه روش ها شک نکنید. در بسیاری از مواقع با جابه جایی جملات می
توانید رضایت مندی را در طرف مقابل چندین برابر کنید. البته اگر به خوبی مهارت های
روانشناسی رعایت نشود ممکن است نتیجه عکس حاصل شود.

به این جمله توجه کنید که ممکن است از طریقemail یا پست به دست شمابرسد:
«کاهش وزن فوری» .
با یک نگاه می توان فهمید این جمله آگهی برای تبلیغ محصولی خاص است. بیشتر مردم
زیاد تبلیغات را نمی پسندند و اغلب آنها دوست ندارند نامه هایی را که حاوی پیام های
تبلیغاتی است باز کنند .
حتی اگر کالای تلبیغ شده مورد پسند آنها باشد. در این مواقع شما باید قدم به قدم
ذهن افراد را ربوده و آنها را با خود همراه کنید. مثلا ابتدا کاری کنید که نامه را
به عنوان نامه ای معمولی باز کنند و سپس با دقت آن را بررسی کرده و پیام شما را
بخوانند.
بهتر است پیام شما طوری نباشد که بیننده یا خواننده با یک نگاه متوجه تبلیغاتی بودن
آن شود، بلکه باید حس کنجکاوی او برانگیخته شود. وقتی خود کنجکاو شود تا آخر پیام
همراه شما خواهد بود.
پس در هر وضعیت فروش که هستید همیشه به یاد داشته باشید که از راهکارهای روانشناسی
برای افزایش فروش خود استفاده کنید. مطمئن باشید که به نتیجه خواهید رسید.مترجم: محمد امین صادق زاده

نردبان ترقی فروش( روش افزایش میزان فروش )

1)حتما به مشتریان خود اشانتیون (نمونه تبلیغاتی مجانی) را ارائه دهید. این کار به
مشتری اجازه می دهد تا بدون اینکه پولی برای محصول شما پرداخت کرده باشد آن را
امتحان کند.

2)کلاسهای آموزشی رایگان برگزار کنید . مثلا اینکه چگونه از لوازم آرایشی شما
استفاده کنند؟چگونه با محصول شما یک اصلاح سر زیبا داشته باشند؟ چگونه با استفاده
از محصول شما پوست خود را شاداب نگه دارند و یا حتی چگونه با استفاده از محصول شما
گلهای باغچه خود را شاداب نگه دارند و یا چگونه دیوار خانه خود را تعمیر کنید و…
وقتی مشتری از نزدیک طریقه استفاده از محصول شما را ببیند مشتاق می شود که علاوه بر
محصول شما تمام لوازم جانبی که شما در کار خود استفاده کردید را هم خریداری کند.

3) برگزاری workshop ها تقریبا مثل مثال بالا می باشد و می تواند برای لوازم مورد
نیاز برای طراحی فضای سبز در یک محیط آزاد در نظر گرفته شود.

4)محصول خود را به عنوان هدیه مجازی در کنار یک خرید دیگر به مشتری ارائه دهید.

5)اگر مثلا محصول شما یک تی- شرت 25 دلاری است آن را در مقابل هر 500 دلار خرید به
مشتری ارائه دهید. این موضوع در چشم مشتری بسیار بزرگ جلوه می کند و در نهایت سود
به شما برمی گردد.

6)این شعار را در کار خود اجرا کنید . «یکی بخر، 2 تا ببر»

7)کارتهای قرعه کشی برای محصولات خود ارائه دهید. مثلا اگر یک مشتری تا یک مبلغ
خاصی از فروشگاه شما خریداری کرد به او کارت قرعه کشی دهید تا دریک قرعه کشی بزرگ
شرکت کند.

8) یک شعار دیگر هم هست که باعث می شود مشتری به طرف محصول شما بیاید. «امروز بخرید
و درطول 12 ماه پول محصول خود را پرداخت کنید.»

9 ) چندین محصول را با یک بسته بندی در اختیار مشتری قرار دهید. این کار مخصوصا در
مورد لوازم آرایشی بسیار کار برد دارد. گاهی یک محصول فروش کمتری دارد. به این
ترتیب شما می توانید محصولات پر فروش خود را در کنار محصولات کم فروش به مشتری
ارائه دهید. www.zibaweb.com

10) دقیقا در زمانی که مشتری در گرما گرم خرید از شماست محصولات دیگر خود را که در
رابطه با خرید اوست به او معرفی کنید. احتمال خرید مشتری در این زمان بسیار زیاد
است.

11)اطلاعات خود را در مورد محصول به صورت خلاصه و مفید در اختیار مشتری قرار دهید.
می توانید این اطلاعات را همراه با بروشور به آنها ارائه دهید.

12)در کنار محصول خود خدمات پس از فروش رایگان ارائه دهید.

13)اجازه دهید تا مشتری به صورت رایگان با شما در تماس باشد و از روشهای استفاده
صحیح محصول شما مطلع شود.

14)طراحی خوبی را برای بسته بندی محصول خود در نظر بگیرید. درست است که این کار
هزینه هایی در بر دارد اما در نهایت باعث جلب مشتری و افزایش فروش شما می شودمترجم: مروارید درودی زاده

———————————


3 راه برای افزایش فروش

این 3راه ساده فروش در اثر تقاضای شخصی مشتری صورت می گیرد. آنها بی توجه اند به
این موضوع که شما چه چیزی و چطور یا کجا محصولتان را می فروشید.

1.دقت کنید که توجه مشتری را به خود جلب کنید.

آیا 3 پیغام تبلیغاتی فروش را به خاطر می آورید؟ آیا می توانید حتی یکی از آنها را
هم به خاطر آورید؟ اکثر مردم قادر نیستند….
و این شامل مشتریان آینده شما نیز می شود. و دلیل آن است این که آنها به تاثیر
مستقیمی که تبلیغ بر رویشان می گذارد، آگاهند ولی شاید در ظاهر آن را رد می کنند.
این یک مانع بزرگ است که شما باید بدانید چطور بر آن غالب شوید پیش از آنکه شروع به
فروش کالایتان کنید.
شما باید توجه مشتری را کاملا جلب کنید- بسیار دقیق و سریع- و گرنه در فروشتان موفق
نخواهید بود.
اینجا 3 راه پیشنهادی و اثبات شده است که توسط آنها قادر خواهید بود توجه مردم را
به سرعت بدزدید:
-به طریق علمی اثبات کنید. مثلا بگویید: ” حتی دکترم نیز از این محصول بهداشتي
استفاده می کند. ”
-آنها را با گفتن جمله ای خاص متعجب کنید مثلا: محصول ما را بخرید و تا یک ماه پولش
را نپردازید.
-سوال تحریک آمیز بپرسید. مثلا: اگر شما یک تاجر رده بالایید، چرا 6 عدد از
محصولاتمان را نمی خرید؟www.zibaweb.com

توجه:
عنوان مقالاتتان بر روی وب سایت نیز می تواند جلب توجه خواننده کند. بسیاری از مردم
در سایت های مختلف می روند و به سرعت از آن خارج و به سایت دیگری می روند- مگر
اینکه به محض ورود به سایت با عنوان محرک یا تعجب بر انگیزی مواجه شوند.

2. بر روی روابط انسانی تاکید کنید.

بسیاری از مشتریان دور اندیش حاضرند از اشخاص حقیقی بیش از شرکت های حقوقی خرید
کنند.
به جست وجوی راهی بپردازید که روابط شخصی شما را با مشتریان دوراندیش ایجاد کند.
مثلا:

… اگر شما روبه روی مشتری و به صورت حضوری کالایتان را به او بفروشید، به زمان
کمی جهت شناخت مشتری تان نیاز دارید و او نیز شما را حضوری بیشتر خواهد شناخت.
… اگر شما اقدام به فروش کالا بر روی اینترنت کنید نیازی به حرف زدن با مشتری
ندارید و او از طریق عنوان های سایت تان و متن های آن به شما اعتقاد پیدا و خرید می
کند. آنچه که شما در معرفی خود و محصولتان بر روی سایت ارائه می دهید باعث اعتماد
مشتری می شود.
پس در انتخاب بهترین و ناب ترین عناوین که باعث بر آورده کردن نیاز مشتری می شود،
کوشا باشید.

توجه:
خودتان کالا را به مشتری بفروشید تا از کالای مناسب و راحت شما آگاه شود. ولی در
ادامه برای جلب اطمینان او تاریخچه شرکتتان و نتایج زیاد فروشتان را نیز به او
ارائه دهید تا از توانایی زیادتان در صورتبخشی به وعده هایشان مطمئن شود.

2.موجب بیداری تصورات مشتری تان شوید.

سود کالایتان را برای مشتری در قالب کلماتی زیبا و کلام دلنشین متصور شوید. بعد به
او بگویید که با این منافع و مزایای زیاد کالای ما چه احساسی در استفاده از آن
دارد.

دقت کنید:
اگر کالایتان را می فروشید پس برای خریدار کالا شرح دهید که مزایای استفاده از آن
چه لذت بخش خواهد بود و احساس مرفه بودن از کالا را بدون هیچ شکی به او بگویید.
مثلا: اگر به مشتری تان قایق می فروشید شرح دهید که با آن قایق در میان امواج آب
همراه و کنار دوستان چه لذتی خواهندبرد.
اگر فرصت شغلی تان را این گونه ارتقا دهید، خودتان حتی تصور کنید که بعد از مدتی
کار سخت در خانه بودن و بدون کارفرمای بالای سر چه لذتی خواهید برد.

توجه:
از اینکه کلمات و توضیحات شما باعث ایجاد تصورات دل انگیز می شود مطمئن شوید، نه
اینکه با توضیحاتتان ویژگی های کالا را شرح دهید.
مردم در هنگام خرید، زیاد به ویژگی های کالا که در برگیرنده تکنولوژی پیشرفته است
توجه نمی کنند. مثلا در هنگام خرید یک نوشیدنی خنک، حتی سالم، به درصد سلامت آن
زیاد توجه ندارند. بلکه فقط می خواهند از خنکی آن در طول یک روز طولانی و گرم، لذت
برند.

این 3 راه ساده فروش محصولات با اخلاق بشری نیز سازگار است. آنها را در صفحات وب
خود بکار برید. درصد زیاد فروش باعث شگفتی تان خواهد شد.مترجم:طاهره یادگاری

—————————————————

5 روش مطمئن برای معامله در زمانهای دشوار

در حال حاضر در بازرگانی جوی مبهم و نامعلوم حاکم است و در اکثر تجارتها برای خارج
شدن از تنگناها، راههای اشتباهی پیش گرفته می شود. معمولا معاملات را از سر می
گیرند و منتظر پیشرفت اقتصادی می مانند.
در چنین اقتصادی، بازاریابی مجدد مساوی خود کشی است. بهترین کار افزایش معاملات
بدون افزایش حجم سرمایه است.
این کار سرمایه شما را محافظت می کند و تجارت شما را در مقابل تهدیدهای رقیبان و
سرمایه داران مقاوم می سازد؛رقیبانی که از لغزشهای شما برای سبقت گرفتن و ربودن
مشتریانتان استفاده می کنند.

در اینجا پنج روش مطمئن برای معامله در زمانهای دشوار ارائه شده است:

1-با مشتریان قدیمی خود معامله کنید:

به آسانی می توان از مشتریان قدیمی استفاده کرد گاهی با فرستادن یک پیغام یک تماس
تلفنی یا صرف ناهار به اتفاق مشتری قدیمی، می توان دوباره رابطه تجاری بر قرار کرد.

اگر می خواهید از طریق emil یا mail با مشتری خود ارتباط برقرار کنید، می توانید یک
پیشنهاد همکاری مجدد، تخفیف یا جایزه را همراه با درخواست معامله خود ارسال نمایید.

2-نمونه رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید:

این روشی است که اغلب نادیده گرفته می شود، در حالیکه در تجارت جواب می دهد.

3-روی تبلیغات تمرکز کنید:

عده ای فکر می کنند قرارگیری نام تجاری جلوی دید عموم یک روش معتبر تبلیغاتی است.
بهتر است بجای آن، مطمئن شوید تبلیغاتتان در بهترین مکان قرار گرفته تا خوانندگان
آگهی، بتوانند با شما تماس بگیرند.
یکی از همکارانم ابتدا ده مشتری داشت که حاضر به همکاری نبودند. او توانست با
استفاده از این روش با سی وپنج مشتری قرار دادهایی امضا کند که میلیونها دلار ارزش
دارند.www.zibaweb.com

4-بگذارید مشتریان در گرفتاریها به شما کمک کنند:

تجارت مانند خیابان دو طرفه است. مشتریانی که در گذشته به آنها کمک کرده اید،
خوشحال می شوند محبت شما را جبران کنند. اغلب، تنها کاری که باید انجام دهید، کمک
خواستن است. برای تبلیغات خود و ارائه میزان فروش می توانید تصدیق نامه و یا آمار
کار تهیه نمایید.
راه دیگری که مشتریان می توانند به شما کمک کنند ارائه رضایت نامه است. اگر مشتری
با نفوذی دارید که از همکاری با شما رضایت دارد، از او درخواست کنید نامه ای بنویسد
و معامله با شما را به دیگران توصیه نماید.
می توانید هزینه چاپ و پست چنین نامه ای را خودتان بپردازید و در صورت لزوم در
نوشتن نامه هم کمک کنید.

5-به روابط درست با مشتریان توجه کنید:

اگر فکر می کنید شما تنها کسی هستید که در حال حاضر نگران همه چیز است، اشتباه می
کنید. اتفاقات اخیر باعث بی اعتمادی همه شده است.
برای پیشرفت در بازار، معاملات خود را با اعتبار و اعتماد ویژه ای پیش ببرید و در
مورد بدهکاریها و طلبکاری های خود منصفانه برخورد نمایید.
برای جلب رضایت مشتری، هر کاری می توانید انجام دهید. حتی اگر لازم بود، او را به
رقیب خود معرفی کنید تا اگر فکر می کند شما بهترین گزینه برای انجام معامله نیستید،
بتواند شرایط رقیب را با شرایط شما مقایسه کند.
روابط درست و صادقانه در کوتاه مدت تاثیری ندارد اما شهرت در درستکاری و صداقت می
تواند گنجینه ای گرانبها برای آینده کاری شماباشد.مترجم: آذر میدخت مهدی نژاد

——————————————

چگونه فروش خود را با استفاده از کلمات افزايش دهيم؟

عبارات ساده و قوي احساسات مشتريان را تحريك مي‌كند و باعث مي‌شود كه آنها تحت
تاثير احساساتشان تصميم به خريد از شما بگيرند. شما مي‌توانيد با استفاده از اين
عبارات قدرتمند فروش خود را افزايش دهيد.

چرا كلمات موثر موجب مي‌شوند تا افراد اقدام به خريد كنند؟

يك عبارت قوي به مشتري شما كمك مي‌كند تا در ذهن خوداحساسی را تصور كند كه پس از
خريد محصول يا استفاده از خدمات شما به او دست خواهد داد. اين امر يك احساس قابل
تصور را ايجاد كرده و مشتري شما را تحريك مي‌كند تا اين تصور را به واقعيت تبديل
كند.
اغلب مشتريان شما براساس احساساتشان تصميم به خريد از شما مي‌گردند. آنها سپس به
دنبال دلايل منطقي جهت توجيه تصميماتشان مي‌گردند. اما درواقع تصميم آنها يك فرايند
احساسي مي‌باشد نه تصميمي بر پايه عقل و منطق.
عبارات و كلمات قوي و موثر، تمايل و اشتياق مشتري را براي خريد محصول شما يا
استفاده از خدمات ارائه شده توسط شما افزايش مي‌دهد و ناگهان آنها براي خريد از شما
تصميمي بر مبناي احساساتشان مي‌گيرند.

چگونه عباراتي قوي بنويسيم؟

خلق و نوشتن عبارات قوي و موثر آسان است. كارتان را با تهيه فهرستي از فوايد و
منافع بيشتري كه مشتريان در صورت خريد از شما كسب خواهند كرد، شروع كنيد. سپس چند
كلمه توصيفي مهيج را درباره آن فوايد در قالب عباراتي كوتاه بنويسيد.
در اينجا چند نمونه از اين عبارات را كه توسط سه صنف كاري مختلف ارائه شده‌اند، ذكر
مي‌كنم:
«سريع! آسان! بسيار ارزان!» (براي توصيف محصول يا خدمات)
«من خود به شما كمك خواهم كرد! به همين دليل است كه دستيابي به نتيجه موردنظرتان را
تضمين مي‌كنم.» (براي ارائه خدمات)
«از كارتان لذت ببريد و پول بيشتري براي خرج كردن و زمان بيشتري براي گذراندن بدست
آوريد.» (آژانس كاريابي)

سعي كنيد در عبارات خود از كلماتي محكم و كوبنده استفاده نماييد. به كلماتي كه در
عبارات بكار رفته است، دقت كنيد. اغلب كلمات به كار رفته در عبارات مذكور بسيار
محكم و كوبنده مي‌باشند، مانند :
«سريع، آسان، بسيار ارزان، كمك، تضمين، لذت ببريد، پول بيشتر، زمان بيشتر.»
در عبارات قوي، از كلمات بسيار محكم موثر استفاده مي‌شود تا آگهي تبليغاتي بسيار
محكم و قدرتمندي خلق شود.
اجازه بدهيد چند نكته مهم را يادآور شوم. سعي كنيد در نوشتن چنين عباراتي از كلماتي
كوتاه، محكم و موثر كه همه به راحتي آن را متوجه مي‌شوند استفاده نماييد. چنين
عباراتي در ذهن مشتري‌هايتان تصويري مهيج ايجاد خواهد كرد بدون اينكه توجه آنها را
روي خود كلمات متمركز كند.www.zibaweb.com
تجربيات شخصي‌ام به من مي‌گويد كه بهترين عبارات آن عبارتي است كه ازسه كلمه تشكيل
شده باشد. سعي كنيد در آگهي خود از عباراتي متشكل از 3 كلمه و يا 3 تركيب از كلمات
استفاده نماييد.
به دلايلي به نظر مي‌رسد عبارات سه كلمه‌اي تصوري مهيج و به يادماندني را در ذهن
مشتري ايجاد مي‌كند.
موثرترين عباراتي كه من خود در آگهي‌هاي تبليغاتي‌ام از آنها استفاده نمودم از سه
كلمه تشكيل شده بودند.
به عنوان مثال:
«صرفه‌جويي در وقت، صرفه جويي در پول، نتيجه‌اي فوري»
«سريع! آسان! بسيار ارزان!»
«همه‌جا از آن لذت ببريد، در خانه، در محل كار يا در اتومبيل‌تان»
«تضمين قطعي يا برگشت شهريه»
«قدرت، سرعت، يك شاهكار»

دسته بندی : افزایش فروش سایت