Page Authority چیست؟

در این مقاله خواهید فهمید که Page Authority چیست؟ با تم‌فور همراه باشد.  Page Authority یک امتیاز از صفر تا ۱۰۰ است که توسط برند Moz توسعه داده شده‌ و همچنین بر روی سئو و بهینه سازی وب‌سایت موثر است. این امتیاز، میزان رتبه یک صفحه‌خاص را در موتورهای جستجو، پیش‌بینی می‌کند. امتیاز بر اساس داده‌های بدست آمده از شاخص‌های وب MozScape که شامل تعداد بک لینک‌ها، MozRank ،MozTrust و ده‌ها فاکتور دیگر محاسبه می‌شود.

Page Authority چیست؟

Page Authority را براساس ۱۰۰ نقطه با مقایس لگاریتمی محاسبه می‌کنند. نکته بسیار قابل توجه در Page Authority یا همان اعتبار صفحه این است که هر چه امتیاز صفحات بیشتر شود، پیشرفت و کسب امتیازات بیشتر بصورت تصاعدی سخت تر میشود. بنابراین، پیشرفت از رتبه ۲۰ به ۳۰ در پیج آتوریتی خیلی آسانتر از پیشرفت از رتبه ۷۰ به ۸۰ است.

تیم SeoMoz به طور مداوم الگوریتم محاسبه Page Authority را به‌روز رسانی می‌کند، به‌همین دلیل ممکن است شما در دفعات مختلف رتبه‌های مختلفی برای سایت خود مشاهده کنید.

نحوه بررسی Page Authority

جهت محاسبه Page Authority ابزارها و سایت‌های زیادی موجود است. برای محاسبه مقدار Page Authority از سایت Moz.com می توان به بخش Open Site Explorer مراجعه کرد و یا از نوار ابزار رایگان MozBar استفاده کرد. همچنین شرکت Moz همه فاکتورهای سنجش قدرت آنالیزهای خود را در ابزاری به نام Mozscape API گنجانده است.

افزایش امتیاز Page Authority

برخلاف فاکتورهای دیگر سئو، Page Authority به سختی به صورت مستقیم قابل تغییر است. قدرت صفحه از فاکتورهای مختلفی مانند MozRank ،MozTrust ،Link profile و غیره تشکیل شده است که هرکدام تاثیری در رتبه Page Authority دارند.
سئوموز این ترکیب چند فاکتور مختلف و تشکیل یک فاکتور به نام Page Authority را از عمد انجام داده است تا بتوان با معیار مقایسه سایت‌ها در گوگل آشنا شد.
Page Authority سئوموز مانند گوگل فاکتورهای بسیاری در محاسبه یک سایت بکار می‌گیرد. بهترین راه برای بهبود Page Authority سایت، بهبود سئو و بهینه سازی کلی سایت است.

اعتبار صفحه یا اتوریته (page authority) چیست؟

 یک احتمال می باشد بین عدد 1 تا 100 برای نمایش صفحه شما توسط گوگل به کاربران به عبارتی ساده تر : اعتبار صفحه یا اتوریته برابر با میزان احتمال معرفی سایت شما به کاربران توسط گوگل است و با یک عدد بین 1 تا 100 تعریف میشود. سایت با اعتبار صفحه زیاد همانی است که در نتایج جستجوی گوگل رتبه اول یا دوم را به خود اختصاص میدهد. ولی اگر اعتبار صفحه کم باشد ممکن است که در صفحه اول گوگل و یا بطورکلی در نتایج گوگل حضور نداشته باشد. توجه داشته باشید که این اعتبار برای هر صفحه سنجیده میشود و مقدار یکسانی برای کل سایت ندارد.

چگونه اعتبار صفحه سایت یا اتوریته (page authority)  محاسبه میشود؟

عوامل زیادی در افزایش اعتبار صفحه یک سایت تاثیر دارد که شاید مهمترین آن تولید محتوا می باشد در زیر عوامل مهمی که در افزایش اعتبار صفحه سایت موثر می باشد را می خوانید:

  1. محتوای متنی مناسب
  2. بروز رسانی مداوم محتوای صفحات
  3. لینک های خارجی به صفحه
  4. تگ تصاویر
  5. اشتراک گزاری مطالب صفحه در شبکه های اجتماعی
  6. لینک سازی داخلی بین صفحات
  7. اشتراک مطالب صفحه در فروم ها (انجمن ها) و ایجاد تاپیک

البته همانطور که در ابتدا اشاره شد شاید بسیار عوامل شناخته شده یا نشده را گوگل برای اعتبار دادن و در نتیجه رنک مناسب دادن به یک صفحه در نظر بگیرد که به نظر میرسد عوامل بالا مهمترین آن می باشد.

راههای افزایش اعتبار صفحه چیست؟ چگونه میتوانیم اعتبار صفحه سایت خود را افزایش دهیم تا بتوانیم در رنک گوگل در جایگاه مناسب قرار بگیریم؟

واضح هست که ما برای اینکه اعتبار صفحه خود را افزایش دهیم باید عواملی را که در افزایش این اعتبار مهم می باشد را شناسایی کنیم و در جهت تقویت این عوامل برای تک تک صفحات خود تلاش نماییم. عوامل در قسمت قبل لیست شده است. به عنوان مثال بروز رسانی محتوای صفحه بسیار مهم می باشد در اعتبار ان صفحه. صفحاتی وجود دارند که مشخصا اعتبار بیشتری کسب میکنند، مثلا اعتبار صفحه وبلاگ شما در مقایسه با صفحه درباره ما به مراتب بیشتر است زیرا مطالب آن بروزرسانی میشوند، افراد دیدگاههای خود را در آن مطرح میکنند و میزان فعالیت و بازدید بیشتری دارد. اعتبار دامنه که بعنوان اعتبار برای کل سایت در نظر گرفته میشود اهمیت بالایی دارد ولی با افزایش اعتبار صفحه ها شما شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

1- تا میتوانید محتوای صفحات خود را بسیار پربار و مفید تولید نمایید. چرا که به شما اطمینان می دهیم محتوای مفید پربار و غیر تکراری در اعتبار دادن به صفحه شما حرف اول را میزند.

2- استفاده از تگ alt برای تصاویر: یادمان باشد گوگل محتوای تصاویر را درک نمیکند به عبارتی وقتی شما در گوگل دنبال عکس خاصی بگردید گوگل با توجه به عنوان عکس و alt به شما نتایجی را نشان میدهد پس تا میتوانید در نام گزاری  alt برای تصاویر دقت نمایید.

3- به صورت کاملا مرتب و منظم محتوای صفحات خود را آپدیت نمایید همچنین با افزایش تعداد مقالات خود در سایت مجددا برگردید به مقالات قدیمیتر و سعی نمایید به مقالات جدیدتر که آن زمان وجود نداشتند لینک داخلی دهید اینکار فوق العاده تاثیر خواهد داشت.

دسته بندی : افزایش فروش سایت