بک لینک ها به طور خلاصه به لینک ها گفته می شود که در سورس سایت قرار دارد و می تواند به دو صورت باشد :

  • بک لینک های داخلی 

این گونه های لینک های به صفحات و محتوا داخلی سایت اشاره می کند

تعداد آن می تواند در صورت نیاز بسیار زیاد هم باشد .

نحوه استفاده از بک لینک های داخلی سایت :

شما برای استفاده از اینگونه لینک ها یا بک لینک ها باید در محتوا اصلی نوشته (content) در کلمات که مربوط به دیگر محتوا شما می شود لینک کنید . به طور مثال شما کلمه ای در متن دارید که مربوط به یک پست یا یک موضوع می شود . شما باید آن کلمه را به آن محتوا لینک کنید : سئو

  • بک لینک های خارجی

این گونه لینک ها به سایت ها و محتوا خارجی اشاره دارد مثلا یک سایت یا یک مطلب که در دامنه ای به غیر دامنه اصلی شما هست .

نحوه استفاده از بک لینک های خارجی  :

در گذشته یک روش بسیار تداول داشت برای رشد ناگهانی سایت در الکسا و نتایج گوگل به صورت که چندین هزار یا چندصد سایت به سایت شما لینک می دادند و به طور شگفت انگیزی باعث رشد سایت شما می شد . به مرور بعد ها با پیشرفت های موتور های جستجو این روش کمرنگ و کمرنگ و تقریبا خنثی شده است . البته همان موقع هم بعد از چند ماه با سقوط شدیدی مواج می شدید .

و اما روش صحیح استفاده از بک لینک های خارجی اینگونه است که شما تنها باید با سایت ها هم موضوع و تقریبا همرده ( البته هر چه طرف مقابل رتبش بالاتر بهتر 🙂 ) تبادل لینک و یا تبادل یک طرفه انجام دهید … اگر تعداد بک لینک ها به سایت شما غیر هدفمند باشد ! چه بسا باعث سقوط رنک شما در موتور های جستجو هم بشود !

اگر به سال‌های قبل از 2000 برگردیم، سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) به وسیله خرید بک لینک، مطمئن‌ترین، بهترین، راحت‌ترین و سریع‌ترین روش رسیدن به نتایج اولیه جستجوها بود. بعضی از افراد خوش‌شانس حتی توانستند بازدیدهای خوبی را به سایت خود انتقال دهند و دائما در صدر نتایج باقی بمانند.

هکرهای سئو همیشه این وضعیت را دوست داشتند (و هنوز هم دوست دارند) چون آنها با این روش می‌توانند با اطمینان بیشتری به اشخاصی که برای رسیدن در صدر نتایج جستجو پول خوبی می‌پردازند، وعده بهتر دیدن شدن در جستجوها را بدهند و این گونه بود که در آن سال‌ها اینترنت به سرعت با محتوای بی ارزش و کلمات کلیدی نادرست پر شد.

سال 2013 و ورود کارآگاه گوگل با نام پاندا:

اینجا بود که خرس جدید گوگل دست به کار شد تا محتواهایی که از لحاظ سئوی ساختگی و توسط بک لینک‌های خریداری شده تقویت شده بودند را شکار و عمدا نابود کند. چیزی که پاندا در نهایت نگهداشت، همان محتواهای خوب و سایت‌هایی بودند که موقعیت خود را به صورت ارگانیک (بازدید و توجه خود را از مطالب مفید و خاص خود) به دست آورده بودند نه از روش‌هایی که با گرفتن بک‌لینک‌ها و کلمات کلیدی قابل سرچ به دست آورده‌اند.

سال 2014 گوگل، روش جدیدی را برای بهبود سئو با انتشار محتوا در سایر رسانه‌ها ارائه داد

در ماه مارس سال 2014، گوگل اختراعی ثبت کرد که به طور گسترده‌ای با نام الگوریتم پاندا شناخته شده است. گوگل در این اختراع تایید می‌کند که اگر یک برند در یک صفحه وب ذکر شده باشد، حتی اگر کلمات کلیدی و نام برند در  آن فاقد پیوند باشند، گوگل آن را به عنوان ” لینک ضمنی” یا implied link  در نظر می‌گیرد. این به این معنی است که اشاره ساده به نام یا سایت شما در یک صفحه وب دیگر، به گوگل نشان می‌دهد که وب سایت شما دارای وجاهت و اعتبار (Authority) بالایی است.

زمان آن رسیده که به چیزی فراتر از بک لینک فکر کنیم

به همه ما آموزش داده شده (یا شستشوی مغزی داده شده‌ایم) که جمع‌آوری لینک‌های فالو (Follow Links) با کیفیت بالا و از سایت‎‌های معتبر، بهترین راه برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو است. اما اختراع اخیر گوگل نشان می‌دهد که این کل ماجرا نیست.

همه ما فکر می‌کنیم که لینک‌های نوفالو (nofollow links)، رتبه سایت شما را افزایش نمی‌دهند، اما اکنون می‌دانیم که لینک‌های نوفالو  (همانطور که در بسیاری از بازنشرهای سرویس توزیع محتوا وجود دارند) ممکن است در واقع ارزش خاصی داشته باشند و البته این لینک‌ها هنوز هم می‌توانند ترافیک را به وب سایت شما هدایت کنند، پس بنابراین نباید آنها را نادیده گرفت.

بهترین خبر بعد از این اختراع این است که ذکر نام تجاری یا برند شما یا اشاره به وب‌سایت شما حتی اگر بدون لینک باشد هم مهم شمرده می شود. به عبارت دیگر، اگر دیگران نام تجاری شما را ذکر می‌کنند، این اشاره ها قدرت و نفوذ بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت و بر رتبه بندی جستجوهای شما تاثیر مثبت خواهند گذاشت. پس بنابراین بعد از اجرای کمپین رسانه‌ای در اخبار رسمی، حتی اگر سایتی که در لیست انتشار تضمینی نبود، مطلب شما را به رایگان ولی بدون لینک هم منتشر کرد یا لینک شما را به صورت nofollow منتشر کرد، این انتشار برای شما اثربخش است.

 خلاصه کلام

پاندای گوگل همه‌ی آشغال‌ها را می‌سوزاند و چیزهای سالم را برای ما باقی می‌گذارد و در نهایت مطالبی که بهتر از همه هستند را به طور طبیعی به رتبه‌های بالای نتایج جستجو می‌رساند و این همان چیزی است که شما از به عنوان توزیع کننده اخبار و محتوایتان در رسانه‌ها و سایت‌های خبری می‌خواهید.

روش‌های جالبی برای رسیدن شما به بالاترین صفحه‌های موتورهای جستجو در کوتاه‌ترین زمان وجود دارد، اما همیشه به یاد داشته باشید هیچ چیزی به اندازه حضور شما در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مهم همچون مهر، تابناک، خبرآنلاین، ایلنا، ایسنا، فارس و …، و در سطح بین المللی در بلومبرگ، یاهو و مارکت واچ، نمی‌تواند باعث حضور شما در راس نتایج جستجوهای گوگل باشند. همیشه به خاطر داشته باشید توجه خوانندگان به اخبار رسانه‌ها است که شما را در صدر قرار خواهد داد نه موتورهای جستجو.

چگونه اجرای کمپین رسانه‌ای در اخبار رسمی به سئو کمک می‌کند؟

همانطور که در بالا خواندید، کسب بهترین ترکیب در انتشار مطلب در مورد برند شما در رسانه‌ها و بالاترین میزان دیده شدن در این رسانه‌ها، هدف اصلی اجرای کمپین رسانه‌ای است. اما این امر چگونه می‌تواند به سئو کمک کند؟

سرویس اخبار رسمی کمک می‌کند در کنار انتشار سریع و بردن ترافیک بر روی محتوا، با گرفتن ترکیب مناسبی از لینک‌های فالو و نوفالو در رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری مختلف با اعتبارهای مختلف، بهترین بهره‌برداری از کمپین رسانه‌ای‌تان را برای سئوی سایت خود ببرید.

 

دسته بندی : افزایش فروش سایت