spam score یا اسپم اسکور یک معیار هست که توسط moz  ارایه شده است و مجموعه ای از رفتار های پرخطر درون سایت یا بیرون سایت را نمایش می دهد که شامل 17 قسمت هست و عدد آن هم بین 1 تا 17 نمایش داده می شود آی تی توس در اینجا به بررسی 17 مورد آن می پردازد:

  1. 1- پایین بودن رتبه موز رنک
  2. 2- یک سایت با اطلاعات زیاد و بک لینک کم
  3. 3- بک لینک هایی که داده شده دارای تنوع کمی باشند فقط روی یک کلمه کلیدی باشند یا از چند سایت محدود باشد
  4. 4- سایت فقط دارای لینک های فالو و یا  نوفالو باشد یعنی همه ی لینک ها یا درصد خیلی زیادی فالو یا نوفالو باشد و نسبت مناسبی نداشته باشند(درون سایت)
  5. 5- سایت فقط دارای بک لینک های فالو و نوفالو باشد یعنی همه ی بک لینک ها یا درصد خیلی زیادی فالو یا نوفالو باشد و نسبت مناسبی نداشته باشند(بیرون سایت)
  6. 6- مقدارکمی از لینک ها با تکست برند باشند یعنی بیشتر لینک ها روی کلمات کلیدی باشند خوب مشخص هست به صورت طبیعی نیست
  7. 7- محتوای ضعیف
  8. 8-نسبت فایل های html و javascript و دیگر فایل ها ی طراحی سایت بیشتر از متن های گذاشته شده باشد
  9. 9-یک سایت با محتوای کم و بک لینک های بسیار زیاد
  10. 10-سایت با محتوای لینک کم
  11. 11-سایت با محتوای لینک زیاد برای این مورد و مورد بالا در نظر داشته باشید که تداد لینک ها در صفحه بیشتر از صد تا نباشند و در همین حدود رعایت شود
  12. 12-مخفی کردن بک لینک ها در فوتر سایت و جاهای دیگر
  13. 13-در دسترس نبودن اطلاعات تماس یا شبکه های اجتماعی در هر صفحه ای
  14. 14-تعداد صفحه های ایندکس شده در موتور های جستجو کم باشد
  15. 15-بک لینگ گرفتن یا لینک دادن به سایت هایی با اپم اسکور بالا
  16. 16-زیاد بودن تعداد کاراکترهای دامنه
  17. 17-در نام دامنه عدد استفاده شده باشد

spam score یا اسپم اسکور چیست
هر چه عوامل بالا نباشد و ما از آنها پرهیز کنیم به صفر نزدیکتر می شویم و وب سایت رتبه خوبی می گیرد.همانطور که میبینید همیشه صفر بد نیست خیلی جاها بدرد می خورد

مفهوم اسپم در سئو – spam

spam اسپم در سئو
spam اسپم در سئو

اسپم – spam به معنی کرم و مزاحم، در همه جای دنیای الکترونیک کاربرد دارد.هر گونه فعالیت یا شیء مجازی در دنیای اینترنت که خاصیت مخرب یا مزاحم یا بیهوده داشته باشد اسپم تلقی می شود.

لینک هایی که در کامنت های وب سایت ها بی هدف و صرف ایجاد لینک ایجاد می شود یالینک های تبلیغاتی که در جاهایی که نباید درج شوند، همگی اسپم هستند.

وقتی سایتی از نظر موتور های جستجو اسپم  شناخته شود از نتایج حذف خواهد شد.همچنین وقتی سایتی اقدام به کارهایی اسپم گونه کند، مورد اخطار و تنبیه از سمت موتورهای جستجو قرار می گیرد.

spamming در سئو دارای سود است.به همین دلیل همیشه توسط عده ای استفاده می شود.برای مثال بسیاری از افراد سعی می کنند با روش های spam و کلاه سیاه سعی کنند موتور جستجو رو را فریب دهند و سایت خود را در صفحه اول نتایج گوگل و موتور های جستجو به نمایش آورند.

و از طرفی دارای ضرر و ریسک بسیار بالاست.زیرا اگر روشهای اسپم توسط موتورهای جستجو تشخیص داده شوند، منجر به حذف از نتایج موتور های جستجو می شوند.

مبارزه با اسپم از رسالت های اصلی گوگل است.گوگل همیشه سعی کرده است بهترین کیفیت را در نتایج خود داشته باشد و برای این که به هدف خود برسد (که رسیده است)، ناچار است همواره با اسپم و روش های اسپم مبارزه کند.

 

spam مانند داستان دزد و پلیس همیشه ادامه دارد.همانطور که در حوزه امنیت هکر ها تغییر می کنند و روش های آنها تغییر می کند و سیستم عامل هاو نرم افزار ها نیز خود را مقاوم تر و امن تر می کنند، روش های قدیمی spamming در سئو هم منسوخ می شوند و روش های جدید جایگزین می شوند.در موازات آن موتور های جستجو نیز روش های جدید را تشخیص می دهند و با آن مبارزه می کنند.محتوا، لینک،تصویر و فعالیت اسپم همیشه در سطح وب وجود دارد و خواهد داشت.تنها شکل آن تغییر می کند.

دسته بندی : افزایش فروش سایت