سایتmoz چه سایتی است و چه سودی بحال سئو سایت ما دارد؟

در این مقاله به بررسی جزئیاتی در رابطه با سایت moz خواهیم پرداخت و اطلاعاتی جالب در اختیارتان قرار خواهیم داد.

معرفی سایت moz

سایت moz در واقع یک وب سایت جامع است که بخشی از فعالیت آن به بررسی وب سایت های دیگر و رتبه بندی آنها می پردازد. بررسی سئو سایت نیز بخشی از کارهایی است که در این شرکت به آن پرداخته شده است.

اما بد نیست تاریخچه از این وب سایت و همچنین عملکردهایی از آن بدانیم

این وب سایت در سال ۲۰۰۴ در شهر سیتل واشنگتن توسط آقای رَند به همرا مادرش جانم جیلیان تاسیس شد. در اکتبر سال ۲۰۰۵ میلادی اولین رده بندی سایتهای خود را منتشر کرد که در آن از فاکتورهای همین شرکت استفاده شده بود. در ماه فوریه سال ۲۰۰۷ میلادی نیز نسخه ای تحت عنوان پرو یا همان نسخه حرفه ای به سایت اضافه شد که در ازای پرداخت مبلغی مختصر خدمات آنالیز سئو سایت  و بهینه سازی سایت از لحاظ سئو را فراهم می کرد. در سال ۲۰۰۸ این وب سایت خزنده قدرتمند خود در زمینه وب را معرفی نمود که نام آن mozscape بود. این خزنده بسیار پرقدرت و مقیاس های فراوانی داشت. در سال ۲۰۰۹ میلادی کد tagfee  توسط این سایت به دنیا آمد. در رابطه با این کدها و سایر موارد در آینده مطالبی منتشر خواهیم نمود. در همین سال این شرکت دارای ۵۰۰۰ عضوی شد که از خدمات حرفه ای این وب سایت استفاده می کنند. این خلاصه ای از چند سال فعالیت این  وب سایت و در واقع بهتر است بگوییم این شرکت بود. در سالهای بعد این شرکت ابزارهای مختلفی در رابطه با سئو و بهینه سازی سایت معرفی نمود که برای کاربران بسیار جالب و جذاب بودند.

اما دو فاکتور مهمی که این وب سایت جهت ارزیابی وب سایتها معرفی نمود و قدرت سایت را از دیدهای گوناگون نمایش میداد page authority و domain authority نام دارد. اگر وبمستر باشید قطعا نام این دو فاکتور را شنیده اید. سایت moz با استفاده از این دو فاکتور بصورت مختصر و مفید قدرت یک سایت را معرفی می کند.

منبع: pageranks.ir

 

معرفی امکانات سایت بهینه سازی سایت moz

مدتی است تصمیم گرفتیم به معرفی سایت های سئو مطرح بپردازیم وامکانات آن ها را معرفی کنیم.همه سایت ها مانند ابزار هایی هستند که نقطه ضعف ها و نقاط قوت هایی دارند که با معرفی توسط ما  آن ها را پیدا کنید و قدرت بهینه سازی وب سایت خود را بالا ببرید.

 

آنالیز سایت با moz

ابتدا وارد سایت شوید در قسمت URL ادرس سایت خود را کامل قرار بدین search را بزنید تا آنالیز سئو وب سایت شما آغاز شود.پیشنهاد می کنیم یک اکانت با ایمیل خود بسازید تا انالیز را کامل و بدون محدودیت مشاده کنید.

اولین قسمت Inbound Links می باشد که به معنی لینک های ورودی سایت شما می باشد همان بک لینک های سایت می باشد البته ناگفته نماند در نوار بالا زیر مکان ادرس سایت اطلاعات Domain Authority و Page Authority و Established Links هم نمایش داده می شود که  دامین اتوریتی وضعیت اعتباری دامین شما است که از ۱ تا ۱۰۰ می باشد پیج اتوریتی هم به همین صورت است اما Established Links به معنی مقدار لینک های سایت شما است که نشان می دهد.

در بخش Inbound Links ستون اول عنوان و لینک های داده شده به سایت شما و Link Anchor Text هم کلمه ای که با آن لینک شده اید را نشان می دهد Spam Score هم قابلیتی است که مدتی به سایت سئو موز اضافه شده و درصد اسپم یا هرز بودن دامنه ها را نشان می دهد.PA و DA هم به ترتیب پیچ اتوریتی و دامین اتوریتی توضیح داده شده هستند که توسط سایت moz ارائه  و آپدیت می شوند.

قسمت Just-Discovered هم به طور دقیقی زمان کراول یا دیدن تمام لینک ها را در قسمت  Date Discovered UTC نمایش می دهد حتی با زمان ساعت و دقیقه !

قسمت top pages مربوط به لینک های داخلی سایت خودمان می باشد که معتبرترین ها و با ارزش ترین ها را نشان می دهد که گزینه هاش تکراری هستند.

پیج رنک گوگل برای همیشه خاموش شد


به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، شرکت گوگل برای رتبه دهی در جستجوها ، به سایت های مختلف رتبه ای از ۱ تا ۱۰ می داد و به نوعی ارزش گذاری گوگل برای یک دامنه همین پیج رنکی بود که هر سایت به خود می گرفت. این رنک هر چند وقت یکبار توسط گوگل آپدیت می شد و رتبه دامنه ها و سایت ها تغییر می کرد تا اینکه این آپدیت متوقف شد و شایعه حذف پیج رنک به گوش رسید.

پیج رنک گوگل

گوگل علاوه بر سکوت خبری ، آپدیتی را برای پیج رنک در نظر نگرفت تا اینکه در ماه آپریل ۲۰۱۶ رسما اعلام کرد سرویس دهنده های اصلی پیج رنک از کار افتاده و این سرویس دیگر فعالیتی نمی کند. با اعلام این خبر تمام سرویس دهنده های رنک گوگل از کار افتاده و حتی تولبار معروف گوگل نیز تمام پیج رنک های گوگلی را صفر نشان می داد. این اتفاق را می توان مرگ پیج رنک گوگل دانست.

اما معیارهای SEO برای سایت ها از زمان آپدیت نشدن پیج رنک گوگل تغییر کرد و مواردی چون Domain Authority (قدرت دامنه) و Page Authority (قدرت صفحه) از سوی سرویس دهنده مطرح سئو یعنی “موز (Moz.com) معرفی شدند. این دو معیار نشان دهنده قدرت یک سایت یا دامنه در نتایج گوگل است که البته به شکل رسمی از سوی گوگل تایید و رد نشده اند. با این حال باید منتظر ماند تا آینده تعیین قدرت دامنه ها مشخص شود.

تاکنون نیز وب سایت رند رنک گوگل دامنه ها را در کنار نام اصلی آنها و در صفحه دامنه نمایش می داد که به زودی این سرویس حذف و معیار جدیدی جایگزین آن خواهد شد.

دسته بندی : افزایش فروش سایت