7 راه افزایش فروش برای مدیران کسب و کار

افزایش فروش اینترنتی,افزایش فروش و بهره وری,بازاریابی اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک در آینده با سرمایه گذارانی از شرکت های فعال در این حوزه رو به رو خواهند شد که پیش بینی می شود تا سال 2020، سرمایه گذاری این بخش به مبلغی در حدود 29/79 میلیارد دلار برسد. از این رو بیشتر فعالان در زمینه تجارت الکترونیک در صدد رفع ایرادات و تمرکز بیشتر بر روی سئو سایت و بازاریابی اینترنتی هستند.

به همین جهت در این مقاله راهکارهای بهبود فروش را بررسی خواهم کرد. امیدوارم این مقاله مورد توجه شما دوستان عزیزم قرار بگیرد.

برخی عوامل موثر در افزایش فروش و بهره وری برای کسب و کار ها به صورت زیر می باشد:

  1. یادآوری اهمیت سئو برای کارمندان و مدیران کسب و کار:

به منظور بهبود سئو سایت ابتدا مدیران ارشد باید نیروها و کارمندان سازمان خود را نسبت به اهمیت سئو توجیه نمایند. به عبارت ساده تر ابتدا باید کارمندان نسبت به اهمیت سئو سایت کاملا واقف باشند سپس راندمان کار به طور حتم بالاتر خواهد رفت.

دوستان عزیزم، اگر به بیشتر شرکت های موفق نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که آنها همواره ترافیک های ورودی وب سایت خود را بررسی می کنند. تقریبا حدود 83 درصد از ترافیک های ورودی وب سایت های موفق براساس سئو سایت و جستجوی گوگل می باشد.

در حال حاضر شرکت های موفق در زمینه فروش بر روی مقوله سئو سایت سرمایه گذاری هنگفتی کرده اند، زیرا آنها به درستی اهمیت این حوزه را درک کرده اند. بنابراین سعی کنید زمان و منابع خود را به منظور کارایی هر چه بهتر راندمان فروش ذخیره کنید. فروش بهتر شما در گرو توجه به این دو مقوله مهم و حیاتی است.

  1. بهسازی سرمایه انسانی :

کارآمدی، اثر بخشی و بهره وری از اجزای اصلی هر سازمانی است که می تواند پایداری و بقای سازمان ها را تضمین کند و راهکاری برای کسب مزیت رقابتی باشد.

دوستان من، بهره وری افراد، انرژی، تجهیزات و امکانات مادی دارای ظرفیت و توان مشخص است که به سهم خود باید برای افزایش بهره وری در سازمان و میزان فروش سازمانی مورد توجه قرار گیرد. اما آنچه در سازمان منجر به بهره وری واقعی، مداوم و مستمر می شود و حد مشخصی ندارد، بهره وری سرمایه انسانی می باشد.

بنابراین مدیران موفق و کارآمد با اعمال مکانیزم هایی چون تربیت نیروی انسانی، احترام و ارزش نهادن به انسان، مهربانی و معاشرت با افراد در سازمان، جلب رضایت کارکنان، فراهم کردن محیط سالم اخلاقی و رفتاری، تقویت روحیه و تشویق آنها، از بین بردن ترس و جایگزین کردن اعتماد موجب افزایش حداکثری بهره وری در سازمان می شوند. از این رو رعایت موارد فوق تاثیرات شگفت آوری در میزان فروش سازمانی در پی خواهد داشت.

نکته دیگری که بسیار مهم است آموزش پرسنل و نیروی انسانی سازمان شما است. برای این منظور می توانید از روش های متعددی استفاده کنید. ازقبیل دورکاری، آموزش از راه دور، برگزاری کلاس و دوره های فوق برنامه و…

هر چه میزان دانش پرسنل و نیروی انسانی شاغل در سازمان شما بیشتر باشد سریع تر به اهداف از پیش تعیین شده سازمانی خود دست خواهید یافت.

افزایش فروش اینترنتی,افزایش فروش و بهره وری,بازاریابی اینترنتی

  1. پرورش مهارت ها :

با توجه به گسترش روز افزون بازاریابی اینترنتی، شما نیز باید دائما در حال افزایش سطح آگاهی و توانایی های خود در این زمینه باشید چرا که پیشبرد اهداف شما در گرو افزایش دانش خواهد بود.

بهره گیری از منابع مختلفی مانند تجزیه و تحلیل داده ها و ترافیک های کاربران از جمله مواردی است که می توانید به منظور افزایش دانش و سطح آگاهی پرسنل و نیروی انسانی سازمان استفاده کنید.

شما دوستان عزیز به خوبی می دانید که اهمیت مهارت سئو سایت از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند که اکثر آنها نیز فقط به صفحه‌ اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه‌ اول نتایج جستجو قرار گیرد.

آمارها نشان می دهد که درایران تقریبا ۹۹% جستجو ها از طریق گوگل صورت می پذیرد. پس در بحث سئو و بهینه سازی سایت، سعی ما بر این است تا یک سایت را برای کاربران و گوگل بهینه کنیم.

این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که به فروش می‌رسانند بر سر رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کلیدی “بیمه خودرو” ۱٫۵ میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود اختصاص می‌دهد. این به معنای آن است که ۳ جایگاه اول ۵۸٫۴ درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول ۳۶٫۴ درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود.

یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی دوست دارند روی لینک طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند. این مطالعه مشخص می‌کند ۷۲٫۳ درصد کاربران گوگل روی لینک های طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و تنها ۲۷٫۳ درصد کاربران روی لینک های تبلیغاتی کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو سایت را دانسته و حاضر هستند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.

خلق محتوایی فوق‌العاده

برای موفقیت در هر بازار اینترنتی، لازم است که سایتی با محتوای جالب و حاوی اطلاعات سودمند ایجاد کنید. به همین علت باید برای چنین محتوایی سرمایه‌گذاری کنید، چون مطالب مذکور توجیه مناسبی در اختیار مشتریان برای بازدید از سایت شما قرار می‌دهند.

درج اطلاعات سودمند

رویکرد و استراتژی شما برای ایجاد ترافیک، مستلزم ارائه‌ی اطلاعات سودمند و رایگان به مشتریان از طریق سایت اینترنتی است. وقتی مردم سایتی را مفید بیابند، نشانی آن را ثبت و مرتباً از آن دیدن می‌کنند. سایتی که افراد بیشتری از آن بازدید می‌کنند، بیشترین تعداد معاملات را به دست می‌آورد.

ایجاد تنوع برای مشتریان دائمی

بهترین اتفاقی که ممکن است برای سایت شما روی دهد، آن است که مشتریان دائماً از آن بازدید کنند. برای تشویق افراد به بازدیدهای مکرر، هرچند وقت یک‌بار محتوای سایت خود را تغییر دهید. نکته‌های هفتگی ارائه کنید یا هرماه به شکلی متفاوت به معرفی محصولاتتان بپردازید. ایده‌هایی ازاین‌دست موجب می‌شوند که سایت شما خسته‌کننده نباشد.

سایتی خوش‌ساخت و مرتب طراحی کنید

انباشتن مطالب بسیار در صفحه اول سایت، مشتریان بالقوه را فراری می‌دهد. صفحه اول را آن‌قدر ساده طراحی کنید که با یک نگاه بتوان مطالب آن را درک کرد. مهم‌ترین مطالب سایت خود را مشخص کنید و آن را در مرکز و جلو قرار دهید و سایر مطالب را پشت دکمه‌ها و مستطیل‌های قابل کلیک بگذارید.

بررسی و جستجو در سایت خود را دشوار نکنید

نگذارید جستجو در سایت شما حالتی بسیار پیچیده پیدا کند. مشتریان احتمالی باید به‌راحتی بتوانند به قسمت‌های مختلف سایت شما بروند. از بن‌بست‌ها و مسیرهای طولانی اجتناب کنید. لینک‌ها را به شکلی منطقی قرار دهید و لایه‌های بسیاری برای سایت خود ایجاد نکنید. بسیاری از سایت‌ها به دلیل آن‌که مشتریان هنگام جستجو در آن‌ها سردرگم می‌شوند، ترافیک بازدید آن‌ها کاهش می‌یابد.

سایتی طراحی کنید که تمام مراحل خرید را به‌طور کامل داشته باشد

از جمله راهکارهای افزایش فروش اینترنتی می توان به پوشش تمام مراحل خرید اشاره نمود. برخی افراد می‌خواهند گزینه‌های موجود برای خرید را در اینترنت جستجو کنند. دیگران می‌خواهند خرید کنند. دسته‌ای دیگر تمایل دارند سفارش‌های خود را پیگیری یا درباره‌ی سایر خدمات و پشتیبانی‌ها پرس‌وجو کنند. برای مشتریان دسترسی به این امکانات را به‌صورت راحت و ساده فراهم کنید. در غیر این صورت آن‌ها به دنبال سایت دیگری می‌روند که در آن راحت‌تر بتوانند به معامله بپردازند.

هرگاه لازم بود، از پخش تصاویر هم‌زمان استفاده کنید

اگر اساساً پخش تصاویر ویدیویی هم‌زمان باکار شما مرتبط و سودمند است، از آن استفاده کنید، زیرا به جذابیت سایت شما می‌افزاید. تصاویر ویدیویی را به‌صورت گزینه‌ای اختیاری روی سایت قرار دهید تا بازدیدکننده‌های علاقه‌مند بتوانند روی آن کلیک کنند.

مرتبط شدن با سایت‌های دیگر

دریکی از خدماتی که به مشتریان عرضه می‌کنید، صفحه‌ای را به لینک‌ها اختصاص دهید. لینک‌های مناسبی به خدمات سودمند، تهیه‌کنندگان محصولات و منابع اطلاعاتی جمع‌آوری کنید و مطمئن شوید که همه‌ی آن‌ها کار می‌کنند. این خدمت ساده به مشتریان، بازدید مکرر آن‌ها را در پی خواهد داشت.

استفاده از پیشنهادهای تبلیغی در صفحه‌ی اصلی سایت

اگر مایلید به افرادی که از طریق سایت شما تا آخر ماه بعد محصول شمارا بخرند، تخفیفی ویژه، نمونه‌ای رایگان از محصولی جدید یا کالاهای تشویقی جالبی اهدا کنید، این پیشنهاد را درجایی جالب‌توجه روی صفحه‌ی اصلی سایت خود قرار دهید.

قرار دادن تبلیغات پلاکاردی خود در سایت‌های دیگر

تبلیغات پلاکاردی خود را در سایت‌های مشهوری که احتمال دارد مشتریان شما از آن بازدید کنند، قرار دهید. تبلیغات پلاکاردی اغلب پیام تبلیغاتی کوتاه دارند و مشتریان احتمالی می‌توانند با کلیک کردن روی آن‌ها مستقیماً به سایت شما وارد شوند.

در هرجایی که ممکن است، نشانی اینترنتی خود را ارائه کنید

اکثر بازاریاب‌ها از این نکته‌ی ساده غفلت می‌کنند، از ارتباطات خود برای معرفی سایت اینترنتی‌تان استفاده کنید. ایمیلی که شرکت شما می‌فرستد باید آرم یا طراحی جذاب و قابل کلیک داشته باشد که به سایت شما مرتبط شود و نیز حاوی نشانی و تلفن شما برای پیگیری مشتریان باشد.

درخواست بازخورد

بگذارید کاربران به شما بگویند که کدام بخش سایتتان را گسترش یا کاهش دهید. شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی شما می‌تواند اطلاعات مربوط به میزان کاربری سایت شمارا ارائه و آن را به میزان کاربری هر صفحه تجزیه کند. این اطلاعات را مطالعه کنید تا بفهمید مردم به کدام قسمت سایت شما می‌روند. محبوب‌ترین قسمت‌های سایت را بررسی کنید و علت جذابیتشان را بیابید و از این بازخورد برای مفیدتر کردن سایتتان استفاده کنید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت