ممکن است تصور کنید لینک های نوفالو بی تاثیر هستند.اما من با پرسش از شما، این اعتقاد را به چالش می کشم.در پایان این پرسش ها خود شما به این نتیجه می رسید، که لینک های نوفالو مهم هستند:

درست است که بک لینک های نوفالو اعتبار را به طور مستقیم منتقل نمی کنند.اما اکنون اکثر سایت ها، کد های آمده، سیستم های مدیریت محتوا، لینک های خروجی را به طور پیش فرض نوفالو کرده اند.حتی برنامه نویسان و طراحان وب سایت که به طور اختصاصی سایتی طراحی می کنند نیز همین گونه عمل می کنند.با این حساب،اکثر لینک ها به طور پیش فرض نوفالو هستند.آیا فکر می کنید وقتی بیش از ۷۰ درصد لینک های خروجی سایت ها نوفالو است، گوگل که صرف دیدن مشخصه نوفالو، آنها را تاثیر نمی دهد؟

آیا وقتی شما به سایت یا صفحه مفیدی لینک می دهید؟حتما فالو لینک می دهید و دلتان برای رنکینگ آن سایت می سوزد؟

آیا اصلا سایت لینک دهنده، میداند فالو و نوفالو چیست؟

آیا می دانید به این روشی که از حدود سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شده است(نوفالو شدن تدریجی لینک ها) ، اکنون لینک فالو بسیار کم است و اکنون گوگل باید، از بین تمامی بک لینک های نوفالو، سایت ها را رتبه بندی کند؟بدون شک به این نتیجه باید برسید، که گوگل مجبور است لینک های نوفالو را نیز تحلیل کند و در رنکینگ خود تاثیر دهد.مگر می شود از انبوهی از لینک های نوفالو که کمتر از لینک های فالو در سطح وب نیستند، صرف نظر کرد و انها را بی تأثیر خواند؟

آیا امکان ندارد، یک سایت معتبر، صفحه یا سایت دیگری را به صورت طبیعی، به عنوان لینک مفید یا مرجع، به صورت نوفالو لینک کند؟شما جای گوگل باشید، چون صرفا نوفالو است، آن را در رنکینگ، تاثیر نمی دهید؟

آیا می دانید نویسندگان زیادی وجود دارند که کاری به لینک نوفالو و فالو ندارند یا فرق اینها را نمی دانند و در سایت خود ، لینک هایی را معرفی می کنند؟(سایت های خبری، آموزشی و …)

آیا می دانید سایت های معروف و قدرتمند و یا در انجمن های پرسش و پاسخ مثل stackoverflow.com (این سایت صرفا یک مثال است و بیشتر مخصوص برنامه نویسان و توسعه دهنگان است) وقتی لینک مفیدی را معرفی می کنند، به صورت نوفالو است؟در این سایت ها لینک صرفا به خاطر مفید بودن در یک مطلب مرتبط معرفی شده است و طبیعی ترین بک لینک ممکن است؟ پس منطقی است که گوگل صرف نوفالو بودن به آن اهمیت ندهد؟!

آیا می دانید، که اگر تمام بک لینک های شما فالو باشد ، غیر طبیعی است و گوگل متوجه حقه شما می شود؟مگر می شود با توضیحاتی که داده شد، یک سایت فقط بک لینک نوفالو یا اکثرا بک لینک های فالو داشته باشد؟با این توضیحات ، بدون شک متوجه شده اید، که بک لینک های نوفالو، می توانند به تمام بک لینک های فالوی شما معنا و اعتبار ببخشند و آنها را طبیعی جلوه دهند.

آیا می دانید، اکنون گوگل هوشمند تر از آن است که به مشخصه فالو یا نوفالو اهمیت دهد؟آیا می دانید اکنون خود گوگل با توجه به موقعیت و جایگاه لینک خروجی، محتوای صفحه ای که در آن لینک وجود دارد و صفحه ای که لینک به آن اشاره می کند و … ، برای تاثیر لینک ها تصمیم گیری می کند؟

آیا می دانید سایت هایی که تبلیغات گسترده محیطی، تلویزیونی، اینترنتی می کنند، اکثر لینک هایی که دریافت می کنند نوفالو است و چون برندینگ (دست برتر سئو) قوی دارند، نیازی به link building ندارند؟همین برندینگ آنها که برای آنها لینک طبیعی ایجاد کرده است، شامل لینک های نوفالوی خیلی زیاد است! اما این گونه سایت ها معمولا در رتبه یک نتایج گوگل هستند!

آیا می دانید، بازی به این سادگی هم نیست و گوگل هوشمند تر از آن است که صرف نوفالو بودن لینک، گوگل آن را غیر مهم تلقی کنید و صرف فالو بودن آن ، مهم تلقی کند؟

آیا باز هم اعتقاد دارید بک لینک های نوفالو خوب نیست و بی تاثیر است؟فکر نمی کنم!

همانطور که می دانید ، هر وب سایت دارای یک IP می باشد.سایت هایی که IP اختصاصی ندارند ممکن است IP آنها با IP دهها و صدها سایت دیگر یکسان باشد.

شما می توانید با باز کردن command prompt ویندوز خود (Start>cmd.exe)  و تایپ ping sitename که sitename آدرس دامنه مد نظر است، IP سایت مورد نظر را تشخیص دهید.

هر IP از ۴ بخش ۳ حرفی(۳ عددی یا کمتر) تشکیل شده است که با نقطه جدا می شود.IP ها اکنون دارای دو ورژن ۴ و ۶ هستند.IP هایی که ما با آنها سرکار داریم IP های ورژن ۴ هستند (۴ بایتی – ۳۲ بیتی) .مانند (۱۷۸٫۲۰۳٫۲۵٫۳).

هر بخش از IP یک کلاس است.(کلاس دارای تعاریف دیگری نیز هست که به بحث سئو مربوط نمی شود).برای مثال ۱۷۸٫۲۰۳٫۲۵٫۳ دارای ۴ کلاس است که از سمت چپ کلاس A با عدد ۱۷۸ شروع می شود و به ترتیب به سمت راست، عدد ۲۰۳ کلاس B و عدد ۲۵ کلاس C و عدد ۳ کلاس D است.کلاس A و B به بخش Network IP و کلاس C و D به بخش Host IP معروف هستند.سایت هایی که روی یک سرور یا یک محدوده از سرورها هستند، دارای C Class IP یکسانی هستند.یعنی کلاس C آنها یکسان است.در مقاله blog network درباره ضرر یکسان بودن IP های بک لینک ها گفتم.اکنون، کار به جای باریک تر کشیده می شود و IP که هیچ! C Class IP بک لینک ها هم مهم هستند!

گوگل و موتورهای جستجو، به C Class IP بک لینک های شما توجه می کنند.در حالت عادی یک سایت، که دارای لینک های طبیعی است، از سایت های مختلفی با C Class IP های متفاوت لینک دارد.آیا اگر شما جای گوگل بودید، سایتی که بک لینک های او، از IP ها یا C Class IP های خاص، است، رتبه بهتری می دادید یا سایتی که از سایت هایی با C Class IP های متفاوت دارای بک لینک است؟

گوگل به خوبی می داند،بسیاری از کلاه سیاه کاران و وب مستران و سئوکاران مبتدی، مجموعه ای بک لینک ها روی یک سرور یا روی یک C Class IP دارند.لذا با کاهش شدید اثر بک لینک هایی که روی C Class IP هستند، عرصه را برای لینک های مصنوعی تنگ کرده است.استفاده ازچنین سایت هایی برای بک لینک توصیه نمی شود.به طور قطع نمی توان گفت که این بک لینک ها بد هستند.اما دارای ریسک است و دست کم، اگر ریسک نداشته باشد، ممکن است آن بازدهی و تأثیر که فکر می کنید نداشته باشد و یا سایر بک لینک های واقعا طبیعی شما را بی اثر تر کند.زیرا این لینک ها، اگر به وفور استفاده شود، لکه ای سیاه در میان بک لینک های شماست و چشم گوگل را به عملکرد های شما حساس تر می کند.

لازم به ذکر است شرکتهای هاستینگ خارجی زیادی وجود دارد که با نام Seo Web Hosting به شما هاست هایی با C Class IP متفاوت و البته قیمتی بیشتر ارائه میکنند.

Page Authority و Domain Authority یک فاکتور غیر رسمی سئو است که نقش بسیار مهمی دارد.

با توجه به اینکه گوگل بروز رسانی page rank ها را متوقف کرده است و اگر هم مجددا پیج رنک ها را به روز کند، با فاصله های زمانی خیلی زیادی این کار انجام می شود، این دو فاکتور نقش مهمی دارند.Page Authority و Domain Authority به ترتیب به معنی اعتبار صفحه و اعتبار دامنه، توسط شرکت موز، ارائه می شوند که از طریق سایت moonsy یا opensiteexplorer.org می توانید، مقدار page و domain authority سایت خود را بررسی کنید.

معمولا domain authority از page authority کمتر است.domain authority، مربوط به اعتبار کل دامنه است.اما page authority فقط اعتبار یک صفحه (URL) را نشان می دهد.این مشخصه، همانند پیج رنک گوگل، برای صفحه نخست یک سایت، دارای مقدار بیشتری است و عددی بین صفر تا صد است که هر چه بالاتر باشد بهتر است و نشان از اعتبار و قدرت بیشتر در موتور های جستجو از جمله گوگل است.ارتقای این عدد به صورت تصاعدی سخت می شود.برای مثال، رسیدن از صفر به ۲۰ بسیار آسان تر از رسیدن از ۲۰ به ۴۰ است و همینطور تا صد ادامه دارد.domain authority توسط مجموع page authority صفحات سایت، محاسبه می شود.

 

این مقدار، بیشتر بر پایه تعداد و کیفیت لینک های ورودی به سایت ها(مشابه پیج رنک گوگل) محاسبه می شود و عمر دامنه یا صفحه، میزان signal هایی که از شبکه های اجتماعی دریافت کرده است و چند فاکتور دیگر، که کسی از نحوه محاسبه دقیق آن باخبر نیست، محاسبه می شود.اما سعی کرده اند، عددی ارائه دهند، که با الگوریتم های گوگل و سایر موتور های جستجو(تا جایی که بتوانند الگوریتم ها را حدس بزنند)، نزدیکی بیشتری داشته باشد.

 

چه مقداری برای اعتبار صفحه و دامنه مناسب است؟

عدد بالای ۷۰ بسیار بالا و ایده آل است! کمتر سایتی در ایران چنین است!

عدد ۶۰ و بالاتر بسیار بسیار عدد مناسبی است.

عدد ۵۰ و بالاتر نشان از قدرتمند بودن یک سایت یا صفحه است.

عدد ۴۰ تا ۵۰ عدد مناسبی است و بسیاری از سایت های معتبر بین ۴۰ تا ۵۰ هستند.

عدد ۳۰ عدد پایینی نیست ولی آنچنان هم، نشان از قوی بودن سایت نیست.

عدد ۲۰ برای سایت های تازه تاسیس، ممکن است عدد مناسبی باشد و کمتر از آن،عدد پایینی است.

 

نکته های مهم درباره Page Authority و Domain Authority:

– تمام اعداد بالا، برای صفحه نخست فاکتور page authority تخمین زده شده است.طبیعتا، domain authority عدد کمتری(با اختلاف حدود ۱۰ تایی) می شود.

– صفحات داخلی و پست های جدید ، در بسیاری از مواقع، page authority برابر با یک یا صفر دارند و این نشان از ضعیف بودن آن صفحات نیست.

-این دو فاکتور، درباره صفحات یا دامنه هایی که حاصل از ریدایرکت هستند(یعنی آدرس صفحه یا دامنه عوض شده است)، معمولا دارای خطاست و اعتبار آدرس قبلی، به آدرس جدید منتقل نمی شود.لذا ممکن است، یک سایت قدرتمند را ببینید که domain authority از page authority پایینی دارد.

– ممکن است صفحه نخست وب سایتی دارای page authority بین ۳۰ تا ۵۰ باشد، اما سایتی بسیار ضعیف و حتی اسپم باشد (مانند سایت های پیج رنک دار ضعیف).البته من شخصا، سایت های ضعیف را با page authority بالای ۵۰ ندیدم.در کل این دو مشخصه، چیزی نیستند که بخواهید حساب کاملی روی آنها باز کنید.تمام فاکتور های سئو، حتی فاکتور های رسمی مثل پیج رنک که توسط خود گوگل، ارائه می شود، قابل تکیه نیستند.همه فاکتور های سئو همیشه در کنار هم، می توانند مفید باشند، نه به صورت تکی.

دسته بندی : افزایش فروش سایت