آموزش سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل – قسمت اول

Responsive Web Design,Technical SEO,اهمیت سئو موبایل

میزان اهمیت : ضروری

حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : 7 امتیاز : 5]

آموزش سئو سایت برای موبایل، مسئله ای بسیار مهم می باشد که من در چندین مقاله نیوسئو تاکنون به آنها اشاره کرده ام. شما دوستان عزیزم خوب می دانید که هر سال به کاربران گوشی های هوشمند افزوده می شود. اخیرا گوگل بخش دسکتاپی را از بخش موبایل جداسازی کرده است و بعلاوه به نسخه موبایلی سایت  اهمیت بیشتری می دهد.

به همین منظور من دو مقاله آینده را به راهنمایی در مورد سئو موبایل اختصاص داده ام و به طور کامل نکات و روش های سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل را شرح خواهم داد. از شما دوستان عزیزم خواهش می کنم که با تمرکز و دقت کافی این مقاله بسیار مهم را مطالعه کنید.

نکات مهم بهینه سازی وب سایت برای تلفن های همراه که باید رعایت شوند:

  • سرعت وب سایت خود را بالا ببرید. لازم است تا حد امکان تصاویر با حجم کم و کدهایی بهینه در وب سایت به کار ببریم.
  • طراحی سایت خود را به صورت ریسپانسیو یا مبتنی بر موبایل ایجاد کنید. افرادی که دارای وب سایت هایی هستند که مبتنی بر موبایل نمی باشند بهتر است بدانند که نه تنها در زمان فعلی بلکه در آینده ضرر های زیادی را خواهند دید.
  • سعی کنید در وب سایت خود از کد های پاپ آپ استفاده نکنید، چرا که این امر مخصوصا در گوشی های همراه می تواند باعث آزار بازدیدکنندگان شود و جریمه هایی را توسط گوگل به همراه داشته باشد.
  • سعی کنید آیتم های موجود در وب سایت را برای نمایش بهتر در موبایل، به گونه ای ایجاد کنید که نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک باشد، زیرا این امر می تواند در هنگام انتخاب آیتم ها توسط کاربر ضریب اشتباهات را کاهش دهد.

Technical SEO چیست؟

Technical SEO به تکنیک هایی اطلاق می شود که گوگل و سایر موتورهای جستجو به کمک آنها پی به اطلاعات درخواست شده می برند و دقیقا معنی و مفهوم محتوای مورد نظر را متوجه می شوند و آن را به مخاطبین خود منعکس می کنند.

روش های بهینه سازی سایت برای موبایل :

برای پیاده سازی سئو سایت تلفن های همراه سه روش کلی وجود دارد که عبارتند از:

  • Responsive Web Design
  • Dynamic Serving
  • Separate URL

گوگل پیشنهاد می کند که از نوع اول یا Responsive Web Design استفاده کنیم، زیرا به نسبت دو نوع سیستم دیگر، مشخص تر، منعطف تر و قابلیت تبدیل شدن به هر دو نوع نسخه سیستمی و موبایلی را دارا می باشد.

در ادامه هر کدام از این موارد را بررسی و نقاط ضعف و قوت هر کدام را آنالیز می نماییم.

  • Responsive Web Design :

از آن جا که فناوری و تکنولوژی، دستگاه های مختلفی را جهت اتصال و استفاده از اینترنت در اختیار کاربران قرار داده است، بنابراین باید وب سایت ها به گونه ای طراحی شوند که در این دستگاه ها نیز به راحتی در دسترس باشند، زیرا انعطاف پذیری کلید موفقیت در کسب و کار و به ویژه کسب و کار آنلاین است.

در حال حاضر کاربران از بیشمار نمایشگر در ابعاد بزرگ و کوچک برای دستیابی به صفحات اینترنت استفاده می کنند.

تا چندی پیش برای نمایش یک وب سایت در موبایل، طراحی و برنامه نویسی مجزا تحت عنوان Mobile version یا سایت موبایل محور انجام می‌شد. در این نوع طراحی، سرور با توجه به شناسه مرورگر کاربر تشخیص می داد که کاربر سایت را با موبایل بازدید می کند. در این حالت محتوای موبایل را در همان آدرس به او نشان می‌داد یا او را به URL مخصوص موبایل هدایت می کرد.

Responsive Web Design,Technical SEO,اهمیت سئو موبایل

اهمیت طراحی وب سایت به صورت واکنش گرا (RESPONSIVE):

با طراحی سایت واکنش گرا دیگر نیازی نیست که برای هر گجت موجود در بازار، یک سایت اختصاصی طراحی کرد.

در طراحی سایت واکنش گرا که به طراحی ریسپانسیو مشهور است، ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور طراحی می‌شود که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و… در ابعاد مختلف می شود. این کار به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.

یک شرکت پیشرو و موفق بایستی اطلاعات کسب و کار خود را به بهترین نحو ارایه و نسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش مناسب نشان دهد.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.


لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

یک نظر در مورد مقاله “ آموزش سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل – قسمت اول 
  1. agahi90.ir :

آموزش سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل – قسمت دوم

 

بهینه سازی سایت برای موبایل,سئو سایت,سئو سایت برای تلفن های همراه

میزان اهمیت : معمولی

حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : 8 امتیاز : 5]

در مقاله آموزش سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل، با نکات و روش های مختلف سئو موبایل آشنا شدید. در این بخش به نکاتی که باید در طراحی نسخه موبایل سایت توجه شود به طور کامل اشاره خواهم کرد و روش های بهبود هر کدام را نیز معرفی می کنم.

در ادامه می خواهیم نکات مهم سئو و بهینه سازی سایت ها در موبایل را بررسی کنیم.

  • سرعت سایت :

چگونه می توانید سرعت بارگذاری وب سایت خود را بهبود بخشید و تجربه کاربری بهتری ارائه بدهید؟ اگر تا به حال چنین سوالی را از خود نپرسیده اید، لطفا حالا این کار را انجام دهید!

انجام این کار، اولین مرحله برای بهبود تجربه کاربری وب سایتتان است. شما باید وب سایتی عالی و بی عیب و نقص داشته باشید! در اینجا چهار روش برای سرعت بخشیدن به صفحات وب را معرفی کرده ایم.

  • استفاده از AMP

با اینکه تکنولوژی AMP فاکتوری برای رنک به حساب نمی آید و اساسا به نفع کاربر ساخته شده، اما صفحات AMP احتمالا مطابق با الگوریتم mobile-first index در سال 2017 اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

صفحات AMP با استفاده از زبان برنامه نویسی AMP HTML کار می کنند. این تکنولوژی در واقع کد را محدود می کند تا سرعت صفحه افزایش پیدا کند. با استفاده از این تکنولوژی، می توان صفحه را در کمتر از سه ثانیه بارگذاری کرد.

اگر شما یک سایت وردپرس دارید، پیشنهاد می کنم برای این که به سادگی بتوانید AMP را اجرا کنید، مقالات آموزش پیاده سازی AMP برای وردپرس و بهترین افزونه های AMP وردپرس را در نیوسئو مطالعه نمایید.

  • قالب های ساده و کم حجم

زمان طراحی وب سایت بهتر است این قانون مهم را به خاطر داشته باشید: هرچه قالب کم حجم تر بهتر!

عناصر اضافی در طرح قالب، مانند پلاگین ها، ویجت ها و کدهای نظارت، همگی به زمان بیشتر برای بارگذاری نیاز دارند که باعث می شود صفحات سایت شما سنگین شوند.

زمان نرمال برای بارگذاری یک صفحه کمتر از سه ثانیه است. هر زمانی بیشتر از این، زمان بارگزاری طولانی محسوب می شود. پس حتما از عناصر ضروری در قالب صفحه خود استفاده کنید.

یک راه ساده اما موثر برای کاهش زمان بارگذاری صفحه، استفاده از فشرده سازی Gzip و فشرده سازی تمامی تصاویر است. تصاویر با سایز بزرگ می توانند یکی از بزرگترین دلایل سرعت پایین بارگذاری صفحات باشند.

  • استفاده از زنجیره ریدایرکت مطلقا ممنوع

تحت هیچ شرایطی نباید از زنجیره ریدایرکت استفاده کنید. به ازای هر ریدایرکت موجود در این زنجیره، به زمان بارگذاری وب سایت اضافه می شود. بنابراین بهتر است که تمامی ریدایرکت ها به جای چند مرحله، با یک مرحله به صفحه مورد نظر برسند.

درباره صفحات 404، باید این صفحات را بررسی کرده و با استفاده از ریدایرکت 301 (تنها یک مرحله) آنها را اصلاح کنید. یا اینکه حتما از صفحات 404 کاربر پسند استفاده کنید که اطمینان دارید کاربر از این صفحات خوشش خواهد آمد و سفرش را در وب سایت شما ادامه خواهد داد.

  • کش مرورگر (Browser caching)

هربار که مرورگر خود را باز می کنید و وب سایت خود را بازدید می کنید، مرورگر باید فایل های درون وب سایت شما را تمام و کمال دانلود کرده تا صفحات شما را به درستی نمایش دهد. این فایل ها عبارت اند از HTML، CSS و JS .

حافظه cache مرورگر، در اولین بازدید کاربر به طور خودکار شروع به ذخیره منابع وب سایت می کند. با استفاده از این کار، مرورگر می تواند اولین ورژن ذخیره شده وب سایت را بازیابی کند. نتیجه اینکه اگر کاربر مجددا به همان صفحه رجوع کند، این صفحه برای او سریعتر بارگذاری خواهد شد. این کار به بازدیدکنندگانی که مجدد به وب سایت شما می آیند بسیار کمک خواهد کرد.

استفاده از قابلیت کش مرورگر (Browser caching) بسیار ساده است. می توانید با ویرایش HTTP header، زمان انقضا فایل ها را تنظیم نمایید. برای تقریبا همه نوع فایل، می توانید انتخاب کنید که چه زمانی به روز شوند.

بهینه سازی سایت برای موبایل,سئو سایت,سئو سایت برای تلفن های همراه

  • معماری سایت :

ساختار سایت نیز یکی از عناصر بسیار مهم دیگری است که در سئوی فنی موبایل اهمیت دارد. کاربران موبایلی می خواهند صفحات وب سایت را به سادگی و با کمتر از سه کلیک بازدید کنند. با استفاده از روش های ساده زیر می توانید اطمینان حاصل کنید که تمامی صفحات شما به سادگی قابل دسترس هستند.

  • تکنیک breadcrumbs

Breadcrumbs سلسله مراتب واضحی برای وب سایت ارائه می دهد و نشان می دهد که در حال حاضر کاربر کجاست. این امر به کاهش تعداد کلیک های مورد نیاز برای رفتن به صفحه قبل یا یک بخش متفاوت کمک می کند.

Breadcrumbs باید به عنوان navigation ثانویه در کنار navigation اولیه استفاده شود. Breadcrumbs بهتر است در سایت های بزرگ و سایت های بازرگانی، که سلسله مراتب و ساختار سایت پیچیده بوده و برای کاربران و ربات ها گیج کننده هستند، استفاده شود.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

آموزش سئو تصاویر جهت افزایش سرعت سایت در موبایل – قسمت دوم

اثرگذاری تصاویر,استفاده صحیح از تصویر,بهینه سازی موبایل

میزان اهمیت : معمولی

حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : 2 امتیاز : 5]

آموزش سئو تصاویر و اهمیت آن در افزایش سرعت سایت ها را در مقالات گذشته نیوسئو بررسی کردیم. تصاویر، همواره عامل اساسی افزایش حجم صفحات سایت هستند و سرعت بارگزاری سایت را در موبایل ها افزایش می دهند. از سال 2017 بهینه سازی سرعت سایت در دستگاه ها و تلفن های هوشمند اهمیت زیادی یافته چرا که گوگل توجه بیش از اندازه ای به بحث تلفن های همراه داشته است و این مسئله در سئوسایت و رنک بندی گوگل تاثیرگذار است.

حالا سوال اصلی اینجاست که چطور می توان مشکلاتی که برای بهینه سازی سایت ها در تلفن های همراه به وجود می آیند را رفع کرد؟

در این مقاله به بررسی موضوع استفاده صحیح از تصویر و بیان راهکارهایی در این حوزه می پردازیم تا با دیگر دلایل کندی سرعت صفحات سایت آشنا شویم. در این مسیر شما تنها نیستید و امیر قمصری شما را در جهت رسیدن به این هدف یاری می کند.

در ابتدا باید به این نکته اشاره نمود که تصاویر، 68 درصد کل وزن صفحات اینرنتی را تشکیل می دهند و 2.2 مگابایت میانگین اندازه هر صفحه بارگذاری شده در تلفن های همراه است. این حجم صفحه در تلفن های همراه بسیار زیاد است و سرعت صفحات وب در موبایل را کم می کند.

خب، برویم به سراغ تکنیک های رفع عوامل کند شدن وب سایت و افزایش میزان بهره وری سایت.

4. حذف قسمت های اضافی عکس:

ساده ترین و راحت ترین کار جهت افزایش سرعت بارگزاری صفحات، حذف عکس هایی است که فاقد ارزش هستند. نکته دیگر که در این قسمت حائز اهمیت است توجه به حجم عکس ها در هنگام طراحی می باشد. مثلا باید به این موارد توجه نمایید:

الف) آیا عکسی که بر روی صفحه سایت قرار می دهید قابلیت نمایش در تلفن های همراه را دارد؟

ب) آیا می توان حجم عکس را به 30، 50 و یا 100 کیلوبایت کاهش داد؟

5. شمارش تصاویر کار شده در سایت:

شما باید تعداد تصاویری که در سایت بارگذاری می کنید را مورد شمارش قرار دهید و همیشه آنها را بهینه نمایید. هر چقدر که می توانید حجم آنها را کاهش دهید بطوریکه از کیفیت عکس کاسته نشود.

در ادامه مثالی (Case Study) را بررسی می نماییم.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

اثرگذاری تصاویر,استفاده صحیح از تصویر,بهینه سازی موبایل

سایت دیجی کالا که پردآمدترین سایت ایران است را در نظر بگیرید، این سایت برای نمایش محصولات خود و جلب رضایت مشتری، باید از تصاویر بسیاری در زوایای مختلف استفاده کند.

با اندکی تامل در می یابید که چه تعداد عکس باید برای هر محصول در نظر گرفته شود و بارگزاری این تصاویر هر چقدر هم که کم حجم باشند چه مقدار زمان لازم دارد. اما این شرکت چگونه توانست از پس این چالش برآید؟

مدیران این شرکت به کمک تیم حرفه ای خود این مشکل را حل کردند. به اینصورت که این شرکت تمام محصولات خود را طوری طراحی نمود که این محصولات متمایز و قابل تشخیص باشند. این ایده حاوی نکات بسیار ریزی است که بر مهندسان بازاریابی پوشیده نیست. از آنجا که اکثر مشتریان این شرکت فقط به برند این شرکت توجه می نمایند و عده معدودی به جزئیات آن می پردازند، تیم دیجی کالا با آگاهی کامل از این نقاط ضعف، آنها را تبدیل به نقطه اتکا نموده و زمینه ساز فروش چند صد برابری محصولات این شرکت شده است.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :
دسته بندی : افزایش فروش سایت