راهکارهای افزایش بازدید و فروش سایت

در این مقاله قصد داریم از راهکارهای افزایش بازدید و فروش سایت صحبت کنیم. بررسی خواهیم کرد چه عواملی باعث افزایش بازدید می شود؟ چگونه سایت خود را کاربرپسند کنیم تا افزایش بازدید با افزایش فروش همراه شود؟ راهکارهای افزایش فروش اینترنتی چیست؟ پاسخ همه این سوالات را در زیر خواهید یافت:

آیا سئو درست برای فروش خوب در وبسایت کافی است؟

خیلی سعی کردم که روش درست و اصولی برای توسعه یک سایت پیدا کنم و با برنامه ریزی و مراجعه به این روش خودم هر سایتی را به بهترین شکل سئو کنم!

بسیار روش های مختلفی برای این کار در مقاله ها و کتاب ها یافت و هرکدام از آن ها را در یک بازه زمانی به امید اینکه این روش درست ترین روش است، پیش گرفتم. اما به مشکلات زیادی از جمله پنالتی شدن سایت، پیشرفت نکردن سایت در یک جایگاه به شکل بسیار غیر منطقی!! و بازخورد نگرفتن از کلمه سئو شده برخوردم.

همیشه اعتقاد داشتم سئو ۱۰ برابر از طریحی سایت با ارزش تر و پر بازده تر است و البته الان هم این اعتقاد را دارم ولی بحث بسیار مهمی در طراحی سایت وجود دارد که عصر مدرن شدیدا خواستار آن است و هرکس در علم این موضوع را بتواند بطور دقیق کسب کند جایگاه بسیار با ارزشی در دنیای تبلیغات اینترنتی خواهد یافت!

چگونه اشتیاق و علاقه در کاربران خود ایجاد کنیم؟

علمی که در خصوص آن صحبت کردم طراحی روانشناسی شده سایت مختص نوع کاربران است! کسب و کاری که برای آن تبلیغات می کنید را بشناسید و بدانید انسان های این دست علاقه مند به چه نکاتی هستند و محور فعالیت سایت را این علایق قرار دهید. در شغل در سراسر دنیا خلاقیت و نوآوری حرف اول را میزند و من هم بسیار معتاد این خلاقیت هستم ولی برخی افراد در همان محیط سنتی احساس آرامش بیشتری دارند و راحت تر می توانند اطمینان کنند.

بازی کردن با اندازه و رنگ متن ها

موضوع دوم در طراحی کاربر محور این است که سایت به هیچ وجه یکنواخت نباشد و با طرح سوالات جالب و بولد کردن با اهمیت ترین موضوعات کار آن ها را به چالش بکشید. منظورم از این موضوع این است که نکات قابل ذکر را در جای خود و با انزه ای متناسب قرار دهید و عباراتی مانند “همین حالا سفارش دهید” و یا “راه های سفارشات” را بزرگ و با اعتماد به کاربر معرفی کنید به شکلی که اگر او به عنوان مشتری در مغازه شما بود، اطمینان را در چشمان شما از خرید کالا دریافت کند. این موضوع هم رنگ بندی سایت شما را از یکنواختی خارج می کند هم موضوعات مهم را مهمتر به کاربر نشان می دهد.

بهترین تصاویر مورد استفاده در سایت کدامند؟

یکی از فاکتورهای مهم در راهکارهای افزایش بازدید و فروش سایت استفاده از تصاویر مرتبط و یونیک است. همانطور که می دانید تصاویر سایت شما جلوه اصلی سایت و ویترین شما هستند پس بسیار اهمیت دارد که چه نوعی از این تصاویر را برای صفحات خود برگزینید.

در بخش قبل گفتیم که به علایق کاربران خود توجه ویژه داشته باشید این موضوع در انتخاب تصاویر بسیار تعیین کننده است. برای مشاغل ستنتی سعی کنید به جای تصاویر لوکس و خلاقانه با تصاویر واقعی از محیط کار کاربر را جذب کنید چون او میداند که محل کار منااسب در این حوزه چه خصوصیان=تی دارد و اگر آن خصوصیات را در کارگاه تولیدی شما به عنوان مثال یافت کندد حتما بسیار مورد توجهش قرار خواهد گرفتنت.

آیا سایت من شخصیت که وبسایت پر بازده را دارد؟

در راهکارهای افزایش بازدید و فروش سایت توجه به این نکته بسیار مهم است : گاهی این سوال را بدون تعصب از خود بپرسید و از دید که کاربر با دقت سایت خود را بررسی کنید. ببینید حالا تماس می گیرد تا سفارش را انجام دهی یا خیر!؟

ایراداتی که کمی شما را به شک می اندازد یادداشت کنید و سر فرصت فکر کنید که چطور می توان از این ضعف ها را بهبود بخشید. بعد از جندید بار انجام دادن این کار می بینید یک سایت بسیار با کیفیت و کاربر پسند دارید که حالا اگر یک سئو خود شامل حال او کنید می توانید برنامه ای مناسب برای فروش و سفارشات خود تنظیم کنید.

خدمات سئو

برای بهره مندی از خدمات سئو شایگان کلیک کنید

نرخ تبدیل کاربر به مشتری مهم ترین موضوع در اینترنت مارکتینگ!

پس از مدتی مشاهده خواهید کرد به عنوان مثال به ازای ۱۰۰ بازدید بطور میانگین ۷ فروش داشته اید و رقیب شما از این ۱۰۰ بازدید خود ۵ فراش را انجام داده است و این تغییرات شما باعث شده است که به راحتی در یک ماه ۶۰ فروش بیشتر نسبت به رقیب خود داشته باشید و سود دهی خود را از این تبلیغات به شدت ارتقا دهید.

چه عواملی باعث افزایش بازدید می شود؟

از مهمترین راهکارهای افزایش بازدید و فروش سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باید ظاهر سایت کاملا کاربرپسند باشد
  • سایت کاملا ریسپانسیو باشد
  • طراحی ساختاری سایت باید طوری باشد که مخاطب رو به سمت استفاده از خدمات یا خرید محصولات سوق دهد.
  • استفاده از ویدئو و تصاویر جذاب
  • استفاده از تیترهای مناسب
  • وبلاگ نویسی با موضوعات مطالب ، محصولات و خدمات سایت
  • انتشار مطالب سایت در شبکه های اجتماعی و بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • سئو سایت با کلمات کلیدی
  • تبلیغات اینترنتی

راهکارهای افزایش فروش اینترنتی چیست؟

  • مدیریت و برنامه ریزی یکپارچه و منظم برای بروزسانی سایت
  • کار در شبکه های اجتماعی به منظور جذب مخاطب
  • کار بر روی سئو سایت و وبلاگ نویسی و تولید محتوا
  • بک لینک سازی و معرفی سایت در تمامی سطح وب به صورت منظم

چگونه سایت خود را کاربرپسند کنیم تا افزایش بازدید با افزایش فروش همراه شود؟

باید روی UI یا همان شکل ظاهری سایت بسیار خوب کار کنیم. برای جلب اعتماد کاربر اینترنتی ، شکل ظاهری سایت ۸۰ درصد کار است.

در مرحله بعد باید ساختار سایت را جوری بچینیم تا بیننده در کمترین زمان ممکن به چیزی که می خواهد برسد.

4 دلیل عدم خرید و راهکارهای افزایش فروش

در این مقاله قصد دارم به شما راهکارهای افزایش فروش رو بگم. میخوام بهتون بگم که چه کارهایی رو نکنید تا فروش وبسایتتون افزایش پیدا کنه.بگم که واقعاً چرا خیلی از سایتها که محصولات آموزشی تولید میکنند فروش خوبی ندارن. دلیل اینکه مردم پولشون رو در این سایتها خرج نمیکنن چیه؟
آیا اونها به اینگونه سایتها اعتماد ندارن یا محصولات اون سایتها از کیفیت لازم برخوردار نیست؟ در ادامه به دلایلی اشاره می‌کنم که باعث این اتفاق میشه.

راهکارهای افزایش فروش

سخت بودن فرآیند خرید

در خیلی از سایتها در هنگام خرید با فرآیند خرید سخت و طولانی ای مواجه میشی و این خودش به شدت در منصرف شدن مشتری از خرید تاثیرگذار خواهد بود. فرض کنید شما وارد وبسایت شهر آبی میشید و قصد خرید ایبوک مدرس خانگی شوید رو دارید. خب زمانی که محصول رو به سبد خرید اضافه میکنید و در انتها روی دکمه خرید کلیک میکنید با تعداد انبوهی از فیلدها مواجه میشید.
فیلدهایی مثل نام، نام خانوادگی، ایمیل، آدرس، شماره تلفن ثابت، تلفن همراه، استان، شهر، نام شرکت، در صورتی که برای خرید یک ایبوک آموزشی اصلاً نیازی به پر کردن این همه فیلد نیست و فقط نام و ایمیل و نهایتاً تلفن همراه کافیه.
وبسایت آمازون یک سیستمی طراحی کرده به نام وان کلیک. به این صورت که شما یک بار اطلاعات ویزاکارت خودتون رو وارد می کنید و بعد هر ایبوکی رو که بخواهید بخرید فقط روی اون کلیک می‌کنید. پول از حسابتون کسر میشه و محصول خریداری میشه.

پیچیدگی سایتها

یک سؤال از شما دارم
اگر شما میخواستید از سایت من خرید کنید هنگام خرید مشکلی در پرداخت پیش میومد و مجبور بودید مستقیم از طریق شماره حساب مبلغ رو به حساب سایت واریز کنید چکار میکردید؟
خب معلومه دنبال شماره حساب میگشتید
(حالا از اونجایی که من سعی کردم تمامی راهکارهای افزایش فروش رو رعایت بکنم شماره حساب رو در صفحات محصولات گذاشتم نیازی به گشتن نیست.) ولی حالا فرض کنید این کار رو انجام نمی‌دادم. اونوقت شما باید کلی در منوها و صفحات مختلف جستجو می‌کردید تا شماره حساب رو پیدا کنید که البته حوصله این کار رو نداشتید و از خرید منصرف می‌شدید.

پیشنهاد میدم این مقاله رو هم بخونید  ۶ قاعده مهم برای همه گیر شدن محصول

راهکارهای افزایش فروش
به نظر من یا در صفحات هر محصول مشخصات حساب بانکی خودتون رو قرار بدید و یا یک گزینه در صفحه اصلی با نام مشخصات جساب بانکی داشته باشید.

گزینه های زیاد در سایت

وجود گزینه های زیاد در سایت فروش رو کمتر میکنه. چرا؟ چون مخاطبی که پشت کامپیوتر هست تمرکز کمی داره و با ارائه گزینه های زیاد فقط اون رو گیج می‌کنید و در نهایت نتیجه اش این میشه که خریدی از ما انجام نمیده.
سعی کنیم هنگام ارائه محصولی در سایت تا حد امکان فقط محصولات مرتبط به اون رو پیشنهاد بدیم و مثلاً هنگام فروش یک پکیج آموزش ایمیل مارکتینگ نیاییم و یک محصول در حوزه بهبود فردی پیشنهاد بدیم.

توضیحات مبهم

بارها شده که به وبسایتی سر زدم و خواستم محصولی رو بخرم. زمانی که توضیحات محصول رو خوندم تنها چیزی که از اون متوجه شدم این بوده که محصول دانلودی هست و به محض پرداخت لینک دانلود در اختیارم گذاشته میشه.
اما مشخصاتی که این محصول دانلودی جه فرمتی داره ارائه نشده. مثلاً فیلم هست یا صوت؟ چند ساعته؟ و یا اینکه حجمش چقدره؟
یا زمانیکه میخواهید یک محصول فیزیکی خریداری کنید فقط در سایت نوشته ارسال پستی. حالا شما از کجا بدونید که با پست پییشتاز ارسال میشه یا پست سفارشی؟
بله نوشتن اینگونه توضیحات مبهم باعث میشه افراد از سایت شما خرید نکنند.

رعایت نکردن اصل سادگی و کاربرپسند بودن وبسایت

امروزه موفق‌ترین سایتهای دنیا سایتهای ساده و کاربرپسندند.
گوگل غول جستجوی دنیا در عین سادگی بیشترین سهم جستجوی دنیا را در خود دارد.

پیشنهاد میدم این مقاله رو هم بخونید  ۸ نکته درباره وب سایت مارکتینگ

راهکارهای افزایش فروش
شما زمانی که وارد سایت گوگل میشید فقط با یک کادر جستجو روبه رو میشید و به راحتی جستجوی خودتون رو انجام داده و به نتایج دلخواهتون می رسید؛ اما زمانیکه به سایت یاهو وارد می شید با انبوهی از تبلیغات و اخبار مواجه میشید و بعضاً یادتون میره تصمیم داشتید چه چیزی رو جستجو کنید.
راز موفقیت گوگل رعایت این اصل ساده است.

چه کاری باید انجام بدید که فروش اینترنتی خوبی داشته باشید؟

هدایت افراد به سایت

 

دلیلی که افراد از وبسایت شما خرید نمیکنن اینه که در اون لحظه ورود احتیاجی به محصول و خدمات شما ندارند. پس در اینجا راه حل اینه که بیایید و ایمیل شون رو بگیرید که این پل ارتباطی مهم حفظ بشه.

دسته بندی : افزایش فروش سایت